Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Ciągły problem z kołem pasowym



d16z9
06-11-10, 15:36
WItam,mam problem z kołem pasowym,już nie wiem co mam robić,ale od początku. Mam w aucie silnik d16y2 i pewnego razu podczas jazdy odkręciło sie koło pasowe,dokręciłem i działało przez jakieś 150km kiedy to poluzowało sie ponownie,po przejrzeniu forum znalazłem troche o tym więc zrobiłem jak pisało czyli po odkręceniu koła okazało sie że klin oczywiście śćięty,i miejsce na klin na wale też,wiec zostało to naprawione( naspawane spawarką) ,wyrównane,dorobiony twardy klin, wymienilem koło pasowe bo założone było lekkie odelżane i sądziłem,że ono jest problemem, i na koniec dobrze dokręciłem na klej do gwintów. I po dosłownie 3 km słysze że znowu sie zaczyna luzować,kurde ja juz nie wiem co mam robić z tym,może ktoś może pomóc, pozdro

kamix666
06-11-10, 16:06
może wał zmień ma za duży luz śruba już i klej tez nie da rady

jasiek09
06-11-10, 19:23
jakim momentem dokręcałeś ?

d16z9
06-11-10, 22:36
nie dokręcałem kluczem dynamometrycznym,ale dokręciłem tak mocno jak umiałem,z tego co wiem to powinno być 185nm a wg mnie dokręciłem mocniej,no ale może pożcze dynamometra jak będę miał skąd , narazie to jeszcze zastanawiam się czy może koło zamachowe powoduje wibracje i w konsekwencji odkręcanie się koła pasowego,albo wał korbowy...

kamix666
06-11-10, 22:44
a sam to robiłeś? czy z kimś?

d16z9
06-11-10, 23:34
no z kolegą,wszystko staraliśmy się zrobić dobrze,ale chyba najpierw wyjmę wał korbowy i oddam do sprawdzenia czy nie ma "bicia" i potem sie zobaczy co dalej

kamix666
06-11-10, 23:37
a kolega trzymał na hamulcu jak dokrecałes i wrzucony był bieg bodajże 3?

d16z9
06-11-10, 23:41
auto było na biegu,a na hamulcu nogi nie trzymałem, a twierdzisz, że za słabo dokręcone ? Może sprobuje mocniej dokręcić zanim sie jeszcze nic nie rozpadło, bo jak narazie są objawy że sie znowu zaczyna...

Furious
07-11-10, 10:06
Ja rozumiem ze klucz ktory posiadacie jest dlugi na przynajmniej 1 metr? Bo takim zwyklym kilkunasto centymetrowym to nigdy nie dokrecisz taką siłą.

Kamix, a co to za bezsensowy pomysl z 3 biegiem???

kamix666
07-11-10, 10:14
tak mi robił mój znajomy kazał mi wrzucić 3 bieg ale co najważniejsze koło sie trzyma :p

jasiek09
07-11-10, 10:38
pomysł z deka bez sensu ,obstawiam się że za słabo dokręciłeś.blokuj za koło pasowe ewentualnie koło zamachowe, heh nie możliwe że dokręcając koło pasowe nie obracałeś wałem jesli był tylko wrzucony bieg

Ralfi
07-11-10, 19:37
kolo pasowe ciezko jest zablokowac tak zeby sie nie obracało. Najlepiej jest wrzucic 5 bieg, gdzie silnik ma najcięższe przełożenie i jak masz zdjęte koło lewe to druga osoba musi trzymać hamulec tak mocno zeby się koła nie obracały. A 180 Nm to jest taka siła, że czasami się sprzegło poddaje i się ślizga, więz trzeba blokować np. za koło zamachowe po wyjęciu rozrusznika np. I tak jak kolega mówi jeśli jestes normalnej postury to rureczka z metr i z całej siły :D Powodzenia ;)

Tobjas
08-11-10, 11:51
na kole pasowym jest specjalna dziura zeby przelozyc np jakis pret i wtedy nawet nie drgnie i nie potrzebny zaden hamule ani bieg. Misisz tylko dobrze w ta dziure trafic. Ja znowu mam taki problem ze nie moglem sam odkrecic sruby zeby wymienic rozrzad i musialem do warsztatu oddac ;[ Wygialem 3 klucze ;[. Ale mowie Ci napewno jest tam specjalna dziura do blokowania. No chyba ze u mnie jest jakies inne kolo pasowe zalozone.

d16z9
08-11-10, 19:48
dzięki wszystkim za zainteresowanie,jutro pojade na warsztat i dokręce konkretnie śrubę , mam nadzieje że sie więcej nie odkręci

Ralfi
09-11-10, 01:15
Ano widzisz, nie zawsze jest dziura żeby zablokować, zależy jakie koło pasowe jest założone bo te z tłumikami przeważnie nie mają dziur, a poza tym wkładając coś w te dziury można przypadkiem podgiać miskę olejową lub ukruszyć przez nieuwagę kawałek bloku, szczególnie jak sie nie ma odpowiedniego narzędzia. A tak szybko i bezboleśnie :)

ironman
09-11-10, 09:14
To ja podam mój patent(znaleziony na sieci) dla potomnych. Jeśli koło ma otwory na wieńcu do przekładamy przez otwór śrubę(mogą być potrzebne podkładki), na tą samą śrubę zkładamy równiez oczko łańcucha i dajemy nakrętke. Drugi koniec łańcuch należy przymocować w jakies dobre miejsce :) ja przymocowałem to do pasa przedniego(też na śrubę), do otworu mocującego chłodnice klimy. Tym sposobem spokojnie można odkręcić i dokręcić koło ponieważ łańcuch blokuje koła. Metoda ta wymaga otworów na kole pasowym, oraz zamontowanych poduszek silnika