Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czy to normalne przy takim przebiegu



DavePL
19-12-06, 14:37
Witam nosze sie z kupnem hondy civic 1.5. Wczoraj ogladalem egzemplarz w maire konkretny ale zaniepokoilo mnie to ze spod korka jakby cieknal olej a wlascicielka powiedziala mi ze musi co jakis czas dolewac troche oleju.Auto ma przejechane niby 140k km przez 4 lata stalo niby w stodole nieuzwane moze to spowodowalo ze jakies uszczelki popekaly i teraz sa wycieki ??Szczerze mowiac to srednio sie na tym znam wiec pytam was - specjalistow ;)
Wszelkie spotrzezenia mile widziane
Dzieki

Autko jest z roku 1992

mozes
19-12-06, 14:52
Auto ma przejechane niby 140k km przez 4 lata stalo niby w stodole nieuzwane moze to spowodowalo ze jakies uszczelki popekaly i teraz sa wycieki ??
Jak stała przez 4 lata to nie tylko olej bedzie sper.....ł ale i wszytkie gumy z zawieszenia się wykruszą. :?
Przewiduję usterka za usterką albo jedna wielka od razu. :sad:

DavePL
19-12-06, 15:04
ale ona stala te 4 lata od od 97 do 2001 a od 6 lat ma ja ta baka co dolewa ten olej:P

EDIT: czy jest to mozliwe zeby hatchback byl z silnikiem d15b7?? i czy macie jakies dane techniczne tego silnika spalanie Vmax przyspieszenie??

mozes
19-12-06, 15:50
czy jest to mozliwe zeby hatchback byl z silnikiem d15b7?? i czy macie jakies dane techniczne tego silnika spalanie Vmax przyspieszenie??
Jest możliwe nie wiem czy od tego rocznika czy troszkę poźniej. Koleś ma D15B7 w hatchbaku 1995r chyba 101 albo 105 KM (wersje kanadyjską). A o osiągach to sobie poszukaj jest tego całe mnóstwo na forum.
pozdr.

K@p3K
19-12-06, 16:32
ja d15b7 ale coupe..spalanie w miesicie teraz czyli zimno w sumi od 8,3..do 8,7 sie wachalo jak odo tej pory...a wciagnac olej lubi.wlasniesie dzis rano zdziwilem bo na bagnecie suchutko;]...dolalem 0,7l jak na razi ezobacze jutro;/...gdzies pislaali ze standart jak palujesz to zawsze cos wciagnie dlatego mnie to szczegolnie nie przeraza..nio a przy spokojnej nie powinno nic;/...

Lcfr
19-12-06, 17:02
EDIT: czy jest to mozliwe zeby hatchback byl z silnikiem d15b7?? i czy macie jakies dane techniczne tego silnika spalanie Vmax przyspieszenie??

hatchback z silnikiem d15b7 to wersja canada - EH2
dane przysp/vmax/spalanie - takie same jak kazdego innego d15b7 ( w qptach było odciecie na 6800rpm a w sedanach na 6500rpm - w hatch było na 6800 bodajze)

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=22042&highlight=d15b7
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=22451&highlight=d15b7
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=21536&highlight=d15b7

slawekwp
19-12-06, 23:00
Normalne to nie jest. Ten rocznik i tylko tyle kilometrów przejechane. Do tego ten olej .Sprzęt się sypie. Mam hondę z 96 z przebiegiem 230tys i oleju nie bierze. Historia z staniem przez 4 lata to dla tych co chcą wierzyć w cuda.

-=MARIO=-
20-12-06, 01:16
tym samochodem sie jezdzi a nie trzyma w szopie

to nie syrenka

DavePL
20-12-06, 10:18
Ale pomijajac tego d15b7 co najczesciej w hondach bylo winne za zzeranie oleju?? i jakie sa koszta naprwy tego jesli jest to wogole oplacalne

Furious
20-12-06, 10:26
Ale pomijajac tego d15b7 co najczesciej w hondach bylo winne za zzeranie oleju?? i jakie sa koszta naprwy tego jesli jest to wogole oplacalne
uzyj opcji SZUKAJ! pierscienie i uszczelniacze

TENCIO
20-12-06, 10:43
na zamiennikach, przy tym silniku wystarczajacych zreszta to koszt ok 800-1000zl z robota

DavePL
20-12-06, 11:09
Heh to za 1000zl to juz chyba sprowadze nowy silnik z niemiec :)

Furious
20-12-06, 13:50
Heh to za 1000zl to juz chyba sprowadze nowy silnik z niemiec :)
ktory bedzie w niewiadomo jakim stanie - czyli do remontu plus koszt swapa, a tak wiesz na czym stoisz

s3kawek
20-12-06, 15:11
Witam nosze sie z kupnem hondy civic 1.5. Wczoraj ogladalem egzemplarz w maire konkretny ale zaniepokoilo mnie to ze spod korka jakby cieknal olej a wlascicielka powiedziala mi ze musi co jakis czas dolewac troche oleju.Auto ma przejechane niby 140k km przez 4 lata stalo niby w stodole nieuzwane moze to spowodowalo ze jakies uszczelki popekaly i teraz sa wycieki ??Szczerze mowiac to srednio sie na tym znam wiec pytam was - specjalistow ;)
Wszelkie spotrzezenia mile widziane
Dzieki

Autko jest z roku 1992

Ale ona ten olej dolewa co jakis czas jak hania stoi czy jak jezdzi? Wycieki sa przy korku czy przy srubie w misce? Ja to nie wierze w historie ze auto stoi w szopie iles lat ale jest super. Auto jak stoi to szybciej niszczeje niz jak jest systematycznie uzywane.
Jezeli napalies sie na ta sztuke to badz bardzo uważny bo to moze byc szambo. I ile to wg niej "troche" oleju?

pand
20-12-06, 16:33
Jeśli bierze olej to są 2 możliwości:

1. Albo wycieka gdzieś na uszczelce spod pokrywy, albo gdzieś i dlatego musi dolewać.

2. Albo auto nie ma 140 przebiegu i zaczyna brać olej.

Moja rada jest taka... wyciągnij to auto ze stodoły przepałuj na trasie na maxa ile fabryka dała zatrzymaj się włóż palec do rury i jeśli będziesz miał olej na palcu to daj sobie spokój.
Najlepiej weź 2 osobę, która będzie gazowała na postoju, a ty przyłóż rękę do wydechu i zobacz czy odciśnie się mokre kółko. (oczywiście od oleju, bo jeśli jest tam woda to OK :)

Jeśli tak to daj sobie spokój... a jeśli wydech jest suchy to obadaj uszczelkę pod pokrywą silnika czy nie wycieka gdzieś tam olej (ja tą uszczelkę wymieniałem przy 136 tys).

Aha... i jak sprzedaje to auto facetka, to sprawdź na kogo jest zarejestrowane czy na jakiegoś kolesia czy na nią... i ilu miało właścicieli w niemczech, przekalkuluj przebieg i będziesz miał odpowiedź czy warto :)
Wydaje mi się, że to auto to jednak jakiś przekręt bo kto trzyma furę (HONDE CIVIC) w stodole przez 4 lata ? :lol: :evil:

I nie opowiadajcie głupot że silnik musi brać "trochę oleju" dobry nie zajechany silnik od zmiany do zmiany oleju nie powinien spalić grama ;p no ale wmawiajcie sobie, że jak dolewacie 0,5L to macie *****iste silniki :D
:lol:

Furious
20-12-06, 16:40
Jeśli bierze olej to są 2 możliwości:

1. Albo wycieka gdzieś na uszczelce spod pokrywy, albo gdzieś i dlatego musi dolewać.

2. Albo auto nie ma 140 przebiegu i zaczyna brać olej.

Moja rada jest taka... wyciągnij to auto ze stodoły przepałuj na trasie na maxa ile fabryka dała zatrzymaj się włóż palec do rury i jeśli będziesz miał olej na palcu to daj sobie spokój.
Najlepiej weź 2 osobę, która będzie gazowała na postoju, a ty przyłóż rękę do wydechu i zobacz czy odciśnie się mokre kółko. (oczywiście od oleju, bo jeśli jest tam woda to OK

Jeśli tak to daj sobie spokój... a jeśli wydech jest suchy to obadaj uszczelkę pod pokrywą silnika czy nie wycieka gdzieś tam olej (ja tą uszczelkę wymieniałem przy 136 tys).
:shock: to ma być Twoja rada? :shock:

pand
20-12-06, 19:44
A jaki nick jest przy moim poście ? Pand ? więc to chyba moja rada... jak masz jakiś inny pomysł to też napisz nikt Ci nie zabrania i czytaj co DavePL napisał, a potem się czepiaj, bo jak będziemy tak dyskutować to powstanie jeden wielki OFF TOP :p


Szczerze mowiac to srednio sie na tym znam wiec pytam was - specjalistow ;)
Wszelkie spotrzezenia mile widziane
Dzieki



Ja za specjalistę się nie uważam, jednak w sprawie kupna auta mogę coś doradzić :P civic nie jest moim pierwszym autem jakie kupiłem.

Furious
20-12-06, 22:14
Jak dla mnie to to co napisales to kompletna bzudra... olej na palcu? ... mokra reka? Gdzie sie tak samochody sprawdza?

DavePL
20-12-06, 22:21
Wycieki sa przy korku czy przy srubie w misce?

Pod korkiem zauwazylem dosyc szeroka smuge oleju jakby korek byl nieszczelny

K@p3K
20-12-06, 22:35
Jak dla mnie to to co napisales to kompletna bzudra... olej na palcu? ... mokra reka? Gdzie sie tak samochody sprawdza?

z jego lokalizacji wynika ze w bydgoszczy...ale ja jestem tez z bydgoszczy i tak nie sprawdzam..i 1 slysze.. :573: wiec to nie prawda z e w bydgoszczy tak sprawdzaaj samochody:]

woodie
21-12-06, 11:52
1. 140tkm i bierze olej? Skatowany silnik albo cofniety licznik. Moj mial 5 wlascicieli przede mna a olej zaczal troche brac jak przejechal 260tkm. Bierze niecaly litr na 10tkm jak ostrzej jezdze.
2. Odpal silnik, niech postoi i sie dobrze zagrzeje. Sprawdzisz czy dziala wentylator chlodnicy, czy nie 'rzyga' olejem, czy nie wycieka na uszczelkach.
3. Jesli auto stalo dlugo bezuzytecznie to wez je na jakis dobry warsztat- niech sprawdza zawias, spojrza na silnik. Pokosztuje moze ze 100 zl, a bedziesz pewny tego co bierzesz.

s3kawek
21-12-06, 12:04
1. 140tkm i bierze olej? Skatowany silnik albo cofniety licznik.

Też mi sie wydaje ze coś nie tak jest z tym przebiegiem. Ja mam niecałe 140 tys i nie dolewam ani kropli oleju. Ja bym sobie dal spokój z tym egzemplarzem.

bartol
21-12-06, 12:56
1. 140tkm i bierze olej? Skatowany silnik albo cofniety licznik.

Też mi sie wydaje ze coś nie tak jest z tym przebiegiem. Ja mam niecałe 140 tys i nie dolewam ani kropli oleju. Ja bym sobie dal spokój z tym egzemplarzem.

w duzym stopniu na kondycje silnika moze miec wplyw sposob esploatacji....
i przebieg tutaj moze nie miec az takiego znaczenia...jeden przy 300tys nie bedzie bral oleju a drugi katowany przy 80tys moze lykac

s3kawek
21-12-06, 13:25
1. 140tkm i bierze olej? Skatowany silnik albo cofniety licznik.

Też mi sie wydaje ze coś nie tak jest z tym przebiegiem. Ja mam niecałe 140 tys i nie dolewam ani kropli oleju. Ja bym sobie dal spokój z tym egzemplarzem.

w duzym stopniu na kondycje silnika moze miec wplyw sposob esploatacji....
i przebieg tutaj moze nie miec az takiego znaczenia...jeden przy 300tys nie bedzie bral oleju a drugi katowany przy 80tys moze lykac

Zagadza sie. Nie zmienia to jednak faktu ze ta sytuacja jest dziwna. Warto by jeszcze sie dowiedziec ile to jest to "troche"

bartol
21-12-06, 14:52
agadza sie. Nie zmienia to jednak faktu ze ta sytuacja jest dziwna. Warto by jeszcze sie dowiedziec ile to jest to "troche"

Fakt roznie mozna to interpretowac...dla jednego litr na 1000 to moze byc troche :lol:

DavePL
21-12-06, 14:59
W sumie dalem juz spokoj z tym autkiem, teraz mam na oku civica z silnikem
d15b7 102KM hatchback 187tys km
i sprawdzonego udokumentowanego 1.3 75km 180tys km sciagnietego z niemiec przez znajomego mechanika
obydwa 94r

Jesli mialbym brac tego krajowego d15b7 to do jakiego warsztatu go wziac i jakie testy przeprowadzic zeby miec pewnosc ze to nie zlom? no i ile to moze kosztowac?

Piotrek Klag
21-12-06, 15:05
Jesli mialbym brac tego krajowego d15b7 to do jakiego warsztatu go wziac i jakie testy przeprowadzic zeby miec pewnosc ze to nie zlom? no i ile to moze kosztowac?
ten posty chy aodbiega od tematu żeby nie powedzieć że jest nie na temat- o tym jak i co sprawdzzać było 100x tylko
poszukaj (http://www.civicklub.pl/fi/search.php) ...

s3kawek
21-12-06, 15:06
W sumie dalem juz spokoj z tym autkiem, teraz mam na oku civica z silnikem
d15b7 102KM hatchback 187tys km
i sprawdzonego udokumentowanego 1.3 75km 180tys km sciagnietego z niemiec przez znajomego mechanika
obydwa 94r

Jesli mialbym brac tego krajowego d15b7 to do jakiego warsztatu go wziac i jakie testy przeprowadzic zeby miec pewnosc ze to nie zlom? no i ile to moze kosztowac?

Do ASO. Ja placilem cos kolo 100.

DavePL
21-12-06, 21:06
Do ASO. Ja placilem cos kolo 100.

Mozna wiedziec co bylo zawarte w tej cenie??

s3kawek
22-12-06, 09:27
Do ASO. Ja placilem cos kolo 100.

Mozna wiedziec co bylo zawarte w tej cenie??

Akurat ja nie jestem zadowolony bo robili mi ten przeglad w carpie. Raczej tylko posprawdzali rózne elementy, podniesli do góry, sprawdzili zawieche i sworznie. Nie bylem szczegolnie zadowolony bo liczylem na wiecej. W kazdym razie za ta cene mozna zrobic dokladne badanie. Jak sprzedawalem Peugeota to z kupujacym pojechalismy do ASO i tam za 50 zł (nazywalo sie to przeglad przedsprzedażny) posprawdzali wszystko łacznie z emisja spalin, na szarpaku, amory itp.
Najlepiej na poczatku zapytac na czym polega badanie.