PDA

Zobacz pełną wersję : jaki bieg przy 60 km/h



Labed2007
19-11-10, 22:51
witam

dużo jeżdżę po mieście (ulice którymi jadę moją codzienną trasą są długie więc trzymam sobie cały czas 60 km/h) i mam pytanie, czy silnik (d14z1) będzie mniej palił gdy przy wspominanych 60 km/h będę miał 3 czy 4 bieg?

Duff-1964
19-11-10, 22:54
Przy 60 km/h moze być 3 bieg, 4 a nawet 5. Ważne tylko ,zeby nie obciążać silnika. Jeżeli jedziesz dłuzej z prędkoscią 60 km/h, np. na moście czy szybszej trasie, to zapinaj 5, a tak to 4 śmiało może być. Na pewno spalanie będzie mniejsze, bo będą niższe obroty.

Rolas
19-11-10, 22:55
im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie...ale przy 60km/h to pewnie róznicy nie odczujesz

jasiek09
19-11-10, 22:56
bak przejeździj tak a bak tak :) ze stałą prędkością próbowałbym 4 bieg ale gdyby Ci przyszło ochoty przyśpieszyć to redukcja

im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie.
nie koniecznie

mat2432
19-11-10, 23:05
ja mam silnik D15Z8 czyli długie przełozenie i jak jest powyżej 60 np w miescie to jade na 5biegu napewno mniej spali :D

jasiek09
19-11-10, 23:11
powodzenia przy remoncie silnika,(wymianie panewek) :)

nikog0
19-11-10, 23:31
powodzenia przy remoncie silnika,(wymianie panewek) :)

Kolega wyżej pisał, że nie należy dopuszczać do przeciążania silnika, wiec kiedy toczymy się po prostej drodze, czy lekko z górki i nie mamy zamiaru gwałtownie przyśpieszać, to czemu mu nie zapiąć 5-tki i niech sobie leci, minimalnie muskając pedał gazu. Wtedy nieobciążamy silnika, a jak ma sięprzyśpieszać, to 3 i ogień :)
Panewki lecą jak się obciąża silnik na niskich obrotach? (pytam bo nie słyszałem o tym)

Napisał Rolas im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie.
nie koniecznie.
Dużo w spalaniu (w samochodzie zwłaszcza na wtrysku) zależy nie od samej prędkości obrotowej silnika a od jego obciążenia. Silnik przyśpieszając spala dużo paliwa, nawet manual podaje, że przyśpieszać należy szybko do pożądanej prędkości a następnie podtrzymywać delikatnie trzyając gaz prędkość-a nie długo i powoli np 5tką...

dabrowskim
20-11-10, 00:33
Jedź JEDYNKĄ a jak będziesz chciał wyprzedzić to dwa i ogień wszystkich weźmiesz bo masz najlepszy zakres obrotów do tego ... maksymalne konie.

arturwwa
20-11-10, 00:35
Jedź JEDYNKĄ

hłonda to wysokołobrotowe silnjiki robji pszecie!

ironman
20-11-10, 09:39
Jedź JEDYNKĄ a jak będziesz chciał wyprzedzić to dwa i ogień wszystkich weźmiesz bo masz najlepszy zakres obrotów do tego ... maksymalne konie.

tutaj moim zdaniem będzie mieć znaczenie że na tych obrotach ma najlepszy przegieg momentu :P

djwafel
20-11-10, 20:38
Nie no nie wyrabiam co wy tutaj piszecie o tym piątym biegu. Przy 60km/h jak można jeździć na 5 biegu? Silnik wtedy jest przeciążony i spala więcej paliwa bo ma opory z napędzaniem samochodu. Takie prowadzenie pojazdów dążycie do destrukcji jednostki napędowej. 5 Bieg od 70-80km/h Panowie i Panie.

Mierzej
20-11-10, 22:44
ja przy 60 w eg3 mam 3!! 4 wrzucam dopiero przy 70. i nie narzekam na spalanie... 6,5 litra do 7,5 jak duzo miasta

majson
21-11-10, 03:21
rowniez bym proponowal na 3. w d14 zadko po miescie wrzucalem 5. teraz ma krotka skrzynie i przy 80 wrzucam piatke i mam ok 2,5 tys/obr. ale jak predkosc spada ponizej 80km/h to zmeinaim na 4. najnizsze spalanie i efektywna jazda jest pomiedzy 2,5 a 3,5 tys obr

LechuLK
21-11-10, 03:50
Ja nie pamiętam żebym w mieście wrzucał 5 bieg. Ale na 4 biegu nieraz się toczę jak nie muszę przyśpieszać.

Pho
21-11-10, 07:50
najnizsze spalanie i efektywna jazda jest pomiedzy 2,5 a 3,5 tys obr

dokładnie i tego się najlepiej trzymać

sssikor
21-11-10, 11:02
Czyli dlatego jakos kolo 4 oscyluj z ta predkoscia...
W ogole po co pytac :) sam widzisz jak auto jedzie i ile pali.

Honada
25-11-10, 18:53
producent nasz, zaleca 4 bieg przy tej prędkości. 5 przy co najmniej 70km/h. oczywiście nie wtedy gdy przyspieszamy a utrzymujemy stałą prędkość. jak ma 2tys. obr./min. nic się silnikowi nie dzieje. są i tacy co uparcie trzymają się poniżej 2tys.obr./min. ale w VII genereacji taka praktyka powodowała, że pojawiał się problem ze skrzynią z powodu dużych wibracji(wada konstrukcyjna). Warto po prostu trzymać się tych 2tys.obr./min-nie mniej. Jak koledzy piszą 2.5tys. też jest wartością słuszną, mi lepiej spalanie wychodzi przy 2tys/obr./min.

mat2432
07-12-10, 23:24
a co powiecie o 1.5 vtec-e i kontrolka ECONO swieci sie od ok 1500-2500 obrotów czyli zakres nie zdrowy dla silnika czy konstruktorzy tego nie przewidzieli??

pwl
07-12-10, 23:37
Vtec-e to inna para kaloszy.

barnie
08-12-10, 07:30
a co powiecie o 1.5 vtec-e i kontrolka ECONO swieci sie od ok 1500-2500 obrotów czyli zakres nie zdrowy dla silnika czy konstruktorzy tego nie przewidzieli??

dlaczego niezdrowy?? - umiejętnie jeżdżąc można korzystać z tego zakresu, może bardziej z przedziału 2000-2500 obr/min. (zakres ten jest jak najbardziej wskazany w tych silnikach do jazdy ekonomicznej tj. 2500 obr/min. i bieg w górę), poniżej 2000 tys. był raczej nie jeździł, chyba że się tocząc lub hamując silnikiem.

Heiner
08-12-10, 11:14
Kolega wyżej pisał, że nie należy dopuszczać do przeciążania silnika, wiec kiedy toczymy się po prostej drodze, czy lekko z górki i nie mamy zamiaru gwałtownie przyśpieszać, to czemu mu nie zapiąć 5-tki i niech sobie leci, minimalnie muskając pedał gazu. Wtedy nieobciążamy silnika, a jak ma sięprzyśpieszać, to 3 i ogień
Podpisuje sie pod tym stwierdzeniem, a moj silnik to potwierdza ;) Jak warunki sprzyjaja, to spokojnie mozna jechac na 5-ce te 60km/h. Tak samo jak mozna poprowadzic go na 1-ce, az do odcinki ;) Pamietaj, ze nie musisz nas sluchac i najlepiej jak sprawdzisz sam - jeden bak bez tykania 5-ki i wyzsze (powiedzmy optymalne) obroty i jeden z 5-ka i nizszymi obrotami. Nie zapomnij podzielic sie wynikami :cool:

pwl
08-12-10, 15:47
Pamietaj, ze nie musisz nas sluchac i najlepiej jak sprawdzisz sam - jeden bak bez tykania 5-ki i wyzsze (powiedzmy optymalne) obroty i jeden z 5-ka i nizszymi obrotami. Nie zapomnij podzielic sie wynikami

Nigdy mi się nie udało tak zmierzyć :D Zamulam zamulam a nagle któregoś dnia but pod odcięcie kilka razy i tyle z testu ;)

Heiner
08-12-10, 16:39
Zamulam zamulam a nagle któregoś dnia but pod odcięcie kilka razy i tyle z testu
To moge powiedziec, ze u mnie nie zmienilo to nic w spalaniu - mega ekodriving vs. eco z kilkoma odcinkami - wyszlo tak samo ;)

mat2432
11-12-10, 16:37
umiejętnie jeżdżąc można korzystać z tego zakresu, może bardziej z przedziału 2000-2500 obr/min. (zakres ten jest jak najbardziej wskazany w tych silnikach do jazdy ekonomicznej tj. 2500 obr/min. i bieg w górę), poniżej 2000 tys. był raczej nie jeździł, chyba że się tocząc lub hamując silnikiem.
ale jak kazdy wie ze d15z8 ma długie przełożenie i jak z jedynki ciągniesz do 3tys obratów i dajesz na drugi bieg to masz grubo poniżej 2tys obrotów...

miki822
12-12-10, 16:56
Źle jest jak jedziemy np. na 5 biegu 60 km/h i chcemy przyspieszyć nie redukujemy tylko ciśniemy do dechy, wtedy silnik najbardziej dostaje w dupe. Wg mnie zawsze trzymać między 2200 a 3000 rpm. Chyba że chcemy żeby nas słyszeli to 1 - odcinka 2 - odcinka itd :) ;)

mayday-82
13-12-10, 22:27
Zgodnie bowiem z zasadami eco-drivingu należy dążyć do maksymalnego wykorzystania każdego mililitra benzyny. Uzyskuje się to wtedy kiedy silnik jest maksymalnie wytężony w zakresie prędkości obrotowej do 2500 obrotów/min dla silnika benzynowego i do 2000 obrotów/min dla silnika wysokoprężnego. Po uzyskaniu tych wartości obrotowych należy zmienić bieg na wyższy.
W zakresie wyżej podanych prędkości obrotowych przy energicznym naciśnięciu pedału przyspieszenia slinik pracuje ze swoją maksymalną prędkością, zamieniając wtedy energię spalanej mieszanki na elenergię kinetyczną w sposób najbardziej efektywny. Wydaje mi się, że V bieg przy 60km/h to rozwiązanie rozsądne i bezpieczne dla auta

Mierzej
13-12-10, 23:32
Wydaje mi się, że V bieg przy 60km/h to rozwiązanie rozsądne i bezpieczne dla auta

ale w dieslu! :D

Heiner
14-12-10, 13:27
ale w dieslu! :D

To wlasnie podoba mi sie w silniku mojej Hondy, ze mozna w zaleznosci od nastroju jezdzic z obrotami jak w dieslu lub krecic jak wiertarka :D Ogolnie to teraz testuje jezdzenie bez 5-ki (czyli obroty raczej nie schodza ponizej 2000, nawet jak silnik jest tylko lekko obciazony) i dam wam znac czy jest jakas roznica w spalaniu ;)

BartekR
15-12-10, 09:00
Witam jestem tutaj nowy i dodam cos od siebie. Tez swego czasu rozmyslalem jak jechac na ktorym biegu przy danej predkosci. I zrobilem test. Jechalem 60 km.h na IV biegu i trzymajac gaz w takiej samej pozycji wycisnalem sprzeglo. Obroty podskoczyly w gore bo silnik nie mial obciazenia i wlaczylem bieg III ( caly czas trzymajac gaz na tym samym poziomie) WYNIK ? Trzymajac gaz tak samo pojedziemy 60 na IV jak i na III. Z ta roznica ze na III biegu silnik sie nie meczy i pracuje lepiej poniewaz kreci sie troche szybciej i ma wieksze przelozenie na skrzyni. Wnioski ? Jezdze przez miasto 3 biegeiem, Jak jade dlugo np. 60 to zapodaje mu IV bieg. V wbijam powyzej 80 km/h. Jezdzac w taki sposob jesli nagle pojawia sie sytuacja ze trzeba przyspieszyc bo cos w nas sie wewali nie potrzeba redukowac. Gaz w podloge i sie zbiera. A zobaczcie jak przyspiesza na IV biegu od 60 :/ POsiadam 14A3 w EJ9. Roznicy w spalaniu nie zauwazylem, pali mi tyle samo co palil wczesniej. I ma sie wrazenie ze bardziej Zywo jezdzi z taka kombinacja zmiany biegow. Dziekuje i Pozdrawiam.

pwl
15-12-10, 10:56
Obroty podskoczyly w gore bo silnik nie mial obciazenia

Raczej linka gazu/przepustnica ci się przywiesiła.

BartekR
15-12-10, 12:56
Chyba mnie nie do konca Kolego pwl zrozumiales. Chodzi mi trzymanie butem gazu caly czas w jednej pozycji i zredukowanie biegu bez odpuszczania pedalu gazu.

mayday-82
15-12-10, 14:59
http://panorama.media.pl/content/view/147069/139/