PDA

Zobacz pełną wersję : wymiana kolektora na 4-2-1 co musze zrobic?



Kirk01
07-11-10, 00:00
Witam! To moja pierwsza wymiana kolektora żeliwnego na 4-2-1 w mojej hance EJ2 d15b7.Mam pytanie czy wystarczy zdjąć żeliwny i po prostu założyć 4-2-1 czy muszę coś jeszcze robić? czytałem o jakiś resetach,strojeniach z dolotem a mam stożek, no i jakiś problemach gdzie podłączyć sondę jak kolektor ma dwa wyjścia?w miejscu kata mam przelot z obudowie kata,tłumik środkowy seria i końcowy przelot.. Oto co chce kupić :
http://moto.allegro.pl/kolektor-wydechowy-4-2-1-honda-civic-dseria-tuning-i1288212246.html

CroX
07-11-10, 00:04
Więc tak. Odkręcasz śruby na górze i dole. Zdejmujesz. Dajesz nowe uszczelki kolektora ssącego z głowicą a druga łącząca kolektor wydechowy ze środkowym wydechem. Chociaż nie musisz tego robić. Podłączasz sondę. Możesz zrobić reset żeby zapisał nowe ustawienia. Jedni to robią jedni nie. ja po każdej ingerencji większej w silnik robiłem reset bo to nic nie kosztuje :)

Kirk01
07-11-10, 00:06
a żadne strojenie nie potrzebne?

CroX
07-11-10, 00:18
Sam nie zrobisz strojenia no chyba że naprawdę umiesz :) Co do strojenia to stroi się dopiero po zrobieniu większej ilości rzeczy bo jednak tanie to nie jest. Jeżeli chcesz dużo robić to poczytaj w tematach co i w jaki sposób możesz wykrzesać ze swojego silnika i dopiero po wszystkich modyfikacjach silnika jeżeli będziesz chciał to pojedziesz wystroić auto :) narazie to mija się z celem :)

Kirk01
07-11-10, 00:22
czyli przy samym układzie wyechowym nie ma co:)a sonde gdzie podpinac jak ma kolek dwa wyjscia?

CroX
07-11-10, 00:24
Większość osób w tym ja podpina tam gdzie jest seryjnie czyli na górze, a nie na dole przy końcu kolektora. Wiem że ludzie montują również 2 sondy ale w jakim celu i jak to nie powiem ponieważ się nie orientuję.

Kirk01
07-11-10, 00:29
super:) powiedz mi jeszcze kolektor zmienia dźwięk trochę wydechu jak wszystko mam w przelocie?obecnie mam niezly dziwek bo mam koncowy replike spoon n1 i zakladam kolka bo mam nadzieje ze w komplecie da mi charakterystyczny rezonans na wysokich jak na youtubie widze hanki w tym zestawieniu wydechu

CroX
07-11-10, 00:31
Ciężko powiedzieć. Ja mam rurę zamiast kata i mam jakby rezonans między 2 a 2,5 tys. obrotów a później już rasowy dźwięk. Nie obiecam Ci tego ze tak będzie ale też nie powiem że nie. Musisz zamontować i się przekonać :)

Kirk01
07-11-10, 00:40
no wlasnie chodzi mi o cos takiego
http://www.youtube.com/watch?v=nE3oMNn9cL8&feature=related
kolek bedzie kata nie mam jest przelot tlumik srodkowy seria i koncowy przelot noi stozek tak to seria uklad wydechowy

obecnie bez kolektora nie mam rezonansu:(

Nowy Kubi
07-11-10, 00:51
Generalnie za taki piard odpowiada końcowy tłumik. Ale jak masz seryjny kolektor i dalej przelot to pewnie masz dość basowo.
Z mojej obserwacji po zmianie kolektora spaliny łatwiej się od razu rozprężają i nie ma aż takiej fali basowej, dzwięk się wyższy robi (ale przy przelocie ciszej jak na seriyjnym kolektorze). Może wyciszenie basu spowoduje, że wyłuska się podobny dzwięk. Dla mnie to jest piard końcowych mugen, N1 style itp.
Na przelocie M-tech zupełnie takiego "rezonansu" nie mam.

Kirk01
07-11-10, 01:13
wlasie na takim tlumiku jak ja mam i 4-2-1 i wymontowanym kacie koles ma cos takiego
http://www.youtube.com/watch?v=Q0medYQUtbE
wiec mysle ze zniknie mi ten bas a wejdzie rezonans bo przerobilem juz tyle tlumikow i zaden nie mial rezonansu no ale nie mialem 4-2-1

a choruje na taki dzwiek:) http://www.youtube.com/watch?v=rHIiK-_oPhU&feature=related

jacente
07-11-10, 14:01
To kup oryginał Spoona za 1400zł to będziesz miał ;)

Kirk01
07-11-10, 19:18
mysle ze kompletny wydech oryginalny spoon to z 3500:)a sam tlumik nic nie da replika jest wiernym odwzorowaniem a koles z filmika ma pewnie caly wydech spoon

Tomado
07-11-10, 19:46
a ja z takim pytaniem wskocze. Czy ten kolektor bedzie pasowac tez do D14a3/4?

skolopendra
07-11-10, 19:49
do D14a3/4?


d serie są zamienne

Tomado
07-11-10, 19:55
znaczy sie ja mam d14a3 ale odblokowane.. czyli podejdzie tak?

Tiga
07-11-10, 20:46
Tak

nigga_5g
07-11-10, 21:34
znaczy sie ja mam d14a3 ale odblokowane.. czyli podejdzie tak?

tyle, że do d14 nie ma chyba sensu zakładać tego kolektora, jest zrobiony pod silniki 1.6, w stosunku do d14 ma zbyt duże średnice rur z tego co wiem, do d14 poszukaj kolektora 4-2-1 od d16z6

Gorliś
07-11-10, 22:28
A kolektor 4-2-1 z d16z6 pod jakie silniki jest zrobiony jak nie 1.6.
Dla mnie to jakis mit zeby nie pchac kolkow 4-2-1 do d14 czy d13.

nigga_5g
07-11-10, 22:43
no jest pod 1.6 ale te z ebayowe z tego co czytałem, mają wieksze srednice rur niz ten oemowy od d16

Gorliś
07-11-10, 23:55
I bardzo dobrze;) Taki jest miedzy innymi powod montowania tych kolkow.

skolopendra
08-11-10, 12:14
Dla mnie to jakis mit zeby nie pchac kolkow 4-2-1 do d14 czy d13.
zapewniam to nie mit :rolleyes:

Tomado
08-11-10, 15:13
czyli bardziej odczuje jaki kolwiek przyrost po zalożeniu tego kolektora z d16 czy takiego 4-2-1 z allegro? ?

skolopendra
08-11-10, 18:51
kolektora z d16 czy takiego 4-2-1 z allegro? ?


obydwóch

chudy-bb
27-11-10, 20:10
Witam! To moja pierwsza wymiana kolektora żeliwnego na 4-2-1 w mojej hance EJ2 d15b7.Mam pytanie czy wystarczy zdjąć żeliwny i po prostu założyć 4-2-1 czy muszę coś jeszcze robić? czytałem o jakiś resetach,strojeniach z dolotem a mam stożek, no i jakiś problemach gdzie podłączyć sondę jak kolektor ma dwa wyjścia?w miejscu kata mam przelot z obudowie kata,tłumik środkowy seria i końcowy przelot.. Oto co chce kupić :
http://moto.allegro.pl/kolektor-wydechowy-4-2-1-honda-civic-dseria-tuning-i1288212246.html

jesteś zadowolony z tego kolektora ? jak wykonanie kolektora który kupiłeś ? ja kupiłem od tego samego gośćia i z yglądu to nie jestem do końca zadowolony.Kolektor w moim przypadku czeka na montaż.:)

slayerek
28-11-10, 13:07
a co z wygladu nei jest tak ? :) bo tez mam zamiar zakupic

Kirk01
28-11-10, 21:09
i jak ten kolektor co kupiles 4-2-1? chodzi ladnie bo cos pisales ze wyglad niebardzo:(?