Zobacz pełn± wersję : Co jest nie tak? Uszczelka, sonda czy moze cos innego??
Witam!
Problem wyglada tak:
Odpalam rano samochod i z rury troche dymi (przy dodawaniu gazu bardziej) kolorem szaro-bialym ale po paru kilosach przestaje. Podejrzewam ze jest to kwestia jeszce w miare niskich temperatur i ssania? Gdy wracam wszystko jest ok dopoki np sie gdzies nie zatrzymam i nie wylacze silnika. Potem jak odpalam to dymi juz ostro i jak nie dodam gazu na wolnych obrotach to gasnie. Jak go lekko przegazuje to jest spoko i dym znika po kilkuset metrach normalnej jazdy. Myslame na poczatku ze jak silnik jest cieply to sie tak dzieje ale podjechalem pod dom, zgasilem i odpalliem i nic nie dymil. Cala ta sytuacja mi sie powtorzyla juz przez dwa kolejne dni. Silnik b15b2, 160 tys. przebiegu.
1. Czy moze to byc uszczelka pod glowica? Auto nie ma jakiegos zauwazalnego spadku mocy aczkolwiek wydaje mi sie ze plynu z chlodnicy "troche" zassysa (jezeli potwierdza sie moje przypuszczenia to tak ok 100-200ml na 100km). Poziom oleju sie nie zmienia.
Zreszta wymienialem olej i filtr oleju w zeszlym tygodniu.
2. Od jakiegos czasu zapala mi sie kontrolka od komputera i wydaje mi sie ze jest problem z sonda lambda. Czy moze to miec jakikolwiek zwiazek?
Moze sie orientujecie ile normalnie kosztuje wymiana uszczelki bo gostek mi rzucil kwota 400-500zl (w tym 250zl robocizna a reszta to uszczelka i ewentualnie inne czesci)
Sorry za troche dlugawy post ale zaczynam dopiero rozgryzac moja Hondke wiec z gory dzieki za pomoc.
luk
uszczelka to koszt od 50 do 180pln, planowanie glowicy ok 50pln plus robota, to juz w zaleznosci
kupuj tylko oryginalna uszczelke koszt w ASO 280zł. + 50zł. wyrownanie glowicy ( nie planowanie ) + 250-300 za wymiane.
EDIT: ja za wymiane swojej uszczelki zaplacilem 350zł. ale to byla promocja :lol:
Raczej masz dobre przypuszczenia. Walnieta uszczelka miedzy kanalem wodnym, a cylindrem. Spala ci wode w komorze spalania, stad ten dym, lekko go zalewa, dlatego czasem moze byc problem z gasnieciem. Spadku mocy mozesz nie wyczuc, ale za to musisz bacznie kontrolowac temperature cieczy chlodzacej i nie pozwolic na przegrzanie sie auta. Chociaz czesto tak leci uszczelka, ze sie nie grzeje, wszystko zalezy od rodzaju, wielkosci i miejsca pekniecia uszczelki. Proponuje robic czym predzej. Robota powina kosztowac od 200-300zl i tak jak napisal hcc nie planowanie, ale delikatne szlifowanie pod uszczelke z 50zl. Uszczelka rozpietosc ogromna, od gównianej za 60zl do oryginalu jakies 300zl. Ja bym nie oszczedzal i kupi dobrej jakosci, zeby nie powtarzac roboty za niedlugi czas.
Pozdro
miałem kiedy¶ taki objaw w d16a9. pózniej ciężko zapalał, jak zapalił to przez chwilę chodził na trzy gary. a w sylwestra pojechałem do miasta zgasiłem i już nie odpaliłem - sznurek i targali¶my. okazała się uszczelka bo pedały nie odpowietrzyły chłodzenia. na dynamice auta w międzyczasie nie było czuć róznicy bo to akurat zima była.
Ok okazalo sie ze to uszczleka, byla uszkodzona przy dwoch cylindrach. I teraz mam pytanko czy po wymianie uszczelki trzeba resetowac kompa?? Bo jak przekrecam kluczyk to kontrolka od kompa sie nie wylacza a po zrobieniu samodiagnostyki pokazuje nastepujace bledy:
7. czujnik polozenia przepustnicy.
10. czujnik temperatury powietrza
14. zawor regulacyjny predkoci oborotowej biegu jalowego
Mechanik powiedzal ze zaraz jak odpalil to kontrolka swiecila czy jest mozliwe zeby bledy powstaly przy odlaczniu przez mechnika kolejnych czujnikow ?
Jakby tego bylo malo auto na zimnym silniku odpala i zaraz gasnie chyba ze odpalam z gazem lekko wcisnietym dopiero jak silnik sie zagrzeje to jest ok. Tak jakby ssanie sie nie wlaczalo tyle wnioskuje z mojej skromnej wiedzy.
I jeszce podczas jazdy jak puaszczam gaz to lekko szarpie auto na dwojce szczegolnie sie to odczuwa ale wystarczy ze lekko trzymam wcisniety gaz i jest ok.
uff znowu sie napisalem ale mam nadzieje ze was to nie zniecheci do pomocy, moze reset kompa wystarczy (wlasnie sie resetuje tzn jest wyjety bezpiecznik).
poczytalem troche postow i mam mieszna uczucia wiekszosc pisze ze do resetu wystarczy wyjac bezpiecznik na kilka, kilkanascie minut i ze jest to 7,5A bezpiecznik a ja wczoraj wyjalem go na jakies 2-3 godziny i ma 15A (wydaje mi sie ze dobry wyjalem bo na obudowie bezpiecznikow napisane jest ECU 15A) i wydaje mi sioe ze komp sie nie zresetowal bo bledy dalej sa chyba ze powstaja nowe caly czas. czy bledy moga powstawac bez odpalania silnika? tzn przy zaplonie wlaczonym tylko? ok to tyle licze na na wasz oddzew :-)
Powinienes zrobic reset kompa. Wtedy skasujesz bledy, które w nim byly zapisane i jesli zostaly wyeliminowane to sie juz nie pojawia, chyba ze problem tkwi jeszcze w czyms innym to wszystkie, albo czesc moze sie nadal pokazywac.
Niestety wyjmujesz zly bezpiecznik. musisz wyjac ten obok, wlasnie 7,5 A oznaczony jako Back Up i nie na kilka minut, tylko sekund (pól minuty wystarczy).
Oczywiscie na koniec pelna procedura programowania zgodna z opisem na hondapl.org.
wydaje mi sioe ze komp sie nie zresetowal bo bledy dalej sa chyba ze powstaja nowe caly czas.
Niedawno uslyszalem opinie, ze po wyjeciu bezpiecznika, trzeba wlaczyc swiatla postojowe, zeby rozladowac kondensatory podtrzymujace napiecie w komputerze. Nie znam sie na elektronice , ale moze cos w tym jest.
niestety ale nie mam bezpiecznika 7,5A jest ten 15A a na obudowie bezpiecznikow jest napisane ECU 15A, pewnie to kwestia modelu samochodu. bede probowal resetowac przez odlaczenie akumulatora. oby cos dalo.
ok, odlaczylem akumulator i zostal jeden blad nr 10 czyli czujnik temperatury powietrza. gdzie go moge znalezc? pod pokrywa filtra powietrza? i jak sprawdzic czy jest sprawny?
niestety ale nie mam bezpiecznika 7,5A jest ten 15A a na obudowie bezpiecznikow jest napisane ECU 15A
ten bezpiecznik tez jest, ja i inni tez maja taki z napisem ECU, ale obok jest oznaczony jako BACK UP, moze wsadzony jest inny nie 7,5 A ale jaki tam jest to jest ten. Ale jak zrobiles z akumulatorem to OK.
Czujnik temp. powietrza jest gdzies tam, w zaleznosci od silnika róznie, czasem na przepustnicy, czasem gdzie indziej. W manualu, jak masz powinno byc napisane, co moze byc przyczyna takiej usterki, albo moze ktos madry cos napisze. Ja nie wiem.
W koncu doszedlem ktory to bezpiecznik, okazalo ze to nie bezpiecznik 15A ani 7,5A ale 10A i ani ECU ani BACKUP tylko z napisem HAZARD :-) i oczywiscie klilkanascie sekund wystarczy.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.