Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Olej silnikowy



limit3d
04-11-10, 19:48
Witam. Pytanie kieruję do bardziej doświadczonych posiadaczy Hań. Macie może jakieś sprawdzone oleje silnikowe do naszych sprzętów. Ja niestety stosunkowo niedawno zacząłem swoją przygodę z motoryzacją i przydałaby się wymiana oleju. Tak więc prosiłbym o jakieś porady:confused:

szastal
04-11-10, 19:52
Najskuteczniejsza porada tego forum - poczytaj je trochę i poszukaj i nie klep tematów na które jest tu mnóstwo odpowiedzi, a tak nawiasem to ja w kilku hondach jak i w swojej stosuje valvoline , a dużo osób jeszcze poleca motul`a

czara
05-11-10, 08:37
tu masz wszystko:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?12623-Jaki-olej&highlight=olej

Piotrex4
05-11-10, 22:32
polecam Liqui Moly na pewno nie zawiedziesz się co do jakości tego oleju..jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.

Skowron48
06-11-10, 09:41
Liqui Moly to też dobra firma bo z nimieckiej produkcji choć u nas tak bardzo nie rozpowszechnione. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!! Tu masz linka kolejnego na przyszłość, żeby nie tworzyć tematów tylko czytać, jak książkę :D

demonobiker
22-11-10, 13:49
Panopwie mam jedno pytanie obecnie jestem jakis rok czasu po remoncie generalnym silnika(min panewki, uszczelniacze na zaworach, uszczelniacze na tłokach) i wsyztsko by było ok gdyby mechanior po w/w remoncie nie zlazł mi silnika olejem 15w50 mineralem, cały czas noszę się z zamiarem zmiany na coś typu 10w40 badź nawet 5w40 ale obawiam się że w jakiś sposób mogę zaszkodzić Hani.jak zapatrujecie się na taki krok?

Westfield
22-11-10, 14:17
A propos Liqui Moly, tu jest ciekawe zestawienie: http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf

comatose
22-11-10, 16:04
Zestawienie fajne. Ale nie wydaje mi się że warto ślepo wierzyć w wypowiedz jednej osoby objawiającej się jako chodząca encyklopedia, tym bardziej że przeczytałem tylko początek i już nieścisłości znalazłem - punkt 1.2.1

mirasek
22-11-10, 23:59
nieścisłości znalazłem - punkt 1.2.1
tzn.??

DaRoN
23-11-10, 08:17
Panopwie mam jedno pytanie obecnie jestem jakis rok czasu po remoncie generalnym silnika(min panewki, uszczelniacze na zaworach, uszczelniacze na tłokach) i wsyztsko by było ok gdyby mechanior po w/w remoncie nie zlazł mi silnika olejem 15w50 mineralem, cały czas noszę się z zamiarem zmiany na coś typu 10w40 badź nawet 5w40 ale obawiam się że w jakiś sposób mogę zaszkodzić Hani.jak zapatrujecie się na taki krok?

Taki olej to na dotarcie. Na kilkaset kilometrów. A potem zmiana. Jak przejeździłeś dużo... to zrypałeś Waść.

Westfield
23-11-10, 19:04
Zestawienie fajne. Ale nie wydaje mi się że warto ślepo wierzyć w wypowiedz jednej osoby objawiającej się jako chodząca encyklopedia, tym bardziej że przeczytałem tylko początek i już nieścisłości znalazłem - punkt 1.2.1
Ślepo z pewnością nie, choć jeśli ktoś potrafi stworzyć taką typologię olei, to uważam, że można go uznać za osobę wtajemniczoną w temat i dość wiarygodną. Z resztą, gdyby nie wiara cudzą wiedzę i doświadczenia, nie byłoby nas tutaj :).

demonobiker
23-11-10, 20:35
Taki olej to na dotarcie. Na kilkaset kilometrów. A potem zmiana. Jak przejeździłeś dużo... to zrypałeś Waść.

no to mnie nie pocieszyłeś, ku..a mać szkoda że wcześniej nie posiadłem wiedzy na ten temat, teraz będę pluł sobie w brodę ale zaryzykuje i zaleję półsyntetyk motula 10w40 MOTUL 6100 SYNERGIE+ mam nadzieje że się nic nie spierdzioli...

DaRoN
24-11-10, 08:42
Zalej czym prędzej. Tylko kolejne złe wieści. Żeby Ci silnika nie rozszczelniło. I nie lej Motula. Zalej Valvoline VR1 10W60. Będziesz miał już na wieki.

lar
24-11-10, 09:10
Zalej Valvoline VR1 10W60
chyba żartujesz. civic to nie jakieś rajdowe subaru na tor... 10w60 to olej bardziej odporny na wysokie temperatury o ile w lecie jeszcze by uszedł to w zimie nie wyobrażam sobie na nim jazdy, jest o wiele gęstszy w niskich temperaturach niz 10w40.
moim zdaniem spokojnie mozesz zalać motul 10w40

szastal
24-11-10, 12:19
chyba żartujesz. civic to nie jakieś rajdowe subaru na tor... 10w60 to olej bardziej odporny na wysokie temperatury o ile w lecie jeszcze by uszedł to w zimie nie wyobrażam sobie na nim jazdy, jest o wiele gęstszy w niskich temperaturach niz 10w40.
moim zdaniem spokojnie mozesz zalać motul 10w40

Ciekawe jakim cudem ma być gęstszy skoro i jeden i drugi ma 10w z przodu, a to że ma podwyższoną temp na wysokie temp to oznacza że zachowuje właściwości przy dużo wyższych temp niż W40 i tyle.

demonobiker
24-11-10, 12:21
Ciekawe jakim cudem ma być gęstszy skoro i jeden i drugi ma 10w z przodu, a to że ma podwyższoną temp na wysokie temp to oznacza że zachowuje właściwości przy dużo wyższych temp niż W40 i tyle.

popieram

zaleje napewno valvoline ale jeszcze nie wiem którym czekam na oferte od sąsiada bo ma bardzo dobre ceny na to...

lar
24-11-10, 12:59
nie wymyśliłem tego tylko przeczytałem: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!/page30&highlight=10W60
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!&p=1136504&viewfull=1#post1136504

DaRoN
24-11-10, 13:45
Nie osłabiaj mnie. Ten człowiek co napisał, że jest to bez sensu - w czym bez sensu?

Stary, jestem w stanie uciąć sobie głowę, że przejechałby na silniku zalanym olejem syntetycznym potem pól i potem mineralnym i nie potrafiłby stwierdzić na cyzm silnik chodzi. Sprawa druga - Wyższość np Castrola nad Motulem czy Mobilem, czy w odwrotną stronę.
Jedni Ci powiedzą, że Castrol najlepszy, drudzy, że Mobil. NA JAKIEJ PODSTAWIE?
Tak samo na jakiej podstawie stwierdzisz, że 10W60 się nie nadaje? Przede wszystkim, co to znaczy, że się nie nadaje?! Co, silnik gorzej chodzi? To, że olej znosi większe temperatury i nie robi się z niego gówno czyni go gorszym?
Zapodaj w takim razie na autostradzie sobie na 6KRPM non stop takiego 10W40 i 10W60. Zobaczymy, który silnik pociągnie dłużej (albo na którym oleju).

Naprawdę. Warto czasem poczytać o tym niż powtarzać bzdury.
Polecam zapoznać się w ogóle z tym czym są oznaczenia SAE i API.

reXio
24-11-10, 13:52
A moral jest taki ze trza lac 5W-40 i bedzie git. Czasem temat oleju schodzi na tory onanizmu nad dana marka i wyzszosci oleju marki X nad Y co czesto jest jedynie subiektywnym odczuciem wlasciciela pojazdu :cool:

mirasek
24-11-10, 15:13
Ten człowiek co napisał, że jest to bez sensu - w czym bez sensu?
Zrób kilka ruchów scrollem to się dowiesz.

DaRoN
24-11-10, 15:21
A moral jest taki ze trza lac 5W-40 i bedzie git. Czasem temat oleju schodzi na tory onanizmu nad dana marka i wyzszosci oleju marki X nad Y co czesto jest jedynie subiektywnym odczuciem wlasciciela pojazdu :cool:
To samo tyczy się opon.
Zmieszniasz gumy najczęściej ze zużytych. Zakładasz nowe. I zachwalasz pod niebiosa... bo są ciche, dobrze się trzymają, fajnie odprowadzają wodę i (sic!) wyglądają...
Ale to tylko subiektywna ocena. Jak się ma porównanie bezpośrednie to można zachwalać. Ja miałem doświadczenie w tym samym czasie, bo generalnie no to jeżdzę sporą ilością aut i potrafię stwierdzić co jest nie tak.
A w olejach tego już tak nie sprawdzisz i dochdozi do w/w onanizmu markowego. Bo znajomy leje Castrola więc jest dobry. Ja też zalałem. Potwierdzam. Jest dobry olej, najlepszy ze wszystkich jakie do tej pory miałem. Ale to, że silnik chodzi tak samo jak na poprzednich to nic...

demonobiker
24-11-10, 15:21
Panowie spoko wyluzjcie po co sie stresic o takie rzeczy, ja uważam że owszem nie ma znaczenia jaka marka oleju to zależy tylko od tego kto jak bardzo jest poddatny na reklame. po drugie trzeba poprostu poczytac oznaczenia na oleju i dojsc do wniosku czego oczekujemy po oleju, ja zrozumialem ze olej typu 10W60 czy 10W50 nie przyda mi się gdyz aż tak intensywnie silnika nie ekspolatuje obroty sie zdarzają często ale moim zdaniem nie rozgrzewa go do temp która przyczyniłaby się do zalanie takim wysokotemperaturowym olejem. najchętniej zalałbym go 5W40 ale boje się syntetyka po tym co pisałem na poprzedniej stronie dlatego jak dla mnie w drodzę wyjątku musze poszukać półsyntetyka 10W40 zobaczę jak się silnika będzie zachowywał co z nagarem i może wtedy zmianię na syntetyk.boję się że olej mineralny po remoncie dopaował silnik pod siebie i jak zaleje syntetykiem który jest żadszy to przy wyższych temperaturach film olejowy może zostać przerwany z powodu zbyt dużysz szczelin.jak myślicie?

DaRoN
24-11-10, 15:41
Nawet nie tyle, co film przerwany, ale Ci silnik może rozszczelnić. I może papusiać oliwe bardzo nadmiarowo.

demonobiker
24-11-10, 16:27
http://www.youtube.com/watch?v=Ksm4Q1W7-cA&feature=related
domyslam się że to reklama mobila ale kiedys czytałem w auto swiecie test silników zalewanych syntetykiem któe wczesniej jeździły na mineralach i opinia była taka sama jak na filmie, głownie chodzi mi o poradę ntr 5

a tak na margineaie co masz dokłądnie na mysli mówiąc rozszczelnić silnik ?chodzi ci o wypłukanie nagaru i automatycznie większych prześwitów bo jeśli tak to chyba do mnie nie dociera :confused:

nie moge nigdzie znależć z ciekawości jaki olej zaleca honda chodzi mi o parametry

demonobiker
24-11-10, 17:11
w/w artykuł z auto świata:
http://www.autoporadnik.pl/oleje/jaki-olej-do-silnika-wyjasniamy-olejowe-dylematy/artykul?page=0,0

DaRoN
24-11-10, 21:29
Ten filmik to po prostu reklamowa bajka.
Punkt piąty - gość spuszcza nowy olej, żeby zalać LITR nowego. Takie marketingowe papki niech sobie między bajki wsadzą.

Rozszczelnienie to nawet nie taki duży problem. Jak Ci wypłuka nagar i zatka kanały olejowe to wtedy jest problem. Olej CI nie dotrze tam gdzie dotrzeć ma (np pod korby przy panewkach) i masz już po silniku.

demonobiker
24-11-10, 22:01
nie bede sie chyba pierdzielił z tym i kupie jakiegos konkretnego minerala co myslisz?

DaRoN
24-11-10, 22:11
Stary, lej Valvo VR1, na którym jeździ MNÓSTWO osób. Nikt nie narzeka, ani na zimne, ani na ciepłe. Jak Ci na silniku nie zależy to lej mineralny.
Tylko sie nie daj wydymać w kakaowe oko. Za 5 litrów płacisz nie więcej niż 140zl.

demonobiker
24-11-10, 22:27
mówisz o 10w60? moze wczesniej naleje czegos tanszego, jakiego polsyntetyka i przeplucze silnik?na silniku mi zalezy bardzo dlatego stekam o wysjciu z bajki o mineralu...

reXio
24-11-10, 22:45
Ile zrobiłeś na tym silniku po remoncie z wlanym mineralnym?

szastal
24-11-10, 23:54
Jeszcze raz to dodam, miałem castrola 10w60 i siorbało go do litra na tys km, zrobiłem płukanie i zalałem valvo vr1 5w50 i znacznie się to ograniczyło, tzn od wymiany jeszcze nie dolałem a był już wypad na hamownie w tym czasie, tras i zdrowego deptania do czerwonego pola. Nie mówię że w ogóle nie ubywa bo może 250ml na bagnecie jest mniej , ale to już 2-3 tys km zrobiłem.

demonobiker
25-11-10, 10:27
Ile zrobiłeś na tym silniku po remoncie z wlanym mineralnym?

około 25tys 2 wymiany oleju i teraz musze wymianic 3 raz, cały czas sie bałem przejsc na polsyntetyk czy syntetyk mechanicy straszyli i dlatego to tak odwlekałem.

szastal
25-11-10, 12:13
Jak ja bym słuchał takich mechaników to już dawno powinienem jeździć na mineralnym a tu pełen syntetyk znacznie lepiej mu zrobił.

demonobiker
25-11-10, 13:18
wiesz z tym mechaniorem to było tak że remont był dawno temu niecałe dwa lata mało jeżdziłem w tym czasie bo w sumie tylko po miescie i bardzo żadko gdzieś wypad dalej , średnio się znałem na rzeczy teraz człowiek mądzrzejszy ale niestety po szkodzie ...zrobie w ten sposób:
1.kupno jakiegos taniego oleju np castrol 10W40+ filtr oczywiście
2.zalanie i jazda okolo 2-3 tys. km dla przepłukania kontrolując co i jak, wycieki, stuki itp
3.zlanie oleju (ciekawe w jakim będzie stanie)
4.zalanie motoru Valvoline 10W60 + nowy filtr
5.jazda w zależności jak to będzie wyglądało w związku z tym iż po mieście to nie więcej niż 7-8tys km
6.jesli będzie wszystko ok nie będzie brał oliwy i nic co wskazywałoby na to że jest źle zaleje syntetykiem(nagaru powinno byc juz brak)


Jeszcze raz to dodam, miałem castrola 10w60 i siorbało go do litra na tys km, zrobiłem płukanie i zalałem valvo vr1 5w50 i znacznie się to ograniczyło, tzn od wymiany jeszcze nie dolałem a był już wypad na hamownie w tym czasie, tras i zdrowego deptania do czerwonego pola. Nie mówię że w ogóle nie ubywa bo może 250ml na bagnecie jest mniej , ale to już 2-3 tys km zrobiłem.

boję się zalać go odrazu syntetykiem bo jak pisałem zrobił około 25tys na mineralce po remoncie...jesli połowka do rade to syntetyk tęz powinien

DaRoN
26-11-10, 10:14
Błąd. Oleje syntetyczne zawierają w sobie składniki płukające silniki z nagaru. Półsyntetyk 10W40 Ci tego tak nie wypłucze.
Jak jesteś hardkorem to zalej sobie Shell Helixa. Ale jakby co to ja Ci tego nie polecałem :P

Swoą drogą szastal - dziwny masz ten silnik :P

reXio
26-11-10, 11:10
Jak jesteś hardkorem to zalej sobie Shell Helixa. Ale jakby co to ja Ci tego nie polecałem :P

?? Rozwin mysl :)

ciemalek
26-11-10, 11:23
demonobiker ;
nie to zebym sie wtracał , ale ja bym na Twoim miejscu przy wymianie oleju jeszcze zdjał miske olejową i dokladnie sprawdzil czy nie ma jakichs opiłkow i ja wymył.

szastal
26-11-10, 11:36
Swoą drogą szastal - dziwny masz ten silnik :P

No jest dziwna sprawa, ale w serwisówce jest nawet że ten silnik może sobie litr wciągnąć na tys więc się tym nie martwię i dolewam ewentualnie co jakiś czas, ważne że tego pilnuje i nie zwiększa się zużycie i nie zdarza się bym śmigał na minimum, osobiście uważam że lepszy jest 5w50 ze względu na odporność na niskie temp a jak pokazała ost zima bywa czasem zimno

DaRoN
26-11-10, 11:37
Helix jest bardzo dobrym olejem, drogim i w ogóle spełniającym miliard norm. Ale jest też "ostry". W sensie bardzo dobrze wypłuka Ci silnik. I potem może już nie być tak różowo.

reXio
26-11-10, 12:42
demonobiker ;
nie to zebym sie wtracał , ale ja bym na Twoim miejscu przy wymianie oleju jeszcze zdjał miske olejową

I dolozyl do nowej uszczeli ze 180 zl bo juz tego nie posklada na obecnej.

ciemalek
26-11-10, 15:10
niestety cos za cos, hania miala remont, i jezdzila na mineralnym, wiec skutki docierania czyli opiłki itp, na 99% są w misce a sam filtr tego nie zbierze. i podczas zlewania oleju nie wszystko wyplynie.

demonobiker
26-11-10, 20:31
z ta miską musze dobrze przymyśleć co zrobić ale generalnie półsyntetyk posiada również właściwości "czyszczące" więc zbierze jakąś cześć nagaru z silnika, zresztą nie ma go dużo...

demonobiker
11-12-10, 10:40
zrobiłem tak :
-zlałem stary olej
-wymiana filtra + nowy olej elf competition STI 10W40
kroki do wykonania:
-za 2-3 tys.km jeśli wszystko będzie ok wlanie środka czyszczącego np liquimoly
-zlanie oleju
-wymiana filtra+olej rzedu 5w50 bądź 10W60 Valvoline VR1
dlatego taka kolej reczy iż bałem się wlać odrazu syntetyka, dlatego na tak niedużyu przebieg 2-3tys zalałem semi, napewno coś wypłucze ale nie tyle co syntetyk więc może mniejsze prawdopodobieństwo zatkania kanałów itp, jesli będzie wszystko ok to tak jak piszę będzie płukanka silnika i syntetyk, poinformuje co jak wygląda na bieżąco, narazie długo nie jezdzę na nowym oleju bo od wczoraj :) ale widze że łatwiej się odpala, ciszej pracuje (chyba że mi się wydaję)i jakby zupełnie inaczej na obroty wchodził, a co dalej jakieś branie , ciemny olej ipt to będ pisał dla potomności :D