PDA

Zobacz pełną wersję : Kute korbowody + seryjne tłoki



Dzida
20-11-10, 17:10
Budując szybką wolnossącą D serię, kiedy skrecimy głowicę śrubami ARP i wsadzimy dobrą uszczelkę pod głowicę, panewki ACL Race - najsłabszym punktem programu stają się korbowody...

Pytanie brzmi, czy jest technicznie możliwe wsadzenie korbowodów Eagle do oryginalnych tloków (nie chcę pchać się w kute tłoki, bo są drrooooogie, dużo droższe niż korby). Czy sworzeń będzie pasował? I generanie, czy jest sens?

sebas_g
20-11-10, 17:59
Ja mam korby z LS'a z seryjnymi tłokami w Z6. Dokładnie z B20Z1 (Honda CRV). Żeby je spasować z tłokami trzeba było:
1. Rozwiercić tłoki pod grubsze sworznie
2. Skrócić sworznie od korb B20Z1
3. Splanować główki korb na taką grubość jak mają te od Z6 bo nie mieściły się w wale i tłoku

Efekt? Już ponad 15000km ciągłego upalania na 0,8 bara i wszystko ciągle gra jak należy :) Testowane chwilowo na 1 barze też wytrzymało.

Fawor
20-11-10, 21:39
Sebas, Ty rozwiercałeś tłoki pod większe sworznie? A nie lepiej było wytoczyć wkładki z brązu wkładane w główke korby, żeby wchodził seryjny sworzeń? Zachowanie idealnej osiowości przy takim zabiegu zakrawa na szlifierza podejmującego się tego zadania z okrzykiem na ustach "jestem hardcorem" ;)

W temacie: wiem, że zakładają, jednak szczegółów technicznych nie znam. Lepiej poszukać na ht albo onecamonly.com

majson
21-11-10, 03:10
co masz na mysli mowiac, ze budujac szybka wolnossaca serie?? jaki silnik i jakie mody?? na wiosne ja dokladam do tego co mam pare rzeczy zeby przejsc prog 170HP.

majdan
21-11-10, 03:31
Michał, zawsze cos będzie najsłabszym ogniwem. Ja zdecydowałem się na seryjne korbowody.... nie wiem jak bardzo miałeś już planowana glowicę i dokładnie na jakie Ty tam tloki się zdecydowałeś i jaką kompresje planujesz, ale myślę, ze możesz sprawdzić sobie setup tu: http://www.zealautowerks.com/ Kalkulator przy mocnym doprężeniu i zastosowaniu seryjnych korbowodów informował o marginesie bezpieczeństwa jeszcze. Z tego co zauważyłem kute korbowody mają zastosowanie przy uturbionych d-series, czyli 200Hp i w górę. A ile uzyskasz w N/A? Max te 160-170KM. Zresztą sam wiesz, ze przelatałem na tych korbowodach naprawde cały bity sezon, silnik dostał po garach mocno i nie jeden raz i mysle ze jest to jakiś wyznacznik - wiadomo nie reguła...

sebas_g
21-11-10, 07:37
No moim zdaniem do NA to raczej nie ma sensu korb zmieniać - jedynie kute śrubki dać bo w 1 kolejności podda się raczej śrubka w korbie... Ja na 210hp z doładowania 0,6bara przejeździłem ponad 10000km na serii silniku do remontu i nic się nie stało :)

Fawor mi dotaczanie jakiejkolwiek wkładki czy z brązy czy z czegokolwiek odradzali w każdym zakładzie - a jak widać rozwiercili mi jak trzeba bez problemów. Tylko że podjął się tego tylko 1 zakład w moim mieście na moją odpowiedzialność :)

Aha... seryjne korby są lżejsze od tych z LS'a i od kutych chyba też więc wydaje mi się że lepsze do NA :)

majson
21-11-10, 13:00
Dokladnie tak uwazam ze wypada tylko srubki na korbach wymienic i reszte seria bo jak na turbo 0,4bara wytrzymuje silnik to czemu w N/A mialby nie wytrzymac??!!

Arturvf500
21-11-10, 19:08
Budując szybką wolnossącą D serię, kiedy skrecimy głowicę śrubami ARP i wsadzimy dobrą uszczelkę pod głowicę, panewki ACL Race - najsłabszym punktem programu stają się korbowody...

Pytanie brzmi, czy jest technicznie możliwe wsadzenie korbowodów Eagle do oryginalnych tloków (nie chcę pchać się w kute tłoki, bo są drrooooogie, dużo droższe niż korby). Czy sworzeń będzie pasował? I generanie, czy jest sens?

w wolnossaku wytrzymaja zarowno korby jak i tloki; no chyba ze zakrecisz do 10tys, ale przy tych obrotach nie wytrzymaja sruby korb przy seryjnych tlokach; Tyle ze nawet przy 9tys seryjne tloki sa za ciezkie - stracisz pare KM na pana Newtona