Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Luz półosi w przegubie zewnetrznym



michal750
18-12-06, 12:24
Na poczatek proste pytanie: czy polos powinna ciasno siedziec w przegubie zewn czy tez powinna miec jakis delikatny luz? Bo mnie sie wydaje, ze w zewn powinna siedziec ciasno a dopuszczalny luz powinien wystepowac w przegubie wewn.
Otoz u mnie jest luzik okolo 4-5 mm w przegubie zewn i slychac taki metaliczny dzwiek ktory bardzo slychac podczas jazdy po nierownosciach. Co moze byc nie tak? Czy cos z zabezpieczeniem polosi w sworzniu? Jak wyglada takie zabezpieczenie ( to jakis metalowy pierscien?)

szpulek
18-12-06, 15:17
w przegubie zewnetrznym powinna siedziec dosc ciasno, zabezpieczenie to pierscien metalowy na precie poloski.. pzdr

LIO
18-12-06, 15:49
jak sam napisales w zewnetrzynym jest na styk, natomiast półos od strony skrzyni chodzi na boki i trzeba uwazac zeby przy rozbieraniu nie przesadzic i nie wyjac jej niepotrzebnie.
Orzy czym masz ten dzwiek ? przy ruszaniu na boki, czy przy kreceniu nią ?

michal750
18-12-06, 16:07
Przy czym masz ten dzwiek ? przy ruszaniu na boki, czy przy kreceniu nią ?
Najbardziej slychac gdy jade powoli po dosc glebokich dziurach i auto kolysze sie na boki. Slychac je takze gdy, jade powoli i energicznie ruszam kierownica w lewo i w prawo.

Luz jest wyczuwalny pod reka,tzn. gdy szarpie poloska to ma ona luz poprzeczny okolo 4mm.
Czy moglo zabezpieczenie puscic?

LIO
18-12-06, 17:58
to ze półoska ma luz pod reka to normalne, ale czy wtedy wlasnie wydobywaja sie te dzwieki ?
Bo dzwieki które slyszysz w trakcie jazdy nie koniecznie musza byc od półoski, czy tez przegubu.
Tak czy siak nie mam pomysłów, bo wewnetrznego nie rozbieralem jeszcze.

michal750
18-12-06, 18:48
to ze półoska ma luz pod reka to normalne, ale czy wtedy wlasnie wydobywaja sie te dzwieki ?
Tak, podczas szarpania reka wydobywaja sie te same metaliczne dzwieki co podczas jazdy po nierownosciach.


Bo dzwieki które slyszysz w trakcie jazdy nie koniecznie musza byc od półoski, czy tez przegubu.
Mysle, ze tylko od tego. Wymienilem w przednim zawieszeniu wszystko co bylo podejrzane: tuleje na wahaczach, sworznie wahaczy, koncowki drazkow. Na szarpakach nic nie wykazuje. [/quote]