PDA

Zobacz pełną wersję : Czy silencer moze uszkodzic silnik?



GrzechuLSi
15-12-06, 18:53
"Takie wkładki zwane "fachowo" SILENCER które przykręcone na śrubkę w tłumiku dodatkowo brzęczą, a ich montaż skutecznie zdławia przepływ spalin na tyle, że powoduje diametralnie cięższe warunki pracy silnika powodując w efekcie pogorszenie osiągów,w iększe zużycie paliwa a nawet w skrajnych przypadkach uszkodzenie silnika, czy wydmuchanie uszczelki pod głowicą!"

- cytat pochodzi z allegro jednego z producentow

Chcialbym sie dowiedizec czy to prawda ze mugeny moga narobic takich szkud i czy ktos sie z tym spotkal?

Costa
15-12-06, 19:51
ja mysle ze ten producent tak mowi bo po prostu zazdrosci ze sie dobrze sprzedaja Mugeny.Duzo osob ma zalozone i nie narzeka.Ja tez mam ,konkretnie Black Flame i nie narzekam .W miescie jezdze bez wkladki a na trase zakladam i jest cicho jak w serii. :wink:

LIO
15-12-06, 21:06
mam wykres z hamowni z taka wkladka i bez niej i wyglada niemalze identycznie
odpowiednio zrobiona wkladka zmniejsza koncową srednice tlumika przez co go wycisza. Nie mnie jednak jest ona nadal wieksza niz seria. Byc moze nieodpowienio wykonany powoduje jakies opory utrudniajace prace ukladu wydechowego. Nie mnie to oceniac.

GrzechuLSi
15-12-06, 22:07
Costa, a moglbys przyrownac swoj tlumik do ktorys z tych dzwiekow w galeri dzwiekow?

http://www.ulter.com.pl/pl/#snd

z jaka srednica koncowki jest twoj tlum?

pawelb
15-12-06, 23:07
Różne teorie krążą na allegro, jakby brać je na serio to tuning silnika sprowadzałby się do montowania magnetyzera i czipa za 20zł. Żeby uszkodzić silnik silencer musiałby praktycznie całkowicie blokować przepływ spalin.

Zresztą czesami nie przykręcam silencera i jeszcze nigdy nie udało mi się go zgubić, tak więc mocno nie ogranicza przepływu spalin.

Koleś po prostu chciał zareklamować swój produkt, wymyślając bajkę o konkurencji.

Furious
15-12-06, 23:27
a czemu dział styling? :roll:

prz3mo
16-12-06, 00:57
a czemu dział styling? :roll:

wlasnie.. przenosze...

havok
16-12-06, 10:11
W tłumiku M-techa średnica tej rurki w silencerze jest mniejsza niż oryginalnej rury wydechowej. Mnie nie szkodziła - było cicho. Ale bez wkładki urywało głowę ;). Wydaje mi się, że gdyby była tak dobrana średnica tej rurki, że wpasowywała się w średnicę tłumika, to po pierwsze nic by nie brzęczało (chociaż dobrze wykonane nie brazęczy i tak), a po drugie nie miałoby jak cofać czy zdławiać spalin (różnica w grubości ścianki jest tak istotna?). W takim razie nie jest też tak, że tłumiki Mugena też dławią przepływ spalin, bo ich dodatkowy ruch okrężny je spowalnia? ;)

Tak BTW, wiem, kto na allegro to napisał - Wojtek z El-teca.

Tomac
16-12-06, 13:26
Mi na rolkach pokazało że z wkładką mam 1KM mniej niż bez wkładki. Także jest to różnica czyto teoretyczna mieszcząca się w granicach błędu pomiarowego. W praktyce, jeśli mam być szczery, to mam subiektywne odczucie że z wkładką lepiej samochód idzie do przodu (nie wiem dlaczego mam takie wrażenie) 8)

PS: jeśli pisał to Wojtek z El-Tec'a to on chyba wie co w trawie piszczy :roll: (pytanie tylko czy były przypadki rzeczywistego uszkodzenia silnika na skutek zamontowanego "silencera"?, czy jest to teoria nie przekładająca się na praktykę?) To co? Jak są tłumiki komorowe montowane w serii to one też blokują przepływ spalin i niszczą silniki?? hmm.. :roll:

Pati
16-12-06, 15:16
wolnossak na wkładce bedzie miał troche więcej momentu obrotowego. doładowany na wkładce bedzie zdławiony.

Costa
16-12-06, 16:53
Costa, a moglbys przyrownac swoj tlumik do ktorys z tych dzwiekow w galeri dzwiekow?

http://www.ulter.com.pl/pl/#snd

z jaka srednica koncowki jest twoj tlum?
troche slabo nagrane sa te dzwieki ale zdecydowanie najblizej jest do NRS.Srednice mam 9 cm.I zgodzilbym sie z PATIM ze na wkladce jakby lepiej ciagnie.

whiteblast
17-12-06, 10:16
jak dla mnie to "bujda na resorach" , jedynie slogan teza ktora brzmi powaznie w teorii ale raczej nie przeklada sie na praktyke jak to juz ktos wyzej napisał... aż się dziwie że taki ziom jak Wojtek napisał takie rzeczy :)

Tomac
17-12-06, 11:30
Niech ktoś kto się naprawdę zna na rzeczy napisze jak to w końcu jest. I niech poprze to konkretnymi przykładami bo już sam nie wiem czy na trase mam wkładać wkładkę w obawie o zniszczenie silnika :wink: (wg. mnie jest to śmieszna teoria bez pokrycia w faktach).
PS: Wiekszość tłumoków superspeinta ma mniejsze średnice wylotu spalin niż seria :wink:

Poniżej Zamieszczam wykres mojej Hondy gdzie były pomiary z wkładką (silencerem) i bez wkładki. Jak widać nie ma żadnego pogorszenia osiągów, a te dwa konie i jeden Nm różnicy można podpiąć pod nieco wyżsżą temperaturę otoczenia lub dopuszczalny błąd pomiarowy. Ciekaw tylko jestem czemu Vmax. wyszła większa z wkładką? :roll: W praktyce wygląda to tak, że mimo wszystko subiektywnie czuję, że lepiej mi samochód idzie do przodu z wkładką. Czyżby teoria Wojtka została obalona?? (z całym szacunkiem dla jego osoby i jego produktów).

http://img172.imageshack.us/my.php?image=hamowniawykrestv5.jpg

!markos
17-12-06, 12:40
"Takie wkładki zwane "fachowo" SILENCER które przykręcone na śrubkę w tłumiku dodatkowo brzęczą, a ich montaż skutecznie zdławia przepływ spalin na tyle, że powoduje diametralnie cięższe warunki pracy silnika powodując w efekcie pogorszenie osiągów,w iększe zużycie paliwa a nawet w skrajnych przypadkach uszkodzenie silnika, czy wydmuchanie uszczelki pod głowicą!"
:shock: :570: :556: :lol:

a czy mozna jezdzic na seryjnym wydechu, ktory dlawi wylot spalin mocniej niz jakikolwiek silencer wkladany w komin przelotowego tlumika? bo moze producenci seryjnych wydechow powinni sie zastanowic, czy aby na pewno jest sens montowac katalizatory i koncowe komorowe tlumiki (jedno i drugie spowalnia predkosc gazow w wydechu) - skoro samochod juz jak wyjedzie z fabryki narazony jest na uszkodzenie silnika i wydmuchanie uszczelki spod glowicy :lol: :lol: :lol: umarlem, bez kitu mnie to rozjebalo :lol:

Pati
17-12-06, 12:45
producenci robia tak specjalnie zeby nakręcać interes - auto sie uszkodzi to ktos bedzie musial je naprawiac, nie? :D

!markos
17-12-06, 12:51
"popsul sie panu silnik, to wina zbyt restrykcyjnego koncowego tlumika. musi pan kupic 3 calowy przelot bez silencera, bedzie glosno, ale to uchroni pana przed wydmuchaniem kolejnej uszczelki glowicy" :lol:

Costa
17-12-06, 16:42
najlepiej zaspawac uszczelke i wtedy zalozyc silencer ;) :lol:

Tomac
17-12-06, 18:37
Panie Wojtku... czyta to Pan?? :D

!markos
17-12-06, 18:45
a to wojtek napisal..? :shock:

LIO
17-12-06, 19:45
a to wojtek napisal..?

http://www.allegro.pl/item149976316_el_tec_japonski_styl_polski_produkt_ zobacz_.html

rem36
17-12-06, 19:57
jakto mawiaja reklama dzwignia handlu ;)

!markos
17-12-06, 20:56
ale porazka... a ja i tak zrobie u niego wydech :lol:

Tomac
17-12-06, 21:47
No ja mam u niego zrobiony wydeszek + dolocik i jestem *****iście zadowolony.. co do tego tekstu z allegro.. no cóż.. :lol:

el-tec
18-12-06, 00:51
...no cóż no cóż...
...ale Wy jeździcie Hondami i temat tłumików ogarniacie z perspektywy silników 1.4-1.6 a czasem 1.8...
Na allegro potraktowałem temat bardziej globalnie, zdarzają się silniki, które mają fabryczną średnicę układu wydechowego w granicach 60mm, turbodoładowane o pojemnościach przekraczających 2 litry i mocach powyżej 200KM i ....zdławionych silencerem do 30mm na końcu.
To przy dodatkowym podniesieniu ciśnienia doładowania powoduje zbyt duże ciśnienie zwrotne w układzie wydechowym i może spowodować uszkodzenie silnika.

Jak przyjechała do mnie 3 litrowa Supra na tłumiku z silencerem, to mi ręce opadły... i stąd ten text.

pozdro i...wyśmiewamy to czego nie znamy? ;)

Wojtek z EL-TECa

whiteblast
18-12-06, 01:03
Dzięki za wypowiedz, bardzo sprostowałeś cytat z jednej z oferowanych przez Ciebie aukcji :)
Patrząc z naszego punktu widzenia cytat a aukcji był rzeczą śmieszną :)
Może faktycznie w silnikach o dużo wyższej mocy ,tymbardziej doladowanych, mogą wystąpić niekorzystne zawirowania i ciśnienia ktore w jakis tam sposob odbiją sie na żywotności bądz pracy silnika...
Jednak rzeczą ktora mnie najbardziej śmieszy jest fakt że posiadacze takich "potworów" raczej nie zaopatrują się w tłumiki na aukcjach allegro, taka jest przynajmniej moja teza.
Pozdrawiam :)

el-tec
18-12-06, 01:20
Teza tezą, a praktyka praktyką. Załóż taką firmę jak moja i poczekaj chwilę, to przekonasz się jakie dziwne rzeczy mogą się zdarzyć z układami wydechowymi w rękach ludzi nie znających się na rzeczy.

whiteblast
18-12-06, 02:00
z całym szacunkiem - nie podważam nabytego doświadczenia , a co ludzie potrafią to nie raz sie slyszalo czy tez widzialo :D

Czyli montując tą wkładkę wyciszającą mamy jakby na całej dlugości tłumik przelotowy?
Często na zdjęciach widzę że ta wkładka jest krótsza od tłumika hmm ciekawe...

!markos
18-12-06, 08:52
Jak przyjechała do mnie 3 litrowa Supra na tłumiku z silencerem, to mi ręce opadły... bo to barany sa :P nie wpadlbym na dlawienie wydechu bardziej niz w serii :D

el-tec
18-12-06, 11:53
serię o średnicy wkładki ma tylko Sej, Maitiz i Tico :)

długości wkładek to około 15-20 cm im dłuższa, tym lepiej tłumi (dźwięk i przepustowość) :)

pozdro

BurnOuT
18-12-06, 13:25
Ja osobiście nie widze żadnej zalety kupowania tłumika z wkładką. Bzdurą jest że nie można zrobić przelotowego układu który jest po prostu cichy (niewiele głośniejszy od serii). Pomijam już fakt estetyczny bo tłumik z zamontowaną wkładką wygląda beznadziejnie.

Ja niecały rok temu zrobiłem kpl. przelot 2,25" w VTI u Wojtka. Dzisiaj jeździ on w mojej Coupe. Wiele osób jest w szoku że przelot może być tak cichy. Powiedziałbym nawet że do 3000rpm jest jak seria. Dopiero przy pełnym otwarciu przepustnicy słychać ryk z wydechu.
Jestem zadowolony z każdej wydanej złotówki na ten wydech i mam nadzieje że posłuży mi jak najdłużej.

Tomac
18-12-06, 14:58
Dobrze, że zostało to sprostowane i dopowiedziane że chodzi o silniki 2.0T, 3.0T itp. Nie było to wyjaśnione na aukcji w związku z powyższym mysleliśmy, że tyczy się to wszystkich silników. 8) Pozdro.

Furious
18-12-06, 15:45
Ja bym chetnie wybral sie po koncowy tlumik do Wojtka, ale jak pytalem to jakos drogawo bylo... :) Moze jakas znizke da sie ogarnac? :)

Adam R.
19-12-06, 14:34
ciekawy temat
:lol:

Cobweb
19-12-06, 14:40
taaaa w sumie jak ktoś słyszał moj wydech to wie dlaczego silencer gości w nim często,
el-tec można smiało pozdrowić bo chłopaki robią dobre wydeszki, wielu klubowiczów już ma (ja u nich wyminiałem siatke w kolektorze) rozsądna cena + rozsądne konstrukcje



ciekawy temat
:lol:
a w kweistt tematu to powiem że
po tym jak założyłem magnetyzer to nawet spalanie spadło i wystroiliśmy go dodatkowo +10KM

hosi
19-12-06, 21:30
"popsul sie panu silnik, to wina zbyt restrykcyjnego koncowego tlumika. musi pan kupic 3 calowy przelot bez silencera, bedzie glosno, ale to uchroni pana przed wydmuchaniem kolejnej uszczelki glowicy" :lol:
Wymiekam! :lol: :lol: :lol:

pat33ryk
09-04-07, 23:41
Poza powyższym, kontrowersyjnym tekstem o wydmuchaniu uszczelki pod głowicą, w ogłoszeniu jest napisane również:

"Ten tłumik jest na tyle cichy, że montaż żadnych silencerów nie jest konieczny.
Badania na hamowni z decybelomierzem wykazały ponad dwukrotnie większe wyciszenie układu wydechowego w porównaniu z innym "tanim" produktem konkurencyjnym, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów pełnego przepływu gazów w układzie wydechowym. "

Wiem jak brzmi m-tech bez silencera i w trase z takim wydechem nie chciałbym się wybrać. Pewnie Blackflejmy i K.Malony bez zatyczki ryczą podobnie, pytanie jest czy ktoś jest w stanie obiektywnie potwierdzić, że na tym tłumiku el-teca da się jeździć spokojnie, czy np. jest cichy na wolnych obrotach i czy faktycznie nie potrzebuje silencera?

Tomson
19-05-09, 20:54
Sorki że odkopuje temat ale mam pytanko co do tych waszych odczuć ze Hania idzie lepiej z wkładką...U siebie mam silnik d16z2 seryjn kolektor wydechowy + gówniana strumienica (poprzedni właściciel założył to coś) :/ i dwa końcowe WM sport i pytanie: Czy lepiej było by jeździć z silencerem ,przez tą strumienice gazy wylotowe może za szybko uciekają...Ogólnie to jak myślicie,lepsze czasy na 1/4 były by z czy bez wkładki? nie wiem,chyba wyje..e tą strumienice!

ciekawski80
23-05-09, 21:01
jedno proste stwierdzenie : zbyt mocne odprężenie wydechu w NA powoduje spadek mocy