Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : sonda lambda do civica 1.6



mrbounce
10-12-06, 17:10
witam
mam blad zwiazany z grzalka sondy i wieksze spalanie, wiec musze wymienic sonde lambda w civicu 1.6 (d16y8) i ze wzgledu na cene zastanawiam sie nad uniwersalna 4-przewodowa np. bosch lub ntk - pytanie czy ktos moze wymienial sonde i moze napisac czy jest szansa, ze taka uniwersalna sonda podejdzie?

Sławek
10-12-06, 19:22
Jeśli nie masz lpg to podejdzie na 100%- przerabiałem to.

uboat
10-12-06, 23:20
a co jeśli jest lpg?

Sławek
11-12-06, 07:55
Będą jazdy z ustawieniem emulacji sondy w komputerze gazowym, bez tego będzie wywalało checka.

mrbounce
11-12-06, 19:16
dzieki, wlasnie nie mam gazu, tylko benzynka :) - czyli powinna pasowac, tylko ktorej uzyles - bosch czy ntk?

Sławek
11-12-06, 22:12
Tylko NTK :!: , na boscha wszyscy narzekają.

mrbounce
11-12-06, 22:56
to zmienia postac rzeczy, bo do twojego silnika jest dedykowana sonda w katalogu ntk, wiec nie mozna tu mowic o sondzie uniwersalnej. do mojego silnika niestety nie ma sondy w katalogu, wiec jestem w punkcie wyjscia.

Sławek
12-12-06, 08:00
Powinny interesować cię tylko dwa parametry sondy:
-zakres pracy: 0-1V
-gwint: M18x1,5
Jeśli uniwersalna tak ma to możesz śmiało zakładać.

Kolory przewodów sondy uniwersalnej (NTK):
-dwa białe (grzałka sondy)
-szary (masa)
-czarny (sygnał)
W oryginale masz pewnie dwa czarne, zielony i biały.

zed
26-01-07, 17:36
Witam!
Podepne sie do tematu mam silnik d16y3 z lpg i byla tam lambda z jednym przewodem a teraz mam zalozona glowice d16z6.Czytalem ze w d16z6 jest 4-zylowa poprawcie mnie jezeli sie myle.Pali mi sie check (blad 41 cos z grzalka lambdy bo w tej nie ma zadnych kabelkow od pogrzewania) zaraz jak zapale samochod caly czas.Planuje wymienic sonde tylko czy da rade podlaczyc ta 4-zylowa u mnie?

polololo21
26-01-07, 19:35
witam mam pytanie do Slawka jesli mogł bys pomóc bede wdzieczny
mam własnie taki problem po wymianie sondy na uniwersalną wywala check mogł byś rozwinąć temat
1 czemu uniwersalnej nie da sie ustawić czyli zemulować sygnału ? w czym problem przeciez jest chyba tak że emulator przy pracy na lpg odcina sygnał z lambda i podaje swo własny może sie myle
2 jak sobie z tym poradzić co można zrobić ??
3 czy s jakies ine konsekwencje takiej sytuacji poza zapalaniem sie kontrolki (gaśnie jak zgasze i zapala w róznych momentach)

bede wdzieczny za pomoc

Sławek
27-01-07, 21:32
ZED- przewody od grzałki trzeba by było podłączyć do kompa (chyba) -nie wiem gdzie i nie wiem jak, i nie wiem czy da radę ( komp powinien być też od D16 )-to pytanie do fachowców na forum FURIOUS I SAJMON1100 na pewno coś wiedzą :aloha:
POLOLOLO21-w większości można ustawić emulację (pomimo tego że uniwersalne sondy mają inną charakterystykę pracy), ale jest to metoda prób i błędów- komputer gazowy ma tak wiele możliwości konfiguracji, że musiałbyś sprawdzać wszystkie ustawienia. W praktyce wygląda to tak że gazownik ustawia cos tam, i jeździsz mając nadzieję że jest OK. A jak zapali się check, to wracasz do gazownika który ustawia inne parametry i tak aż do skutku. Najlepiej jest podłączyć sterownik gazu do laptopa, i w trakcie jazdy obserwować co jest nie tak- ładnie widać to na oscyloskopie.
Co do odcięcia sygnału przez emulator- wszystko zależy jak ci gazownik ustawi- może odcinać ale nie musi, może włączyć jako sygnał masę, obwód zamknięty i takie tam.
Emulator podaje swój sygnał- ale na podstawie odczytów z sondy- rolą gazownika jest to aby sygnał emulatora był taki sam jak sondy.
jeśli chodzi o konsekwencje to jest minimalnie większe spalanie, ale swiecący check jest strasznie wkurzający :djablek: . Samo zgaszenie auta nic nie daje- błąd zostaje i tak w pamięci. Aby go skasować musisz zresetować kompa.

polololo21
27-01-07, 23:12
dzieki Sławek
jeszcze jedno widze ze ogarniasz temat powiedz mi jak w hondach powinna być ustawiona emulacja mam w swoim komputerze opcje jako fala ( rozumiem że wtedy emulator daje sygnał zmieniony 0-1V ) czy masa ( rozumiem to tak ze wtedy komp ecu bierze sobie jakąś wartosc średnia bo nie ma sygnału ) tak to jest czy coś pokreciłem?? generalnie chodzi mi jak powinny byś ustawione te zworki (klikni link)http://www.ac.com.pl/autogaz/stag2l/stag2l.pdf w tabeli na dole

i jeszce jedno wlączajac w obwód sondy emulator rozcinamy sygnał z sondy i w obwód włączamy emulator a powiedz jak sie ma do tego to ze kabelki do emulatora są o wiele cieńsze niż ten od sądy i przede wszystkim są lutowane czy luty nie przeszkadzają czy lepiej zrobić połączenia zaciskami

Sławek
28-01-07, 14:26
POLOLOLO21- jaki błąd ci wyskakuje?- zrób amodiagnostykę.
Ja mam w kompie (Bingo S4) gazowym dużo więcej ustawień niż u ciebie- samo ustawienie typu symulacji może nic nie dać. Niestety nie pamiętam jak ja mam ustawione, ale spróbuj po kolei wszystkie ustawienia emulacji z 1V. jak na jakimś wyskoczy ci check to zresetuj ECU, zmień przełącznik na inną emulację i sprawdż czy jest OK. Jak nie to to znowu reset, zmiana elulacji i jazda. Masz tylko trzy możliwości ustawień.
A co do lutowania, jak dobrze zlutujesz to moze być, ja mam tylko skręcone i jest git. :)

polololo21
28-01-07, 15:38
wyskakuje bład 1 i 43 czyli coś od sądy zmieniłem sąde ale check nadal czasem wyskakuje problem wiec w tej emulacji zrobie tak jak mówisz dla pewności choć wydaje mi sie ze jesli emulacja 0-1 nie dzała to lipa pomoe tak naprawde tylo zmiana kompa na jakis bardziej zaawansowany bo z kolei ustawienie masa tez nic nie da bo wtedy komp pobierze sobie wartosc z pamięci i nie powinien zmienić jakchs parametrów silnika ( co ma miejsce bez zadnej emulacji ) ale check i tak wywali ze sonda uszkodzona chyba ze zrobić mase plus przekaznik odpinający ta kontrolke ale to troche lipa

Sławek
29-01-07, 21:03
A na benzynie też wywala ci check'a?

tomekk
29-01-07, 22:37
A nie lepiej kupić oryginalną używkę i nie bawić się w rzeźbę w ciemnej masie... ? Wyjdzie nie drożej, a i działać będzie jak należy.

eXcential
09-01-09, 10:39
Podepne się pod temat. Silnik D16Z6

Objawy:

- zwiększone zużycie paliwa (nawet do 13l/100 km) fakt trasy krótkie, ale czy aż takie duże spalanie? obroty max 3k
- nierównomierna praca silnika,
- zwiększona ilość CO i HC w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin.

Wydaje mi się, że uszkodzona jest sonda, i takie opcje
kupic...
nowa, uniwersalna NGK/NTK - 90zł
nowa, dedykowana NGK/NTK - 245zł
oryginalna używana zapewne w granicach 100-150zł
no