Zobacz pełną wersję : rola kabla przymocowanego do pokrywy silnika?
powiedzcie mi jaka role odgrywa uziemienie (taki kabelek ) który łaczy się z pokrywa silnika?? jak mam nie podlaczony to zle??
Bardzo źle!! Podłacz go jak najszybciej. No chyba, że Ci nie zależy na akumulatorze...
kurcze to tak zrobie :PP poprostu jak malowalem pokrywe odłaczylem go - myslalem ze to nie potrzebne:P:P:P
pewnie masa :) oczysć od razu jak zaśniedziały...
mozliwe ze masa:) oczyszcze i jutro podłącze::D:D:D dzieki chlopaki
ja 3 lata jezdze bez masy i nic sie nie działo, to naprawde takie ważne?
Bardzo źle!! Podłacz go jak najszybciej. No chyba, że Ci nie zależy na akumulatorze...
A ...to ciekawe !
Mógłbyś to nieco rozwinąć ? Dlaczego brak dobrego połaczenia pokrywy silnika z masą auta oże coś złego zrobić akumulatorowi ?
Do tej pory wiadomo było, że spełnia to rolę ekranujacą, żeby zakłócenia z pod pokrywy nie wydostawały się na zewnątrz, żeby auto było jak najmniejszym źródłem zakłóceń.
Z chęcią dowiem się czegoś nowego :roll:
pokrywy zaworów w Haniach (napewno w D15Z6) są odizolowane od bloku silnika uszczelka, sruby mocujace tez posiadaja uszczelki, wiec nie mają "naturalnej" masy na tym elemencie, stąd tenże kabelek.
a z uwagi ze po tej pokrywie biegną przewody WN, to lepiej zeby była tam masa niż np: parę woltów z uszkodzonego przewodu WN :))
pozdro
Mam pytanie, ostatnio jak regulowali mi zawory to zapomnieli mi to podłączyć (jak się okazało hania przez to gaśnie cąły czas - jak narazie to prowizorycznie owinołem ten drut o taką metalową blaszkę trzymającą inny kabel i jest ok) Mam pytanie - czy mogę poprosztu odkręcić śrubę od pokrywy dać kabel i przykręcic czy to nie tak prosto? - niedawno zmieniałem juz uszczelkę pod pokrywą
Pozdrawiam
Mam pytanie, ostatnio jak regulowali mi zawory to zapomnieli mi to podłączyć (jak się okazało hania przez to gaśnie cąły czas - jak narazie to prowizorycznie owinołem ten drut o taką metalową blaszkę trzymającą inny kabel i jest ok) Mam pytanie - czy mogę poprosztu odkręcić śrubę od pokrywy dać kabel i przykręcic czy to nie tak prosto? - niedawno zmieniałem juz uszczelkę pod pokrywą
Pozdrawiam
Możesz odkręcici nic się nie stanie
moze mase pociagnac np przez linke od gazu i ja spalic :mrgreen:
a ten kabel od masy np nie chroni przed tym ze jak pojdzie jakies przepiecie to zeby sobie to gdzies poszla a nie np cofnelo na aparat zaplonowy tj modul zaplonowy?? podobno dosc czesto ten modul wlasnie pada przez brak tej masy w tym miejscu.
Ten przewod zrownuje potencjal elektryczny odizolowanej pokrywy glowicy z masa samochodu, dzieki temu zapobiega powstawaniu elektrycznosci statycznej (wszelkie ladunki elektryczne jakie moglyby sie ewentualnie wyindukowac na pokrywie glowicy rozplywaja sie po calej masie samochodu). Gdyby nie to, to na skutek idukowania sie elektrycznosci statycznej po dotknieciu jednoczesnie masy i pokrywy glowicy moglibysmy poczuc przeskok elektryczny, podobnie jak to sie czasem dzieje przy dotknieciu samej karoserii gdy stoimy na ziemi. Elektronika (i latwopalne opary:) ) NIE znosi elektrycznosci statycznej.
nie wiem czy to ma znaczenie ale jak miałem odłączony ten kabel to skończył mi się*akumulator i musiałem kupić*nowy.
Zbieg okoliczności , nie wiem... może faktycznie jest jakiś wpływ na ładowanie aku.
pokrywy zaworów w Haniach (napewno w D15Z6) są odizolowane od bloku silnika uszczelka, sruby mocujace tez posiadaja uszczelki, wiec nie mają "naturalnej" masy na tym elemencie, stąd tenże kabelek.
a z uwagi ze po tej pokrywie biegną przewody WN, to lepiej zeby była tam masa niż np: parę woltów z uszkodzonego przewodu WN :))
pozdro
Moim zdaniem to uziemienie jest niepotrzebne, ponieważ pokrywa zaworów przecież poprzez metalowe śroby łaczy się głowicą, nie rozumiem, jak może być odizolowana?
A reszta jest połączona z karoserią więc ten kabelek chyba jest nadwymiarowy.
Wiatraczek
więc ten kabelek chyba jest nadwymiarowy
:roll:
:lol:
:roll:
:lol:
Dobrze powiedziane :D Jakby dobrze poszukac to moze znalazloby sie w swojej Hondzie nadwymiarowy wodotrysk? Albo kryptonit, taki na wszelki wypadek, niby zbedny ale moze sie kiedys przydac :D Tak powaznie to ktos kto umiec po angielsku powienin wyslac maila do jakiegos inzyniera hondy i po sprawie
Moim zdaniem to uziemienie jest niepotrzebne
to ty sobie jezdzij bez tego kabelka ktory wg Ciebie jest mniej potrzebny niz wymyslili to inzynierowie Hondy, ja zamontuje sobie taki drugi :D
Moim zdaniem to uziemienie jest niepotrzebne
to ty sobie jezdzij bez tego kabelka ktory wg Ciebie jest mniej potrzebny niz wymyslili to inzynierowie Hondy, ja zamontuje sobie taki drugi :D
Dobra inaczej - nigdy go nie miałem i nic nie zauważyłem.
Mam propozycję, odkręćmy wszyscy te kabelki, i wyjedźmy np. 28 grudnia na ulice. Jeżeli wieczorem w wiadomosciach powiedzą: "Dziś zauważono na ulicach podwyższona ilośc unieruchomionych Hond" to bedzie oznaczało, ze kabelek jest potrzebny. A jesli "akcja" przejdzie bez echa, to znaczy ze kabelki są niepotrzebne. Ja w tej sytuacji wtedy swój "drucik" wymontuję, posmaruje smalcem i rzucę psom, żeby sie z nim po podwórku ganiały.
:D :grin:
pozdrawiam
e tam, mówilem, że jak kupilem auto to tego ustrojstwa nie miałem i przez 2,5 roku żadnych kłopotów wiec nie wiem o co kaman. pewnie do czegoś jest potrzebny, ale who knows...
u minie ten przewód oprócz zastosowań przewidzianych przez producenta pełni role czysto "dekoracyjną"... :D :D :D :P
http://img214.imageshack.us/img214/5995/cce37om9.th.jpg (http://img214.imageshack.us/my.php?image=cce37om9.jpg)
Panowie.. a po co jest uziemienie w kontakcie? Po co producenci zalecają a wręcz nakazują podłączać RTV, AGD i wogóle wszystko co ma spory pobór mocy pod uziemienie? Nie chodzi o to, że te sprzęty robią zwarcia. Ale to jest dla bezpieczeństwa. W razie zwarcia w samochodzie ten kabelek służy do odprowadzenia łądunku na cały samochód. U jednego nigdy się to nie zdarzy a u drugiego 2 razy w tygodniu. Jak to mówią: "przezorny zawsze ubezpieczony"
:roll: XMS b. dobry pomysl! :) Jesli z przwodu wysokonapięciowego poszło by przebicie na blok silnika (przez uszkodzoną izolację), a akurat dotknęłoby się pokrywy głowicy ręką to bez tego przewodu uziemiającego poraziłby nas prąd. Dla kogoś np. z rozrusznikiem serca mogłoby się to skończyć tragicznie.
Panowie.. a po co jest uziemienie w kontakcie? Po co producenci zalecają a wręcz nakazują podłączać RTV, AGD i wogóle wszystko co ma spory pobór mocy pod uziemienie? Nie chodzi o to, że te sprzęty robią zwarcia. Ale to jest dla bezpieczeństwa. W razie zwarcia w samochodzie ten kabelek służy do odprowadzenia łądunku na cały samochód. U jednego nigdy się to nie zdarzy a u drugiego 2 razy w tygodniu. Jak to mówią: "przezorny zawsze ubezpieczony"
Ale jak już pisałem, przecież silnik łaczy się z karoserią jak przez kabelek, to po co on?
Ale jak już pisałem, przecież silnik łaczy się z karoserią jak przez kabelek, to po co on?
silnik sie moze i łączy (choć też przewodami masowymi), ale pokrywa jest "odizolowana" od bloku silnika !!! :x a śruby które ja mocują mają uszczelki, czyli nie przewodzą !!!
polecam sprawdzenie tego miernikiem koledze Wiatrakowi.
Ale jak już pisałem, przecież silnik łaczy się z karoserią jak przez kabelek, to po co on?
w którym miejscu ?
na poduszce co to jest z gumy ?
Wiatrak....przeczytaj od poczatku. Przeciez kilka postow wczesniej wyraźnie:
pokrywy zaworów w Haniach (napewno w D15Z6) są odizolowane od bloku silnika uszczelka, sruby mocujace tez posiadaja uszczelki, wiec nie mają "naturalnej" masy na tym elemencie.
Wkurzylem sie i napisalem maila do Hondy :D . Moze odpowiedza.
[ Dodano: Pią 22 Gru, 2006 ]
Dostalem odpowiedz z Hondy :D :
"Witam Pana,
Główna masą samochodu jest masa poprowadzona od minusowej klemy akumulatora do obudowy skrzyni biegów i/lub nadwozia.
Masa pomiędzy pokrywą zaworów a nadwoziem pełni funkcję pomocniczą – zapobiega powstawaniu różnicy potencjałów (dekiel zaworowy nie ma bezpośredniego połączenia z „umasowioną” głowicą silnika ,ponieważ jest mocowana na uszczelce). Również układ wysokiego napięcia (przewody, świece) jest odseparowany uszczelkami, ale zawsze istnieje ryzyko przebicia i wtedy ta masa zaczyna spełniać swoją rolę.
Pozdrawiam"
Czyli jak farmazolilem o wyrownywaniu potencjalów, to mialem racje. XMS również trafna diagnoza :grin:
Ale jak już pisałem, przecież silnik łaczy się z karoserią jak przez kabelek, to po co on?
w którym miejscu ?
na poduszce co to jest z gumy ?
A np. kolektory wdechowe/wydechowe? przecierz to wszystko się łączy z karoserią, wydech itp.............
[ Dodano: Pon 25 Gru, 2006 ]
Wiatrak....przeczytaj od poczatku. Przeciez kilka postow wczesniej wyraźnie:
pokrywy zaworów w Haniach (napewno w D15Z6) są odizolowane od bloku silnika uszczelka, sruby mocujace tez posiadaja uszczelki, wiec nie mają "naturalnej" masy na tym elemencie.
Wkurzylem sie i napisalem maila do Hondy :D . Moze odpowiedza.
[ Dodano: Pią 22 Gru, 2006 ]
Dostalem odpowiedz z Hondy :D :
"Witam Pana,
Główna masą samochodu jest masa poprowadzona od minusowej klemy akumulatora do obudowy skrzyni biegów i/lub nadwozia.
Masa pomiędzy pokrywą zaworów a nadwoziem pełni funkcję pomocniczą – zapobiega powstawaniu różnicy potencjałów (dekiel zaworowy nie ma bezpośredniego połączenia z „umasowioną” głowicą silnika ,ponieważ jest mocowana na uszczelce). Również układ wysokiego napięcia (przewody, świece) jest odseparowany uszczelkami, ale zawsze istnieje ryzyko przebicia i wtedy ta masa zaczyna spełniać swoją rolę.
Pozdrawiam"
Podłącz jakiś akumulatorek do dekla i do silnika i sprawdź czy to przewodzi prąd, idę o zakład że oczywiście.
Czyli jak farmazolilem o wyrownywaniu potencjalów, to mialem racje. XMS również trafna diagnoza :grin:
Właśnie chciałem sie zapytać czy można podlaczyc zamiast starego zaśniedziałego kabla takli zasilający od wzmacniacza z miedzi beztlenowej 8mm2.Widze ze jeden kolega ma ładnie to zrobione :-) ale czy 8mm2 styka?
A np. kolektory wdechowe/wydechowe? przecierz to wszystko się łączy z karoserią, wydech itp.............
Niby w którym miejscu wydech łączy się z karoserią? wydech wisi na wieszakach i.... gumowych łącznikach. Kolektor dolotowy też nie zauważyłem, żeby stykał się z karoserią, a poza tym jest on przykręcony do silnika a nie do pokrywy zaworów więc sie z nią nie styka.
Fachowa odpowiedź z ASO hondy powinna rozwiać wątpliwości.
[ Dodano: Sro 25 Kwi, 2007 ]
Właśnie chciałem sie zapytać czy można podlaczyc zamiast starego zaśniedziałego kabla takli zasilający od wzmacniacza z miedzi beztlenowej 8mm2.Widze ze jeden kolega ma ładnie to zrobione :-) ale czy 8mm2 styka?
powinno styknąć
no nie wiem czy styknie to musi byc dosyc gruby kabel, a w tych od audio jest plecionka z cienkich zylek miedzi, zamiast tego lepiej dac cienki ale porzadny kabel.
A wracając do tego kabelka to czemu w D15Z3 jest on podłączony do pompy wspomagania zamiast do pokrywy głowicy. Zaznaczam że nie tylko w moim tak jest (widziałem w trzech tak samo). Po wymianie rozrządu mechanik przykręcił go jednym końcem do pokrywy właśnie (więc chyba chciał dobrze) ale ja zmieniłem i dałem spowrotem do nadwozia od pompy...
http://img126.imageshack.us/img126/3915/clipboardec9.th.jpg (http://img126.imageshack.us/my.php?image=clipboardec9.jpg)
czy brak tego kabelka moze powodowac ze gdy wychodze z auta i chwytam za dzwi w celu ich zamnikniecie Hania czesto "piesci" mnie delikatnym prądem, myslicie ze to własnie to bo u mnie brak takiego kabelka
czy brak tego kabelka moze powodowac ze gdy wychodze z auta i chwytam za dzwi w celu ich zamnikniecie Hania czesto "piesci" mnie delikatnym prądem, myslicie ze to własnie to bo u mnie brak takiego kabelka
Nie, to nie z braku tego kabelka, to normalne jest
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.