Zobacz pełną wersję : Dziwne wibracje
Mam Civica 99r 1.8 dohc od dwóch tygodni podczas jazdy nagle zaczyna dziwnie wibrować. Trzęsie się gałka od skrzyni i czuć że coś jest nie tak (jak by miało odpaść koło). koła są dokręcone i powietrze jest ok. dzieje się tak co jakiś czas niezależnie od biegu przy ok 3-4 tys. Wydaje mi się że ma na to wpływ nawierzchnia po jakiej jadę ale może to jeszcze coś innego... Dziwne dla mnie jest że dzieje się tak sporadycznie ale regularnie na prostej nie ważne czy jadę dynamicznie czy normalnie jadę po prostej i nagle czuję że zaczyna się tak dziać.
spotkał się może ktoś z czymś takim?
To się dzieje przy ustalonej prędkości obrotowej silnika czy samochodu?
skolopendra
09-11-10, 10:48
poduszki?
zgaś silnik podczas jazdy albo pobaw sie gazem na postoju i bedziesz cos wiedział czy koła czy np poduszki silnika lub skrzyni
zgaś silnik podczas jazdy
Najlepiej w zakręcie przy 100km/h.sorki, nie mogłem się powstrzymać:D:D:D
A może masz źle koła wyważone?
Samochód jest z Niemiec kół nie wyważałem, ale wczesniej tak się nie działo. Ściąga go lekko na lewo też wydaje mi się że nie było tak wcześniej. Dzieje sie tak przy prędkości między 60-80km bardzo rzadko ale jak się zaczęło to zmiana prędkości i obrotów nic nie dawała . Było to odczuwalne do tego stopnia że zatrzymałem się i sprawdziłem czy koła są dokręcone ale było ok. jechałem wtedy przy dużym obciążeniu może miało to wpływ. teraz tylko ściąga na lewą stronę (ciśnienie w kołach jest takie jak być powinno). słychać również łożysko trochę więc sam już nie wiem.
martwi mnie to że ściąga na lewo muszę jechać z lekko przechyloną kierownicą. Jakie nogą być tego przyczyny?
Jak wjechałeś w ładną dziurę to zbieżność Ci poszła, mogłeś skrzywić felgę i stąd wibrację . Ustaw zbieżność, wyważ koła i powinno być ok.
A przegub przypadkiem nie daje o sobie znać? (stuki podczas pełnego skrętu kierownicą)
Jak nie to, obstawiam drążki kierownicze lub krzywą felgę
kamil.michalski
13-11-10, 11:53
Mam dokładnie ten sam problem od jakiegoś miesiąca i nadal nie doszedłem co to. Napewno nie są to koła, bo zalożyłem zimówki i jest to samo. Między 3 a 4 tys obr na 3,4 i 5 biegu zaczyna wszystko wibrować, powyżej tych obrotów już nie. Poduszki, końcówki drążków albo przegub, nie wiem. Przegub już wymieniałem nie raz, ale takich objawów nie bylo. I najciekawsze - najbardziej czuć, jak koła będą miały mniejsze obciążenie (np przy delikatnym podjeździe przy wyższej prędkości) wibruje wszystko jakby jechał po kocich łbach. A stało się to wszystklo po dłuższej wyprawie i jeździe autostradą z predkością 130-150 km/h.
Przegub już wymieniałem nie raz
Wewnętrzny???
Po przemyśleniach wydaje mi się że mogłem wjechać w dziurę i coś skrzywić. Poduszki raczej odpadają.
Żeby jechać idealnie prosto muszę skręcić lekko kierownicę. Felgi wyglądają ok. Zmienię w tym tyg na zimowe i zobaczę jak będzie.
Ja mam to samo od dłuższego czasu: wibracje całego nadwozia w okolicy 30-40 km/h na 3 biegu. Sprawdzone na 3 pewnych kompletach kół i nadal to samo. Obstawiam przegub wewnętrzny.
Ale jeżeli ściąga i wibruje to zacznij od dokładnego sprawdzenia kół (stan opon i felg, wyważenie felg, powietrze), następnie zbieżność.
Pozdrawiam
Michał
kamil.michalski
16-11-10, 10:35
tak
I jak poradził ktoś sobie z tym problemem? U mnie mimo wymiany kół to samo...
Dzieje się tak rzadko ale dzisiaj znowu dało o sobie znać. Dźwięk taki jak by koło miało się urwać zaraz i nie trzymało się na śrubach. Jak przyspieszam prędkość ok 70-90 km słychać że narasta na wyższych obrotach kiedy wrzucam na luz cichnie. Jednak dzisiaj mocno wibrowało i po wrzuceniu na luz nic się nie zmieniło stanąłem dokręciłem koła ale nic się nie zmieniło... Pomóżcie
Przyczyną okazał się przegub wewnętrzny z prawej strony.
Dziękuję za pomoc
Ile frezów i jakie wymiary ma do Silnika b18c4 bo nie mogę dostać
pomoże mi ktoś gdzie mam szukać bo nie mogę znaleźć do tego modelu...
b18c4
Takie objawy jak piszesz są przy zużytym mocno przegubie łączącym dwie części lewej półosi w całość. Telepie tylko podczas przyspieszania, a jak wrzucisz luz to już nie ? Tak zrozumiałem z opisu. Przerabiałem to u siebie. Napewno nie przy kole. A przegub pasuje od..... CRX Del Sol B16A2 i kupuj tylko nowy. Mają chyba w Intercarsie. Wydatek może spory, ale warto. Przyjemnośc z jazdy potem, bezcenna ... :)
Dzięki wielkie za pomoc.
teraz dzieje się tak corazczęściej casem przy ruszaniu jak postoi i ruszam prosto powoli to słyszę jakby koło było odkręcone. Wibracje czuję przy przyspieszaniu ale jak sie rozbuja to tez jak wrzucę na luz. byłem na kanale i nie potrzebnie zasugerowałem bo ruszył i stwierdził że to to po czym skasował 30zł ;) ale jest ponoć luz na przegubie wiec raczej to.
Straszny bproblem mam z dostaniem tego przegubu... nigdzie nie ma
Sprawdź to: http://allegro.pl/przegub-wewnetrzny-honda-civic-crx-accord-prelude-i1327079471.html
Witam,
Walczyłem ostatnio z takim samym problemem przy swoim civicu z b18c4. Też myślałem, że to od przegubu wewnętrznego prawego; kiedy podniosłem przód samochodu i odlądałem sobie pod spodem co się tam dzieje okazało się, że właśnie prawa półośka tak chodzi, że aż przesuwa silnik w lewą stronę i przez to te wibracje. Diagnoza była oczywista - przegób wewnętrzny się rozleciał. Jako, że jest to elemęt raczej ciężko dostępny zamówiłem sobie go i w czasie oczekiwania na przegub wymieniłem sobie tuleje w wachaczach z przodu bo już jedna była całkiem rozwalona po prawej stronie. Jakie było moje zdziwienie kiedy rozebrałem podejrzany przegub i okazało się, że jest w znakomitym stanie. Po remoncie zawiasu problem trzęsącego się lewarka i budy ustąpił. Nigdy nie przypuszczałbym, że przyczyną tego może być zawieszenie. Proponuję sprawdzić u siebie czy przypadkiem nie macie tego samego.
pozdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.