Zobacz pełną wersję : Moment obrotowy
Witam Was wszystkich, z racji tego, iż nie jestem pewny czy się wcześniej witałem ; )
Mam do was pytanie, czy da się(a jeśli się da to w jaki sposób) w miarę rozsądnym kosztem podnieść wartość momentu obrotowego w Civiczku.
Mój model to hatchback, rocznik 1994, 1.3
Póki co, odblokowana jest druga przepustnica, wywalony katalizator i zrobiony przelot.
Tak wiem, marne są te przeróbki w porównaniu do innych, ale póki co, rządzą mną, że tak to nazwę, młodzieńcze fantazje, stąd to pytanie.
Prosiłbym o w miarę sensowne odpowiedzi, bo że w tym celu należy wymienić silnik to i ja wiem. Po prostu chciałbym mieć szalone 1.3 :)
Celem sprostowania, póki co, pomijam przeróbkę na wtrysk, czy coś poza tym da się zrobić?
raczej nie duzo...i chyba najlepsza opcja by bylo wlasnie przejscie na wtrysk...
ew redukcja wagi samochodu :)
jeszcze możesz wrzucić wałek od d14a1 który ma wyższe krzywki w porównaniu do seryjnego od d13b2, po tej zmianie poprawi Ci się góra i jeździ się zdecydowanie lepiej:)
skolopendra
08-11-10, 12:48
mieć szalone 1.3
zapytaj kolegę jogal on wie wszystko na ten temat
Jogal ma d13b2 w palcu. Kolektor 4-2-1 też duzo daje w tym silniku
skolopendra
08-11-10, 18:52
Kolektor 4-2-1 też duzo daje w tym silniku
jak i w każdym w którym go niema :)
Czyli rozumiem, że się nie da? :P
da się da poszukaj użytkownika jogal i poczytaj co zdziałał z silniczkiem 1.3 a zobaczysz że da się z niego wycisnąć niezłe osiągi
Wstrysk to chyba bedzie dla ciebie najleprze rozwiązanie :] potem masz wiecej mozliwosci.
jak i w każdym w którym go niema :)
Cwaniak :p
jogal obecnie ma vtec'a 131 kuca:) na streetfighers jest jego temat, najwiecej wałek i kolektor daje jakby ktos korek z dupy wyjął:) wałek ma 1 mm wyzsze krzywki, wiekszy skok tłoka itd..., ja mam wałek od d14a1 bodajze, kolektor od d16z1 pasuje p&p, strumienica, przelot i ładny końcowy, sitko, wezyk nr 3, bezposrednie polaczenie z druga przepustnica oczywiscie odblokowaną, jak masz lpg to wezyk nr 8 przed trojnikiem zaślepiony, wyprzedzony zapłon o chyba 2 stopnie tez duzo daje, ale wtedy juz tylko pb98 oktan albo lpg bo gaz ma przeciez 104 oktany..
w gardzielu gaźnika mozna jeszcze spolerować co nieco
wiecej masz tutaj:
http://hondateam.phorum.pl/viewtopic.php?t=51
"wiekszy skok tłoka " ??? przez wałek rozrządu ?:>
"tylko pb98 " ??? występuje spalanie stukowe ?
nie no bez jaj.
Pytanie do zanwców tematu jak wygląda mapa wtrysku do d13b7 ? seryjnie chyba nie było d13 z wtryskiem więc każda inna mapa powinna przelewać...
Zacznijmy od tego, ze momentu to w tym silniku raczej nie podniesiesz...krotkoskokowy o malej pojemnosci, raczej jadacy gora, tu momentu nigdy nie bedzie. Mozna poprawiac moc i o tym bylo wielokrotnie.
miało być otwarcie zaworów a nie skok tłoka, cos mi sie pomieszało, moment nie znacznie sie podniesie, ale każdy KM odczujesz jak również kazdy KG na pace
A wlasnie przez zwiekszenie skoku tloka uzyskamy poprawe momentu:cool:
Zacznijmy od tego, ze momentu to w tym silniku raczej nie podniesiesz...krotkoskokowy o malej pojemnosci, raczej jadacy gora, tu momentu nigdy nie bedzie. Mozna poprawiac moc i o tym bylo wielokrotnie.
zgadza sie sam też miałem w d13b2 90KM a 98 Nm :) moment podniść jest znacznie cieżej w tym silniku
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.