Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem z drążkiem kierowniczym.



romcio0675
20-12-06, 21:18
Mam civica model ma87 silnik d14a2 i problem z kupieniem drążka kierowniczego. Nigdzie go nie mają a w serwisie poinformowano mnie, iż w tym modelu honda nie przewiduje wymiany tego elementu, lecz wymianę całej maglownicy. Dziwi mnie to, bo ten drązek można odkręcić a różni sie od drążków z innych modeli jedynie średnicą gwintu od strony maglownicy. U mnie jest 14mm a w innych 12mm. Może ktoś miał podobny problem i znalazł rozwiązanie, bo wymieniać całą maglownicę mi się nie uśmiecha.

sunseeker1
26-12-06, 20:42
mam civica model ma87 silnik d14a2 i problem z kupieniem drążka kierowniczego nigdzie go nie mają a w serwisie poinformowano mnie iż w tym modelu honda nie przewiduje wymiany tego elementu lecz wymianę całej maglownicy dziwi mnie to bo ten drązek można odkręcić a rużni sie od drązków z innych modeli jedynie średnicą gwintu od strony maglownicy u mnie jest 14mm a w innych 12mm moze ktoś miał pododny prodlem iznalazł rozwiazanie bo wymieniać całą maglownicę mi się nieusmiecha

może z serwisie pomyśleli że chodzi o drążek kierowniczy (ten wałek co wychodzi bezpośrednio z maglownicy) a nie o końcówke drążka - z przegubem kulowym i która można odkrecić.

pozdr!!

Gr00bY
26-12-06, 22:32
Moze macie panowie na mysli listwe maglownicy :roll:

qba1983
27-12-06, 16:00
tu raczej chodzi o koncowke drzka kierowniczego.
jak ja kupowalem do siebie i powiedzialem"drazek kierowniczy", to pan soie zdziwil i powiedzial ze ten element jest nie wymienialny(czyli wlasnie listwa maglownicy jest zintegrowana z drazkiem) zapytal, moze chodzi o koncowke drazka(czyli to przy kole iu to jest wymienialne - w ASO zamiennik firmy "555" ok 140zl)

romcio0675
31-12-06, 15:27
dzięki za podpowiedzi ale chodzi mi o drążek kierowniczy jest to alement łączący listwę maglownicy z końcówką drązka i winnych modelach jest on wymienialny zamiennik kosztuje ok.60 zł jedynie w modelu ma87 jest nie wymienialny taka informację uzyskałem w serwisie dziwi mnie to bo ten drążek można wykręcić z listwy maglownicy a rużni się od innych modeli jedynie średnicą gwintu wkręcanego w listwę maglownicy u mnie ma on średnicę 14mm a w immych modelach ma 12mm

stempel
04-01-07, 21:44
[ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 ]
bo w serwisie malo wiedza http://www.moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=201633&kategoria=100104&grupa=c111315 tu masz drazki

scorpio33
09-01-07, 18:57
W serwisie maja racje ,praktycznie nie ma takich drążków w sprzedaży.Przerabiałem ten temat .I dorwałem taki drążek ,ale nawet nie tłumaczę skąd ,bo nikt sie tam nie dokopie raczej.Jest to mała firma z okolic Bielska Białej która regeneruje i dorabia takie drążki m.in.dla JC .Jak ktos potrzebuje to walić na priv ,mam jeden na zbyciu bo sie na wszelki wypadek w zapas zaopatrzyłem.

romcio0675
16-01-07, 18:56
dzięki skorpio za informacje masz rację sprawdziłem te drążki kture podał stempel lipa standardowo gwint 14mm i 12mm spubuję dać stary drążek na wzór do hurtowni może jakiś dobiorą

scorpio33
17-01-07, 04:06
Widzę ze jest taki jak trzeba na allegro http://allegro.pl/item157512431_drazek_kierowniczy_honda_civic_5_drz _95_97_2000.html
Tylko cena dość słona.Ja płaciłem 120.

czester
19-01-07, 15:27
witam

sam poszukiwalem drazka do hc 5d 1.4is. mowie drzaka nie koncowki. Co ciekawe serwis twierdzi ze drazki sa niewymienne i poleca cala maglownice za kilka tysiecy. Natomiast prywatni sprzedawcy czesci sa w stanie (kilku od reki) zalatwic drazek kierowniczy po podaniu im wczesniej numeru nadwozia za kilkadziesiat zlotych....zaczalem sie gubic w tym wszystkim. W koncu wyjasni mi sprawe fachowiec zajmujacy sie honda na codzien..... a wiec twierdzi ze drazki rzeczywiscie sa niewymienialne!!! i choc mozna takie dostac na rynku to rzecz w tym ze drazek to i da sie wymienic ale jego zabezpieczenie nie istnieje posrod dostepnych czesci zamiennych. NIe wiem jak to wyglada i domyslam sie ze garazowi mechanicy byliby w stanie obejsc i to...tylko czy bedzie bezpiecznie??? moze da sie je uzyc ponownie ale czy na pewno??
w ten sposob wyleczylem sie z wymiany drazka choc cos mi stuka a to z przodu z to ztylu...
oczywiscie jak jestem u mechanika to auto zdrowieje i nic nie slychac ani widac... moze musze jeszcze poczekac...
pozdrawiam

scorpio33
20-01-07, 09:30
Czester - teoretycznie masz rację .Przy wykręcaniu starego drążka zrywa sie fabryczne zabezpieczenie w postaci takiego niby ząbka który jest na płaszczyźnie styku czoło drążka - listwa zębata. Ale mozna dać pastę - klej zabezpieczający na połaczenie gwintowane i juz będzie pewnie .Ja przy wymianie nie dałem ,dokręciłem tylko porządnie bez zabezpieczenia ,choć z poczatku też miałem obawy....Ale po kilkakrotnej kontroli stanu tego połączenia dałem sobie spokój,nic sie nie dzieje.Zresztą gdyby drążek zaczął sie odkręcać od razu mozna sie zorientować - przestawia sie zbieżność ,przekręca się kierownica tak ze są sygnały ostrzegawcze .I jeszcze jedna uwaga - przy dokrecaniu drążka trzeba trzymac listwę zębata ,tak żeby nie działała na nia siła skęcająca ,może pęknąć ,skrzywić sie itd.

romcio0675
20-01-07, 14:26
zgadzam się ze scorpiem całe zabezpieczenie fabryczne polega na tym iż wlistwie jest małe wcięcie i wtym miejscu drążek jest zapunktowany takrze można zrobić to tak samo dzięki za info o drążku na alegro drążek jest ale ta cena to lekka przesada narazie lekko mi stuka ale już i to mnie denerwuje jak zacznie mocniej to chyba będę musił go kupić

[ Dodano: Czw 08 Lut, 2007 ]
jak pisałem wcześniej cena z alegro 175 zł to przesada więc postanowiłem ten problem rozwiązać w inny sposób danie drążka do hurtowni też nic nie dało ale robiąc porządki w gararzu znalazłem starą maglownicę od mazdy 626 rocznik 1987 odkręciłem drążki i okazało się iż są pododne różnia się jedynie długością oraz srednicą gwintu od strony maglownicy ma on18 mm a w civicu 14mm wiec po chwili namysłu pojechałem do zaprzyjaźnionego tokarza obejrzał to i stwierdziłnie ma problemu . Gwint od koncówki został dalej nagwintowany i skrucony na odpowiednią odległość natomiat od strony maglownicy zmniejszono średnicę do 14mm i nagwintowano ją drażek zamontowałem i zabezpieczyłem go przed odkręceniem poprzez napunktowanie UWAGA przy wykręcaniu i wkręcaniu należy przytrzymać listwę maglownicy kluczem hydraulicznym aby nie urwać bądz zkrzywić listwy przy zapunktowywaniu należy wyprzeć drążek kawałkiem twardego drewna JEŚLI CHODZI O DRĄŻEK TO KUPIŁEM FIRMY 555 JEST TO PRODUKT JAPOŃSKI SYMBOL WEDŁUG KATALOGU JC I33012 KOSZT TO OKOŁO 80ZŁ ZAMIENNIK OKOŁO 50 ZŁ TOKARZ 20ZŁ I MAM JUŻ DOBRY NIE STUKAJĄCY DRĄŻEK Jak będę miał chwilę czasu to dożucę zdęcia drążka po obrubce oraz sposób zabezpieczenia go POZDRAWIAM CIVICOWCÓW -CZASAMI TRZEBA POPRAWIĆ JAPOŃSKICH KONSTUKTORÓW.

[ Dodano: Sob 10 Lut, 2007 ]
mam już zdjęcia pierwsze to drążek poprzerubce drugie to sposób zabezpieczenia.
http://www.grzesiekkacz.republika.pl/moto/walek.jpg

http://www.grzesiekkacz.republika.pl/moto/zabezp.jpg

czester
01-04-07, 21:27
Czester - teoretycznie masz rację .Przy wykręcaniu starego drążka zrywa sie fabryczne zabezpieczenie w postaci takiego niby ząbka który jest na płaszczyźnie styku czoło drążka - listwa zębata. Ale mozna dać pastę - klej zabezpieczający na połaczenie gwintowane i juz będzie pewnie .Ja przy wymianie nie dałem ,dokręciłem tylko porządnie bez zabezpieczenia ,choć z poczatku też miałem obawy....Ale po kilkakrotnej kontroli stanu tego połączenia dałem sobie spokój,nic sie nie dzieje.Zresztą gdyby drążek zaczął sie odkręcać od razu mozna sie zorientować - przestawia sie zbieżność ,przekręca się kierownica tak ze są sygnały ostrzegawcze .I jeszcze jedna uwaga - przy dokrecaniu drążka trzeba trzymac listwę zębata ,tak żeby nie działała na nia siła skęcająca ,może pęknąć ,skrzywić sie itd.

stukanie dochodzace z kolumny kieroniczej doprowadza mnie juz do szalu. Zdecydowalem sie na wymienienie drazka kierowniczego lewego.
Zrobi to moj znajomy, b. dobry mechanik.
Jednoczesnie analizujac wczesniejsze komentarze...skoro aso twierdzi ze drazek jest niewymienialny to jakim cudem znalazl sie on w maglownicy??? jakos musial zostac zamontowany.
Zaczyna mnie denerwowac polityka serwisow.
Dzwonisz:
-zepsula mi sie honda
-to b. dobrz bo mamy swietna promocje na rocznik 2006, opony zimowe gratis...
-ale mi tylko powietrze z kola zeszlo
-a to zapraszamy do serwisu, napelnimy oryginalnym powietrzem (japonskim) 100PLN, zaworek nowy od firmy gratis...
Troche mnie ponioslo ale jak pewnie wielu z was zauwazylo aso czesto wciska klientom
ze cos sie nie da, albo juz trzeba wymienic, albo nie ma zamiennikow, sa tylko oryginaly...

pozdrawiam wszytkich, z daleka od aso...;)

romcio0675
03-04-07, 18:47
jeśli chodzi o drążki kierownicze to do modelu ma87 nie ma ani orginałów ani zamieników japońce uwważają że nieda się zabezpieczyć ich ponownie ale się mylą drążek trzeba dorobić ale się da

czester
07-04-07, 10:41
Witam wszytkich

Po kolejnej diagnostyce stwierdzono wreszcie co puka.
Podejrzany byl wczesniej drazek kierowniczy ale...
po odkreceniu koncowki od kola i wszelkich probach poruszania ni szarpania nie
wykryto zadnych stukow, absolutnie zadnych luzow.
Tak wiec pechanik zaczal podejrzewac sworznie...sprawdzil dolny, gorne. Zmartwilo mnie to.
Po zlozeniu wszytkiego do kupy pojechalismy na probe by posluchac na najgosze torowiska i wertepy tramwajowe w szczecinie. I tu o dziwo nic...po calym tym rozkrecaniu i skrecaniu... nic nie bylo slychac. Zaden wertem nie potrafil wydobyc tego dzwieku slyszanego wczesniej...
Tak siak czy owak predzej czy pozniej trzeba bedzie wymienic maglownice. Raczej rozgladac sie bede za uzywana bo nowa to poza zasiegiem cenowym ....:)
Zakonczylem przygode z ukladem kierowniczym, jednoczesnie pozdrawiam wszytkich i
zycze spokojnych swiat, bezpiecznych za kolkiem jesli juz musicie jezdzic..

czester

djdamn
09-04-07, 13:26
mi wlasnie tez cos zaczelo stukac z przodu na nie rownosciach i wartepach doprowadza do szalu jutro jade i sie dowiem moze co to jest :)

[ Dodano: Czw 12 Kwi, 2007 ]
wymieniona koncowka drazka i juz nic nie stuka :)

czester
10-05-07, 00:14
Witam ponownie

Problem nieoczekiwanie sam sie rozwiazal.
Stuki dochodzace z okolicy przedniego lewego kola byly juz tak drazniace ze nie dalo sie jezdzic (chyba ze po supergladkim asfalcie ale taki u nas nie wystepuje).
Poniewaz wczesniej diagnozowano maglownice wyrobiona....
Ja wciaz jakos nie wierzylem w to tym bardziej ze podobne dzwieki mialem kiedys z prawej strony i naparwa byla blacha.
Otoz okazalo sie ze to koncowka drazka kier.
70 pln i smiga cichutko az milo.
A pomyslec ze serwis chcial wbic nowoa maglownice...
Pozdrawiam


p.s.
radosc zepsul tylko drobny incydent
ktos mi przyhaczyl tylne drzwi na parkingu...
i uciekl oczywiscie...
coraz wiecej ranek na mojej karoserii...
:(

maslo1985
17-03-08, 15:58
witam,
dzisiaj bylem wymienic drazki i koncowki, mam B18C4 - 1.8 VTI '97r.
Kupilem w BHMD drazki i koncowki i pojechalem na wymiane.
Okazalo sie ze mam od strony maglownicy gwint 14mm a w nowych drazkach jest 12mm. :/
W warsztacie sprawdzili i okazalo sie za accord 1.8 po 98r ma 14mm od wewnetrznej strony ale drazek jest o 1cm krotszy.

Zobacze co wykombinują, bo jak dzwonilem po czesciach to trudno dostac taki drazek (do civica 14mm od storny maglownicy...

abarth81
17-03-08, 16:50
Ja dzisiaj dzwonilem do ASO bo tez walcze z drazkiem powiedzieli ze owszem dostępne są drazki na wymialne w sklepach motoryzacyjnych ale honda nie przewiduje wymiany samych drązków i takiej czesci nie mam dostępnej u nich w ASO, natomiast sa w sklepach, mam drazek od civic MA (uzywany) i ma on gwint od strony maglownicy 14 mm, ogladalem tez drazek Teknorot i tez ma 14 mm, az sie bije rozkrecac swój bo nie wiem co bedzie (civic 5d mb27), za drązek 555 zaspiewali 150 zł a za yamato 115...walcze dalej jak ktos sie o to otarł do dajcie znaci bo musze miec czesci skompletowane jak pojade na wymiane zeby auto na podnosniku nei wisiało cału dzien na darmo....z góru dzieki

maslo1985
17-03-08, 17:51
A wiec nie wymienili mi drazkow :(.
Pojechalem z tymi co kupilem w BHMD do JC Auto i poszukalismy w katalogu. Mieli cos takiego ale dawno temu. (jutro zadzwonie po numer tej czesci i producenta).

Informacyjnie zamieszczam zdjecie tego nieszczesnego drazka (ten na zdjeciu to drazek o srednicy 12mm od strony maglownicy; do mojego civica potrzebny jest identyczny, tylko ze srednicą 14 mm od strony maglownicy):

http://images33.fotosik.pl/182/c8437bc5fa1cc27cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c8437bc5fa1cc27c)

Powiedzieli mi ze moj ewentualnie mozna zregenerowac, poniewaz jest tylko nieznacznie wygiety (faktycznie nie moze byc ostro zgiety skoro udalo ustawic sie zbierznosc i nie czuc nic jak sie jedzie)???

Jezeli rzeczywiscie bedzie jakikolwiek sens regeneracji to pewnie tak sie to skonczy bo ne mam ochoty dorabiac drazka.

Mishka
17-03-08, 18:09
Na Alledrogo można drążek do 5d znaleźć nowy za ok 50 PLN. Z tego co patrzyłem w katalogu JC też jest taki drążek i nawet widziałem właśnie taki z JC u mechanika także to nie jest pozycja katalogowa widmo.
Osobiście kupiłem ten na Allegro i wymieniłem. Pasuje idealnie. Niestety firma to noname (sprzedawca zapewniał że produkcja krajowa) ale lepsze to chyba niż rozwalony oryginał.

Pozdrawiam,

maslo1985
17-03-08, 18:24
Michał,błagam podaj namiar na ten drążek kierowniczy.

Póki co znalazłem na allegro cośtakiego:
drążek na allegro (http://moto.allegro.pl/item327084611_honda_civic_5d_95_00_anglik_drazek_k ierowniczy.html)

Wygląda mi to na 14mm od strony maglownicy. mam nadzieje ze wlasnie tyle jest :D

[ Dodano: Pon 17 Mar, 2008 ]
Tak, to ten drążek, zadzownilem do kolesia i znal juz problem.

Wiec polecam ten drazek z alegro.

Powienien byc w srode to moze jeszcze w tym tygodniu wymienie :D

abarth81
17-03-08, 19:40
A jakiej produkcji ten drązek, podaj moze jak znasz producenta, bo szkoda kase wywalic na cos co sie wysypie za pare miesiecy...
a ten który ty kupiłes i nie pasuje to jakiej produkcji..

maslo1985
17-03-08, 19:48
przez telefon nie chciał podać nazwy producenta :P

moze rodukcja własna? :P

tak czy inaczej, obecne drazki oddam do regeneracji i zostawie tak na wszelki "wypadek".

podobno te co JC itp. maja w katalogach to sa do 3d i 4d (JAPONKI), a koles m awlasciwe.

Skoro Michał "jeszcze" pisze ze ma takie tzn, ze dzialają i sie nie rozsypaly :P

iro
17-03-08, 19:52
Drążek kierowniczy (prawy) z JC nr kat. I32001YMT - 63 zł.Wymieniałem pasuje idealnie. Co do jakości- okaże się z czasem :)

abarth81
17-03-08, 19:55
IRO z nieba mi chłopie spadłeś... :piwo2: tyle ze katalog JC podaje go jako czesc do auta TOYOTA carrina lub celica ale jak pasuje u Ciebie to i u mnie tez bedzie pewnikiem pasowac bo taka sama buda...mam nadzieje hehe no i czy one są zamienne tzn czy lewy jest taki sam jak prawy.

maslo1985
17-03-08, 20:33
czy one są zamienne tzn czy lewy jest taki sam jak prawy.

Tak, są zamienne.

Mishka
18-03-08, 07:58
Póki co znalazłem na allegro cośtakiego:
drążek na allegro

To jest dokladnie to.
Ja kupilem od tego kolesia wlasnie :-) Pasuje do MB2 "plug and pray" (zeby sie nie odkrecil :d )

Radiowiec
18-03-08, 20:27
Podepnę się, bo jestem już na 99 procent pewien, że u mnie wali właśnie drążek lub jego końcówka. Nikt nie jest mi jednak w stanie tego potwierdzić. I tu pytanie - czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części? I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?

Radiowiec
18-03-08, 20:27
Podepnę się, bo jestem już na 99 procent pewien, że u mnie wali właśnie drążek lub jego końcówka. Nikt nie jest mi jednak w stanie tego potwierdzić. I tu pytanie - czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części? I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?

qba1983
18-03-08, 21:46
czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części?
to zupelnie inne czesci.

I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?
moze i by pomoglo, zalezy co polecialo w maglownicy, ale ja na twoim miejscu staral bym sie okreslic co sie posypalo, po co wdawac nie potrzebnie kase...

qba1983
18-03-08, 21:46
czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części?
to zupelnie inne czesci.

I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?
moze i by pomoglo, zalezy co polecialo w maglownicy, ale ja na twoim miejscu staral bym sie okreslic co sie posypalo, po co wdawac nie potrzebnie kase...

jzl
18-03-08, 22:10
Siemka,
i mnie również dotknął dzisiaj problem drążka kierowniczego. Chciałem ustawić zbieżność, ponieważ mam lekko skręcona kierownicę w lewo przy jeździe na wprost i mechanik stwierdził, że są luzy na drążku kierowniczym lewym i nie ma sensu ustawiać zbieżności zanim nie wymieni się drążka. Zadzwoniłem do trzech znanych mi sklepów z częściami do samochodów japońskich (Starowiejska, Morska, Unruga) i nigdzie nie ma :( Sprowadzić też nie mogą bo nie ma skąd. Znalazłem tutaj: http://www.moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=207730&kategoria=100104&grupa=c111315
ale teraz boje się, że nie trafię z tą średnicą 12 czy 14 mm, co za szit.
Czy ktoś kupował coś w tym sklepie? Są w porządku?

jzl
18-03-08, 22:10
Siemka,
i mnie również dotknął dzisiaj problem drążka kierowniczego. Chciałem ustawić zbieżność, ponieważ mam lekko skręcona kierownicę w lewo przy jeździe na wprost i mechanik stwierdził, że są luzy na drążku kierowniczym lewym i nie ma sensu ustawiać zbieżności zanim nie wymieni się drążka. Zadzwoniłem do trzech znanych mi sklepów z częściami do samochodów japońskich (Starowiejska, Morska, Unruga) i nigdzie nie ma :( Sprowadzić też nie mogą bo nie ma skąd. Znalazłem tutaj: http://www.moto.sklep.pl/index.php?modules=magazyn&action=prod&marka=614&model=101190&silnik=207730&kategoria=100104&grupa=c111315
ale teraz boje się, że nie trafię z tą średnicą 12 czy 14 mm, co za szit.
Czy ktoś kupował coś w tym sklepie? Są w porządku?

Radiowiec
19-03-08, 07:16
czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części?
to zupelnie inne czesci.

I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?
moze i by pomoglo, zalezy co polecialo w maglownicy, ale ja na twoim miejscu staral bym sie okreslic co sie posypalo, po co wdawac nie potrzebnie kase...

Kuba, uwierz mi, że chciałbym wiedzieć, co się posypało... Ale ani dwóch diagnostów, ani mechanik, nie są w stanie mi tego powiedzieć. Wszyscy twierdzą, że nie ma nigdzie luzów itp. Jeden tylko mi powiedział ciekawą rzecz: "Stukać może panu tylko drążek o listwę". Co to oznacza?

Radiowiec
19-03-08, 07:16
czy kupując cały drążek i go wymieniając, automatycznie eliminuję ewentualny defekt końcówki? Czy to jednak dwie zupełnie różne części?
to zupelnie inne czesci.

I druga sprawa - jeśli okazałoby się, że stuka mi jednak maglownica, to czy wymiana drążka kierowniczego mogłaby poprawić sytuację na jakiś czas?
moze i by pomoglo, zalezy co polecialo w maglownicy, ale ja na twoim miejscu staral bym sie okreslic co sie posypalo, po co wdawac nie potrzebnie kase...

Kuba, uwierz mi, że chciałbym wiedzieć, co się posypało... Ale ani dwóch diagnostów, ani mechanik, nie są w stanie mi tego powiedzieć. Wszyscy twierdzą, że nie ma nigdzie luzów itp. Jeden tylko mi powiedział ciekawą rzecz: "Stukać może panu tylko drążek o listwę". Co to oznacza?

Mishka
19-03-08, 08:35
"Stukać może panu tylko drążek o listwę"

??? drążek jest wkręcony w listwę wiec nie wiem jak może o nią stukać, chyba ze to jakiś skrót myślowy mechanika był albo "kit dla niekumatych" :-)
Drążek ma przegub kulowy, który po "wyrobieniu sie" stuka.
Z tego co mi wiadomo, to oznaka uszkodzenia drążka bądź jego końcówki są luzy "boczne" wyczuwalne przy ruszaniu kołem na boki.

jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi

Mishka
19-03-08, 08:35
"Stukać może panu tylko drążek o listwę"

??? drążek jest wkręcony w listwę wiec nie wiem jak może o nią stukać, chyba ze to jakiś skrót myślowy mechanika był albo "kit dla niekumatych" :-)
Drążek ma przegub kulowy, który po "wyrobieniu sie" stuka.
Z tego co mi wiadomo, to oznaka uszkodzenia drążka bądź jego końcówki są luzy "boczne" wyczuwalne przy ruszaniu kołem na boki.

jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi

Radiowiec
19-03-08, 08:48
A powiedzcie, czy dobrze kombinuję - jeśli miałbym rozsypaną maglownicę, to powinno walić mi z obu stron, prawda? A mi stuka tylko w lewym kole. Czyli jednak drążek lub końcówka?

Radiowiec
19-03-08, 08:48
A powiedzcie, czy dobrze kombinuję - jeśli miałbym rozsypaną maglownicę, to powinno walić mi z obu stron, prawda? A mi stuka tylko w lewym kole. Czyli jednak drążek lub końcówka?

maslo1985
19-03-08, 16:03
A powiedzcie, czy dobrze kombinuję - jeśli miałbym rozsypaną maglownicę, to powinno walić mi z obu stron, prawda? A mi stuka tylko w lewym kole. Czyli jednak drążek lub końcówka?

"Raczej" dobrze kombinujesz.... wiesz, wszytsko mozliwe...

Przy okazji wrzuce fotki drążka kierowniczego, dopiero co przyszedł pocztą - tego o średnicy od strony maglownicy - 14mm:
http://images32.fotosik.pl/184/82d5aa58f03e5154m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/82d5aa58f03e5154.html)

Drążki przyszły szybciutko i ładnie zapakowane. Jak już pisałem znalazłem je na allegro, takie same jakie kupił Mishka.

Dla porównania drążek dostępny w katalogu BHMD (taki sam w JC) - ten na górze:

http://images31.fotosik.pl/185/78e176358930486am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/78e176358930486a.html)

maslo1985
19-03-08, 16:03
A powiedzcie, czy dobrze kombinuję - jeśli miałbym rozsypaną maglownicę, to powinno walić mi z obu stron, prawda? A mi stuka tylko w lewym kole. Czyli jednak drążek lub końcówka?

"Raczej" dobrze kombinujesz.... wiesz, wszytsko mozliwe...

Przy okazji wrzuce fotki drążka kierowniczego, dopiero co przyszedł pocztą - tego o średnicy od strony maglownicy - 14mm:
http://images32.fotosik.pl/184/82d5aa58f03e5154m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/82d5aa58f03e5154.html)

Drążki przyszły szybciutko i ładnie zapakowane. Jak już pisałem znalazłem je na allegro, takie same jakie kupił Mishka.

Dla porównania drążek dostępny w katalogu BHMD (taki sam w JC) - ten na górze:

http://images31.fotosik.pl/185/78e176358930486am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/78e176358930486a.html)

abarth81
19-03-08, 16:54
Ja juz temat obcykałem drązki w 5d są teoretycznie niewymienne i malo firm je robi,wszystkie inne mają gwint 12 mm,sa dostępne w jc pod nr i 34023JC jak i równiez w polcar, firma teknorot nr H214 pozatym chyba nikt inny tego nie robi, czekam do jutra bo koles w sklepie jeszcze zciąga z lemforder i CTR ale wątpie zeby pasowały(pewnie bedzie gwint 12mm), ten z teknorota jest identyczny jak oryginał, widziałem ,porównywałem i mierzyłem wszystkie wymiary sa takie same, dzwoniłem do polcar i powiedzieli ze jest to firma turecka tobią elementy zawieszen wachacze itp. posiada certyfitaky TUV i jakies tam inne i ze inne firmy biorą od nich czesci, przepakowuja i sprzedaja pod swoja nazwą.

No i tak jak myslalem CTR ma gwint 12 mm a lemforder jest za krótki, czekam jeszcze na łacznik yamato nr I32001ymt IRO zakładał taki do swojej MB i pisał ze jest git, jutro bede porównywał oba bo ponoc nie są identyczne ta yamato nie ma takiego małego odsadzonego kołnierza od strony gwintu który idzie do maglownicy no i nie wiem czy to ma znaczenie czy nie, widac to na fotce na krórą podał romcio0675, temat drąze bo nie chce kupować shitu, a te z JC (34023JC) płyną dopiero kontenerem z chin więc to mówi samo za siebie....
P.S a moze jakośc samego drązka nie ma takiego znaczenia jak np jakośc tulei metalowo gumowej drązek to przegub metal w metal...cholera sam nie wiem moeze ktos mnie oswieci, bo ludziom du...e zawracam i juz patrzą na mnie jak na wariata

[ Dodano: Czw 20 Mar, 2008 ]

Znalazłem tutaj: http://www.moto.sklep.pl/...4&grupa=c111315
ale teraz boje się, że nie trafię z tą średnicą 12 czy 14 mm, co za szit.
Czy ktoś kupował coś w tym sklepie? Są w porządku?
tak to jest to tyle ze to chińska produkcja, to juz chyba wole tego teknorota chociaz mają TUV niemiecki.

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 ]
oglądałem dzis drązek yamato nr I32001ymt, iro pisał ze jest identyczny, ten który ja widziałem okazał sie ze jest za długi,od strony maglownicy pasuje gwint ale od strony końcówki drązka jest za długi trzeba by goskracac i nagwintowac, wybór padł na teknorot nr kat. H214 bo jest identyczny jak oryginalny i nie trzeba nic przerabiać...dla mnie temat zamknięty :hinczyk:

abarth81
19-03-08, 16:54
Ja juz temat obcykałem drązki w 5d są teoretycznie niewymienne i malo firm je robi,wszystkie inne mają gwint 12 mm,sa dostępne w jc pod nr i 34023JC jak i równiez w polcar, firma teknorot nr H214 pozatym chyba nikt inny tego nie robi, czekam do jutra bo koles w sklepie jeszcze zciąga z lemforder i CTR ale wątpie zeby pasowały(pewnie bedzie gwint 12mm), ten z teknorota jest identyczny jak oryginał, widziałem ,porównywałem i mierzyłem wszystkie wymiary sa takie same, dzwoniłem do polcar i powiedzieli ze jest to firma turecka tobią elementy zawieszen wachacze itp. posiada certyfitaky TUV i jakies tam inne i ze inne firmy biorą od nich czesci, przepakowuja i sprzedaja pod swoja nazwą.

No i tak jak myslalem CTR ma gwint 12 mm a lemforder jest za krótki, czekam jeszcze na łacznik yamato nr I32001ymt IRO zakładał taki do swojej MB i pisał ze jest git, jutro bede porównywał oba bo ponoc nie są identyczne ta yamato nie ma takiego małego odsadzonego kołnierza od strony gwintu który idzie do maglownicy no i nie wiem czy to ma znaczenie czy nie, widac to na fotce na krórą podał romcio0675, temat drąze bo nie chce kupować shitu, a te z JC (34023JC) płyną dopiero kontenerem z chin więc to mówi samo za siebie....
P.S a moze jakośc samego drązka nie ma takiego znaczenia jak np jakośc tulei metalowo gumowej drązek to przegub metal w metal...cholera sam nie wiem moeze ktos mnie oswieci, bo ludziom du...e zawracam i juz patrzą na mnie jak na wariata

[ Dodano: Czw 20 Mar, 2008 ]

Znalazłem tutaj: http://www.moto.sklep.pl/...4&grupa=c111315
ale teraz boje się, że nie trafię z tą średnicą 12 czy 14 mm, co za szit.
Czy ktoś kupował coś w tym sklepie? Są w porządku?
tak to jest to tyle ze to chińska produkcja, to juz chyba wole tego teknorota chociaz mają TUV niemiecki.

[ Dodano: Pią 21 Mar, 2008 ]
oglądałem dzis drązek yamato nr I32001ymt, iro pisał ze jest identyczny, ten który ja widziałem okazał sie ze jest za długi,od strony maglownicy pasuje gwint ale od strony końcówki drązka jest za długi trzeba by goskracac i nagwintowac, wybór padł na teknorot nr kat. H214 bo jest identyczny jak oryginalny i nie trzeba nic przerabiać...dla mnie temat zamknięty :hinczyk:

kamsmol
17-02-09, 22:13
WITAM

Odkopie troszkę temat związany z drążkiem kierowniczym... Po powrocie z serwisu okazało sie ze do wymiany mam drążki kierownicze... Czytałem cały ten temat ale linki już dawno nieaktualne... Mam H 5D MA9 i rozmiar gwintu mam z obu stron M14... Czy ktoś wymieniał ostatnio te drążki???? Jakiej firmy i gdzie kupowaliście??? Jak rozwiązaliście problem z opisywanym zabezpieczeniem??? proszę o odp.. z góry dziękuje

Pozdrawiam
Kamil

TeeS1975
21-02-09, 00:20
ja teraz szukam, ale nic sie nie zminiło w poniedziałek bedę miał teknorota to napiszę cos więcej

kamsmol
21-02-09, 00:36
Ja pisałem do gosci z allegro i dwoch niby ma takie drazki z gwintem M14 po obu stronach

oto fotki jednego z drazkow ktore mi proponuja firmy Yamato za kwote 60zł

http://www.kamsmol.republika.pl/yamato.jpg

ciekawe czy podpasuje... Moze ktos ma foto oryginlnego drazka ktory pasuje napewno???

pozdrawiam
Kamil

wojtek5300
21-02-09, 21:34
Te rzeczy robi firma w Lublinie TENCAR .Sa producentami drązków końcówek i regeneruja magle Ostatnio wymieniała moja siostra w swoim civie 5d 97 r. Dostała 2 tata gwarancji na wymienione drązki kierownicze. Zrobili to szybko i w pełni profi POLECAM

abarth81
22-02-09, 12:09
Ja pisałem do gosci z allegro i dwoch niby ma takie drazki z gwintem M14 po obu stronach

to fotki jednego z drazkow ktore mi proponuja firmy Yamato za kwote 60zł
kolego ten drązek bedzie pasował piszesz ze jest to Yamato jesli tak to jest on przerobiony tzn sktócony i nagwintowany,co nie zmienia faktu ze bedzie pasował, jak ja szukałem drazka to włąsnie odladałem yamato i to ramie z gwintem był dłuzsze wszystko inne było takie same, mozna to swobodnie przerobic i prawdopodobnie jesli jen ze zdjecia to yamato to byl przerobiony, jesli masz dostęp do takiego to bierz jakosc bedzie durzo wieksza niz teknotota, co do zabezpieczenia gwintu to odtlusc go i wkrec na mocny klej do gwintu jakmam tak juz 7 miesiecy i jest ok.

NUPEL
23-02-09, 13:22
ja tez szukalem kilka dni drazka, obdzwonilem wszystkie sklepy i hurtownie. wkoncu mechanik oddal ten moj do regeneracji i tak juz kilka tysiecy jezdze. regeneracja wyszla mnie 30 zl, zobaczymy na jak dlugo starczy

Malik
09-01-10, 17:17
Póki co znalazłem na allegro cośtakiego:
drążek na allegro
minęło już trochę czasu i link który podajecie już wygasł
Czy drążek o którym piszecie sprzedaje uzytkownik kafazik1 (numer aukcji 859098904). ?
http://moto.allegro.pl/item859098904_drazek_drazki_kier_honda_civic_ma_mb _1994_00.html#gallery

misiek1
09-01-10, 18:26
minęło już trochę czasu i link który podajecie już wygasł
Czy drążek o którym piszecie sprzedaje uzytkownik kafazik1 (numer aukcji 859098904). ?
http://moto.allegro.pl/item859098904_drazek_drazki_kier_honda_civic_ma_mb _1994_00.html#gallery

Tak jest Panie kolego, będą pasowały te drążki. Gwinty z obu strony mają być takie same, czyli 14mm

amon
09-01-10, 22:19
Tak jest Panie kolego, będą pasowały te drążki. Gwinty z obu strony mają być takie same, czyli 14mm

To tani zamiennik :(
Ja mam jakby ktoś chciał drążki firmy "555" - w cenie 62 zł sztuka :D

misiek1
09-01-10, 22:47
drążki firmy "555"

Wiadomo, że lepsze i dłużej pojeżdżą, potwierdziłem tylko, że takie będą pasować:p

teg
10-01-10, 00:05
Amon, teraz to piszesz... 2 miesiace temu Yamato wsadzilem w podobnej cenie, 555 nie pasowaly.

kamsmol
10-01-10, 00:15
Jak ja wymieniałem drązki to tez kupowałem Yamato bo 555 nie było z gwintem z obu stron M14... Firmy 555 były tylko z gwintem M12 z jednej strony a z drugiej M14 i te wlasnie nie podchodziły :/

amon
10-01-10, 10:31
sprawdzę na dniach i napiszę czy "555" robi takie drążki - z obu stron z gwintem M14

misiek1
10-01-10, 11:42
czy "555" robi takie drążki - z obu stron z gwintem M14

ja w kwietniu 2009 kupowałem takie drążki "555", więc pewnie robią:D

Malik
10-01-10, 17:10
Też bym wolał 555 , ale ktoś już tu pisał , że mają M12 od strony maglownicy i do mojego MA9 nie pasują.

PS. A tu mam sposób na zabezpieczenie przed odkręceniem się:
http://www.loctite-kleje.pl/index.jsp?url=/Loctite+262-10ml+%2528zabezpiecz.+gwint%25F3w%2529_t805.htm&ramka=glowna

amon
10-01-10, 20:03
Też bym wolał 555 , ale ktoś już tu pisał , że mają M12 od strony maglownicy i do mojego MA9 nie pasują.

PS. A tu mam sposób na zabezpieczenie przed odkręceniem się:
http://www.loctite-kleje.pl/index.jsp?url=/Loctite+262-10ml+%2528zabezpiecz.+gwint%25F3w%2529_t805.htm&ramka=glowna

Chyba nigdy nie uzywałeś loctite - jak posmarujesz tym gwint drążka to nie wiem kto ci go potem odkręci, jak powiesz mechanikowi zeby tak zrobił, to jego mina będzie wyglądać tak -------> :eek:
ja stosuje to tylko do śrub koła zamachowego i śruby koła pasowego. Trzeba z tym uważać, bo nie właściwie stosowany sprawi tylko więcej problemów niż korzyści.
P.S . jutro postaram się sprawdzis drążki 555 z obu stronnym gwintem M14 i dam znać.

Malik
11-01-10, 17:28
Chyba nigdy nie uzywałeś loctite

U mnie w pracy używa się tego nagminnie do montażu precyzyjnych przyrządów dlatego jestem taki pewny tego połączenia. (kiedyś trudno go bylo kupić w Polsce i był kupowany za granicą)

PS.A po co mialbym demontować drążek drugi raz ?

teg
12-01-10, 17:25
ja w kwietniu 2009 kupowałem takie drążki "555", więc pewnie robią

Chyba, że masz podróbkę których jest sporo na rynku :D ;) Bo w bardziej zorientowanych w temacie niż InterCars sklepach twierdzą, że 555 - przynajmniej do MB3 - nie są dostepne.

misiek1
12-01-10, 22:31
Chyba, że masz podróbkę których jest sporo na rynku

Może i tak jest, nie jestem w stanie powiedzieć, że kupiłem ori 555:p

demonobiker
14-01-10, 20:34
Panowie podepne sie pod temat mam dube MA8 silnik D14A2 czy rozmiary takie drążka tzn długośc, rozmiar gwintu itp będą odpowiednie czy szuakć innych, nie mówie że kupie akurat ten bo szukam czegoś firmowego ale muszę się na czymś wzorować bo podobno angliki mają różne te gwinty, chyba że wszystkie 14mm??:confused:
http://moto.allegro.pl/item863485113_drazek_kierowniczy_honda_civic_rover _400_415.html

Tam pisze ze pasuje tez do rovera 400 może poszukać po sklepach takiego drążka?

np coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item860548351_drazek_kierowniczy_rover_45_400_mg_z s.html

myślicie że podpasuje?

demonobiker
16-01-10, 08:16
naprawdę nikt nie wie jakie powinny być dokładne wymiary drążka?

kamsmol
16-01-10, 09:03
Witam

Ja w swoim przypadku zakupiłem drążki kierownicze w sklepie CARRSTUFF.PL, nie pamietam ile dawałem ale jak pytałem o firme 555 to nie bylo z gwintami M14 z obu stron... Po rozmowie z sympatycznym panem z tego sklepu zamówiłem drążki o takim oznaczeniu jak na foto poniżej:

http://www.kamsmol.republika.pl/forum/drazek.jpg


Przejechałem na nich ok. 15000km i nic złego nie mogę powiedzieć:)

A jeśli chodzi o gwinty to wydaje mi sie ze w wersjach przedliftowych był gwint M14 od strony maglownicy i M14 od strony końcówki drążka, natomiast wersję drążków z gwintem M12 od strony maglownicy i M14 od strony końcówki drążka miały nowsze poliftowe wersje 5D...

Pozdrawiam
Kamil

abarth81
16-01-10, 16:04
A jeśli chodzi o gwinty to wydaje mi sie ze w wersjach przedliftowych był gwint M14 od strony maglownicy i M14 od strony końcówki drążka, natomiast wersję drążków z gwintem M12 od strony maglownicy i M14 od strony końcówki drążka miały nowsze poliftowe wersje 5D......nic z tych zeczy i błędne myslenie....zarówno wersje przed i poliftowe mają gwint M14 ja mam poliftową i z obu stron sa m 14,wersja z gwintem m12 jest przeznaczona do hond 3D i 4D wersji japońskich tam nawet manual hondy podaje mozliwsc wymiany drążków,natomiast w wersji 5D teoretycznie drązki sa niewymienne i wedłóg ASO trzeba wymieniac razem z maglownicą w które sa wkrecone na stałe,jednak i te oryginalne mozna wykrecic zrywajac przy tym zabezpieczenie w tym temacie jest fotka która to pokazuje,nowe drązki nalezy wkrecic na klej do gwintów takie drazki robi np TEKNOROT pod katalogowym nr H214, mozna równiez kupic YAMATO(lepsze jakoscowo) lecz trzeba go skrócic od strony końcówki drązka i nagwintowac.To o czym pisze znam z autopsji sam wymieniałem oba drążki.

demonobiker
16-01-10, 18:33
a znajdę gdzieś dokłądne wymiary takich drążków ile to powinno mieć dlugości np??

Djadi
05-05-10, 23:10
Odświeże temat dzisiaj zdiagnozowałem stukanie w drążku kierowniczym od strony pasażera, czy kupie drążek firmy 555 macie jakeiś namiary? czy one są wymienne czy tylko pozostaje wymienic cały magiel :/

demonobiker
06-05-10, 03:58
555 nie kupisz szukałem niedawno nie ma wywiało, sa wymienialne ale musisz znalezc kogos kto bedzie chcial to zrobic bo od spodu nie ma dostepu, wogole dostep jest do d... nie kazdy chce badz biora kolosalna kase a pozatym oryginalne nie maja naciecia na klucz i trzeba miec dobry klucz, typa zaba badz cos by to odkrecic).ja kupilem drazki od rovera poszuksam linka i ci wysle, po znajomosci za wymiane zaplacilem 70zl z oby stron+oslony za 25zl+ drazki za 150zl razem 245zl.podobno mozna tez znalezc inny drazek uciac i nagwintowac ale ja sie balem takiego rozwiazania...

Woźniak
14-06-10, 17:24
wymieniałem drążek kierowniczy z lewej strony w civiku 96 3 drzwiowym jest ta częśc dostępna przynajmniej do tego modelu

Pili
12-04-12, 23:25
Posiadam takie drążki do modelu 5D MA MB, gwint 14mm z obu stron. Cena 40zł za sztukę. Jeśli ktoś chętny pisać na e-mail: pili98@wp.pl.