Zobacz pełną wersję : D15Z6 VTEC-E 1,5 odcina już przy ok.5,5 6tys. obrotów podczas jazdy-co jest grane ?
Witam !
Niedawno stałem się posiadaczem wymarzonego Vteca-e. Mam go nieco ponad miesiąc i podczas początkowej jazdy nie miałem okazji sprawdzić końcówki obrotów bo nie było gdzie. Podczas ostatnich podróży zaczęło niepokoić mnie jedno: przy biegach od 2 do 5 w górnym zakresie obrotów - u mnie 5,5 - 6 silnik zaczyna się dławić i nie ma już żadnej mocy, nie wkręca się ponad 6 tysięcy podczas jazdy w ogóle mimo że ma jeszcze zapasu 2 tysiaki:/ Nie mam pojęcia co mu jest ?
Pali normalnie - 5,5 na trasie, ok 7,5 w mieście, do wartości 4,5 tysiąca obrotów działa ok, dopiero ponad to coś szwankuje.
Próbowałem na postoju, na luzie sprawdzić odcięcie i działa dobrze bo przy 7-7200 obrotów, dopiero podczas jazdy coś się p....li.
Pomożecie ?
michalm320
17-11-10, 11:44
Podobny efekt miałem w swoim gdy odpiąłem czujnik prędkości ze skrzyni biegów, wkręcał się tak jak u Ciebie i nie jechał... a wynikało to z tego że Vtec jest aktywny od 6km/h wiec na postoju się wkręca a w czasie jazdy nie...wiec być może masz z*****y czujnik prędkości...
Zrobienie samodiagnostyki na pewno nie zaszkodzi,tu masz opisane co i jak http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6877-Samodiagnostyka-6-Generacja A tak przy okazji to sprawdzałeś filtr powietrza,świece itp?
Pokazuje Ci się kontrolka Econo w czasie spokojniejszej jazdy ?
zrób samodiagnostykę jak wyżej radzą + reset kompa - może się coś poprawi
Nie robiłem samodiagnostyki ale dzięki za info, tak, podczas spokojnej jazdy gdzieś do 3200RPM świeci się econo - od 2 do 5 biegu. I nie napisałem jeszcze może w sumie ważnej informacji - po uruchomieniu wskazówka prędkościomierza mimo postoju wskazuje 20km/h. Podczas jazdy cały czas wskazuje o 20 więcej, nie wariuje i nie skacze niespodziewanie,
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale lampka eco nie powinna swiecic na 2 biegu
Jak sie myle to niech mnie ktos poprawi ale lampka eco nie powinna swiecic na 2 biegu
Świecenie się lampki eco zależne jest od prędkości obrotowej silnika, a nie od tego jaki bieg jest wpięty
A ja jeszcze nie widziałem żeby mi się świeciło econo na mniej niż 3ce i poniżej 30 km/h
Chyba macie racje.... Choć wydawało mi się, że lampa eco pali się zawsze, jak silnik pracuje w trybie 12v co jest zależne od prędkości obrotowej a nie od zapiętego biegu.
Ktoś kumaty wyjaśni temat? :cool:
econo pali się na 3 ,4 do ok 2700obr/min, a na 5 do 3000obr/min
A u mnie 3i4 do 2500obr, 5 do 3500obr
Może rzeczywiście od 3-ki włącza się econo, mam to auto od niedawna i jeszcze się go nie nauczyłem dokładnie.... Pisałem że od 2ki bo podczas jazdy z poprzednim właścicielem mówił że econo działa od 2ki, tym się sugerowałem. Dziś rzeczywiście na 2ce mi się nie włączył mimo że jechałem całkiem powoli - do 2500rpm, może rzeczywiście moje przeoczenie co do tego faktu.
Filtr powietrza mam czysty, zabieram się za samodiagnostykę.
Ok, wykonałem czynności samodiagnostyki - zwarłem dwupinową kostkę i:
check engine świeci cały czas,
srs świeci cały czas,
ABS mruga w rytm: 12, 14, 16, 18, 54, 61 mam nadzieję że dobrze rozpoznałem.
Zastanawia mnie fakt że abs działa bo miałem już awaryjne hamowanie i coś tam pompował pedał....koła nie zblokował.
Ecu jeszcze nie resetowałem.
Jezeli wywala ci błędy abs-u to moze to ci pomoze http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?51569-Problem-z-abs&p=735869#post735869 w sumie od angielki ale układ abs chyba ten sam
Witam wszystkich ponownie, udało się i mała wreszcie odżyła nowym życiem.
Historia pokrótce wyglądała tak: auto sprowadzone z włoch, stało nieodpalane z suchym bakiem ponad 4 lata, po przyjeździe do Polski usunięta rdza na elementach tego wymagających ale nie na wewnętrznej stronie baku i układu paliwowego :/
Odwiedziłem zacnego Adama z Kokotowa - tu dzięki mistrzu !!! bo nikt inny nie umiał zaradzić i naprawić tej usterki. Po wyjęciu pompy paliwa z baku - kostka niczym pumeks w sitku a w baku mimo 20l PB95 zupa pomidorowa - rozpuszczona rdza pływała wszędzie.
Zmieniliśmy bak i pompę, auto odżyło ale nie na długo :/ 2 dni później na 15 stopniach mrozu hania umarła gasnąc w trakcie jazdy - straciła zupełnie moc i poszła spać. Dziś wymiana filtra paliwa, z którego wylał się znów totalny shit, czyszczenie siteczek we wtryskach i zmiana świec, wreszcie zamykają się oba liczniki....
Czekają mnie jeszcze wymiany filtra paliwa i ponowne czyszczenie wtryskiwaczy ale w końcu auto ma te 114 kucy i czuć to w końcu :)
Pozdrawiam wszystkich, którzy starali się mi pomoc, Tomek.
Świecenie się lampki eco zależne jest od prędkości obrotowej silnika, a nie od tego jaki bieg jest wpięty
Nie masz racji - świeci się dopiero na biegu nr 3 i w górę :o
dokładnie panowie u mnie nigdy się nie zaświeciła na II biegu jest to chyba seksualnie nie możliwe dopiero od III w góre ;););)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.