Zobacz pełną wersję : jaki bieg przy 60 km/h
witam
dużo jeżdżę po mieście (ulice którymi jadę moją codzienną trasą są długie więc trzymam sobie cały czas 60 km/h) i mam pytanie, czy silnik (d14z1) będzie mniej palił gdy przy wspominanych 60 km/h będę miał 3 czy 4 bieg?
Przy 60 km/h moze być 3 bieg, 4 a nawet 5. Ważne tylko ,zeby nie obciążać silnika. Jeżeli jedziesz dłuzej z prędkoscią 60 km/h, np. na moście czy szybszej trasie, to zapinaj 5, a tak to 4 śmiało może być. Na pewno spalanie będzie mniejsze, bo będą niższe obroty.
im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie...ale przy 60km/h to pewnie róznicy nie odczujesz
bak przejeździj tak a bak tak :) ze stałą prędkością próbowałbym 4 bieg ale gdyby Ci przyszło ochoty przyśpieszyć to redukcja
im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie.
nie koniecznie
ja mam silnik D15Z8 czyli długie przełozenie i jak jest powyżej 60 np w miescie to jade na 5biegu napewno mniej spali :D
powodzenia przy remoncie silnika,(wymianie panewek) :)
powodzenia przy remoncie silnika,(wymianie panewek) :)
Kolega wyżej pisał, że nie należy dopuszczać do przeciążania silnika, wiec kiedy toczymy się po prostej drodze, czy lekko z górki i nie mamy zamiaru gwałtownie przyśpieszać, to czemu mu nie zapiąć 5-tki i niech sobie leci, minimalnie muskając pedał gazu. Wtedy nieobciążamy silnika, a jak ma sięprzyśpieszać, to 3 i ogień :)
Panewki lecą jak się obciąża silnik na niskich obrotach? (pytam bo nie słyszałem o tym)
Napisał Rolas im niższy bieg tym wyższe obroty wieksze spalanie.
nie koniecznie.
Dużo w spalaniu (w samochodzie zwłaszcza na wtrysku) zależy nie od samej prędkości obrotowej silnika a od jego obciążenia. Silnik przyśpieszając spala dużo paliwa, nawet manual podaje, że przyśpieszać należy szybko do pożądanej prędkości a następnie podtrzymywać delikatnie trzyając gaz prędkość-a nie długo i powoli np 5tką...
dabrowskim
20-11-10, 00:33
Jedź JEDYNKĄ a jak będziesz chciał wyprzedzić to dwa i ogień wszystkich weźmiesz bo masz najlepszy zakres obrotów do tego ... maksymalne konie.
Jedź JEDYNKĄ
hłonda to wysokołobrotowe silnjiki robji pszecie!
Jedź JEDYNKĄ a jak będziesz chciał wyprzedzić to dwa i ogień wszystkich weźmiesz bo masz najlepszy zakres obrotów do tego ... maksymalne konie.
tutaj moim zdaniem będzie mieć znaczenie że na tych obrotach ma najlepszy przegieg momentu :P
Nie no nie wyrabiam co wy tutaj piszecie o tym piątym biegu. Przy 60km/h jak można jeździć na 5 biegu? Silnik wtedy jest przeciążony i spala więcej paliwa bo ma opory z napędzaniem samochodu. Takie prowadzenie pojazdów dążycie do destrukcji jednostki napędowej. 5 Bieg od 70-80km/h Panowie i Panie.
ja przy 60 w eg3 mam 3!! 4 wrzucam dopiero przy 70. i nie narzekam na spalanie... 6,5 litra do 7,5 jak duzo miasta
rowniez bym proponowal na 3. w d14 zadko po miescie wrzucalem 5. teraz ma krotka skrzynie i przy 80 wrzucam piatke i mam ok 2,5 tys/obr. ale jak predkosc spada ponizej 80km/h to zmeinaim na 4. najnizsze spalanie i efektywna jazda jest pomiedzy 2,5 a 3,5 tys obr
Ja nie pamiętam żebym w mieście wrzucał 5 bieg. Ale na 4 biegu nieraz się toczę jak nie muszę przyśpieszać.
najnizsze spalanie i efektywna jazda jest pomiedzy 2,5 a 3,5 tys obr
dokładnie i tego się najlepiej trzymać
Czyli dlatego jakos kolo 4 oscyluj z ta predkoscia...
W ogole po co pytac :) sam widzisz jak auto jedzie i ile pali.
producent nasz, zaleca 4 bieg przy tej prędkości. 5 przy co najmniej 70km/h. oczywiście nie wtedy gdy przyspieszamy a utrzymujemy stałą prędkość. jak ma 2tys. obr./min. nic się silnikowi nie dzieje. są i tacy co uparcie trzymają się poniżej 2tys.obr./min. ale w VII genereacji taka praktyka powodowała, że pojawiał się problem ze skrzynią z powodu dużych wibracji(wada konstrukcyjna). Warto po prostu trzymać się tych 2tys.obr./min-nie mniej. Jak koledzy piszą 2.5tys. też jest wartością słuszną, mi lepiej spalanie wychodzi przy 2tys/obr./min.
a co powiecie o 1.5 vtec-e i kontrolka ECONO swieci sie od ok 1500-2500 obrotów czyli zakres nie zdrowy dla silnika czy konstruktorzy tego nie przewidzieli??
Vtec-e to inna para kaloszy.
a co powiecie o 1.5 vtec-e i kontrolka ECONO swieci sie od ok 1500-2500 obrotów czyli zakres nie zdrowy dla silnika czy konstruktorzy tego nie przewidzieli??
dlaczego niezdrowy?? - umiejętnie jeżdżąc można korzystać z tego zakresu, może bardziej z przedziału 2000-2500 obr/min. (zakres ten jest jak najbardziej wskazany w tych silnikach do jazdy ekonomicznej tj. 2500 obr/min. i bieg w górę), poniżej 2000 tys. był raczej nie jeździł, chyba że się tocząc lub hamując silnikiem.
Kolega wyżej pisał, że nie należy dopuszczać do przeciążania silnika, wiec kiedy toczymy się po prostej drodze, czy lekko z górki i nie mamy zamiaru gwałtownie przyśpieszać, to czemu mu nie zapiąć 5-tki i niech sobie leci, minimalnie muskając pedał gazu. Wtedy nieobciążamy silnika, a jak ma sięprzyśpieszać, to 3 i ogień
Podpisuje sie pod tym stwierdzeniem, a moj silnik to potwierdza ;) Jak warunki sprzyjaja, to spokojnie mozna jechac na 5-ce te 60km/h. Tak samo jak mozna poprowadzic go na 1-ce, az do odcinki ;) Pamietaj, ze nie musisz nas sluchac i najlepiej jak sprawdzisz sam - jeden bak bez tykania 5-ki i wyzsze (powiedzmy optymalne) obroty i jeden z 5-ka i nizszymi obrotami. Nie zapomnij podzielic sie wynikami :cool:
Pamietaj, ze nie musisz nas sluchac i najlepiej jak sprawdzisz sam - jeden bak bez tykania 5-ki i wyzsze (powiedzmy optymalne) obroty i jeden z 5-ka i nizszymi obrotami. Nie zapomnij podzielic sie wynikami
Nigdy mi się nie udało tak zmierzyć :D Zamulam zamulam a nagle któregoś dnia but pod odcięcie kilka razy i tyle z testu ;)
Zamulam zamulam a nagle któregoś dnia but pod odcięcie kilka razy i tyle z testu
To moge powiedziec, ze u mnie nie zmienilo to nic w spalaniu - mega ekodriving vs. eco z kilkoma odcinkami - wyszlo tak samo ;)
umiejętnie jeżdżąc można korzystać z tego zakresu, może bardziej z przedziału 2000-2500 obr/min. (zakres ten jest jak najbardziej wskazany w tych silnikach do jazdy ekonomicznej tj. 2500 obr/min. i bieg w górę), poniżej 2000 tys. był raczej nie jeździł, chyba że się tocząc lub hamując silnikiem.
ale jak kazdy wie ze d15z8 ma długie przełożenie i jak z jedynki ciągniesz do 3tys obratów i dajesz na drugi bieg to masz grubo poniżej 2tys obrotów...
Źle jest jak jedziemy np. na 5 biegu 60 km/h i chcemy przyspieszyć nie redukujemy tylko ciśniemy do dechy, wtedy silnik najbardziej dostaje w dupe. Wg mnie zawsze trzymać między 2200 a 3000 rpm. Chyba że chcemy żeby nas słyszeli to 1 - odcinka 2 - odcinka itd :) ;)
Zgodnie bowiem z zasadami eco-drivingu należy dążyć do maksymalnego wykorzystania każdego mililitra benzyny. Uzyskuje się to wtedy kiedy silnik jest maksymalnie wytężony w zakresie prędkości obrotowej do 2500 obrotów/min dla silnika benzynowego i do 2000 obrotów/min dla silnika wysokoprężnego. Po uzyskaniu tych wartości obrotowych należy zmienić bieg na wyższy.
W zakresie wyżej podanych prędkości obrotowych przy energicznym naciśnięciu pedału przyspieszenia slinik pracuje ze swoją maksymalną prędkością, zamieniając wtedy energię spalanej mieszanki na elenergię kinetyczną w sposób najbardziej efektywny. Wydaje mi się, że V bieg przy 60km/h to rozwiązanie rozsądne i bezpieczne dla auta
Wydaje mi się, że V bieg przy 60km/h to rozwiązanie rozsądne i bezpieczne dla auta
ale w dieslu! :D
ale w dieslu! :D
To wlasnie podoba mi sie w silniku mojej Hondy, ze mozna w zaleznosci od nastroju jezdzic z obrotami jak w dieslu lub krecic jak wiertarka :D Ogolnie to teraz testuje jezdzenie bez 5-ki (czyli obroty raczej nie schodza ponizej 2000, nawet jak silnik jest tylko lekko obciazony) i dam wam znac czy jest jakas roznica w spalaniu ;)
Witam jestem tutaj nowy i dodam cos od siebie. Tez swego czasu rozmyslalem jak jechac na ktorym biegu przy danej predkosci. I zrobilem test. Jechalem 60 km.h na IV biegu i trzymajac gaz w takiej samej pozycji wycisnalem sprzeglo. Obroty podskoczyly w gore bo silnik nie mial obciazenia i wlaczylem bieg III ( caly czas trzymajac gaz na tym samym poziomie) WYNIK ? Trzymajac gaz tak samo pojedziemy 60 na IV jak i na III. Z ta roznica ze na III biegu silnik sie nie meczy i pracuje lepiej poniewaz kreci sie troche szybciej i ma wieksze przelozenie na skrzyni. Wnioski ? Jezdze przez miasto 3 biegeiem, Jak jade dlugo np. 60 to zapodaje mu IV bieg. V wbijam powyzej 80 km/h. Jezdzac w taki sposob jesli nagle pojawia sie sytuacja ze trzeba przyspieszyc bo cos w nas sie wewali nie potrzeba redukowac. Gaz w podloge i sie zbiera. A zobaczcie jak przyspiesza na IV biegu od 60 :/ POsiadam 14A3 w EJ9. Roznicy w spalaniu nie zauwazylem, pali mi tyle samo co palil wczesniej. I ma sie wrazenie ze bardziej Zywo jezdzi z taka kombinacja zmiany biegow. Dziekuje i Pozdrawiam.
Obroty podskoczyly w gore bo silnik nie mial obciazenia
Raczej linka gazu/przepustnica ci się przywiesiła.
Chyba mnie nie do konca Kolego pwl zrozumiales. Chodzi mi trzymanie butem gazu caly czas w jednej pozycji i zredukowanie biegu bez odpuszczania pedalu gazu.
http://panorama.media.pl/content/view/147069/139/
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.