Zobacz pełną wersję : jaki dolot najlepszy zeby zwiekszyc dolna granice obrotów do d14a3 1.4i
witam jestem nowy kupiłem sobie honde civic 98r juz odmulona na 90KM ale teraz chciałbym zmienic orginalny dolot na cos co poprawi znacznie dolna granice obrotów i zarazem nie chce stracic górnej .prosze o wyrozumiałosci bo dopiero zaczynam przygode z tuningiem pozdrawiam
najpierw poczytaj regulamin bo to nie dział na takie tematy.
Później poszukaj co się w D14 opłaca bo są takie tematy.
...a później
Kup sobie kolektor wydechowy 4-2-1 to będziesz miał lepszy dół.
Siema Spoko...
To nie miejsce na taki temat...
Patrz forum dział techniczny-problemy itp.
A tak na serio nawet najlepszy dolot warty fortunę nie poprawi twoich osiągów tak aby Ciebie to zadowoliło!
Wiem bo miałem d14 lepiej może zainwestuj w kolektor wydechowy 4-2-1;;
Albo od razu rób mpfi z Z6.. tzn. Kolektor od głowicy z Z6 edit ssący
dzieki panowie przepraszam ze naruszyłem regulamin ale szukam juz od tygodnia i nie umie nigdzie konktetnej odpowiedzi znależć. no to w dolot inwestycja jest nieopłacalna bo czytałem ze parówy z simota są super czy to nic nie da ? a o kolektorze juz czytałem ze mam kupic ten 4-2-1 ale czy to jest dobre rozwiazanie czy nie strace na mocy puzniej jak to wyglada?i o co chodzi z "Albo od razu rób mpfi z Z6.. tzn. Kolektor od głowicy z Z6 " bo mało bardzo mało wiem na te tematy
skolopendra
25-11-10, 12:56
cos co poprawi znacznie dolna granice obrotów
wkładka ,lecz znaczną poprawę da tylko zmiana skrzyni
jaka wkładka mozna jasniej to moje pierwsze autko i pierwszy tuning ucze sie dopiero czytałem twoje posty skolopendra sa naprawde imponujace ale jak dlamnie troche skomplikowane wiec prosze Cie o jasniejsze odpowiedzi nie po łebkach
jaka wkładka
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=33-2036
A tu masz 101 stronnicową lekturę, po której na pewno dojdziesz do pewnych wniosków
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7495-filtr-sto%BFkowy-wkladki-itd-...&highlight=dolot
no to w dolot inwestycja jest nieopłacalna bo czytałem ze parówy z simota są super czy to nic nie da ? prosze o odp
skolopendra mam pytanie osobiscie do Ciebie co najlepiej zmienic w d14a3? poza odmulaniem tak zeby miec wiecej kucyków niedrogim kosztem? prosze Cie o odpowiedz
co najlepiej zmienic w d14a3? poza odmulaniem tak zeby miec wiecej kucyków niedrogim kosztem?
Poczytać
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=15180
czytałem ten link ze 100razy ale za duzo nie mozna wywnioskowac co zmienic a co nie mi chodzi o konkrety naprzykład wywalenie zwezki = 15KM wiecej itd prosze o odp pozdrawiam i dziekuje wszystkim za odp
Nie dużym kosztem to tylko jest :
- wymienić ssący na Z6 lub B7
- założyć dobry dolot
- kolektor 4-2-1
- usunąć kata
- wydech przelotowy
5 podstawowych modów które nie są drogie a coś tam dają.
GT-R dzieki za odpowiedz jakiej oczekiwałem a ile bede miał wtedy około koni? i skad wziasc " wymienić ssący na Z6 lub B7" moze jakie linki bo na alegro nie umiem tego znalezc jeszcze raz dziekuje pozdrawiam
Wymienić obecny kolektor ssący na kolektor z D16Z6 (1.6 vtec) lub z D15B7 (1.5).
bardzo dziekuje za odp wszystko ok a czy ten kolektor pasuje bez zadnych przeróbek? prosze o odp
aha i jaki polecisz do tego dolot? i czy zobacze dość duża różnice? a i najwazniejsze to kolektory sa z silnikow z 94r czy dobrze szukam bo na allegro sa takie
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-d15b7-kompletny-honda-civic-92-95-i1304905008.html
taki mam kupic kompletny czy sam kolektor to wazne bo cena sie różni odp
czy ten http://allegro.pl/kolektor-ssacy-do-hondy-civic-1-6-d16z6-125km-i1336838508.html
w D14 jedyny mod jaki jest odczuwalny do skrzynia...
Co do kolektorow to musisz miec kompletny ! chyba ze bedziesz to drutowal:p
skrzyni nie mam zamiaru wymieniac jak jest dobra a kolektor kompletny to rozumiem ale dalej nikt mi nie odpowiedział czy musze cos mechanicznie przerabiac czy poprostu zakupie i zamontuje bez problemu i jaki dolot do tego najlepszy bedzie odp
kedzior.kedzior
04-12-10, 23:25
.... ale dalej nikt mi nie odpowiedział czy musze cos mechanicznie przerabiac czy poprostu zakupie i zamontuje bez problemu i jaki dolot do tego najlepszy bedzie odp
poszukaj troche to znajdziesz na forum
a nie żądasz odpowiedzi
wymiana kolektora: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
jak chcesz modzić to niestety trzeba trochę poczytać poszukać, zaznajomić się
a tu masz całe kompendium na temat przeróbek D14A3 od Skolopendry http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15180-modyfikacje-silnika-d14a3&highlight=skolopendra
przepraszam jeśli byłem uszczypliwy
pozdr
kompletny! kolektor przekładasz tak ssący jak i wydechowy z ssący jest więcej zabawy bo wylot to tylko podmianka, włóż wkładkę k&n,doprowadź powietrze zimne napompuj dobrze koła:) i jazda z 1.4 potwora nie zrobisz ale 100KM możesz przekroczyć
dziekuje za odpowiedzi juz wszystko wiem ale dalej nie wiem czy robic pózniej własny dolot czy kupic jakis gotowy co radzicie pozdrawiam
kup i sprawdź jak idzie na seryjnej puszcze, a jak na dolocie najwyżej odsprzedaż na giełdzie komuś, pamiętaj o resecie itd spalanie też Ci poleci w górę,kupuj kompletne kolektory pamiętaj! bo potem dorabianie szukanie itd masakra,
[QUOTE= z 1.4 potwora nie zrobisz ale 100KM możesz przekroczyć[/QUOTE]
100KM jak najbardziej przekroczy, u mnie wyszło 103,6KM przy zmienionym dolocie (CAI przerobiony na shorta), doprowadzone powietrze ze zderzaka, wydech na pełnym przelocie (dwa tłumiki przelotowe AWG, końcowy ulter, kolektor 4-2-1 od d16z6); silnik d14z1
100KM jak najbardziej przekroczy, u mnie wyszło 103,6KM przy zmienionym dolocie (CAI przerobiony na shorta), doprowadzone powietrze ze zderzaka, wydech na pełnym przelocie (dwa tłumiki przelotowe AWG, końcowy ulter, kolektor 4-2-1 od d16z6); silnik d14z1
cudów wcale nie ma prawdę powiedziawszy,może lepiej spisałby się 4-2-1 z Chin...nie wiem,a na ile cali masz orurowany przelot:confused:
dziekuje za odpowiedzi juz wszystko wiem ale dalej nie wiem czy robic pózniej własny dolot czy kupic jakis gotowy co radzicie pozdrawiam
A jak myślisz? Gotowy masz jakoś (teoretycznie powinien być) policzony, a samemu to sobie możesz pogrzebać patykiem w piasku. Kup gotowy.
cudów wcale nie ma prawdę powiedziawszy,może lepiej spisałby się 4-2-1 z Chin...nie wiem,a na ile cali masz orurowany przelot:confused:
na średnicy fabrycznej
woPo tylko jaki pytam firma i model! bo szukam po necie i widze duzo rozwiazan i duzy wybór a ja nie chce próbowac bo nie ma sklepu z dolotami chce kupic tylko jaki ?
A jak myślisz? Gotowy masz jakoś (teoretycznie powinien być) policzony, a samemu to sobie możesz pogrzebać patykiem w piasku. Kup gotowy.
Albo wyrzeźb replikę z kibelrur jak to zrobił wujek pwl :D
skolopendra
09-12-10, 09:32
tylko jaki ?
kup tak z 7 .i przetestuj je na hamowni :rolleyes:
woPo tylko jaki pytam filma i model! bo szukam po necie i widze duzo rozwiazan i duzy wybór a ja nie chce próbowac bo nie ma sklepu z dolotami chce kupic tylko jaki ?
To zależy czy chcesz mieć Short'a (krótki) czy CAI (w nadkole stożek).
Jeśli chcesz montować teraz to lepszy szort, do tego jakaś osłona i wsio.
Zależy jeszcze ile masz kasy na to, bo można kupić chińskie coś za 80 zł a można zestaw Fujita za 800 zł.
ok 400zł to na co mi starczy?
co sadzicie o parówie simota?
aha i czy przy wymiania samego układu dolotowego zwiekszy mi sie spalanie jak tak to o ile około?
"pierwsze modele da sie odetkac ta zwezka, a pozniejsze odtykała sie dodatkowo kompem bo jest inny niz w D14A4" a własnie znalazłem takie cos na temat odmulenia ja jak kupiłem mija hanie d14a3 to juz nie miała zwezki bo sprawdzałem a mam wersje z 98r to jak odmulic ja w kompie prosze o odp
"pierwsze modele da sie odetkac ta zwezka, a pozniejsze odtykała sie dodatkowo kompem bo jest inny niz w D14A4"
Komp być może jest inny w wersji poliftowej d14z1/2 niż w przedliftach d14a3/4, ale nie znaczy to, że odetkanie poprzez wywalenie samej zwężki, bez ingerencji w kompa nie przyniesie efektów. Znam kilka aut poliftowych, które podobnie jak moje auto, są odetkane przez wywalenie zwężki i w każdym z nich moc wzrosła.
Kolego Tupac1234 czytaj forum, cierpliwosci troche i wszystko skumasz, rzucasz pytaniami na ktore mozesz znalezc odpowiedzi bez problemu.
Jesli chodzi o parowe to mam swoj jeszcze cieply wykres. Seria puszka+wkladka k&n vs. simota big tube. Wiecej info u mnie w temacie str 35.
Jak dla mnie to rob, ssaka d16z6, kolektor wydechowy z6, wkladka, skrzynia. Wszystko o tym znajdziesz w topicu skolopendry i nie ma tam nic nie zrozumialego.
czytałem ale wychodzi ze parówa lepsza to jak kupowac ? czy miał ktos stycznosc z tuninngowaniem d14a3 tak zebym miał jak najlepszy dolot? bo jak juz mam wydawac kase to konkretnie zeby poprawic osiagi
przecież airman ci napisał - czytałeś w ogóle topic skolopendry ?
topic skolopendry czytałem 2 razy i napisał wyraznie ze zadnej róznicy nie odczuł po wymianie dolotu albo z orginalna wkładka i jakies zdjecie ma dolotu który zamontował a jki jak sie nazywa i skad go ma nie napisał dlatego pisze do was
Ale męczysz.
Myślisz, że sam dolot da Ci takie zwiększenie mocy, że wyraźnie to odczujesz?
Zrób SWAP'a na mocniejszy silnik, najprościej.
A jak chcesz ogólnie poprawić żwawość i dynamikę auta to tak jak napisał airman ssący Z6, wydechowy 4-2-1 i odczujesz trochę większą moc i odetkasz auto.
Kolego jak robisz dolot to rób też wylot. Samym dolotem to czasem osiągi można pogorszyć. Na sam dolot szkoda czasu i pieniędzy. Ja obrałem drogę w co prawda innym silniku ale u Ciebie też to zagra, na wylot kolektor 4-2-1 + przelot 2" oraz dolot na seryjnej puszce na wkładce K&N z doprowadzeniem zimnego powietrza ze zderzaka. I dół i góra się poprawi.
Ale pierdzielicie panowie :)
Sam dolot w D14 daje bardzo dużo ale tylko na górze, pogarszając przy tym nieznacznie środek.
Moje A4 seria równe 90KM, bardzo dawno po samym dolocie 99KM.
http://img89.imageshack.us/img89/3841/obrazii9.th.jpg (http://img89.imageshack.us/i/obrazii9.jpg/)
Pastor jak ma doprowadzić powietrze ze zderzaka jak puszka filtra powietrza w D14 jest na przepustnicy :D Dolot z filtrem umieszczonym normalnie za lampą to podstawowa modyfikacja w D14.
Przed tamtym dolotem przez chwilę miałem wkładkę K&Na, która w porównaniu z tym co powyżej nie dawała nic a jedyny plus jej posiadana to gdybym ją miał dłużej to pewnie tylko możliwość mycia.
a jaki dolot masz firma i model?
Wtedy było zwykłe kolanko 90' 67.5mm na przepustnicy, dalej prosta rura z kwasówki fi:70mm i na końcu za lampą stożek K&N model RC-2600
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.