Zobacz pełną wersję : Jazda na -40mm
Mam problem,
zamierzam zafundować sobie zestaw 16"+ -40mm do ek3, ale słyszaałem, że będę miał problem z codzienną eksploatacją. Proszę o opinie ludzi którzy korzystają z takiego lub niższego zawieszenia
Ja mam 17" i -40 i jakos nie mam problemow no moze czasami..
-40 mm to bardzo dobre obniżenie, nie powinieneś przycierać na leżących policjantach :D
większych problemów nie powinno być :)
Chodzi mi też o to, że podobno "jeśli wjadę w dziurę to koło będzie biło w błotnik i nadkole, przez co te elementy będą stale do naprawy":confused:
Jak dasz odpowiednie ET felgi a nie jakies kosmiczne to nie bedzie tarlo.
Chyba, ze to -40 chcesz dac na seryjny amorek to powodzenia jak wsiada ze dwie osoby i na wiekszych dziurach jak bedzie dobijac :)
To szukać od razu kompletu, czy Kayaby wystarczą i sprężynki?
PIMPEK_EJ2
15-11-10, 22:25
Pisząc kayaby masz na myśli agx-y czy zwykłe excel-g?Na krótszej sprężynie i zwykłym amorze nie za dobrze się jezdzi
Mam na myśli agx'y, bo z tego co się orientuję excel-g to najzwyklejsze amory...
PIMPEK_EJ2
15-11-10, 23:19
agx-y podobno dają rade.Masz racje exce-g to zwykły gazowy amor i bedzie za miękki.. auto będzie skakało i się bujało chociaż amor będzie sprawny
Buszując po internecie w poszukiwaniu amortyzatorów Kayaba przyszło mi na myśl, że może jakaś inna firma? Jeśli znacie coś tańszego, proszę o pomoc (nie mówię oczywiście o chińskim gównie z Allegro). Może opłaca się lepiej od razu cały zawias?
A co chcesz tańszego niż AGX ? Bo AGX to w zasadzie najtańszy amor z takich dobrych markowych. Zarówno Koni jak i Bilstein są droższe od AGXa
KOWAL ziom
17-11-10, 17:04
ale chyba AGX nie nadaje się za bardzo pod -40mm. W instrukcji jest max -30mm... więc to chyba ma coś do rzeczy, ale sam nie mam więc się nie wypowiem.
Kupuj KONI bardzo dobrze się sprawują na Warszawskich prostych drogach
To prawda, ja już katuje moje i po miescie i w sporcie i jestem zdziwiony że zupełnie nic sie nie dzieje....
To dokładnie tak samo jak ja ze swoich Koni.
Również jestem mega zadowolony.
Ja i siebie mam 15' i -40/-50, na gwincie FK i jestem mega zadowolony :) Wszystko wybiera jak trzeba, na zakretach sie nie pochyla ani nic ;)
Które sprężyny (nie za twarde) do EG5 dają faktyczne obniżenie na poziomie ok -30mm? Bo wiadomo że co innego podaje producent a w rzeczywistości jest inaczej.
Ja pomykam na AGX i Eibach -30 , w praktyce jakoś -45 jest... i też nie ma najmniejszych problemów. Tak więc trzymaj sie firmowych wyrobów,a na jaki dokładnie sie skusisz to już od zasobności portfela. w AGX, jak zapakujesz całe auto ludzi zawsze jest opcja zmiany twardości na MAX i nic nie dobija/ociera.
vogtland/koni?
Wiesz, że vogtland obniża faktycznie o ok -30mm czy tylko się domyślasz?
A jeździł ktoś może na sprężynach z wersji PRO-TEC 5 gen. i może się podzieliś spostrzeżeniami?
Ten znak zapytania nie byl wynikiem niepewnosci a raczej ze to tylko propozycja;)
Na vogtlandach jezdzilem swego czasu i na pewno nie jest z nimi tak jak z eibachem ze obnizaja wiecej.
NA springach z proteca tez jezdzilem, na nich bardzo malo mi usiadl samochod(choc trzeba zauwazyc ze moj eg3 mial tendencje do piania, byc moze z powodu lekkiego silnika i zerowego wyposazenia). Zarowno na vogtlandzie jak i protecu nie zauwazylem jakiejs znaczacej utraty komfortu, uzywalem z nimi seryjnych amortyzatorow.
Gorliś i takiej wyczerpującej odpowiedzi oczekiwałem. Dzięki:) Teraz wiem czego czego szukać. Szkoda tylko że zarówno używane vogtlandy jak i pro-tec'i są tak trudno dostępne.
pro-tec'i są tak trudno dostępne
sprezyny z pro-tec'a to sa chyba H&R -30mm i ostatnio bez problemu je kupilem na forum od uzytkownika "hondatanio" (z tego co pamietam to mial kilka kompletow) :)
Wojtec12345678
18-02-11, 00:02
Panowie...kumpel ma Hanie która jest z lewej strony 2 cm niżej co jak wiadomo nie jest niczym niezwykłym i chce wymienić sprężyny na obniżające i myśli o -60 i wpadł na pomysł aby zrobić coś takiego:
kupić 2 sprężyny na przód ale 1 -40 a drugą -60 i tą -40 wsadzić po lewej stronie a -60 po prawej oczywiście tej samej firmy
Nie wiedziałem co mu poradzić więc pytam tutaj...dobry pomysł czy zły? I czy twardość sprężyn mimo różnego obniżenia ale tego samego producenta będzie taka sama?
Wg mnie to nie najlepszy pomysł...ale chcę się upewnić zanim coś mu doradze
To będzie całkiem inna twardość z jednej i z drugiej strony niech odpuści sobie to .
Wojtec12345678
18-02-11, 22:23
ok dzięki za info
http://img341.imageshack.us/img341/7366/392596171420cf1e2b05o.th.jpg (http://img341.imageshack.us/i/392596171420cf1e2b05o.jpg/)
Ile siedzi ten sedan?
60 czy 80?
To ja podepnę się i zapytam jak będzie na co dzień w EP do seryjnych amorków dać sprężyny -30mm ? Felga 15" profil opony 55
Wojtec12345678
19-02-11, 00:45
http://img341.imageshack.us/img341/7366/392596171420cf1e2b05o.th.jpg (http://img341.imageshack.us/i/392596171420cf1e2b05o.jpg/)
Ile siedzi ten sedan?
60 czy 80?
podejrzewam że -60
Trawa robi złudzenie że jest niżej
Jak będzie się sprawował taki setup przy Ej9 D14: seryjne amortyzatory, felga 15'' profil opony 50 ze sprężyną Eibach/jamex? O tych drugich nic jeszcze nie słyszłałem, albo nad jakimi spręzynkami warto pomyśleć? w takiej normalnej cenie oczywiście.
Jeśli masz amory w bdb stanie to chwilę pojeździ ale nie licz na lata bezproblemowej eksploatacji.
Każdy jeden obniżający spring wytłucze seryjne amory.
Eibach obniża więcej niż deklarowane -35mm i obniża bardzo równo przód i tył co bardzo ładnie wygląda, na Eibachu są jeszcze namiastki komfortu, co dla niektórych jest dość ważne na naszych polskich drogach.
michalm320
21-02-11, 13:27
Ja jeżdżę na -40mm Jamexach z tym że razem z nowymi springami założyłem nówki KYB Exel G. Jak dla mnie to idealny kompromis. Jest przyjemnie sprężyście, momentami dość twardo ale bez hardcoru. Obniżenie bardzo ładne, lekki klin. Niedługo będzie rok jak tak jeżdżę i póki co nic złego się nie wydarzyło jeszcze a zawias pracuje cały czas tak samo. Co do samej jazdy na -40 to jeździ się spoko, wiadomo trzeba uważać na krawężniki, koleiny i dziury ale ogólnie ja bym się do serii zawiasu już nie powrócił. A tak się prezentuje moje auto na tym zawiasie
http://img224.imagevenue.com/loc1072/th_96123_00157_122_1072lo.jpg (http://img224.imagevenue.com/img.php?image=96123_00157_122_1072lo.jpg)
Ja mam u siebie seryjny amor i springi Eibach. Obniżenie wygląda na coś około 40mm.
Kupiłem już samochód z takim zestawem i przejechałem przez 3,5 roku jakieś 55 tys. km po nie zawsze równych warszawskich drogach. Nie wiem ile jeszcze wcześniej ktoś przejeździł na tym zestawie.
Co roku na przeglądzie amorki pokazują ponad 70% sprawności, nie czuć, żeby coś się zmieniało na gorsze, więc akurat w moim przypadku nie potwierdza się, że seryjny amor szybko padnie przy obniżających springach...
Fajnie, że napisałeś ile km zrobiłeś na takim zestawie, bo 99% wypowiedzi na temat skróconych sprężyn do seryjnego amortyzatora kończy sie na tym, że "długo nie pojeździsz", "amor padnie" itp. bez orientacyjnego przejchanego dystansu.
I powstaje tu problem, bo dla jednego "niedługo" to 5tyś km a drugiego 20tyś.
Jak zobaczyłem, że w kupionym samochodzie jest taki zestaw, też myślałem, że trochę pojeżdżę i trzeba będzie zakładać komplet amorki+springi.
Ale jak pisałem, jeżdżę już 3,5 roku i nic się nie dzieje.
Jest dosyć twardo (chociaż wszyscy mówią, że Eibach jest akurat miękki), samochód się dobrze prowadzi. Praktycznie zawsze jeżdżę sam lub max z jednym pasażerem, ale nawet przy sporym obciążeniu nic mi nie dobijało na nierównościach...
michalm320
25-02-11, 14:16
Co do przebiegów... mój kumpel kupił 5 lat temu EK4 z seryjnymi amorami i springami Eibach -60mm. Auto w dniu kupna miało nie całe 100tyś km, na jesieni 2010r. zmienił wysrane Eibachy na inne sprężyny z nowymi KYB...przebieg auta to trochę ponad 150tyś. Więc jak widać nie jest tak że jak się założy krótsze sprężyny to zaraz się amor wysra...no chyba że mamy amory już na wyczerpaniu.
Osobiście jeździłem 2 lata na serii amorach i springach Tein...zrobiłem ok 35tyś km i też nic...sprężyny się wysrały a amory nie...dlatego teraz mam Jamexa + za śmieszną kasę miałem okazje kupić nowe KYB i jeżdżę tak prawie rok i jest kosa.
Ile pojezdzisz na seryjnych amorach ze springami zalezy od wielu czynników: stylu jazdy,kondycji amorków. Jezdze teraz na seryjnych ze spręzynami NIPPON 1040A.
Poprzedni własciciel zrobił na tym zestawie ok 70tyś a ostatnio sprawdzałem amorki to miały ok 60-65%.Jak widac nie ma reguły:)
Ale o czym Wy piszecie ?
O kanapowym Eibachu. Proponuje założyć twardego HRa albo Weitecka i dopiero się wypowiadać.
Co nie zmienia absolutnie faktu, że jak dla mnie nawet miękkie obniżające springi, nie nadają się do seryjnych amorów, ze względu na to, że seryjny amor nie jest w stanie jej wytłumić zarówno na dobiciu, tym bardziej na odbiciu.
Ten kto twierdzi inaczej, że seryjny amor sobie świetnie radzi jak dla mnie nie jeździł nigdy na porządnym zawiasie i tyle.
Chyba zapomnieliście, że cyferki jakie pokazują się na stacji diagnostycznej to jedno a charakterystyka amortyzatora to drugie.
Chyba zapomnieliście, że cyferki jakie pokazują się na stacji diagnostycznej to jedno a charakterystyka amortyzatora to drugie.No to w takim razie skąd wiadomo, kiedy amortyzator jest do wymiany? Z takiego testu raczej nie bardzo: Trzeba auto postawić na równej nawierzchni, nacisnąć mocno karoserię w okolicy zderzaka i zobaczyć, ile razy auto wahnie się aż do całkowitego uspokojenia. Jeśli 2-3 razy, to wszystko jest OK. Jeśli więcej, może to świadczyć, że amortyzator jest już zużyty.
Nie szukam wojny, po prostu pytam.:)
Nie rozumiesz o co mi chodzi.
Moje Koni też pokazują cyferki w okolicach 75% i co z tego, że seryjny amortyzator tez tyle pokazuje ?
Seryjny miękki amor nie nadaje się do krótkich sprężyn przez to, że jego skok na odbiciu i dobiciu jest dużo większy niż każdego jednego sportowego amortyzatora i dodatkowo przez swoją miękkość nie jest w stanie wytłumić odpowiednio sprężyny.
mysle ze nikt tu nie ma wątpliwosci ze seryjny amor nie jest stworzony do krótkich spręzyn:) poprostu mówienie ze seryjne amory zaraz polecą bo ktoś jezdzi na springach nie zawsze sie sprawdza. Jeden pojezdzi pół roku a inny 4 lata nim będzie musiał wymienic. A zeby było najlepiej i najbezpieczniej to mysle ze kazdy wie jak powinno sie konfigurować zawias.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.