PDA

Zobacz pełną wersję : jaki dolot najlepszy zeby zwiekszyc dolna granice obrotów do d14a3 1.4i



Tupac1234
25-11-10, 11:33
witam jestem nowy kupiłem sobie honde civic 98r juz odmulona na 90KM ale teraz chciałbym zmienic orginalny dolot na cos co poprawi znacznie dolna granice obrotów i zarazem nie chce stracic górnej .prosze o wyrozumiałosci bo dopiero zaczynam przygode z tuningiem pozdrawiam

woPo
25-11-10, 11:49
najpierw poczytaj regulamin bo to nie dział na takie tematy.
Później poszukaj co się w D14 opłaca bo są takie tematy.




...a później


Kup sobie kolektor wydechowy 4-2-1 to będziesz miał lepszy dół.

sciupok
25-11-10, 11:52
Siema Spoko...
To nie miejsce na taki temat...
Patrz forum dział techniczny-problemy itp.
A tak na serio nawet najlepszy dolot warty fortunę nie poprawi twoich osiągów tak aby Ciebie to zadowoliło!
Wiem bo miałem d14 lepiej może zainwestuj w kolektor wydechowy 4-2-1;;
Albo od razu rób mpfi z Z6.. tzn. Kolektor od głowicy z Z6 edit ssący

Tupac1234
25-11-10, 12:01
dzieki panowie przepraszam ze naruszyłem regulamin ale szukam juz od tygodnia i nie umie nigdzie konktetnej odpowiedzi znależć. no to w dolot inwestycja jest nieopłacalna bo czytałem ze parówy z simota są super czy to nic nie da ? a o kolektorze juz czytałem ze mam kupic ten 4-2-1 ale czy to jest dobre rozwiazanie czy nie strace na mocy puzniej jak to wyglada?i o co chodzi z "Albo od razu rób mpfi z Z6.. tzn. Kolektor od głowicy z Z6 " bo mało bardzo mało wiem na te tematy

skolopendra
25-11-10, 12:56
cos co poprawi znacznie dolna granice obrotów


wkładka ,lecz znaczną poprawę da tylko zmiana skrzyni

Tupac1234
25-11-10, 14:01
jaka wkładka mozna jasniej to moje pierwsze autko i pierwszy tuning ucze sie dopiero czytałem twoje posty skolopendra sa naprawde imponujace ale jak dlamnie troche skomplikowane wiec prosze Cie o jasniejsze odpowiedzi nie po łebkach

DjMariush
25-11-10, 15:29
jaka wkładka

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2036

A tu masz 101 stronnicową lekturę, po której na pewno dojdziesz do pewnych wniosków

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd-...&highlight=dolot

Tupac1234
27-11-10, 22:17
no to w dolot inwestycja jest nieopłacalna bo czytałem ze parówy z simota są super czy to nic nie da ? prosze o odp

skolopendra mam pytanie osobiscie do Ciebie co najlepiej zmienic w d14a3? poza odmulaniem tak zeby miec wiecej kucyków niedrogim kosztem? prosze Cie o odpowiedz

qureku.
27-11-10, 22:23
co najlepiej zmienic w d14a3? poza odmulaniem tak zeby miec wiecej kucyków niedrogim kosztem?

Poczytać

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15180

Tupac1234
27-11-10, 22:36
czytałem ten link ze 100razy ale za duzo nie mozna wywnioskowac co zmienic a co nie mi chodzi o konkrety naprzykład wywalenie zwezki = 15KM wiecej itd prosze o odp pozdrawiam i dziekuje wszystkim za odp

GT-R
28-11-10, 07:35
Nie dużym kosztem to tylko jest :

- wymienić ssący na Z6 lub B7
- założyć dobry dolot
- kolektor 4-2-1
- usunąć kata
- wydech przelotowy

5 podstawowych modów które nie są drogie a coś tam dają.

Tupac1234
28-11-10, 11:34
GT-R dzieki za odpowiedz jakiej oczekiwałem a ile bede miał wtedy około koni? i skad wziasc " wymienić ssący na Z6 lub B7" moze jakie linki bo na alegro nie umiem tego znalezc jeszcze raz dziekuje pozdrawiam

GT-R
28-11-10, 13:21
Wymienić obecny kolektor ssący na kolektor z D16Z6 (1.6 vtec) lub z D15B7 (1.5).

Tupac1234
29-11-10, 08:08
bardzo dziekuje za odp wszystko ok a czy ten kolektor pasuje bez zadnych przeróbek? prosze o odp
aha i jaki polecisz do tego dolot? i czy zobacze dość duża różnice? a i najwazniejsze to kolektory sa z silnikow z 94r czy dobrze szukam bo na allegro sa takie
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-kompletny-honda-civic-92-95-i1304905008.html


taki mam kupic kompletny czy sam kolektor to wazne bo cena sie różni odp

czy ten http://allegro.pl/kolektor-ssacy-do-hondy-civic-1-6-d16z6-125km-i1336838508.html

Tupac1234
02-12-10, 11:55
hallo czy ktos mi pomoze

Karot
02-12-10, 13:20
w D14 jedyny mod jaki jest odczuwalny do skrzynia...
Co do kolektorow to musisz miec kompletny ! chyba ze bedziesz to drutowal:p

Tupac1234
03-12-10, 21:42
skrzyni nie mam zamiaru wymieniac jak jest dobra a kolektor kompletny to rozumiem ale dalej nikt mi nie odpowiedział czy musze cos mechanicznie przerabiac czy poprostu zakupie i zamontuje bez problemu i jaki dolot do tego najlepszy bedzie odp

kedzior.kedzior
04-12-10, 23:25
.... ale dalej nikt mi nie odpowiedział czy musze cos mechanicznie przerabiac czy poprostu zakupie i zamontuje bez problemu i jaki dolot do tego najlepszy bedzie odp

poszukaj troche to znajdziesz na forum

a nie żądasz odpowiedzi

wymiana kolektora: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
jak chcesz modzić to niestety trzeba trochę poczytać poszukać, zaznajomić się

a tu masz całe kompendium na temat przeróbek D14A3 od Skolopendry http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3&highlight=skolopendra

przepraszam jeśli byłem uszczypliwy
pozdr

pablo12
05-12-10, 11:09
kompletny! kolektor przekładasz tak ssący jak i wydechowy z ssący jest więcej zabawy bo wylot to tylko podmianka, włóż wkładkę k&n,doprowadź powietrze zimne napompuj dobrze koła:) i jazda z 1.4 potwora nie zrobisz ale 100KM możesz przekroczyć

Tupac1234
05-12-10, 23:17
dziekuje za odpowiedzi juz wszystko wiem ale dalej nie wiem czy robic pózniej własny dolot czy kupic jakis gotowy co radzicie pozdrawiam

pablo12
06-12-10, 15:26
kup i sprawdź jak idzie na seryjnej puszcze, a jak na dolocie najwyżej odsprzedaż na giełdzie komuś, pamiętaj o resecie itd spalanie też Ci poleci w górę,kupuj kompletne kolektory pamiętaj! bo potem dorabianie szukanie itd masakra,

nigga_5g
06-12-10, 20:23
[QUOTE= z 1.4 potwora nie zrobisz ale 100KM możesz przekroczyć[/QUOTE]

100KM jak najbardziej przekroczy, u mnie wyszło 103,6KM przy zmienionym dolocie (CAI przerobiony na shorta), doprowadzone powietrze ze zderzaka, wydech na pełnym przelocie (dwa tłumiki przelotowe AWG, końcowy ulter, kolektor 4-2-1 od d16z6); silnik d14z1

billiejoe
06-12-10, 22:48
100KM jak najbardziej przekroczy, u mnie wyszło 103,6KM przy zmienionym dolocie (CAI przerobiony na shorta), doprowadzone powietrze ze zderzaka, wydech na pełnym przelocie (dwa tłumiki przelotowe AWG, końcowy ulter, kolektor 4-2-1 od d16z6); silnik d14z1
cudów wcale nie ma prawdę powiedziawszy,może lepiej spisałby się 4-2-1 z Chin...nie wiem,a na ile cali masz orurowany przelot:confused:

woPo
06-12-10, 23:53
dziekuje za odpowiedzi juz wszystko wiem ale dalej nie wiem czy robic pózniej własny dolot czy kupic jakis gotowy co radzicie pozdrawiam

A jak myślisz? Gotowy masz jakoś (teoretycznie powinien być) policzony, a samemu to sobie możesz pogrzebać patykiem w piasku. Kup gotowy.

nigga_5g
07-12-10, 07:21
cudów wcale nie ma prawdę powiedziawszy,może lepiej spisałby się 4-2-1 z Chin...nie wiem,a na ile cali masz orurowany przelot:confused:

na średnicy fabrycznej

Tupac1234
07-12-10, 19:27
woPo tylko jaki pytam firma i model! bo szukam po necie i widze duzo rozwiazan i duzy wybór a ja nie chce próbowac bo nie ma sklepu z dolotami chce kupic tylko jaki ?

pwl
07-12-10, 23:05
A jak myślisz? Gotowy masz jakoś (teoretycznie powinien być) policzony, a samemu to sobie możesz pogrzebać patykiem w piasku. Kup gotowy.

Albo wyrzeźb replikę z kibelrur jak to zrobił wujek pwl :D

skolopendra
09-12-10, 09:32
tylko jaki ?


kup tak z 7 .i przetestuj je na hamowni :rolleyes:

woPo
09-12-10, 12:41
woPo tylko jaki pytam filma i model! bo szukam po necie i widze duzo rozwiazan i duzy wybór a ja nie chce próbowac bo nie ma sklepu z dolotami chce kupic tylko jaki ?

To zależy czy chcesz mieć Short'a (krótki) czy CAI (w nadkole stożek).
Jeśli chcesz montować teraz to lepszy szort, do tego jakaś osłona i wsio.
Zależy jeszcze ile masz kasy na to, bo można kupić chińskie coś za 80 zł a można zestaw Fujita za 800 zł.

Tupac1234
10-12-10, 08:45
ok 400zł to na co mi starczy?

co sadzicie o parówie simota?

aha i czy przy wymiania samego układu dolotowego zwiekszy mi sie spalanie jak tak to o ile około?

"pierwsze modele da sie odetkac ta zwezka, a pozniejsze odtykała sie dodatkowo kompem bo jest inny niz w D14A4" a własnie znalazłem takie cos na temat odmulenia ja jak kupiłem mija hanie d14a3 to juz nie miała zwezki bo sprawdzałem a mam wersje z 98r to jak odmulic ja w kompie prosze o odp

nigga_5g
10-12-10, 09:31
"pierwsze modele da sie odetkac ta zwezka, a pozniejsze odtykała sie dodatkowo kompem bo jest inny niz w D14A4"

Komp być może jest inny w wersji poliftowej d14z1/2 niż w przedliftach d14a3/4, ale nie znaczy to, że odetkanie poprzez wywalenie samej zwężki, bez ingerencji w kompa nie przyniesie efektów. Znam kilka aut poliftowych, które podobnie jak moje auto, są odetkane przez wywalenie zwężki i w każdym z nich moc wzrosła.

airman
10-12-10, 10:59
Kolego Tupac1234 czytaj forum, cierpliwosci troche i wszystko skumasz, rzucasz pytaniami na ktore mozesz znalezc odpowiedzi bez problemu.

Jesli chodzi o parowe to mam swoj jeszcze cieply wykres. Seria puszka+wkladka k&n vs. simota big tube. Wiecej info u mnie w temacie str 35.

Jak dla mnie to rob, ssaka d16z6, kolektor wydechowy z6, wkladka, skrzynia. Wszystko o tym znajdziesz w topicu skolopendry i nie ma tam nic nie zrozumialego.

Tupac1234
18-12-10, 20:44
czytałem ale wychodzi ze parówa lepsza to jak kupowac ? czy miał ktos stycznosc z tuninngowaniem d14a3 tak zebym miał jak najlepszy dolot? bo jak juz mam wydawac kase to konkretnie zeby poprawic osiagi

WaSSIL
18-12-10, 20:57
przecież airman ci napisał - czytałeś w ogóle topic skolopendry ?

Tupac1234
20-12-10, 13:43
topic skolopendry czytałem 2 razy i napisał wyraznie ze zadnej róznicy nie odczuł po wymianie dolotu albo z orginalna wkładka i jakies zdjecie ma dolotu który zamontował a jki jak sie nazywa i skad go ma nie napisał dlatego pisze do was

woPo
20-12-10, 22:52
Ale męczysz.
Myślisz, że sam dolot da Ci takie zwiększenie mocy, że wyraźnie to odczujesz?
Zrób SWAP'a na mocniejszy silnik, najprościej.

A jak chcesz ogólnie poprawić żwawość i dynamikę auta to tak jak napisał airman ssący Z6, wydechowy 4-2-1 i odczujesz trochę większą moc i odetkasz auto.

pastor2k1
25-12-10, 17:38
Kolego jak robisz dolot to rób też wylot. Samym dolotem to czasem osiągi można pogorszyć. Na sam dolot szkoda czasu i pieniędzy. Ja obrałem drogę w co prawda innym silniku ale u Ciebie też to zagra, na wylot kolektor 4-2-1 + przelot 2" oraz dolot na seryjnej puszce na wkładce K&N z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka. I dół i góra się poprawi.

spychu
25-12-10, 23:17
Ale pierdzielicie panowie :)

Sam dolot w D14 daje bardzo dużo ale tylko na górze, pogarszając przy tym nieznacznie środek.

Moje A4 seria równe 90KM, bardzo dawno po samym dolocie 99KM.

http://img89.imageshack.us/img89/3841/obrazii9.th.jpg (http://img89.imageshack.us/i/obrazii9.jpg/)


Pastor jak ma doprowadzić powietrze ze zderzaka jak puszka filtra powietrza w D14 jest na przepustnicy :D Dolot z filtrem umieszczonym normalnie za lampą to podstawowa modyfikacja w D14.

Przed tamtym dolotem przez chwilę miałem wkładkę K&Na, która w porównaniu z tym co powyżej nie dawała nic a jedyny plus jej posiadana to gdybym ją miał dłużej to pewnie tylko możliwość mycia.

Tupac1234
26-12-10, 17:32
a jaki dolot masz firma i model?

spychu
26-12-10, 17:38
Wtedy było zwykłe kolanko 90' 67.5mm na przepustnicy, dalej prosta rura z kwasówki fi:70mm i na końcu za lampą stożek K&N model RC-2600

Tupac1234
27-12-10, 21:55
dzieki kolego