Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Zamierzam kupić honde civi aerodeck tdi



mugger
13-12-06, 15:46
Witam serdecznie!
Jestem posiadaczem Toyoty yaris 2000r. i klubowiczem Toyota Klub Polska, nadszedł jednak czas na zmiane auta... po wielu poszukiwaniach zdecydowalem sie na Honde Civic Aerodeck 2.0 TDI 1998r, 105 KM.
Poszukiwalem auta wiekszego, diesla, niezawodnego....
Juz kiedys jezdzilem civicem 1.4.
Dlaczego honda?
- wyznaje tylko japonskie auta, wydaje sie byc niezawodna, przystepne ceny.

Auto ktore wypatrzylem posiada (zgodnie z opisem sprzedawcy):
pełne wyposażenie, klimatyzacja, 2 x poduszka powietrzna, ASR, 4 x el. reg. szyby, podgrzewane fotele, welurowa tapicerka, 2 komplety opon, samochod zarejestrowany w kraju, przebieg 133tys km, komplet kluczykow.
Przebieg jest udokumentowany, auto jest bezwypadkowe, serwisowane
cena: 19000zł
Z tego co widze jest raczej cena wysoka (moze sie myle).
Chcialem sie zapytac co sadzicie na temat takiego auta...
Wychodze z zalozenia ze promnocje sa... ale w supermarkecie, na mojego yarisa mam kupca pewnego tez za cene wyzsza niz zwykle takie auta chodza

Co mozna powiedziec o aucie z takim przebiegiem, czego mozna sie spodziewac i na koniec czy moze to byc oplacalny (finansowo) zakup.
Prosze o opinie....

Cairo
13-12-06, 17:43
Myślę, że przesiadając sie z Toyoty do Hondy nie będziesz narzekał.
Mam drugiego Civica z angli i z obu jestem bardzo zadowolony.

Przy tym przebiegu i roczniku możesz mieć do naprawy drążki kierownicze, wahacze górne z przodu, gumy wahaczy tylnych, mogą się tłuc osłony wydechu, jeżeli diesel ma z tyłu tarcze to słaby hamulec ręczny.
Nie znam tego silnika więc nie mogę się na jego temat wypowiedzieć, jeśli chodzi o silniki benzynowe to chyba wszystko wiadomo - Honda wiedzie prym.

Cena, za egzemplarz który podałeś nie jest niska, ale wiadomo, jeżeli samochód rzeczywiście jest w bardzo dobrym stanie to lepiej jest przy zakupie dołożyć te 2kpln niż potem kląć i naprawiać pół samochodu.

musk
13-12-06, 22:09
cześć

mam taką hondziawę od 2 tyg.
dużo o aucie nie moge jeszcze powiedzieć oprócz tego że światła to kompletna porażka. jeśli zamierzasz jeździć dużo nocą w trasie to bez dodatkowych szperaczy się nie obędzie.

a poza tym to suuuper auto

[ Dodano: Sro 13 Gru, 2006 ]
cena chyba niezła

ja dałem 1k mniej ale za niezarejestrowane auto , przebieg 175k, '99 , bez zimowych gum i ciepłych foteli

Cairo
14-12-06, 05:42
cześć

mam taką hondziawę od 2 tyg.
dużo o aucie nie moge jeszcze powiedzieć oprócz tego że światła to kompletna porażka. jeśli zamierzasz jeździć dużo nocą w trasie to bez dodatkowych szperaczy się nie obędzie.

a poza tym to suuuper auto


To dziwne bo ja ze świateł akurat jestem bardzo zadowolony, może masz coś nie tak?
Źle ustawione, brudne szkła, kiepskie żarówki?

musk
14-12-06, 10:14
To dziwne bo ja ze świateł akurat jestem bardzo zadowolony, może masz coś nie tak?
Źle ustawione, brudne szkła, kiepskie żarówki?

może masz rację
jeszcze nie sprawdzilem wszystkiego. nie było czasu
ale jeździłem roverem 620 i problem był ten sam mimo dobrze ustawionych i czystych świateł, a to zdaje się prawie te same auta
a może po prostu przyzwycziłem się do dużo lepszych świateł w astrze2 i 3. tam są super lampy bez żadnago wspomagania

pozdro

mugger
14-12-06, 12:00
Przy tym przebiegu i roczniku możesz mieć do naprawy drążki kierownicze, wahacze górne z przodu, gumy wahaczy tylnych, mogą się tłuc osłony wydechu, jeżeli diesel ma z tyłu tarcze to słaby hamulec ręczny.


własnie czy auto regularnie serwisowane nie powinno byc juz po tych wymianach?



Nie znam tego silnika więc nie mogę się na jego temat wypowiedzieć, jeśli chodzi o silniki benzynowe to chyba wszystko wiadomo - Honda wiedzie prym.

czy ktos moglby powiedziec cos o kulturze pracy i specyfice tego motoru



Cena, za egzemplarz który podałeś nie jest niska, ale wiadomo, jeżeli samochód rzeczywiście jest w bardzo dobrym stanie to lepiej jest przy zakupie dołożyć te 2kpln niż potem kląć i naprawiać pół samochodu.

wlasnie czy to auto naprawde jest za drogie.... (pomijajac juz kwestie stanu, ktory poniekad jest naprawde swietny)
ta honda to prawie full opcja (brak skory) wiec chyba powinna byc drozsza np. przyklad mercedesow i ich wyposazen - podobna e klasa moze kosztowac naprawde duzo wiecej od innej majac bogatsze wyposazenie.

i jeszcze jedna kwestia... przyzwyczailem sie ze toyoty trzymaja cene... jak to jest w przypadku hondy? latwo potem sprzedac takie auto?
ja mojego yarisia sprzedalem w przeciagu poltorej tygodnia.... co prawda wyglada troche lepiej niz seria :grin:
http://img177.imageshack.us/img177/7117/sta50089sz8.jpg

decyduje sie rowniez na honde poniewaz mozna w niej wymienic sporo rzeczy :D

jjurgiel
14-12-06, 20:32
Dlaczego honda?
- wyznaje tylko japonskie auta, wydaje sie byc niezawodna, przystepne ceny.
No niby tak tylko że to nie jest silnik Hondy...

tomi
14-12-06, 20:38
Wybor tego "francuskiego diesla" bedzie zlą decyzja, jezeli ci zalezy na niskim spalaniu, jakiejs tam dynamice jazdy, kulturze pracy silnika i przede wszykim bez awaryjnosci to kup vteca-E czyli d15z8

mugger
14-12-06, 23:33
napisze tak.... mam noge raczej ciezka... yaris pali mi ok 7 l a potrafilem dojsc do 9l - niby niemozliwe ale jednak....
...majac 1,5l auto benzynowe napewno nie bedzie ekonomiczne....
...silniczek mojego auta tez lubi wysokie obroty.... a jak sie tylko da to napewno skorzystam :D
potrzebuje wiekszego auta... kupilbym kolejna toyote ale moze jeszcze zawczesnie w moim przypadku na przywiazanie sie do jednej marki, dodatkowym atutem jest to ze honda jest mimo wszystko lepiej wyposazona od toyoty....
...chodzi o ciecie kosztow... i musze to na sobie wymusic... diesel wydaje sie byc idealny....
...gdyby nie to... szukalbym dzisiaj celicy ;)

tomi
15-12-06, 00:45
...majac 1,5l auto benzynowe napewno nie bedzie ekonomiczne....

nie znasz sie...


"Silnik 1,5 VTEC-E - najoszczędniejszy w swojej klasie

W jednostce
tej zastosowano mechanizm sterujący praca zaworów w zależności od warunków pracy silnika. Zmniejsza on znacznie skok jednego z dwóch zaworów dolotowych w każdym z cylindrów podczas jazdy z umiarkowanym obciążeniem (zawór uchyla się nieznacznie, aby uniknąć niebezpieczeństwa zakleszczenia się zaworu lub przegrzania gniazda). Prawie cała ilość zasysanego powietrza przechodzi więc przez drugi z zaworów dolotowych. Zwiększa to prędkość strumienia powietrza na wlocie do komory spalania i poprawia jego zawirowanie. W ten sposób powstają warunki umożliwiające równą i pewną pracę silnika na ubogiej mieszance (z nadmiarem powietrza). Możliwość zasilania jednostki napędowej uboga mieszanką znacznie zmniejsza zużycie paliwa i ogranicza emisję większości substancji toksycznych.

Kiedy
warunki pracy silnika VTEC-E wskazują, że zapotrzebowanie na moc jest duże, mechanizm rozrządu otwiera maksymalnie wszystkie zawory dolotowe, powodując przyrost mocy. Jednocześnie silnik zaczyna pracować przy stechiometrycznym stosunku paliwa do powietrza (wynikającym z chemii procesu spalania). Prędkość obrotowa silnika, przy której następuje zmiana trybu pracy, zależy od obciążenia jednostki napędowej i waha się w granicach od 2500 obr/min przy pełnym otwarciu przepustnicy do 3200 obr/min przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Modyfikacje
silnika VTEC-E przeznaczonego do Civica 5D polegały na nieco innym niż dotąd umieszczeniu świec zapłonowych w komorach spalania oraz zastosowaniu czujnika określającego wartość współczynnika składu mieszanki (LAF) w miejsce czujnika Lambda. Procesor sterujący oblicza na podstawie informacji otrzymywanych z czujników monitorujących prace silnika najkorzystniejszą wielkość dawki paliwa w konkretnych warunkach jazdy, w celu spalania możliwie ubogiej mieszanki. Stechiometryczny współczynnik składu mieszanki (to znaczy wagowy stosunek powietrza do benzyny) wynosi 14,7 : 1, a jego maksymalna wartość osiągana w silniku VTEC-E to az 22 : 1.

Aby ułatwić
kierowcy pełne i świadome korzystanie z możliwości oferowanych przez silnik VTEC-E, Civic 5D otrzymał na tablicy przyrządów zieloną lampkę sygnalizacyjną. Jest ona umieszczona pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem i pali się podczas jazdy, gdy silnik pracuje w trybie spalania ubogiej mieszanki. Przejście z trybu "oszczędnego" na "dynamiczny" zachodzi bowiem tak płynnie, że kierowca ma małe szanse na zauważenie tego w inny sposób. Lampka nie zapali się jednakże, jeżeli:

- temperatura cieczy chłodzącej jest niższa niż 65 stopni (zimny silnik),
- samochód porusza się na I lub II biegu,
- prędkość jazdy jest niższa niż 20 km/h lub wyższa niż 120 km/h.

Civic 1.5i
VTEC-E 5D jest o wiele oszczędniejszy od innych aut w swojej klasie, zużycie paliwa wynosi:

- w cyklu miejskim 7,0 dm3/100 km
- przy 90 km/h 4,8 dm3/100 km
- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km

Średnie zużycie,
określone przy 50% przebiegu w mieście i odpowiednio po 25% przebiegu z prędkością jazdy 90 i 120 km/h wynosi 6,2 l/100 km. To wynik o ponad 25% korzystniejszy, niż osiągnęły inne auta z silnikiem o mocy 90 KM. Civic 5D VTEC-E to wielki krok naprzód w klasie samochodów rodzinnych, jeśli chodzi o ekonomie eksploatacji."



diesel wydaje sie byc idealny....

ale nie ten, jest to stary silnik niekonomiczny powolny i awaryjny,kultura pracy pozostawia wiele do zyczenia, drozsza jest obsluga auta nawet aso nie jest w stanie nie kiedy pomoc bo ten model nie byl sprzedawany nigdy w polsce, kolega zeby podpiac sie pod komputer musial kombinowac w serwisie rovera i przerabiali kostke bo w hondzie odeslali go z kwitkiem nie miali oprogramowania i odpowiedniego kabla, pozatym ropa jest teraz w cenie benzyny a niekiedy drozsza , ubezpieczenie bedzie również drozsze bo to 2.0 litry, jezeli chcesz dobrego diesla w hondzie to dopiero civic 7gen i accord po 2004 roku

mugger
15-12-06, 10:01
artukul, ktory przytoczyles juz czytalem....

bardzo cenie sobie twojej uwagi na temat diesla i szczerze mowiac wlascieiw odwiodles mnie od zakupu tego auta....
....chyba jednak bede musial zrezygnowac z hondy.... nie chodzi tu juz o ceny paliwa, ktore sa faktycznie zblizone... ale o spalanie....
w domu mam 3 toyoty, min. avensis 2l benzyna
gdy powydza sie nia ojciec spalanie wynoci 6,5-7l, gdy ja wsiade to wychodzi 11-13l

Wally
15-12-06, 10:18
gdy powydza sie nia ojciec spalanie wynoci 6,5-7l,

rozumiem ze mowisz o trasie? Bo w miescie ponizej 9-10 nie zejdziesz :P

Kilka osob chwali sobie wlasnie d15 w budzie Aero, moze poszukaj i pogadaj z nimi a nie od razu chcesz rezygnowac z Hondy :?:

Civic '99
15-12-06, 11:41
ale o spalanie....


heh nie zgodze sie z Tobą przez kilka mniesiecy jezdzilem dieselem i spalanie zalezy od tego jaki masz styl jazdy / 2,0 HDI spalił mi w mieściue 9.3l / 100km / moja honda /1,4 /pali ok 9 przyu takiej samej dynamicznej jeżdzie

CJ Qumel
16-12-06, 00:33
ja akurat mam hanie z takim silnikiem tylko ze 86 a nie 105 konnym i szczerze powiedziawszy nie narzekam malo mi pali *****iscie sie prowadzi.!!!!
mam juz jakis czas to auto i nie zawodzi mnie! sam pokusilbym sie na te 105KM :D
a cena jest przystepna jak na to wyposażenie silnik i rok
Jesli ja mialbym mozliwosc to bezwachania bym wzial to auto 8)
a dieslem tez można poszalec jak na 86KM to moja hania calkiem niezle sie garnie :grin:

Wanios
17-12-06, 14:53
.... nie chodzi tu juz o ceny paliwa, ktore sa faktycznie zblizone... ale o spalanie....
w domu mam 3 toyoty, min. avensis 2l benzyna
gdy powydza sie nia ojciec spalanie wynoci 6,5-7l, gdy ja wsiade to wychodzi 11-13l

No to nie rozumiem po co szukasz ekonomicznego auta, jeżeli nie potrafisz nim jeździć? :)

Pozdr
Wanios
B18AERO i czasami poniżej 9l/100km, a czasami nie :)

Boniar
19-12-06, 09:04
Ja mam D15Z3 vtec eco 1.5 i tak w sumie to nie określiłbym go jako baardzo ekonomiczny - co prawda w trasie (110-140) spala mi jakieś ~6,5 l/100 (eco kontrolka zapalona) ale już po mieście w grudniowej aurze spokojnie spala 8,5 - 9,5 l - latem było z litr mniej :)
palił więcej ale po wymianie termostatu i lambdy pali jak wyżej...

Cairo
19-12-06, 14:36
Whiteblast ma ten silnik co Ty i twierdzi, że w lecie ok 7l po miescie. Kumpel ma w 3d D15Z6 i to samo, co przy moich 12l jest mi się wydaje bardzo ekonomiczne, a nawet w porównaniu do 1.4 wypada o wiele lepiej.

tomi
19-12-06, 14:40
mi d15z8 jeszcze nigdy nie spalil wiecej niz 8 ltr..

Cairo
19-12-06, 14:43
Moim zdaniem silniki vtec-e to świetna alternatywa dla diesla. Wersje 115KM są naprawde przyzwoicie dynamiczne, a spalanie miło zaskakuje.
Więc jak ktoś narzeka na wysokie spalanie w vtec-e to proponuje mu przesiadke na 1.4.

Boniar
20-12-06, 08:17
hehe no dobra może troche marudzę :)
troche żałuje że nie kupiłem właśnie tej wersji 115km ale miałem nieoczekiwaną okazję zakupu 90km wienc wziołem...
uwaga na drogie lambdy(a w zasadzie nielambdy 5-przewodowe) do tych silników!

fasteer
09-01-07, 19:08
kolega zeby podpiac sie pod komputer musial kombinowac w serwisie rovera i przerabiali kostke bo w hondzie odeslali go z kwitkiem nie miali oprogramowania i odpowiedniego kabla
No co ty *******isz...sam byłem na kompie moja hanką w hondzie we wrocławiu na ulicy bodajże karkonoskiej i podpięli bez problemu. wogole skad taki kit!?!?! wszytsko usunęli i przy dobrym i lekkim uzytkowaniu jest skrajnie bezawaryjny po 6 latach wymieniłem rozrzad i swiece. wszystko spoko polecam honde!!!! 20t2r

[ Dodano: Wto 09 Sty, 2007 ]
Mowicie że benzyniak takl samo jedzie? to pocisnij tym 1,4 czy 1,6 a moze nawet VTi na czworce gaz do konca przy dieslu bedizesz moje spaliny wachał. wiem po własnym przykladzie autobahn mercedes 300e:P oczywiscie w trase lepiej diesla do miasta wybrał bym benzyne. vti naprzyklad boskie auto pozdrawiam!

TeeS1975
09-01-07, 19:42
raczej benzyna Honda kiedyś nie robiła dobrych silników diesla nawet nie jestem pewny czy to jest czysto Hondowski silnik)

Boniar
10-01-07, 07:59
no,nieczysty bo przed bodajże 2001r tylko rovera :)
potem to chyba Isuzu 1,7 a w 2004 pierwszy dieslowy udany debiut Hondy - 2.2 i-CTDi 140km

TeeS1975
10-01-07, 10:35
przed bodajże 2001r tylko rovera
nio właśnie :bicie: