Zobacz pełną wersję : Filtr paliwa w i-ctdi
Witam.Po jakim przebiegu wymieniacie filtr paliwa? Czy można stosować jakieś zamienniki,czy tylko oryginał?:)
z tego co pamiętam to miałem wymieniany filtr przy 40tys km. Czyli chyba co 40tys km. Jak chcesz to mogę jutro zobaczyć w książce serwisowej. Zdziwie cie, ale w serwisie (pewnie zależy którym) zakładają głównie zamienniki :rolleyes: Kup lepszy zamiennik a napewno będziesz zadowolony
Zbliża mi się przegląd po 40 tys.z tym że mam mały przebieg 20tys.i w jednym ASO chcą wymieniać filtr a w drugim do którego dzwoniłem wręcz odradzają wymianę.Ordi a jakiej firmy zamiennik masz włożony?
Wymiana filtra paliwa w niczym nie przeszkadza więc twój wybór - jak chcesz to wymieniaj a jak nie to nie :) Ja miałem na 100% dopiero przy 40tys km wymianę filtra paliwa. Nie wiem jakiej firmy mam ten filtr, ale facet w serwisie w prost mi powiedział, że oni zakładają tylko zamienniki. Zobacz w sklepie intercarsu jakie filtry oferują - mają np filtr JC PREMIUM w kasie 59,22 zł. Ważne aby nie kupić jakiegoś dziada za 15pln. Taki jakiś w kwocie około 50pln powienien być spoko :rolleyes:
JC PREMIUM akurat nie pasuje to jest filtr do silnika 1.7 cdti. Jest jeszcze JAKOPARTS i ten jest dobry tylko cena ok 40,00 zł.Gość z serwisu ostrzegał mnie że niektóre zamienniki mają gorszy przepływ paliwa i komp wywala wtedy błędy.Orginał to koszt ok 170.00 zł,dlatego nie chcę wkładać w ciemno jakiegoś badziewia.:rolleyes:
z tego co pamietam to filtr paliwa wymienia sie pierwszy raz po przebiegu 120kkm a nie 40. chyba ze zalejesz niechcacy benzyne to wypada filtr paliwa tez zmienic.
ja u siebie zmienialem wlasnie po 120kkm. zamiennikow nie bylo wiec wlozylem ori, udalo mi sie go kupic za jakies 140pln.
sorry za OT
Ordi z serwisami bywa roznie ale sa tez takie co wkladaja oryginaly ;) ostatnio kupilem ten filtr powietrza i w cenie ok 60zl elegancki z grawerka HONDY :D
hello orginalnie montowany filtr paliwa do tego silniczka to zwykly FILTRON ja zrobilem na filtrze ponad 80tys i nie bylo problemow.
hello orginalnie montowany filtr paliwa do tego silniczka to zwykly FILTRON ja zrobilem na filtrze ponad 80tys i nie bylo problemow.
bardzo ciekawe rzeczy piszesz. ja jak wymienialem na ori to mial napisane 'made in japan', logo honda i w ogole ale moze sie nie znam i to byl filtron...
Oryginalny filtr jest firmy DENSO.:p
Pewnie kolega arturohh miał tak jak mówiłem - w serwisie założyli mu jakiś zamiennik :) Co do tego, że na filtrze można zrobić 80tys km i więcej to się zgodzę. Ale jeśli kolega będzie dalej tak rzadko wymieniał filtr to przekona się, że jemu padną wtryski szybciej niż mi po chipie :D
Co do wyboru filtra to już jest kwestia osoby która go montuje. Nie można twierdzić, że jak oryginalnie był np DENSO to tej firmy są najlepsze. Po prostu ta firma wygrała przetarg na dostarczanie filtrów dla Hondy :p Ja wychodzę z założenia, że można zakładać jakiej tylko chce się firmy byle by jakiejś dobrej/markowej. Nie ufam częściom z pod znaku 'No Name' :)
butler.gdansk
25-06-12, 22:45
Podzielę się z Wami uwagami na temat wymiany tego filtra i kłopotów jakie mnie spotkały.
W zeszłym roku (po zakupieniu auta) kupiłem olej silnikowy i komplet filtrów, w tym też od paliwa.
Pojechałem do stacji obsługi samochodów sieci Feu Vert gdzie wymienili mi wszystkie filtry oprócz tego od paliwa. Na odpowiedź czemu usłyszałem że... nie wiedzą gdzie on jest i jak się do niego dostać.
Jako że specjalnie się tym nie przejąłem postanowiłem fitlr wymienić w następnym roku. W tym roku pojechałem do sprawdzonego mechanika i po dwóch godzinach demontowania osprzętu pod maską wkońcu dostał się on do tego filtra. Nie wiem co za inteligent za biurkiem Hondy to wymyślił, ale dostęp do niego to jest jakaś porażka. Reasumując... Jeśli zamierzacie zlecić komuś oprócz ASO wymianę tego filtra to liczcie się z robocizną ponad 200zł i wiązanką przekleństw mechanika (na temat Hondy) który będzie musiał to robić.
Podzielę się z Wami uwagami na temat wymiany tego filtra i kłopotów jakie mnie spotkały.
W zeszłym roku (po zakupieniu auta) kupiłem olej silnikowy i komplet filtrów, w tym też od paliwa.
Pojechałem do stacji obsługi samochodów sieci Feu Vert gdzie wymienili mi wszystkie filtry oprócz tego od paliwa. Na odpowiedź czemu usłyszałem że... nie wiedzą gdzie on jest i jak się do niego dostać.
Jako że specjalnie się tym nie przejąłem postanowiłem fitlr wymienić w następnym roku. W tym roku pojechałem do sprawdzonego mechanika i po dwóch godzinach demontowania osprzętu pod maską wkońcu dostał się on do tego filtra. Nie wiem co za inteligent za biurkiem Hondy to wymyślił, ale dostęp do niego to jest jakaś porażka. Reasumując... Jeśli zamierzacie zlecić komuś oprócz ASO wymianę tego filtra to liczcie się z robocizną ponad 200zł i wiązanką przekleństw mechanika (na temat Hondy) który będzie musiał to robić.
Mój mechanik za czasów jak miałem diesela wymieniał dużo szybciej (trzeba wyjąć akumulator, obudowę filtra powietrza)- ja polecam tylko oryginalne filtry koszt niewiele większy a silnik chodził zauważalnie lepiej i ciszej.
Mój mechanik za czasów jak miałem diesela wymieniał dużo szybciej (trzeba wyjąć akumulator, obudowę filtra powietrza)- ja polecam tylko oryginalne filtry koszt niewiele większy a silnik chodził zauważalnie lepiej i ciszej.
No właśnie... ciszej?
Odgrzewam temat, bo właśnie coś mnie podkusiło i przy wymianie oleju i innych filtrów zleciłem w nieautoryzowanym warsztacie wymianę tego filtra na zamiennik bodaj Filtron (z auta został wymontowany oryginał Denso). Poszło co prawda w miarę sprawnie i nie zabuliłem jak za zboże (87 zł filtr + 73 zł wymiana), ale mam wrażenie że przy okazji coś zostało spartolone: silnik zaczął głośniej pracować - w okolicach 1500-1800 obr/min pojawiły się wibracje i jakieś "buczenie/rezonowanie" (czego oczywiście wcześniej nie doświadczyłem). Auto poza tym jeździ normalnie.
Czy spotkaliście się z czymś podobnym? Można coś tam źle zamontować, czy to taki urok zamiennika?
butler.gdansk
04-08-14, 15:49
To na 90% filtr powietrza. Pewnie włożony jakiś zamiennik no-name... Miałem to samo.
Dzięki za odzew.
W pierwszej chwili też moje myśli poszły w tym kierunku, bo rzeczywiście brzmi to jak jakaś nieszczelność w dolocie (jakby brak było tłumienia?), ale nie sądziłem że sam filtr może mieć takie znaczenie. Swoją drogą filtr powietrza niby został wymieniony na Filtron - poprzednio też był taki sam i działał bezproblemowo.
No chyba, że jeszcze taka opcja: panowie po wymontowaniu obudowy filtra powietrza (żeby dostać się do filtra paliwa) już jej nie zamontowali tak jak trzeba i rzeczywiście jest gdzieś nieszczelność! Pobieżnie przejrzałem i nic jednak nie widać.
Spróbuję podmienić filtr powietrza i zobaczymy czy jest poprawa.
nie "kalecz"tego silnika wynalazkami.Nie przypadkiem oryginalny filtr powietrza HONDA jest nasączany...kosztuje tylko trochę więcej a masz spokojny sen.Podobnie jest zapewne z filtrem paliwa(mam na mysli jakośc wykonania)Filtron to nie jest pierwsza liga co do jakości .Turbina musi oddychać czystym powietrzem(nasączany gwarantuje lepsze wyłapanie nieczystości) i paliwo musi byc takze czyste ze względu na system CR.
Pzdr
p.s.Jak bedziesz mial mozliwośc to zobacz stan filtra powietrza (ile przepuszcza na drugą stronę)suchego i nasączanego:cool:
Szymon, Darek - dzięki za pomoc! Browar się należy!
Wróciłem do serwisu z marudzeniem dotyczącym filtra powietrza i panowie sprowadzili dla mnie 2 filtry innych firm (Knecht i Japanparts). Sprawdziliśmy oba i przy każdym ta sama historia, czyli buczenie/rezonowanie. I oczywiście sugestie, że "tak ma być i filtr nie ma tu nic do rzeczy" i nawet się wstępnie umówiliśmy na sprawdzenie od spodu, czy wydech dobrze jest przymocowany.
Jednak zgodnie z Waszymi sugestiami na własną rękę zakupiłem oryginał hondowski, który nota bene rzeczywiście jest inny: ma sztywniejszą konstrukcję, wydaje się gęstszy i jakby dwuwarstwowy (różne kolory po każdej stronie). Po zamontowaniu oryginału "jak ręką odjął"! Wszystko elegancko pracuje! :)
A filtra paliwa na razie nie będę ruszał - pojeżdżę chwilę na zamienniku, ale przy następnej okazji wracam do Denso.
Zatem raz jeszcze dziękuję! A dla potomnych: tylko oryginalne filtry!!!
ile dałes za oryginalny filtr powietrza do ictdi?
ile dałes za oryginalny filtr powietrza do ictdi?
Faktura na 106 PLN brutto.
Podrożał chyba, bo na przeglądach z poprzednich lat miałem 75 PLN, potem 94 PLN. Zamiennik połowę tego, czyli coś ok. 55 PLN
wielkie dzięki Panowie!
właśnie przeglądałem różne wątki na forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu dziwnego buczenia w zakresie 1500-1800 rpm bo myślałem, że to padnięta plecionka albo inna nieszczelność wydechu.
nie zdawałem sobie sprawy, że nieoryginalny filtr może tak wpływać na dźwięk ale faktycznie pojawił się natychmiast po wymianie filtra. przeszło mi przez głowę, że źle siadł na uszczelce ale nic z tych rzeczy.
pomoc forumowiczów jest nieoceniona!
nie zdawałem sobie sprawy, że nieoryginalny filtr może tak wpływać na dźwięk
Miałem to samo, najpierw WIX, później Mann, aż w końcu filtr OEM i rezonans w czasie jazdy zniknął ;)
Cena filtra w ASO to katalogowo 106 zł brutto, ja utargowałem na 100 zł i dwie spinki gratis (warte 10 zł) ;)
Jakiej firmy jest Filtr OEM. Miałem z nim też problem a jeżdze na Bosch-u na którym silnik pracuje w miare cicho.
Jakiej firmy jest Filtr OEM
Jedyne czego się doczytałem na obudowie to HONDA :p
DamianPietras
18-02-16, 19:16
załadać denso lub OEM
OEM, jest kolosalna rożnica. Na nim silnik pracuje cichutko.
Ja założyłem VIC Japan za ok. 70 zł z tego co pamiętam i żadnego dźwięku nie miałem :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.