Zobacz pełną wersję : Kute korbowody + seryjne tłoki
Budując szybką wolnossącą D serię, kiedy skrecimy głowicę śrubami ARP i wsadzimy dobrą uszczelkę pod głowicę, panewki ACL Race - najsłabszym punktem programu stają się korbowody...
Pytanie brzmi, czy jest technicznie możliwe wsadzenie korbowodów Eagle do oryginalnych tloków (nie chcę pchać się w kute tłoki, bo są drrooooogie, dużo droższe niż korby). Czy sworzeń będzie pasował? I generanie, czy jest sens?
Ja mam korby z LS'a z seryjnymi tłokami w Z6. Dokładnie z B20Z1 (Honda CRV). Żeby je spasować z tłokami trzeba było:
1. Rozwiercić tłoki pod grubsze sworznie
2. Skrócić sworznie od korb B20Z1
3. Splanować główki korb na taką grubość jak mają te od Z6 bo nie mieściły się w wale i tłoku
Efekt? Już ponad 15000km ciągłego upalania na 0,8 bara i wszystko ciągle gra jak należy :) Testowane chwilowo na 1 barze też wytrzymało.
Sebas, Ty rozwiercałeś tłoki pod większe sworznie? A nie lepiej było wytoczyć wkładki z brązu wkładane w główke korby, żeby wchodził seryjny sworzeń? Zachowanie idealnej osiowości przy takim zabiegu zakrawa na szlifierza podejmującego się tego zadania z okrzykiem na ustach "jestem hardcorem" ;)
W temacie: wiem, że zakładają, jednak szczegółów technicznych nie znam. Lepiej poszukać na ht albo onecamonly.com
co masz na mysli mowiac, ze budujac szybka wolnossaca serie?? jaki silnik i jakie mody?? na wiosne ja dokladam do tego co mam pare rzeczy zeby przejsc prog 170HP.
Michał, zawsze cos będzie najsłabszym ogniwem. Ja zdecydowałem się na seryjne korbowody.... nie wiem jak bardzo miałeś już planowana glowicę i dokładnie na jakie Ty tam tloki się zdecydowałeś i jaką kompresje planujesz, ale myślę, ze możesz sprawdzić sobie setup tu: http://www.zealautowerks.com/ Kalkulator przy mocnym doprężeniu i zastosowaniu seryjnych korbowodów informował o marginesie bezpieczeństwa jeszcze. Z tego co zauważyłem kute korbowody mają zastosowanie przy uturbionych d-series, czyli 200Hp i w górę. A ile uzyskasz w N/A? Max te 160-170KM. Zresztą sam wiesz, ze przelatałem na tych korbowodach naprawde cały bity sezon, silnik dostał po garach mocno i nie jeden raz i mysle ze jest to jakiś wyznacznik - wiadomo nie reguła...
No moim zdaniem do NA to raczej nie ma sensu korb zmieniać - jedynie kute śrubki dać bo w 1 kolejności podda się raczej śrubka w korbie... Ja na 210hp z doładowania 0,6bara przejeździłem ponad 10000km na serii silniku do remontu i nic się nie stało :)
Fawor mi dotaczanie jakiejkolwiek wkładki czy z brązy czy z czegokolwiek odradzali w każdym zakładzie - a jak widać rozwiercili mi jak trzeba bez problemów. Tylko że podjął się tego tylko 1 zakład w moim mieście na moją odpowiedzialność :)
Aha... seryjne korby są lżejsze od tych z LS'a i od kutych chyba też więc wydaje mi się że lepsze do NA :)
Dokladnie tak uwazam ze wypada tylko srubki na korbach wymienic i reszte seria bo jak na turbo 0,4bara wytrzymuje silnik to czemu w N/A mialby nie wytrzymac??!!
Arturvf500
21-11-10, 19:08
Budując szybką wolnossącą D serię, kiedy skrecimy głowicę śrubami ARP i wsadzimy dobrą uszczelkę pod głowicę, panewki ACL Race - najsłabszym punktem programu stają się korbowody...
Pytanie brzmi, czy jest technicznie możliwe wsadzenie korbowodów Eagle do oryginalnych tloków (nie chcę pchać się w kute tłoki, bo są drrooooogie, dużo droższe niż korby). Czy sworzeń będzie pasował? I generanie, czy jest sens?
w wolnossaku wytrzymaja zarowno korby jak i tloki; no chyba ze zakrecisz do 10tys, ale przy tych obrotach nie wytrzymaja sruby korb przy seryjnych tlokach; Tyle ze nawet przy 9tys seryjne tloki sa za ciezkie - stracisz pare KM na pana Newtona
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.