Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : D16z6 na zimnym silniku spadają obroty



sivy
25-11-10, 18:39
witam, przewertowałem mnóstwo tematów i nadal nie znalazłem odpowiedzi już pisze co jest takj a co jest nie tak.

silnik d16z6 honda civic eg

jak odpale go rano czyli po całej nocy postoju silnik pracuje bardzo nerwowo

odpalam go i chodzi równiutko 1200obr/m mniej wiecej potem schodzi do nromalnych ale..
jak dodam gazu i puszcze obroty spadają i nawet silnik potrafi zgasnac. regulowałem zawory i ustawiałem zapłon rozrzad itp

jak uda mi sie już jechać to jadac na jedynce (przyspieszam bardzo powoli silnik potrafi przerwać tzn jakby odcina zapłon na ułamek sekundy i dalej jedzie taka sytuacja trwa niedługo bo po przejechaniu jakiś 500-1000metrów juz jest wszystko ok

btw wkurza mnie to i tak nie moze byc zauważyłem jeszcze ze gdy silnik jest juz nagrzany i pracuje na wolnych obrotach czasem tak delikatnie przerywa a czasem obroty mu lecą do góry powiedzmy o 200rpm i tak stoi po czym znów spadają do normalnych i wiekszośc czasu jest dobrze ale ma takie dziwne odchyły


teraz napisze co jest w silniku zrobione własciwie silnik seria przebieg 60tyskm założóna przepustnica z b18c4

mam silnik z crx del sol niedawno zmieniałem i jak podłączałem weże do ssącego to zabrakło mi wejścia na jeden waż z przepustnicy wychodzi kruciec na dole i jest założony wąż i zaslepiony bo nie miałem gdzie go podłączyc. patrzyłem na schemat połączenia węzy wodnych i znalazłem ze sa dwa krućce na dole pod kolektorem ssacym jedem na wysokości aparatu a drugi od strony rozrządu.

zastanawiam sie czy te węze w ssącym dobrze ogarnąłem moze to byc przyczyną?

a jak nie to o co kaman?

btw moje poprzednie z6 bardzo dobrze przyspieszało i jest taki sam setup jaki był a ten silnik jakiś taki zmulony robi mnie ek3 z parówa i wydechem 2,25mtech to chyba coś nie halo

doczytałem sie ze te króćce odpowiadają za podgrzewanie przepustnicy i w zime moze być problem ale w lato był taki sam problem

dodam jeszcze ze zaraz po odpaleniu itd jest smród dziwny a potem sie uspokaja

Mili Państwo czy ma ktos jakas rade na to co dzieje sie w tym moim silniku/aucie?

bardzo prosze o pomoc, Pozdrawiam

Arturvf500
26-11-10, 11:24
a nie masz przypadkiem zalozonej przepustnicy z Y7 ze zintegrowanym krokowym, bez fifta? objawy bardzo znamienne, bo gdy odlaczysz ogrzewanie fivta bedziesz mial caly czas ok 2000RPM; chyba ze ktos dlubal i zblokowal go na zamknietym, wtedy tez moze byc tak jak opisujesz

sivy
27-11-10, 11:08
przepustnica jest na bank b18c4 kupiona od tygryska, ja generalnie mam cały czas obroty na poziomie 900rpm jak sie zdrowo nagrzeje spada do seryjnych 750rpm tylko rano jest dośc nisko ni nerwowo... :/

Rolas
27-11-10, 12:48
na zimnym silniku (stoi na dworze) u mnie tez na początku falują lekko obroty ale po chwili gdy sie nagrzeje jest ok, jak z np. 4-5tyś obrotów wrzucam na luz to raz na jakiś czas potrafi zgasnąć...

sivy
27-11-10, 13:33
tak nie moze byc;P jestem pedantyczny jesli o to chodzi;P

Arturvf500
27-11-10, 13:57
przepustnica jest na bank b18c4 kupiona od tygryska, ja generalnie mam cały czas obroty na poziomie 900rpm jak sie zdrowo nagrzeje spada do seryjnych 750rpm tylko rano jest dośc nisko ni nerwowo... :/

no i wszystko jasne; nie masz fivta; zaloz przepustnice z 5gen i nie bedzie problemu;) oczywiscie musisz podpiac pod nia wode;)

sivy
27-11-10, 15:03
serio? mam z z6 jeszcze jakąs moze najpierw podmienie? czyli przepustnica z b16a2 eg6 bedzie spoko chyba ma taki sam wymiar jak b18c4?

Arturvf500
27-11-10, 15:18
serio? mam z z6 jeszcze jakąs moze najpierw podmienie? czyli przepustnica z b16a2 eg6 bedzie spoko chyba ma taki sam wymiar jak b18c4?

serio serio;) podmien na z6 i jak nie masz nic wielkiego namodzone to zostaw;) seryjny kolektor i tak ma wlot 56mm;)

sivy
01-12-10, 10:20
przepustnica zmieniona na serie z6 nowa uszczelka podgrzewanie podłączone. Wszystko chodzi jak nalezy ssanie jest silnik nie zamula pracuje bardzo ładnie, poprawiła sie kultura pracy. dziekuje Panowie za pomoc! pozdrawiam