Zobacz pełną wersję : Geometria kół w em2 po obniżeniu, problem.
gregor1230
14-11-10, 14:45
Zacznę od tego, że kupiłem em2 i była już obniżona. Wszystko było oki, ale okazało się że po roku jazdy po naszy super drogach wybił mi się swożen dolny z przody - prawe koło. Próbowałem go sam wymienić niemnie jednak finalnie pojechałem do mechanika. Wymienił mi zużytą część i powiedział żeby pojechać na zbieżność bo on nie ma sprzętu do obniżonego auta. Pojechałem w sobotę na zbierzność bo rzeczywiście musiałem trzymać kierownicę skręconą w lewo aby auto jechało prosto. Gość od zbierzności coś marudził, że nie może ustawić kąta lewego koła. Wydaje mi się że w em2 nie ma regulacji położenia kąta. No ale przed wymianą swożnia auto jechało prosto i nie ściągało na prawo. Teraz po ustawieniu auto delikatnie ściąga w prawo i delikatnie trzeba tak o 3-4 stopnie kierownicą to zkontrować. Gdy ją puszczę auto jedzie na prawą stronę. Co robić panowie bo byłem u gościa 3 x i korygował i nie wyszło mu :(. Podejrzewam że gościu nie ogarnia tematu za bardzo. Macie jakiś namiar na dobrych majstrów od zbierzności na terenie Wrocławia?
Robertos23
14-11-10, 15:38
Po zmianie sworznia, bo też to przeszedłem w tym roku i z prawej strony również, w zasadzie zbieżność nie powinna się zmienić, bo montujesz go w tej samej osi piasty. Ja nie robiłem zbieżności i jest wszystko w porządku. A robiłeś zbieżność wcześniej zanim padł Ci sworzeń. Może Ci majster nie po dokręcał wszystkiego dobrze, zwłaszcza piasty do półosi. Może też to ma związek z obniżeniem, ale nich koledzy się wypowiedzą, bo ja z glebą nie mam doświadczenia.
gregor1230
14-11-10, 16:24
Wcześniej nie robiłem zbierzności bo auto jechało elegancko. Puszczałem na równej drodze kierkę i suneło prościutko. Zaraz po wymianie okazało się że z 7-10 stopni w lewo trzeba trzymać kierę skręconą. Kupowałem ten sam swożeń co Ty ;) z JDM - miałem go wymieniać samemu ale pojechałem do mechanika bo nie miałem zbytnio sprzętu. I teraz nie puka jest super, ale skręca w prawo i krzywo kierka. Może gość od zbieżności to partacz i tyle.
Ja bym obstawiał partactwo tego kolesia od zbieżności, Zakładał lasery na koła czy po płycie Ci kazał jeździć ?? Masz jakis wydruk z ustawień ?? Z moich obserwacji też wynika że regulacji kąta nie ma z przodu ani z tyłu. Zbieżność ustawiałem teraz u siebie z 2tyg temu ale z glebą nie mam nic wspólnego ani żadnego doświadczenia.
Sporo osób w tym mechaników we wrocku jeździ (poleca) do auto floryn na Ślężnej za shellem http://www.florynauto.pl/mapa.html
Ostatnio zapłaciłem tam około 90zł.
Trochę osób chwaliło też mechanika na Waflowej - w AutoGeo, ponoć miły starszy koleś i kasują 60-80zł
kurcze wymieniłem kilka sworzni w wahaczu i nic zbieżność się nie zmieniła,nawet w jednym civicu wymieniłem całą zwrotnice ze sworzniem i nic nie trzeba było przestawiać jeśli nic ci mechanik nie kombinował przy końcówkach drążków to ciekawe czemu ci ściąga może tuleja dolna wahacza pęknięta dziwne:confused:
gregor1230
16-11-10, 17:56
Też słyszałem, że na Ślężnej są najlepsi więc tam się udam. Wydruk mam, ale średnio kumam o co kaman. Laserami nie robił tylko na sznurki jakieś. Płyty nie miał.
Panie na sznurek to można malucha ustawiać. Takie moje zdanie. Nawet nie wpadłem na pomysł ze tak jeszcze ustawiają zbieżność. Jedz na porządną stację i ustaw na laserach a przekonasz sie żę szkoda było nerwów i straconego czasu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.