Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : [SWAP] D15B2 -> D15Z3 (VTEC-E) - dużo przeróbek i czy znacząca oszczędność ?



gepard206
17-11-10, 00:20
witam

Jako ,że moja Honda z silnikiem D15B2 nie jeździ zadziwiająco, przy tym pali jak "smokożerca" - po równo benzyny (8-9l ) i oleju zastanawiam się nad swapem ...

( Marzeniem by było wsadzić B16a2 ... )

Czy silnik D15Z1 lub inny z symbolem (VTEC-E) jest zadziwiająco oszczędny nawet po tylu latach ?

Jak wiele należało by zrobić przeróbek by się to wszystko udało ...

Koszty swapu ...


pozdrawiam wszystkich wyjadaczy :cool:

zakit
17-11-10, 01:58
koszty to kompletny swap + wiazki, chyba ze wiazki dostaniesz razem zw swapem, a to ile to wyjdzie + przelozenie tego, podstawowe elementy do wymiany. i najlatwiej dostepny bylby d15z1, ale on wcale nie jest taki ekonomiczny. a 8-9l to nie tragedia. starczylo by ci na kilka/ kilkanascie bakow paliwa do tego b2 co masz teraz

chyba mowiles o b16a2...

Arturvf500
17-11-10, 10:53
chcesz tanio, zaloz gaz; proste

Saiti
18-11-10, 11:26
Słuchaj, chcielibyśmy Ci pomóc, ale nie możemy. Z kilku powodów: nie znamy Twojego auta, zastosowałeś ironię.

Jeśli autko jest w miarę zdrowe (głównie buda), zawiecha nie stuka po całości, nie wymaga 10 tysięcy wkładu to można inwestować. Oczywiście, jeśli łapiesz do tego pasję. Czyli w tej sytuacji Swap mógłby być grany. Jednak powiedz, jak wiele tego oleju Ci wciąga. Bo jakoś wątpię, żeby przejechanie 100 km kosztowało Cię 120 za olej i 40 za benyznę. Może w bloku wystarczy podmienić pierścionki na tłokach jedynie? A głowica wtedy leci pod mini-me? Koszt Swapa będzie większy od kosztów Mini-me, w dodatku kupując inny silnik nie masz pewności w jakim jest stanie (a tak to już masz po remoncie). Powiem Ci na moim przykładzie. W moim silniku poleciały wszelkie uszczelniacze olejowe. Wymieniłem wszystko za 1000 zł. Co prawda jeżdżę na mineralnym, ale spalanie oleju z 2l (nie przesadzam!) na 1000km w D16Y7 spadło do zera (zrobiłem już 7 tysięcy i nic nie ubyło). I wiem, że mój silnik jest zdrowy.

Pamiętaj w takim razie, że SWAP, zdrowy Swap, to wydatek z robocizną około 8-10 tysięcy (na prostszy silnik wraz z podstawowym remontem). Mini-me z remontem nowej głowicy, z remontem bloku to wydatek 4-5 tysięcy. Inwestując w Swapa, musisz wzmocnić hamulce, zawieszenie, jest ogólnie dużo więcej roboty.

Przydało się? Porobiłem błędów?

artek0903
18-11-10, 16:57
Pamiętaj w takim razie, że SWAP, zdrowy Swap, to wydatek z robocizną około 8-10 tysięcy (na prostszy silnik wraz z podstawowym remontem)


na B serie moze i tak, jesli chodzi o d serie to grubo poleciales, swap np na d16z6 vs minime wcale nie wyjdzie drozej nie mowiac juz o vtec-e ktory mozna wyrwac duzo taniej


Inwestując w Swapa, musisz wzmocnić hamulce, zawieszenie, jest ogólnie dużo więcej roboty.

a inwestujac w minime to juz nie trzeba?

michal303
18-11-10, 17:25
Saiti musisz podać więcej szczegółów bo piszesz o zmianie na Vtec-e pod względem ekonomi, i o swapie na B16A2 a to jednak zmiana nie ekonomiczna tylko zmiana w kierunku osiągów. Zabawa d serią też jest fajna bo można zrobić fajne auto które ma na prawdę przyzwoite osiągi za dużo mniejsze pieniądze niż B seria. Ceny Swapa zależy od mechanika i komplikacji przeróbek a ceny silników po oglądaj choć by na allegro.

zakit
18-11-10, 17:36
Pamiętaj w takim razie, że SWAP, zdrowy Swap, to wydatek z robocizną około 8-10 tysięcy (na prostszy silnik wraz z podstawowym remontem). Mini-me z remontem nowej głowicy, z remontem bloku to wydatek 4-5 tysięcy. Inwestując w Swapa, musisz wzmocnić hamulce, zawieszenie, jest ogólnie dużo więcej roboty.

Przydało się? Porobiłem błędów?

oj porobiles bledow, swap B serii - b18 zdrowej wraz z wszystki *******ami typu paski, plyny, filtry wychodzi okolo 8k, zalezy na jakich gratach i do czego swap.
swap d serii, to max 4k, zalezy jeszcze co chcesz dokladnie robic za swapa, moj swap mnie wyniosl okolo 5k+ bo do tego doszlo lekkie kolo, wszystkie uszczelki, skrzynia hybrydowa, wiazki, lapy itp...


a co do wzmacniania zawiasu czy hebli - musisz albo nie musisz, ja narazie jezdze na serii heblach i jakos az tak nie narzekam, fakt ze podczas upalania narzekam ale podczas normalnej jazdy sa calkiem wporzadku. a zawias? seryjny samochod tez nie ma nie wiadomo jak 'wzmocnionego zawiasu'. wiec nie wiem o czym piszesz, bo to tylko kwestia wygody i widzimisie wlasciciela. do tego nalezy tylko miec chociaz strzępki zdrowego rozsadku i wszstko bedzie ok.


swoja droga minime, 5k? lol za tyle to ja moge sobie sam b serie zeswapowac...

artek0903
18-11-10, 17:51
nikt tu nie mowi o minime za 5k, sam napisales ze u siebie robiles jeszcze troche rzeczy wiec nie wiem z czego twoje zdziwnienie...

policz sobie ceny podstawowych czesci jakie musisz kupic aby zrobic minime w d15b2 (glowica, aparat, zawor vtec, komp, kol ssacy, wiazki + ew kol wyd, rozrzad (mowie o komplecie pompa, rolka, pasek, to co zrobilbys swapujac bo tu tez warto od razu zrobic jesli jest juz rozebrane), uszczelki pod glowe i inne, swiece, kable wn, jesli do tego doliczysz uczczelniacze, pierszcienie i panewki (ktore zapewne beda do wymiany w sliniku z przebiegiem ponad 200k) plus do tego robocizna jesli ktos sam nie ogarnie

suma robi sie dosc znaczna. mozna oczywiscie zrobic po kosztach ale jesli ma to troche pojezdzic... wiem bo przerabialem oba przypadki i u mnie wsadzenie d16z6 wyszlo taniej niz mini

zakit
18-11-10, 18:30
no ale ja wiem o tym, 5k bylo napisane w poscie saiti. zobacz tylko ze jest roznica ze robiac minime robisz kompletny remont a wsadzajac swapa z reguly tylko rozrzad i podstawowe *******ki...

artek0903
18-11-10, 19:07
no wlasnie ja przy mini nie zrobilem remontu dolu i musialem swapowac :) dlatego twierdze ze mini wcale nie jest takie tanie jesli ma dlugo jezdzic

zakit
18-11-10, 21:08
no wlasnie ja przy mini nie zrobilem remontu dolu i musialem swapowac :) dlatego twierdze ze mini wcale nie jest takie tanie jesli ma dlugo jezdzic

dlatego przyznajde ze robiac gore warto odrazu zrobic dół, zeby nie bylo niespodzianek ;)

gepard206
24-11-10, 13:06
Byłem u "mechaniora" , jego reakcja była - "Tu nie ma motoru !" ....

Jaki moglibyście mi polecić najbardziej korzystny w montażu i ekonomice SWAP... niewątpliwie przychylam się do D15Z1

mógłby ktoś rozliczyć po kosztach ?

zakit
24-11-10, 21:06
Byłem u "mechaniora" , jego reakcja była - "Tu nie ma motoru !" ....

Jaki moglibyście mi polecić najbardziej korzystny w montażu i ekonomice SWAP... niewątpliwie przychylam się do D15Z1

mógłby ktoś rozliczyć po kosztach ?

liczysz na ekonomie? to szczerze nie wiem ale dosyc duzo cie wyjdzie swap na d15z1, i jak na moje to sie wogole nie kalkuluje.

ygor
24-11-10, 21:18
no wlasnie ja przy mini nie zrobilem remontu dolu i musialem swapowac :) dlatego twierdze ze mini wcale nie jest takie tanie jesli ma dlugo jezdzic

tak z ciekawosci , zanim zrobiles mini nie bylo zadnych ciekawostek w stylu spalanie oleju itd itp ? bo mnie troche zszokowales przyznam sie

artek0903
26-11-10, 10:41
nic nie kopcilo, oleju nie ubywalo, nic nie wskazywalo na to ze nastanie koniec :) silnik mial przejechane jakies 210tys (zapewne bez remontu)