PDA

Zobacz pełną wersję : Świece żarowe



jasz25
23-11-10, 16:26
Witam

Gdzie znajduje się przekaźnik od świec żarowych - nr.przekaźnika w Hondzie Civic 2003 r. Hatchback 1,7 CTDI . Proszę o pomoc .

agent
23-11-10, 21:55
nr 1
http://www.przeklej.pl/plik/przekaznik-swiec-civic-1-7-ctdi-pdf-0023ug4h696u

jasz25
15-12-10, 20:06
Witam

Dzisiaj podczas jazdy zaświeciła się kontrolka od świec żarowych , i świeci się cały czas. Poprzednim razem gdy problem ten wystąpił zdjąłem kapturki ze świec żarowych i jeździłem tak dwa dni. Po tym czasie kontrolka zaczęła świecić normalnie , tzn świeciła się parę sekund przed rozruchem. Po sprawdzeniu świec żarowych okazało się że dwie są spalone. Obawiam się że i tym razem jest podobnie , proszę napisać co jest przyczyną tego stanu rzeczy...
Proszę jeszcze raz o dokładną lokalizację przekaźnika lub sterownika od świec żarowych. Proszę o szybką pomoc , z góry dziękuję.

agent
16-12-10, 07:41
Zdejmowanie kapturków czy inne działania nie mają sensu w przypadku świecenia się kontrolki od świec. W tym modelu ta kontrolka wcale nie musi mieć związku ze świecami, zwłaszcza jak jednocześnie pali się check. Jak Ci się szybko przepalają świece to albo kupiłeś kiepskie świece, albo nie ten typ, albo miałeś pecha albo pali Ci przekaźnik. Ja kupiłem BERU i śmigałem na nich 2 lata i jak sprzedawałem to nadal ze świecami było wszystko ok. Możliwe też że nie wymieniałeś kompletu. Często wtedy jest tak że reszta i tak szybko pada dlatego zalecają wymienić wszystkie 4.

jasz25
16-12-10, 18:24
Witam.Wymieniłem komplet nowych świec NGK takich jak z katalogu.Zlokalizowałem ten przekażnik od świec.Najpierw sprawdziłem świece czy się nie spaliły-ok.Następnie przekażnik czy się klei-ok.Do jego styku wychodzącego na swiece podłączłem kontrolkę i po włączeniu zapłonu sprawdzałem jak długo się świeci.Kontrolka przestała świecić jak silnik był dobrze ciepły.Moim zdaniem instalacja-działanie świec żarowych ok.Jak wyjołem ten przekażnik przy pracującym silniku to zaświeciła się kontrolka check silnika.Mam pytanie,co sygnalizuje ciągłe świecenie kontrolki świec żarowych.Nie posiadam żadnej instrukcji obsługi ani napraw

agent
17-12-10, 07:33
Może po prostu odczytaj błędy z komputera i skasuj je. Jak wtedy kontrolka nie zgaśnie to będziesz myślał dalej. Możesz tez pojeździć ze 2-3 dni bo wtedy często kontrolki same gasną (ale błędy nadal siedzą w kompie). Do odczytania kodów nie potrzebujesz ASO czy super sprzętu. Ja pożyczam uniwersalny czytnik na baterie od kolegi którym czytałem już Skodę, Hondę i Toyotę także pewnie każdy warsztat Ci to odczyta jakby co.

jasz25
17-12-10, 20:17
Witam.Moje dalsze spostrzeżenia.Dzisiaj gdy zapaliłem auto wszystko ok,kontrolki świeciły a potem zgasły-ok.Po przejechaniu ok.15 km zajechałem na cpn i na wolnych obrotach zgasł.Przy pierwszej próbie nie odpalił.Po drugiej bez problemu.Zaświeciła się kontrolka od świec żwrowych i świeciła ciągle.Oprucz tego świecenia auto sprawowało się ok.Po paru startach kontrolka od świec zgasła i wszystko było ok.Po podłączeniu do komputera wyszły błędy P1331 P1378 P1377 P1331 to czujnik połorzenia wału korbowego, lecz pozostałe nie wiem.Proszę o rozpiskę tych kodów.

marcin_dawca
29-12-10, 01:35
Witam, miałem też problem z kontrolką świec żarowych. Okazało się jednak, że alternator nawalił i poszedł do regeneracji. Teraz jest wszystko ok.

agent
29-12-10, 21:47
Wszystkie kody są w instrukcji dostępnej na forum:

DTC P1331: Crankshaft Position (CKP)-Camshaft Position (CMP) Correlation Dynamic Implausible
DTC P1378: Glow Time Control Circuit Short
DTC P1377: Glow Time Control Circuit Open
W przypadku błędu 1331 jest napisane że powinny świecić się 2 kontrolki: świece i check. W przypadku pozostałych tylko check. A tak poza tym to w przypadku Hondy kontrolka świec świeci się razem z checkiem przy ok. połowie błędów wcale nie związanych ze świecami jak np. zbyt małe lub zbyt wysokie ciśnienie na szynie CR.
W ww. wymienionej instrukcji są też podstawowe kroki co dalej sprawdzać jak pojawią się błędy. Polecam ściągnąć.

Mechanic
30-12-10, 10:41
Często przyczyną gasnącej lub zapalającej się kontrolki jest alternator. Wtedy najlepiej podjechać do dobrego serwisu w celu regeneracji. Nie ma innej i lepszej rady.

agent
31-12-10, 00:05
Alternator przerabiałem 2 razy i moim zdaniem nie sposób pomylić objawów uszkodzonego alternatora z czymś innym. Poza tym łatwo to sprawdzić miernikiem za 10 zł. No i raczej nie da on błędów jak powyżej.

Budziniak
31-12-10, 00:29
Lecz Wasz auta są naszpikowane kabelkami i każdy nawet chwilowy spadek napięcia może w jakimś stopniu oddziaływać na czujniki czy Ecu. Warto w jakimś dobry zakładzie elektrycznym sprawdzić tzn. tętnienie ładowania. Takie rzeczy jak alternator zazwyczaj psują się w piątek wieczorem a wtedy może być za późno

agent
31-12-10, 16:39
Odpalałem kiedyś swoje auto na tak mocno wyładowanym aku że po odpaleniu wskazówki na desce podniosły sie dopiero po jakiś 10 s a pozostałe kontrolki po następnych kilkunastu. Mimo to silnik pracował. Oczywiście masz racje że napięcie musi byc odpowiednie ale na 100% silnik zgaśnie jako ostatni. Przy awarii alternatora i spadku napięcia najpierw zapala się kontrola ABS, potem na zmianę opadają wskazówki zegarów i wysiada wspomaganie. Silnik pracował przy tym normalnie i dopiero jak zgasiłem zauważyłem że rozrusznik daje tylko jęki. Dlatego pisałem wcześniej że nie sposób tego nie zauważyć. Osobiście przyczyny szukałbym w w tym co pokazują błędy zwłaszcza jak auto kręci normalnie.

Snajper_NSK
01-11-12, 13:17
Cześć,

podajcie proszę nr katalogwe świec żarowych pasujących do 1.6 CTDi. Będę wymieniał po raz pierwszy i nie chciałbym kupowac na czuja.

Dzięsk

mloodzian
01-11-12, 13:36
pierwsza sprawa to silnik jaki masz to 1.7 CTDi. A świece to:

DENSO : DG-302
NGK : D-POWER NR42 1983

Rozmiar gwintu świec: M10 x 1,25
Pasują również świece z Opla 1.7 CDTi - (Z17DTL) oraz 1.7 DTi - (Y17DT) bo oba silniki są od ISUZU i mają wymienne świece żarowe razem z Hondą 1.7 CTDi - kod silnika : 4EE2

Snajper_NSK
02-11-12, 08:38
Wielkie dzięki za odpowiedź i pomoc. Wiem już Wszystko :) Pozdrawiam!

Frenk15
04-03-13, 02:38
Oryginalnie do opla 1.7 CTDI montowane są świece ceramiczne prawdopodobnie NGK CZ22.
Konstrukcja żwiec żarowycch: zdolne do nagrzewania wtórnego !!!!!

cena 330zł sztuka oryginał honda NGK 487F
cena 97zł sztuka oryginał opel NGK CZ22

Ale czy to to samo co NGK : D-POWER NR42 1983 bo nie ma informacji, że zdolne do nagrzewania wtórnego? np:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1&wsk=O


Podobne konstrukcje maja świece.
SWAG 40918831 Y nie ma na stronie producenta
FEBI BILSTEIN 18831 Y nie ma na stronie producenta

Inne:

ASHIKA CP51 N opel, civic
ASHIKA 01-04-402 N civic
BERU 0100226497 Y
BERU GN104 N civic, opel
BLUE PRINT ADH21802
BORG 502020
BOSCH 0250202137 Y
BREMI 26059
CHAMPION CH603/002
CHEVROLET 97210818
C.R.E GN016/CRE
DELPHI HDS405
DENSO DG-302 N
EYQUEM 0911101152
FAE 74195
FEBI BILSTEIN F29276 N
FEBI BILSTEIN F18831 Y nie ma na stronie producenta
GENERALMOTORS 93187927
GENERALMOTORS 97210818
GENERALMOTORS 97358626
HKT CP51
HKT L49007 N
HONDA 12291-PLZ-D00
ISUZU 8-97210818-2
JAPANPARTS CP51
JAPANPARTS CE-402
HERTH+BUSS JAKOPARTS J5714001 N
JP GROUP 881214301
KAGER 65-2098
LUCAS DIESEL LP076
MAGNETI MARELLI 062900032304 Y
MARELLI UZ2A
MEYLE 6148600002 N
NGK CZ22 Y nie ma na stronie producenta
NGK DP42
NGK standars Y-541J N - opel, civic
NGK D-POWER NR42 1983 N - opel, civic
NIPPARTS J5714001
NPS H571A02 N
OPEL 1214035
OPEL 1214062
OPEL 1214063
OPEL 1214065
OPEL 1214301
OPEL 97210818
SWAG 40918831 Y nie ma na stronie producenta
SWAG 40929276 N
vemo v99-14-0030 N

Niezłe zamieszanie z tymi świecami. (Y, N zdolne, niezdolne do nagrzewania wtórnego)