Zobacz pełną wersję : civic vs astra:(((
murinek777
04-11-10, 10:18
witam ostatnio mialem okazje sprubowac moja honde d16w4 z astra II 1.8 125 km. Ku mojemu rozczarowaniu brat ktory jechal astra odstawil mnie i to na 3 biegu dosc konkretnie bo 1 i 2 bieg szlismy podobnie tylko ze ja mam 14 felgi a on 16 . I miaowicie chodzi o to co mam zrobic zeby podkrecic ten silnik d16w4 ??
zmienić auto...
... albo zrobić skrzynie hybrydową
zacząć od remontu... http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?89529-civic-problem-z-olejem-!!!!!-Pomocy
zacznij od rzeczy pdst powymieniaj filtry, ustaw zawory a dopiero potem pomyśl o modyfikacjach, chociażby takich jak filtr powietrza stożkowy z dolotem zimnego powietrza, czy zmianę map paliwa czy wymiana na sportowy (wyrzucenie) katalizatora, wszystko zależy od tego ile chcesz kasy włożyć... (bo możesz i turbo włożyć) i w jakim stanie jest silnik.., czy nie należy remontu zrobić. Bierze Ci dużo oleju? Po wciśnieciu gazu gazu jest niebieskawy / biały dym z tłumika? Albo dużo pali?
Ale w końcu ścigałeś się z silnikiem większym pojemnościowo, nie wiem jak jeździ astra II 1,8 125KM, więc nie wiem czy to normalne że Cie łyknęła czy nie...
Rozwierć przepustnice, wstaw parówe, wytnij kata, zrób przelot. Heatshieldy pod ssaka i przepustnice. Potem strojenie i będzie już lepiej.
Ja mam okazję stanąć na Kresce,z Astrą I też 1.4 silnik. Nie popuszczę,żeby moja przegrała :p
pojemnosć tez robi swoje;) ..ew przesiadz sie do astry a brat niech Twoja H poprowadzi:cool:
Astra ma tyle samo mocy, więcej momentu i krótszą skrzynię, więc nic dziwnego, że Ci odjechał.
Co zrobić, żebyś odczuł poprawę? Doładowanie (kompresor) ;)
...a najlepiej sprzedać Hondę i kupić szybsze auto ;]
lekki mod typu przelot + porządne doprowadzenie powietrza do silnika + lżejsze kółko + hybrydowa skrzynia
opcjonalnie tak jak koledzy mówią kompresor
ewentualnie taki kompresorek:
http://eurotechniks.info/main/images/autos/dino.jpg
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
lekki mod typu przelot + porządne doprowadzenie powietrza do silnika + lżejsze kółko + hybrydowa skrzynia
opcjonalnie tak jak koledzy mówią kompresor
ewentualnie taki kompresorek:
http://eurotechniks.info/main/images/autos/dino.jpg
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
I to wszystko do 1.4 ? a nie taniej i szybciej jakieś 1.6 wsadzić i zostawić skrzynie z 1.4 , a jak za jakiś czas zabraknie mocy to będzie z czego zwiększać .
I to wszystko do 1.4 ? a nie taniej i szybciej jakieś 1.6 wsadzić i zostawić skrzynie z 1.4 , a jak za jakiś czas zabraknie mocy to będzie z czego zwiększać .
to pierwsze tzn:
lekki mod typu przelot + porządne doprowadzenie powietrza do silnika + lżejsze kółko + hybrydowa skrzynia
owszem czemu nie zawsze przy silniku 1.6 np D16Z6 nie musimy na nowo dolotu robić a kółko z hybrydą zostają bo podpasi
przelot to jak kto woli albo zostawić z D16 albo polecieć w yebayowy 4-2-1 razem z resztą w 2"
co do kompresora to jak już ktoś ma na tyle pieniędzy żeby jeszcze to władować to śmiało
ja bym przystał przy tym jak wyżej
jak już co to w B-serie zainwestować albo od razu w EK Type-R B16
jak kto woli
Ale przecież to 1.6 VTEC przegrał z astrą. Więc gdzie tu mowa o 1.4. Wiesz co po poprzednich Twoich tematach można pomyśleć że autko nie było dobrze traktowane. I to jest uzasadnione bo osobiście nie znam nikogo kto odważyłby się wsadzić do siebie silnik d16w4. Jak już to d16w3 i do tego głowica. Przydałoby się shamować Twoje autko zobaczyć ile Ci zostało tak naprawdę z serii i pomyśleć. Zamiast remontu osobiście rozmyślałbym nad blokiem d16w3 i jeśli Twoja głowica jest w dobrym stanie to zamienić bloki(wyjdzie taniej jak remont jak rozważnie się nakręcisz) W sumie to poszedłbym w zakład że zadbany 1.6 vtec winien łyknąć taką astrę na śniadanie.
ładnie astra II 1.8 pomyka, miałem okazję niedawno za takową jechać i ładnie odchodził :) lecz kończyły mu się obroty i przez to nie była aż taka wielka różnica :) a ja mam bardzo zdrowe 1.4 :D
magnetyzery i strumiennice dać i jazda
moj kolega to mial. moc podobna ale moment ma konktretny kolo 175 Nm. Sprawdzalismy go gtechem - powtarzalne 9s do setki wiec tez bez przesady. skrzynie zrobic - albo ostre mody i doprezac motor:]
murinek777
05-11-10, 12:25
forestg to prawda silnik nie był w najlepszym stanie a dowiedziałems ei tego dopiero jak kupiłem auto po 2 tyg ... ale ten d16w4 do zły silnik ?? i dlaczego mówisz zebym zmienił blok na d16w3 w czym bedzie różnica?? ale powiem szczeze jeździłem taka astra przed honda jakis rok miałem 1.8 ten 115 km starszy silnik z 98 i przy dobrej redukcji na 16 felach potrafiła na 3 kołami boksowac a Hondzia na 3 to nie ma szans zeby chodz troche obróciła ... a chce troche pomodzic bo zawsze z brata smiałem ze ma opla a ja honde i nie ma startu a ostatnio mnie troche zaskoczył i jak narazie smieje ze mnie dlatego tera moja kolej zeby mu nosa przytrzec i licze na wasza pomoc
smirnoff co do twojej wypowiedzi to raczej to musiała byc astra 1.6 :P:P bo ja z kumplem prubowałem moja hanie 1.6 z jego 1.4 90 km i nie mial startu ......;p
właśnie, jaka jest różnica między blokiem w3 a w4?
Żadna, W3 są rzekomo w lepszym stanie na rynku wtórnym, niż W4... tak słyszałem.
Niedawno założyciel tematu wspominał że silnik bierze mu olej w ilościach rzędu 2 litry na 1000km, a teraz wielkie zdziwko że mu auto słabo jeździ i chce modzić... podejście od pupy strony, najpierw trzeba mieć w miarę zdrowy motor, następnie ogarnąć rzeczy eksploatacyjne (filtry, świece, kable, etc.) i dopiero potem myśleć o jakichkolwiek tuningach, chyba oczywiste? :rolleyes:
murinek777
05-11-10, 17:09
filtr wymieniony swiece też nie powiem bo sie nameczyłem bo strasznie głeboko sa swiece płyny powymieniane klocki też zawieszenie jest seryjne ale nowe :) mirasek nie podchodze od dupy strony poprostu przy kapitalnym remoncie bede chciał wiedziec czym moge zastapic seryjne rzeczy elementy na rzecz lepszych i che to zrobic odrazu jak bede miał rozkrecony silnik przy mniejszym nakładzie kasy :) czym wiecej bede wiedział tym lepiej a chyba po to jest forum no chyba ze sie myle :) własnie wystawiłem swoja honde to znaczy porobiłem kilka zdjec to jak macie czas to zajrzyjcie :D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?92342-d16w4-Black-Pirates-murinek777
No Hania bardzo ładna ale nikt na oko Ci jej nie schamuje. Jeżeli Twój silnik jest w złym stanie a zdaje się że może tak być to na zdrowy rozum najpierw wypada sprawdzić jak bardzo jest stracony. Jeżeli po hamowaniu wyjdzie Ci 118-120 koników to ubytek jest niewielki i silnik nie jest najgorszy. Hamowanie to nie jest taka droga sprawa i warto zobaczyć ile zostało z fabryki. Druga sprawa d16w3 i d16w4 różnią się tym że d16w4 ma VTEC wszystko poza głowicą możesz sobie przełożyć a jak znajdziesz silnik który był podłączony pod automatyczną skrzynie to na bank będzie bardzo zdrowiutki i na bank wyjdzie Ci taniej niż robić generalkę po tym kroku zapraszasz mnie odkręcamy Ci środkowy i stawiam połówkę jak astra Cię przegoni.
murinek777
08-11-10, 23:36
o no to dobrze odwiedze hamownie a jaki to koszt mniej wiecej ?? orientujesz sie ??
Cirka abałt: 150zł przy pomiarze indywidualnym.
Często ta cena spada do 50-70zł jeśli na hamownię pojedzie kilka aut. Sam chętnie bym się wybrał sprawdzić czy jakieś źrebaki nie uciekły z zagrody....czy dalej ich choć 90 radośnie hasa.
od 100 do 200 zyli za indywidualne wjazdy - jak przyjezdza kilka fur bedzie taniej
no mniej wiecej ;) zalezy od hamowni (firmy)
Chyba naprawdę musisz mieć coś z tym silnikiem nie tak bo miałem okazję ścigać się z astrą II mojego znajomego z silnikiem 1.8 125KM tylko że w cabrio z moim leciwym D15Z3 szliśmy całkiem równo wszystko zależało od startu ewentualnie różnica na korzyść astry powyżej 130km/h.
A wiesz ile waży Astra Cabrio? jakieś 200-250 kg więcej niż Astra hatchback...
Zapakuj 3 dorosłych pasażerów do Civica, a zobaczysz jak pięknie Ci odchodzi...
murinek777
09-11-10, 12:06
popieram sane astra mojego brata waży chyba niecałe 100 kg wiecej od civica i własnie tak powyżej 120-130 odchodził mnie strasznie tylko ze przy 170-180 on miał 5 a ja na 4 ciagnołem jeszcze
Mam możliwość poruszania się Astrą II Cabrio i to auto waży z silnikiem diesla, skórą, klimą, podgrzewaniem foteli i innymi bajerami prawie 1400 kg. Z 1.8 i mniejszym wypasem pewnie jakieś 1350... Więc nic dziwnego, że przy takiej masie 125KM jedzie równo z Civiciem 1.5
Mam możliwość poruszania się Astrą II Cabrio i to auto waży z silnikiem diesla, skórą, klimą, podgrzewaniem foteli i innymi bajerami prawie 1400 kg. Z 1.8 i mniejszym wypasem pewnie jakieś 1350... Więc nic dziwnego, że przy takiej masie 125KM jedzie równo z Civiciem 1.5
Zgodzę się z tobą w 100% bo właśnie przez masę mam szanse z mocniejszym autem, ale i tak uważam że tak jak kolega murinek777 napisał cięższa o prawie 100kg astra o podobnej mocy nie powinna być dużo szybsza. Poza tym według informacji umieszczonej na forum przełożenie główne w D16W4 jest 4.437 więc najkrótsze seryjne FD w d-serii. (nie licząc dłuższej dwójki i trójki)
Ej Sane ale nie wprowadzajmy do porównywania traktorów;) Zresztą na co rozważania lżejsze czy cięższe po to się kupuje auto żeby odchodziła. Zwłaszcza lanserską qpe nie wspomnę o cabrio które jak nie konstruowane zawsze będzie wiotkie jak jajka na mrozie ale ma służyć do lansu od startu do startu:D Więc skoro Czysty lansik patrz Cabrio dociążone bajerami zostaje za mną to mam radochę tak? a jak się ktoś tłumaczy że ma składany dach i podgrzewane fotele to wszystko waży ale jak to wymontuje i mnie prześcignie to poczekam ale jak każe mi dokładać ołowiu żeby się zmierzyć jeszcze raz no to sory jadę i cieszę ryja dalej;)Tak:D Więc jak komuś jeszcze mało radochy w sercu niech se poogląda jak gaźnikowe civici piątej generacji 1.3 objeżdżają beczki 1.6. Nie ma to jak limuzyna i a właśnie civici Vgen jaka to była klasa?
Więc wracając na hamownie zobacz kto jest z Twoich okolic wybierz się shamuj i będziemy dumać co zrobić by astrę przegonić
KOCHAM MÓWIĆ O PRZEGANIANIU ASTEREK BO TATKO CHCIAŁ COBYM KUPIŁ ASTRĘ:D
murinek777
09-11-10, 21:31
szczerze miałem :d 1.8 i nie polecam silnik to masakra te 16v bo te stare 8v były dobre i mocne i jakos materiałów tez do hondy nawet nie ma co porównywać :) teraz brat ma też 1.8 bertone to fakt lans jest straszny w tym aucie nie powiem fajne fele i tyle wystarczy do niej :d .
Ej Sane ale nie wprowadzajmy do porównywania traktorów;) Zresztą na co rozważania lżejsze czy cięższe po to się kupuje auto żeby odchodziła. Zwłaszcza lanserską qpe nie wspomnę o cabrio które jak nie konstruowane zawsze będzie wiotkie jak jajka na mrozie ale ma służyć do lansu od startu do startu:D Więc skoro Czysty lansik patrz Cabrio dociążone bajerami zostaje za mną to mam radochę tak? a jak się ktoś tłumaczy że ma składany dach i podgrzewane fotele to wszystko waży ale jak to wymontuje i mnie prześcignie to poczekam ale jak każe mi dokładać ołowiu żeby się zmierzyć jeszcze raz no to sory jadę i cieszę ryja dalej;)
Bo się kupuje Astrę 2.0 Turbo, a nie 1.8 ;)
ciekawe te teorie o slabowitych i w slabym stanie d16w4...
ciekawe te teorie o slabowitych i w slabym stanie d16w4...
nie wiem do końca które jest które ale wydaje mi się ze to białe to B18 a w środku D16W4
http://www.youtube.com/watch?v=H-YPrvZXXps
tak że nie ma co narzekać :rolleyes:
siema. Mam okazje stanąć na kresce z moim kumplem który ma astre I 1.6 101km. Ja mam mb2 d14a2 90km. Kumpel caly czas mi gada ze mnie rozwali bez problemu, ze astra ma odejscie i dobrze sie zawija. Czlowiek tak gada ze az chce sie wiezyc ze to niby idze, ale jak mysle sobie ze on cale zycie jezdzil cieniasem 700cm3 to sie nie dziwie ze ta astra sie odpycha, jak sie przesiadł do takiego samochodu. Sprawdzałem w necie to astra ma takie dane podane 1.6/101km/150nm/11,5s-100kmh a honda 1.4 /90km /120nm/10,8-100kmh Pytam sie was czy są jakies szanse zeby objechac to niby szybsze auto . Jestem osoba która nie lubi sie kłócić, kto wygra i takie tam dlatego chcialem sie was zapytac jak wy to widzicie ?
Jak masz to swoje 1,4 w dobrej formie to spokojnie tą astre 1,6 obrobisz:)
murinek777
11-11-10, 13:42
myśle że dasz rade :d ale ja też tak myślałem i sie przeliczyłem ;p
10,8 do 100km/h to miało 3D jak wyjeżdżało z fabryki...
Sane dobrze mówi Piwko mu o ile miał na myśli benzynę:D
CO do tego co napisał wunat:
ciekawe te teorie o slabowitych i w slabym stanie d16w4..
każdy wie do czego służy vtec i ktoś już kiedyś powiedział bardzo mądre słowo że jak hondka z vitkiem to nie po to żeby do kościoła raz w tygodniu jeździć. Każdy chce zdrowy silnik na przekładkę. Wiadomo że zdrowe naprawdę zdrowe egzemplarze się trafiają. Ale każdy kto takich szukał wie jakich znajomości, pieniędzy, własnej wiedzy lub innych środków to wymaga. Wiadomo że jak się coś napisze to osoby których może to dotyczyć poczują się dotknięte. Kto ma zdrowe d16w4 niech się nie przejmuje skoro mowa o egzemplarzu który popija benzynę olejem. I o ratowaniu takich egzemplarzy piszę jak zrobić to tanio(poniżej kosztów generalki) i tak żeby się nie narażać na powtórkę z rozrywki. Myślę że każdy kto chłodno przekalkuluje sobie koszty się ze mną zgodzi. Gdzie tu porównywać ceny d16w4 do w3 lepiej pomyśleć co zrobić za oszczędności zwłaszcza jak głowica zostaje nasza i nie trzeba jej kupować:)
A niesmi niech nie gdyba tylko sprawdza co to za adrenalina gdy wynik jest znany...
W4 jest młodsze i mniej znane niż powiedzmy Z6, które obrosło już w skrzydełka. Więc również dziwię się tej teorii o zajechanych W4.
A swoją drogą: pozdro wunat ;]
A taka astra II classic 1.4 ile ma do 100? bo cos znalesc nie moge ;/ I czy D14z4/D14A4 jest szansa objechac ta atrerke ?;>
A taka astra II classic 1.4 ile ma do 100? bo cos znalesc nie moge ;/ I czy D14z4/D14A4 jest szansa objechac ta atrerke ?;>
też mam d14z4, myśle że astre II 1,4 by łyknęło (w sumie też 90 koni, podobnie z momnetem obrotowym) ( w końcu mamy odcinkę przy 7200, astrze będzie biegu brakować) :P
tu masz o astrze d.t.: http://www.motofakty.pl/artykul/opel_astra_ii_classic.html
Z tymi zajechanymi W4 to jest tak jak z każdymi. Ja trafiłem dobrze z silnikiem, na razie niby przebieg 150 tysi i nie bierze oleju. Vectrę 1,8 objechałem także myślę, że astrę także by dało radę.
Ziom. d16w4 siedzialo w 5d. 5d w cywilizowanych czesciach europy to zwykly dupowoz, dziadkowoz, zakupowoz, a nie rakieta. Mlodzi Jedi kupowali crx`y, 5g, 6g vti etc. d16w4 smiem twierdzic ze w naszych budach (a w innych nie wystepowalo) to byl zwykly silnik sluzacy do przemieszczania sie z punktu a do punktu b. bo gdzie tu sportowe zaciecie skoro i 5d mialo wersje vti?
murinek777
12-11-10, 03:26
czyli wanut twierdzisz ze d16w4 sa mniej wytrzymałe ?? bo nie wiem jak odbierac twoja wypowiedz :D:P
Nie... Chodzi o to, że mają mniejsze przebiegi / nigdy nie były katowane, bo kupowali je ludzie do samochodów "rodzinnych" jakimi można przyjąć anglole 5D. Stąd te silniki to naprawdę dobry zakup. No chyba, że jak to wunat określił, dorwał się do niego "młody Jedi", który z tatusiowego wozu chciał zrobić szybowiec.
elCzachorro
28-07-11, 23:52
Niedługo będę miał okazję zmierzyć się z Astrą Bertone 1.8 tyle, że 116 konną. Mam u siebie teoretycznie taką samą moc więc zobaczymy:) Jestem ciekawy wyniku
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.