Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wiem że głupi pomysł ,ale



sajmon1100
17-12-06, 14:03
powiedzmy ze kumpel ma d15b2 -90 śrubów i tak : niema kasy na przeóbke na d15b7 czyli mpi ,ale ma juz głowice d16z6 w szufladzie :lol: i tak sobie myśle - jakby przelozyc sama glowice i dalej wlozyc dpfi a zawór vteca zblokowac zeby był cały czas otwarty - co mysliscie wiecej było by niz 90 kucy?v czli było by d15b2/z6 w/dpfi :P hehe ale to głupie jest ......

LIO
17-12-06, 14:58
no glupie nieziemsko 8)
komp pozostanie od D15B2 ?
jesli nie, to bedzie blad wtryskiwaczy oraz vteca
jesli pozostanie stary, to zawór vteca nie bedzie ci potrzebny, silnik bedzie jezdzil na podobnej zasadzie jak u Furiousa (wsadzenie do 1.5 glowicy od 1.6), ale nie koniecznie.
Jesli w planach ma doprowadzenie do konca konwersji na mpi, to moze tak zrobic, ale w chwili obecnej nie widze sensu modyfikacji.

Bono
17-12-06, 15:07
jak kumpel nie ma koncepcji na grzebanie, to jak moge odkupić głowice...

sajmon1100
17-12-06, 15:25
no glupie nieziemsko 8)
komp pozostanie od D15B2 ?
jesli nie, to bedzie blad wtryskiwaczy oraz vteca
jesli pozostanie stary, to zawór vteca nie bedzie ci potrzebny, silnik bedzie jezdzil na podobnej zasadzie jak u Furiousa (wsadzenie do 1.5 glowicy od 1.6), ale nie koniecznie.
Jesli w planach ma doprowadzenie do konca konwersji na mpi, to moze tak zrobic, ale w chwili obecnej nie widze sensu modyfikacji.
komp bedzie z d15b2 - czyli niebedzie błedu wtrysku ani vteca,dlatego vtec by szedł od zera.....tzn zblokowany zawór vteca poprzez podanie napiecia na niego jedynie komp by nie dawał wiekszej dawki paliwa bo to by p04 było bez obsługi vteca- czyli vtec ale na seryjnej mapie d15b2 :570: ale namieszołem

Furious
17-12-06, 15:31
ja nie polecam tego..

sajmon1100
17-12-06, 15:33
ja nie polecam tego..
uzasadnij ;)

Furious
17-12-06, 16:46
1. jazda na niskich obratach z VTECiem nie bedzie ani ekonomiczna ani bezpieczna
2. nie wiemy jakie są mapy w kompie D15B2, zwlaszcza ze chcesz ich używac na VTECu, IMO to niebiezpieczne i niekoniecznie fura bedzie jezdzic tak jak powinna
3. nie wiem czy w ogole odpala sie krzywki VTECa np przy rozruchu zimnego silnika... cisnienie oleju te sprawy... nie wiem jak to jest do konca
4. jak wyobrazasz sobie prace na jalowym biegu? 750obr/min
5. widze tu duza szanse uszkodzenia czegos....
6. nie wiem czy to w ogole ma prawo dzialac...
7. ktos mi ostatnio powiedzial ze modyfikacja ECU kojazy mu sie z "druciarstwem".... to ciekawe jakby ten zabieg nazwał? :D

sajmon1100
17-12-06, 16:51
1. jazda na niskich obratach z VTECiem nie bedzie ani ekonomiczna ani bezpieczna
2. nie wiemy jakie są mapy w kompie D15B2, zwlaszcza ze chcesz ich używac na VTECu, IMO to niebiezpieczne i niekoniecznie fura bedzie jezdzic tak jak powinna
3. nie wiem czy w ogole odpala sie krzywki VTECa np przy rozruchu zimnego silnika... cisnienie oleju te sprawy... nie wiem jak to jest do konca
4. jak wyobrazasz sobie prace na jalowym biegu? 750obr/min
5. widze tu duza szanse uszkodzenia czegos....
6. nie wiem czy to w ogole ma prawo dzialac...
7. ktos mi ostatnio powiedzial ze modyfikacja ECU kojazy mu sie z "druciarstwem".... to ciekawe jakby ten zabieg nazwał? :D
no vtec na zimnym ,a powiedz mi jak auto jest caly czas z ostrym wałkiem i tez na zimnym odpala...praca na biegu jałowym ,to by sie podniosło na 900 obr i by pewnie juz nie trzesło...hmm. jak zrobie tego moda to dam znac co sie dzieje :572:

LIO
17-12-06, 17:38
moze zalozyc glowice, ale bez vteca. Wtedy skorzysta byc moze z lepszej budowy glowicy silnika 1.6 i lepszego walka, ale wszystko w jednej pozycji (na pewno nie w pozycji vteca)

!markos
17-12-06, 17:50
a jakie parametry maja krzywki vtec, ze tak wszyscy sie boja pracy na nich na wolnych obrotach..?

rem36
17-12-06, 18:01
jakby to wystroic to by jakos dzialalo ale i tak bedzie gorzej na niskich, i tak nie bedzie mial dobrej gory z racji konstukcji kolektora ssacego, dodatkowo moga byc problemy z obrotami wiec chyba szkoda czasu i nerwow na takie cos.

elmer
17-12-06, 22:42
Może wrzucić głowicę i jeździć bez VTEC'a, dopóki nie dokupi reszty części.

Furious
17-12-06, 23:24
mysle ze nie bedzie to jezdzic duzo lepiej niz seria B2... czy jest sens?

crxd16
18-12-06, 09:14
ludzie vtec sohc, powiedzmy sobie szczerze to nie jest jakis cud techniki, to nie dohc ze jak sie przelacza to cos czuc, wiec o jakim falowaniu na wolnych mowa, przeciez tak krzywka nie ma 13mm wzonisu i katow 300 stopni, nie wiem czy ma nawet 9mm i 220stopni posiada

Ekard
18-12-06, 09:47
Ja sie tam za bardzo nie znam, ale z tego co czytałem, to jest jakiś powód dla którego VTEC załącza się przy wysokich obrotach. Czas otwarcia zaworów jest dłuższy, i gdy na wyższych obrotach to dodaje koników to przy niskich może być całkiem odwrotnie.

Kawałek z Hondapl.org


Celem
stosowania systemu VTEC jest jak najlepsze napełnienie cylindrów mieszanką paliwowo - powietrzną w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Wiadomo, że przy wysokich obrotach silnika, zawory powinny pozostawać otwarte przez dłuższą część obrotu wału korbowego, by dać mieszance, a później spalinom dość czasu na pokonanie sił bezwładności. Niestety, fazy rozrządu dostosowane do wysokich obrotów silnika powodują problemu przy niskich i średnich obrotach. Mieszanka paliwowo - powietrzna ma wtedy tendencję do uciekania z cylindra, a już wypchnięte spaliny wpływają z powrotem do komory spalania. Idealnym rozwiązaniem byłyby więc inne fazy otwarcia zaworów przy niższych , inne przy wyższych obrotach silnika - i właśnie to zapewnia system DOHC VTEC.

Ale to tylko moje gdybanie. :roll:

LIO
18-12-06, 10:06
ludzie vtec sohc, powiedzmy sobie szczerze to nie jest jakis cud techniki, to nie dohc ze jak sie przelacza to cos czuc, wiec o jakim falowaniu na wolnych mowa, przeciez tak krzywka nie ma 13mm wzonisu i katow 300 stopni, nie wiem czy ma nawet 9mm i 220stopni posiada
taaa :roll:

tylo dohc vtec to cud techniki, a 16 zaworów i wszystkie krzywki na jednym walku i madrze sterowane to blahostka. Generalnie jak nie czuc wbicia w fotel przy zalaczeniu vteca, to tak jakby prawie go nie bylo.... :?

crxd16
18-12-06, 10:09
ok LIO masz racje, ale nie o to mi chodzilo - chodzilo mi o tam ze w sohc jest bardzo mala roznica pomiedzy krzywkami i falujace obroty na jalowym nie beda mialy miejsca

maciek
18-12-06, 11:01
Pomysl jest do bani... po co pakować kolektor od b2 i sterowanie b2 skoro wiadomo ze jest to restrykcyjny układ jeśli chodzi o powietrze i paliwo (nierownomierne zasilanie kazdego z cylindrow). Jest to zły pomysł. Równie zly jak zeswapowanie mocnego silnika i zatkanie dolotu szmata.