PDA

Zobacz pełną wersję : Da się dodać parę koników zmieniając wałek rozrządu?



Wiatrak
18-12-06, 13:59
Witam,
mam do wymiany wałek rozrządu w silniku d15b2, pytania:
- może ma ktoś sprzedać i wystawi na allegro?
- czy mogę wstawić tam wałek z innego modelu silnika i zyskać parę koników?

Pozdro.

Piotrek Klag
18-12-06, 14:43
lepiej załatw graty i zrób swap na b7 jak chesz cos zyskac....

Wiatrak
18-12-06, 14:47
lepiej załatw graty i zrób swap na b7 jak chesz cos zyskac....
Nie chcę nic zyskać, po prostu pytam, bo jeśli nie ma to sensu kupię standardowy wałek od b15b2. Jeśli ktoś by wystawił na allegro byłbym wdzięczny.

cypis007
18-12-06, 16:20
- czy mogę wstawić tam wałek z innego modelu silnika i zyskać parę koników?



Nie chcę nic zyskać, (..)

Chyba jednak chcesz coś zyskać.. ;)

rem36
18-12-06, 17:31
od d16a6/z2 poszukaj o tym bo bylo juz na "Turbo N/A swap"

sajmon1100
18-12-06, 21:22
Witam,
mam do wymiany wałek rozrządu w silniku d15b2, pytania:
- może ma ktoś sprzedać i wystawi na allegro?
- czy mogę wstawić tam wałek z innego modelu silnika i zyskać parę koników?

Pozdro.
poszło na PW (wałek mam jak chcesz)

jogal
18-12-06, 22:41
A czy mogę do d13b2 wstawić jakiś lepszy wałek od np. d16a6. Wiem, że trzeba zeszlifować coś , zeby pompka paliwa była napędzana, ale czy jest tam coś do zeszlifowania?? Może ktoś wstawić jakąś fotkę wałka rozrządu najlepiej z d13 i np d16a6 dla porównania podobieństw??

Wiatrak
19-12-06, 10:33
od d16a6/z2 poszukaj o tym bo bylo juz na "Turbo N/A swap"
Nie moge znaleść :-(

Włóczykij
19-06-09, 23:39
stary temat, ale chyba mogę się tu podłączyć.

moje pytanie : czy do D14A4 można wsadzić inny wałek? jeśli można to jaki? czy to coś da?

michauu90
20-06-09, 00:37
stary temat, ale chyba mogę się tu podłączyć.

moje pytanie : czy do D14A4 można wsadzić inny wałek? jeśli można to jaki? czy to coś da?

Zobacz temat z autem użytkownika H4wk :)

Włóczykij
20-06-09, 08:30
dzięki za namiar :) ale chodzi mi bardziej o to czy taki wałek można wyjąć z seryjnego/większego silnika? D16 np?

Rodman
20-06-09, 12:03
Do D14A3/4 podpasuje wałek od D16Y7 - ludzie mówią, że różnica jest na + ale dosłownie minimalna...

spychu
20-06-09, 15:17
Do D14A3/4 podpasuje wałek od D16Y7 - ludzie mówią, że różnica jest na + ale dosłownie minimalna...
Tak ? Mozesz mi pokazac chociaz jedno D14 z wlozonym walkiem od Y7 procz mojego ? roznica na + ale doslownie minimalna ? Jak to zostalo u tych ludzi sprawdzone ? Dupohamownia ?

Na jakim kolku ludzie mowiacy o tych roznicach wkladali ten walek ? D14 ? Y7 ? Regulowane ?

Powiedz rowniez ktorzy ludzie tak mowia, bo to ciekawe jest co piszesz :)

PeJot
20-06-09, 20:25
Edit:
Do D13B2 daje się wałek z D14A1 (4.gen) a do D15B2 z D16Z2/A6 (4gen, Rovery 89-95) ...

spychu
20-06-09, 20:26
D14A4/8 z D16Z2 ...
Nie badz smieszny.

Kolego D14A4 ma zupelnie inna klawiature niz D16Z2 i walek z D16Z2/A6 nie pasuje.

PeJot
20-06-09, 20:31
Oczywiście ;) wałek D16Z2/A6 pasuje do D15B2 ...

spychu
20-06-09, 20:46
Oczywiście ;) wałek D16Z2/A6 pasuje do D15B2 ...
Tu sie w pelni zgadzam :)

PeJot
20-06-09, 22:09
W D14 nie ma lekko :)
Nic tylko w cholerę targać głowicę ...

spychu
20-06-09, 22:59
W D14 nie ma lekko :)
Nic tylko w cholerę targać głowicę ...
A to niby po co ? Chyba tylko dla minime co i tak jest raczej nie opłacalne przy D14.

Misiekemeryt160
20-06-09, 23:02
sloro walek od D16Z2 pasuje do D15b2 to tak samo pasuje do D15b7?? bo głwoice sa takie same tak?? B2 b7 ? słysząłemże pakoweanie wałka od Z2 to dobry mod. a jak potem przy ewentualnej podmianie wałka z stetrownaiem?? co tzreba przestawić/przesunac żeby to chodziło jak nalezy?

Rodman
20-06-09, 23:16
Tak ? Mozesz mi pokazac chociaz jedno D14 z wlozonym walkiem od Y7 procz mojego ? roznica na + ale doslownie minimalna ? Jak to zostalo u tych ludzi sprawdzone ? Dupohamownia ?

Na jakim kolku ludzie mowiacy o tych roznicach wkladali ten walek ? D14 ? Y7 ? Regulowane ?

Powiedz rowniez ktorzy ludzie tak mowia, bo to ciekawe jest co piszesz :)

Chill man.... ;)

...to tylko moje wnioski po przeczytaniu tematu http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=26594&highlight=d14a4+dalej...
...może zbyt pochopne...

A jaki efekt dał ten wałek u ciebie? Z jakim kółkiem go zakładałeś? Jest to w ogóle wykonalne :confused:
Ja do swojego D14A4 chciałem założyć go z rególowanym kółkiem VISION (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=48534 - ze względu na cięcie kosztów, czy może lepiej Skunk2 ale to już wydatek rzędu 450zł -> http://garazraceteam.pl/sklep/product_info.php?cPath=24_27_771&products_id=1892 )

spychu
21-06-09, 01:06
Ja u siebie włożyłem z kółkiem Visiona. Co do efektów to nie powiem nic dopóki nie shamuje auta. Z tym, że u mnie wraz z wałkiem wjechał ssak od Z6 i różnica jest przede wszystkim taka, że auto zupełnie innaczej gada i zaczęło pruć morde jak by miało vitka pod maską :)

Teraz czeka na strojenie i dopiero przed tą operacją zostanie shamowane. Odnośnie wrażeń z dupohamowni nie ma co się wypowiadać.


sloro walek od D16Z2 pasuje do D15b2 to tak samo pasuje do D15b7?? bo głwoice sa takie same tak?? B2 b7 ? słysząłemże pakoweanie wałka od Z2 to dobry mod. a jak potem przy ewentualnej podmianie wałka z stetrownaiem?? co tzreba przestawić/przesunac żeby to chodziło jak nalezy?
Walek od Z2 na seryjnym kółku w D15 nie gra idealnie, może być tylko wyprzedzony bądź opóźniony o pół zęba. Nie ustawisz go na zero. Musisz mieć regulowane kółko bądź podobno kółko od D16Y7.

Misiekemeryt160
27-06-09, 12:24
Walek od Z2 na seryjnym kółku w D15 nie gra idealnie, może być tylko wyprzedzony bądź opóźniony o pół zęba. Nie ustawisz go na zero. Musisz mieć regulowane kółko bądź podobno kółko od D16Y7.

ale sam mod?? w sensie czy wart zachodu?

spychu
27-06-09, 17:47
ale sam mod?? w sensie czy wart zachodu?
Chyba wart.

Mojemu ziomkowi na wałku Z2 i ssaku Z6 wyszło po strojeniu 124KM i coś ponad 140Nm nie pamiętam dokładnie :)

kocel
20-07-09, 16:40
W B7 Wart naprawdę dużo. Auto do 5tyś jedzie tak samo ale powyżej dostaje takiej Pi**y że brakuje ci obrotów. jak seryjne B2/B7 przy niecałych 7tyś przestaje już jechać a powyżej 6,5tyś przy wyścigu niema już poco dalej kręcić silnika,to po zmianie im wyższe obroty tym silnik co raz mocniej ciągnie aż tu nagle wbija się odcinka która przerywa ten ciąg(po zmianie wałka warto przesunąć odcinke)... I taki efekt jest na seryjnym kółku...Także na regulowanym będzie jeszcze lepiej. A i bardzo ważne jest dobre wyregulowanie zaworów. Bo jak miałem zbyt duże luzy to nic nie dawał kompletnie, a po wyregulowaniu naprawdę znaczna różnica. A do tego ten dźwięk powyżej 5 tyś wydobywający się z dolotu... naprawdę nie jedna B seria brzmi duuużo gorzej...