Zobacz pełną wersję : zbierznosc ok a kierownica krzywo dlaczego ?? :(:(:(
palermo444
23-11-10, 17:06
Witam byłem na ustawieniu zbierznosci i wszystko ok ale kierownica nadal mam skręconą w prawo trochę czego to moze byc wina ?? niedawno wymieniałem maglownice czy to możne mieć jakiś wpływ na to a jeśli nie to czy da sie kierownice zdjąć i założyć tak żeby była prosto ??
proszę o pomoc
Yotomeczek86
23-11-10, 17:19
To niech jeszcze raz Ci tą zbieżność ustawią... ja miałem to samo, raz ustawili i kierownica była krzywo. Więc męcz ich aby było dobrze, i weź wydruk to będziesz wiedział co i jak.
palermo444
23-11-10, 17:28
wjechałem dzis na płytę drugi raz na zimówkach tym razem i zaś gość twierdzi ze wszystko ok ze zbieznosc jest ............... :(:(:(:( ale jak dam kierownice na wprost to na dluzszym odcinku sciaga mnie w lewo moze to za maly odcinek zeby to wychwyciło u nich to zaledwie 5 metrow w przód kaze przejechac i tak samo w tyl to chyba za mala odleglosc moim zdaniem
Może masz kierownice krzywo przykręconą ?
ustawiam codziennie zbieznosc pare razy, czesto jest tak ze opony nadrzucaja podczas jazdy, w ten czas nalezy ustawic kierownice lekko w strone przeciwno, niz ta ktora jest podczas jazdy, i wyregulowac zbieznosc w odpowiednich wartosciach, trzymajac kierownice w takowej pozycji.
palermo444
23-11-10, 17:33
czyli rozumiem ze da sie ja zdjac i zalozyc prosto ?? nie ma tak za da sie ja tylko w jeden sposób zalozyc ?
zrób tak jak pisze "SajmonLP" - wróć do warsztatu, niech ustawia ci kierownice prosto, a potem wyregulują zbierznośc połówkową - będzie prosto i dobrze na 1000%. Widać ze ci fachowcy od zbierzności nie maja o niej zielonego pojęcia i kręcą tylko wg. wskazań komputera.
może nie zablokowali chłopaki kierownicy przy ustawianiu ?
odkręć koło kierownicy i przestaw na wieloklinie w lewo lub w prawo. Proste jak drut. Po co kombinujesz ze zbieżnością jak masz ustawioną.
odkręć koło kierownicy i przestaw na wieloklinie w lewo lub w prawo. Proste jak drut. Po co kombinujesz ze zbieżnością jak masz ustawioną.
kombinować to on będzie jak będzie przekręcać kierownice. Skoro zapłacić za ustawienie to wymaga tego aby było dobrze. Zwróć uwagę czy mają przyrząd do blokowania kierownicy o fotel jeżeli nie to nich to ustawią na tyle dobrze na ile im umiejętności pozwalają i odpuść Sobie ten warsztat.
Ja jak ustawiałem geo to jeszcze blokowałem pedał hamulca gdy był wciśnięty :) tak mnie nauczyli więc tak robiłem :)
na wieloklinie nie obróci zapewne tyle ile mu będzie trzeba tylko będzie znowu skręcone w drugą stronę...
blokowanie kiery i zakładanie rozpurki na pedał hamulaca - to pierwsze rzeczy jakie się robi przy ustawianiu geometrii. Jeżeli jakiś warsztat nie ma tego typu rzeczy to słaby to warsztat. To podstawowe czynnośc przy geometrii i muszą być kategorycznie przetrzegane. Ponadto zawsze przed geometrią nalezy sprawdzić ciśnienie w kołach!!!
myślę że taki "sprzęt" ma każdy warsztat(stacja) tylko jak wiadomo nie zawsze robią to osoby kompetentne a np praktykanci itp
ja ostatnio sobie zbieżnosc sam ustawiałem pojechłem do szkoły na warsztaty kumpla wsadziłem za fajerę żeby trzymał prosto a ja kręciłem drążkami, tylko ze to było robione za pomocą komputera były głowice pozakładane na koła i wszystko ładnie wyświetlało :P na tej płycie do pomiaru zbieżnosci to ustawienie kierownicy prosto graniczy z cudem
palermo444
23-11-10, 22:23
wiec chyba sobie ten warsztat odpuszcze :)
graniczy z cudem
graniczy z cudem znalezienie rozumnego pracownika. Nawet najdroższy i najbardziej dokładny sprzęt jest bez użyteczny jeżeli nie współgra z nim rozum.
nikt nie wpadł na to że może mieć źle ustawiony tył ? Spodobał mi się pomysł z przekładaniem kiery :lol:
Yotomeczek86
24-11-10, 09:20
Właśnie w moim przypadku był winien tył a nie przód - zapieczona śruba była i bali sie dotykać pewnie.... Dostali opier~!@# ;) i zrobili na cacy, ale cały dzień sie babrali z tym.
Przekładanie kiery to jest oszukiwanie się samego siebie. Samochód domyślnie jest krzywo. Więc przekładka to fuszerka. Zresztą i tak jej nie ustawisz odpowiednio. Przeciążysz tą bardziej naprężoną część auta i zacznie się ona szybciej zużywać. Wróć do Warsztatu i zareklamuj usługę. Nie może być problemu - zrobią na pewno jeszcze raz. Niech robią zgodnie ze sztuką a nie komputerem... Pozdro!
marian1621
24-11-10, 16:38
a gdzie robiłeś tą zbieżność ?? W którym warsztacie ?? tez jestem z JNO
palermo444
24-11-10, 18:07
a gdzie robiłeś tą zbieżność ?? W którym warsztacie ?? tez jestem z JNO
na rzemieślniczej na stacji kontroli pojazdów :)
nikt nie wpadł na to że może mieć źle ustawiony tył ? Spodobał mi się pomysł z przekładaniem kiery :lol:
jak mam to rozumiec ze mam tyl zle ustawiony ? hmm cukierki mam do wymiany to moze byc przyczyna ??
skoro Panowie fachowcy nie są w stanie stwierdzić, pojedź na geometrie.
palermo444
24-11-10, 18:21
czy te cukierki tylne moga miec wplyw na przód ?
Mogę ale nie dosłownie. Jeżeli jakiś element tylnego zawieszenia ma luz to psuje to zbieżność tylnej osi a zbieżność osi przedniej należy ustawiać względem osi tylnej o ile tylna jest poprawnie ustawiona.
Czyli zaczyna się od tyłu i potem przód i zaczyna się od ustawiania kątów o ile takowa regulacja jest a potem dopiero zbieżność.
Do tego zawsze po ustawieniu łapałem od spodu za sanki i szarpałem zawieszeniem patrząc czy jako tako wraca to do tych wzorcowych stopni i minutek :rolleyes:
niedawno wymieniałem maglownice czy to możne mieć jakiś wpływ na to a jeśli nie to czy da sie kierownice zdjąć i założyć tak żeby była prosto
Kierownica raczej nie będzie pasować za duży skok na wiloklinie.
Po zmianie maglownicy na 99% masz źle połączona kolumnę z maglownicą.
Czy podczas wychodzenia z łuku drogi z włączonym kierukowskazem kierunki ci jednakowo "odbijają"?
Czy koło kierownicy bylo zdejmowane?
pozdr
niestety w niczym nie masz racji :(
Kolumna kierownicza ma dowolną liczbę obrotów, a łączy się ją za pomocą przegubu i trudno to spieprzyć
Za wyłączanie kierunków jest odpowiedzialny mechanizm przy przełącznikach.
Reasumując, wkładając magiel nic z tego co napisałeś nie jest istotne :)
Sorry.
I tu się mylisz wiem bo miałem własnie tak w poprzdnim civicu. Kolumna zostala "źle " połączona z maglem i podczas skręcania jeden kierunek np. lewy odskakiwam od razu a prawy musialem wyłączać ręcznie. Po zdjęciu koła kierownicy a wczesniejszym ustawieniu kół na wprost było widać, że "mechanizm" który jest odpowiedzialny za wyłączanie kierunkowskazow nie jest ustawiony "równo" i stąd to że jeden kierunek odskakiwał a drugi nie.
no ok, poprostu ktoś ci tego nie ustawił i w ogóle średnio pomyślał przy zakładaniu :) Z twojej wypowiedzi odniosłem wrażenie, że jest jakieś określone położenie kolumny względem maglownicy i ktoś to źle ustawił. :)
ktoś to źle ustawił
ja sam :(
pozdr
Oczywiście "źle" połączenie nia ma nic wspólnego z montażem mechanicznym. Wiadmo że magiel jest połączony z kolumną za pomocą krzyżaka i jak z tym faktem nie dyskutuję. Chodzi mi o to, że Jeżeli maglownica jest ustawiona "na środku" tzn, tyle samo obrotow można wykonać kręcąc kierownicą w lewo jak i w prawo to kolumna jest podłączona krzywo że mechanizm wyłączania kierunków nie będzie na środku, a w takim wypadku przy dobrze ustawionej zbierzności opierając się na przyżądach kierownica będzie lekko przekrzywiona nie da jej się ustawić na wprost na wieloklinie.
da się ustawić za pomocą końcówek drążków kierowniczych.
da się ustawić za pomocą końcówek drążków kierowniczych.
owszem da się
ale zadałem pytanie o te kierunki bo może ma taki problem jaki ja mialem i wcześnie czy później zacznie go to denerwować więc niech sie temu przyjrzy zamiast jeżdzić ciągle do diagnosty i go orać, że źle mu ustawił zbieżność
pozdr
p.s.
dodam, że ja jeżdząc z lekko przekrzywiona kierownica w końcu ustawiłem poprawnie kolumnę kierowniczą względem maglownicy to i kierownica się wyprostowała / mogłem samo koło kierownicy idealnie ustawić na wieloklinie na wprost/ i kierunki odbijały poprawnie.
palermo444
27-11-10, 14:48
właśnie dziś sprawdziłem i kierownicy samej nie wyprostuje trzeba to będzie zrobić na drążkach kierowniczych innej możliwości już nie ma
u mnie w V gen. jak i u brata w VI gen. (99.9% seria) zauważyłem podobny przypadek jak u palermo444. zwróciłem na to uwage jak założyłem ponownie kierownice po obszyciu skórą. jest ona jakieś 5 stopni w prawo zamiast być na godzinie 0..
choć wcześniej tego raczej nie zauważyłem?
u brata cukierki w tylnej zawiesze są idealne, zaś u mnie były wymieniane w tym tygodniu, ale geometrii mi nie robili bo się udało obejść bez.
wypada w obu przypadkach robić geometrie przód+tył? zwłaszcza u mnie w V genie w którym mam pozakładany komplet rozpórek?? orientujecie się jaki jest tego koszt?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.