PDA

Zobacz pełną wersję : po co zworka przy ustawianiu zapłonu?



lar
25-11-10, 15:18
byłem dzisiaj do regulacji zapłonu i jak kazałem mechanikowi spiąć zworke to mnie wyśmiał ze ona tylko jest do zczytywania błędów i za cholere mu nie przegadałem ze musi być spięta, chociaż pokazałem mu nawet wydruk z ksiązki sam naprawiam...
jak juz sprawdził ze zapłon jest ustawiany ok to ja wskoczyłem do auta spiąłem zworke i kazałem mu sprawdzić jeszcze raz i nie bylo zadnej różnicy czy ze zworką czy bez...
Więc pytam sie po jakiego ch..a sie to robi????????

Arturvf500
25-11-10, 16:56
zeby komputer nie korygowal zaplonu podczas regulacji; po spieciu trzyma twardo 15st, a przy rozwartej koruguje np biarac pod uwage temperature

jasiek09
25-11-10, 16:59
też się nad tym zastanawiałem kiedyś i wydaje mi się że zworka zbija obroty do 750? bo przy takich podany jest pkt sprawdzania zapłonu a wolne to 800+-50 więc nie zawsze 750,różna prędkość obrotowa=różny kąt wyprzedzenia zapłonu...

mozes
25-11-10, 17:36
Tak jak kolega Arturfv500 napisał, zworka powoduje że ECU nie koryguje zapłonu i jest możliwość ustawienia na zalecany kąt.

lar
25-11-10, 19:23
to po co w takim razie ustawiać zapłon jak komputer i tak go sam koryguje?

mozes
25-11-10, 19:25
to po co w takim razie ustawiać zapłon jak komputer i tak go sam koryguje?

Kompute jest w stanie skorygować zapłon o pare stopni

lar
25-11-10, 19:42
Aha i jeszcze zauważyłem że mechanik ustawiał coś pokrętłem na lampie, tzn najpierw w komputerze wyszukał jakieś dane dotyczące dokładnie mojego silnika d16y2 i według tego ustawiał lampę. co to były za ustawienia?
Mówił tez ze kont dla mojego silnika wynosi +/- 2 stopnie i jest dobrze ustawiony, choć aparat nie jest dokładnie na środku tych fasolek ustawiony tylko jest jakieś 0.5cm w strone kabiny, wiec jak jest?
Ręce opadają... kazdy mechanik ma sie za mądrzejszego od samego konstruktora auta... chyba kupie lampe i sam se ustawie bo tak to nigdy dobrze nie bedzie...

xandu
25-11-10, 19:47
chyba kupie lampe i sam se ustawie bo tak to nigdy dobrze nie bedzie

najlepsze rozwiazanie. a kat wyprzedzenia zapolonu u Ciebie to na 99% 16+-2 stopnie. pozdro

airman
25-11-10, 23:23
Ja wczoraj się bawiłem zapłonem i przy rozgrzanym silniku miałem inne ustawienie ze zworką i bez.

LechuLK
25-11-10, 23:59
w takim razie bez zworki ustawiłbyś zapłon bardziej opóźniony czy wyprzedzony? Bo mi mechanik ustawiał właśnie bez tej zworki

Arturvf500
26-11-10, 11:02
to po co w takim razie ustawiać zapłon jak komputer i tak go sam koryguje?

a skad komputer ma wiedziec jaki jest statyczny kat?;)


w takim razie bez zworki ustawiłbyś zapłon bardziej opóźniony czy wyprzedzony? Bo mi mechanik ustawiał właśnie bez tej zworki
zalezy od temperatury; przy niskiej wyprzedza, przy wysokiej opoznia; ale nie musisz sie tym strasznie przejmowac; jezeli nie ustawiasz zaplonu na zimnym silniku przy -20 czy rozgrzanym do czerwonosci przy +40 to zaplon ustawiony bez zworki nie bedzie znaczaco odbiegal od specyfikacji;)

airman
26-11-10, 15:05
Dodam dla LechuLK ze na cieplym bez zworki byl wyprzedzony o ok 1cm, a ze zworka na znaki.

Czyli moze byc troche opozniony bez zworki. Ale to tylko moje przypuszczenia:)

LechuLK
26-11-10, 15:22
Dzięki za odpowiedzi. Czyli jak będzie mi się nudzić i będe miał nie potrzebne sianko :rolleyes: to pojadę jeszcze raz żeby mi ustawili już profi i do innego mechanika. Bo u mnie nie było też znaków na kole pasowym i trzeba było patent z drutem w gnieździe świecy stosować :confused:

jasiek09
26-11-10, 16:25
u mnie w znowu w kilu przypadkach na goracym silniku ze zworka i bez zworki to samo