PDA

Zobacz pełną wersję : Moment obrotowy



Piciak
08-11-10, 00:36
Witam Was wszystkich, z racji tego, iż nie jestem pewny czy się wcześniej witałem ; )
Mam do was pytanie, czy da się(a jeśli się da to w jaki sposób) w miarę rozsądnym kosztem podnieść wartość momentu obrotowego w Civiczku.
Mój model to hatchback, rocznik 1994, 1.3
Póki co, odblokowana jest druga przepustnica, wywalony katalizator i zrobiony przelot.
Tak wiem, marne są te przeróbki w porównaniu do innych, ale póki co, rządzą mną, że tak to nazwę, młodzieńcze fantazje, stąd to pytanie.
Prosiłbym o w miarę sensowne odpowiedzi, bo że w tym celu należy wymienić silnik to i ja wiem. Po prostu chciałbym mieć szalone 1.3 :)
Celem sprostowania, póki co, pomijam przeróbkę na wtrysk, czy coś poza tym da się zrobić?

zakit
08-11-10, 01:31
raczej nie duzo...i chyba najlepsza opcja by bylo wlasnie przejscie na wtrysk...
ew redukcja wagi samochodu :)

malinkie
08-11-10, 09:03
jeszcze możesz wrzucić wałek od d14a1 który ma wyższe krzywki w porównaniu do seryjnego od d13b2, po tej zmianie poprawi Ci się góra i jeździ się zdecydowanie lepiej:)

skolopendra
08-11-10, 12:48
mieć szalone 1.3

zapytaj kolegę jogal on wie wszystko na ten temat

Skoti
08-11-10, 13:18
Jogal ma d13b2 w palcu. Kolektor 4-2-1 też duzo daje w tym silniku

skolopendra
08-11-10, 18:52
Kolektor 4-2-1 też duzo daje w tym silniku

jak i w każdym w którym go niema :)

Piciak
08-11-10, 23:30
Czyli rozumiem, że się nie da? :P

WaSSIL
09-11-10, 00:31
da się da poszukaj użytkownika jogal i poczytaj co zdziałał z silniczkiem 1.3 a zobaczysz że da się z niego wycisnąć niezłe osiągi

lukasz_lo
09-11-10, 11:33
Wstrysk to chyba bedzie dla ciebie najleprze rozwiązanie :] potem masz wiecej mozliwosci.

Skoti
09-11-10, 12:40
jak i w każdym w którym go niema :)

Cwaniak :p

JunkieXL
09-11-10, 17:21
jogal obecnie ma vtec'a 131 kuca:) na streetfighers jest jego temat, najwiecej wałek i kolektor daje jakby ktos korek z dupy wyjął:) wałek ma 1 mm wyzsze krzywki, wiekszy skok tłoka itd..., ja mam wałek od d14a1 bodajze, kolektor od d16z1 pasuje p&p, strumienica, przelot i ładny końcowy, sitko, wezyk nr 3, bezposrednie polaczenie z druga przepustnica oczywiscie odblokowaną, jak masz lpg to wezyk nr 8 przed trojnikiem zaślepiony, wyprzedzony zapłon o chyba 2 stopnie tez duzo daje, ale wtedy juz tylko pb98 oktan albo lpg bo gaz ma przeciez 104 oktany..

w gardzielu gaźnika mozna jeszcze spolerować co nieco


wiecej masz tutaj:
http://hondateam.phorum.pl/viewtopic.php?t=51

embargo
09-11-10, 17:42
"wiekszy skok tłoka " ??? przez wałek rozrządu ?:>
"tylko pb98 " ??? występuje spalanie stukowe ?
nie no bez jaj.
Pytanie do zanwców tematu jak wygląda mapa wtrysku do d13b7 ? seryjnie chyba nie było d13 z wtryskiem więc każda inna mapa powinna przelewać...

Kras
09-11-10, 18:39
Zacznijmy od tego, ze momentu to w tym silniku raczej nie podniesiesz...krotkoskokowy o malej pojemnosci, raczej jadacy gora, tu momentu nigdy nie bedzie. Mozna poprawiac moc i o tym bylo wielokrotnie.

JunkieXL
09-11-10, 18:40
miało być otwarcie zaworów a nie skok tłoka, cos mi sie pomieszało, moment nie znacznie sie podniesie, ale każdy KM odczujesz jak również kazdy KG na pace

Kras
09-11-10, 18:42
A wlasnie przez zwiekszenie skoku tloka uzyskamy poprawe momentu:cool:

4mell
10-11-10, 07:39
Zacznijmy od tego, ze momentu to w tym silniku raczej nie podniesiesz...krotkoskokowy o malej pojemnosci, raczej jadacy gora, tu momentu nigdy nie bedzie. Mozna poprawiac moc i o tym bylo wielokrotnie.

zgadza sie sam też miałem w d13b2 90KM a 98 Nm :) moment podniść jest znacznie cieżej w tym silniku