PDA

Zobacz pełną wersję : Geometria kół w em2 po obniżeniu, problem.



gregor1230
14-11-10, 14:45
Zacznę od tego, że kupiłem em2 i była już obniżona. Wszystko było oki, ale okazało się że po roku jazdy po naszy super drogach wybił mi się swożen dolny z przody - prawe koło. Próbowałem go sam wymienić niemnie jednak finalnie pojechałem do mechanika. Wymienił mi zużytą część i powiedział żeby pojechać na zbieżność bo on nie ma sprzętu do obniżonego auta. Pojechałem w sobotę na zbierzność bo rzeczywiście musiałem trzymać kierownicę skręconą w lewo aby auto jechało prosto. Gość od zbierzności coś marudził, że nie może ustawić kąta lewego koła. Wydaje mi się że w em2 nie ma regulacji położenia kąta. No ale przed wymianą swożnia auto jechało prosto i nie ściągało na prawo. Teraz po ustawieniu auto delikatnie ściąga w prawo i delikatnie trzeba tak o 3-4 stopnie kierownicą to zkontrować. Gdy ją puszczę auto jedzie na prawą stronę. Co robić panowie bo byłem u gościa 3 x i korygował i nie wyszło mu :(. Podejrzewam że gościu nie ogarnia tematu za bardzo. Macie jakiś namiar na dobrych majstrów od zbierzności na terenie Wrocławia?

Robertos23
14-11-10, 15:38
Po zmianie sworznia, bo też to przeszedłem w tym roku i z prawej strony również, w zasadzie zbieżność nie powinna się zmienić, bo montujesz go w tej samej osi piasty. Ja nie robiłem zbieżności i jest wszystko w porządku. A robiłeś zbieżność wcześniej zanim padł Ci sworzeń. Może Ci majster nie po dokręcał wszystkiego dobrze, zwłaszcza piasty do półosi. Może też to ma związek z obniżeniem, ale nich koledzy się wypowiedzą, bo ja z glebą nie mam doświadczenia.

gregor1230
14-11-10, 16:24
Wcześniej nie robiłem zbierzności bo auto jechało elegancko. Puszczałem na równej drodze kierkę i suneło prościutko. Zaraz po wymianie okazało się że z 7-10 stopni w lewo trzeba trzymać kierę skręconą. Kupowałem ten sam swożeń co Ty ;) z JDM - miałem go wymieniać samemu ale pojechałem do mechanika bo nie miałem zbytnio sprzętu. I teraz nie puka jest super, ale skręca w prawo i krzywo kierka. Może gość od zbieżności to partacz i tyle.

eRMD
14-11-10, 17:22
Ja bym obstawiał partactwo tego kolesia od zbieżności, Zakładał lasery na koła czy po płycie Ci kazał jeździć ?? Masz jakis wydruk z ustawień ?? Z moich obserwacji też wynika że regulacji kąta nie ma z przodu ani z tyłu. Zbieżność ustawiałem teraz u siebie z 2tyg temu ale z glebą nie mam nic wspólnego ani żadnego doświadczenia.

mdee
14-11-10, 18:11
Sporo osób w tym mechaników we wrocku jeździ (poleca) do auto floryn na Ślężnej za shellem http://www.florynauto.pl/mapa.html
Ostatnio zapłaciłem tam około 90zł.
Trochę osób chwaliło też mechanika na Waflowej - w AutoGeo, ponoć miły starszy koleś i kasują 60-80zł

zbych123
15-11-10, 23:53
kurcze wymieniłem kilka sworzni w wahaczu i nic zbieżność się nie zmieniła,nawet w jednym civicu wymieniłem całą zwrotnice ze sworzniem i nic nie trzeba było przestawiać jeśli nic ci mechanik nie kombinował przy końcówkach drążków to ciekawe czemu ci ściąga może tuleja dolna wahacza pęknięta dziwne:confused:

gregor1230
16-11-10, 17:56
Też słyszałem, że na Ślężnej są najlepsi więc tam się udam. Wydruk mam, ale średnio kumam o co kaman. Laserami nie robił tylko na sznurki jakieś. Płyty nie miał.

eRMD
16-11-10, 21:49
Panie na sznurek to można malucha ustawiać. Takie moje zdanie. Nawet nie wpadłem na pomysł ze tak jeszcze ustawiają zbieżność. Jedz na porządną stację i ustaw na laserach a przekonasz sie żę szkoda było nerwów i straconego czasu.