Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo



nonVtec
02-11-10, 21:04
Witajcie ;)

Panowie i Panie ;) chciał bym z Panstwem pogdybac na temat doładowania silnikow seri D.

D15B2 wydaje mi sie najpopularniejszym silnikiem wsrod 4 oraz 5 generacji Civica.

na ebay.com znajdziemy bez problemu tłoki, korby, panewki dostosowane pod doładowania, ale do silnikow D16Z6.

1.Pierwsze moje pytanie brzmi czy jest ktos wstanie poprawnie mi policzyc stopien sprezania ktory otrzymam w wyniku montarzu korbowodow oraz tłokow przystosowanych do D16Z6 w bloku D15B2 + wał z D15B2 (jest pewne ale, na ebay sa sprzedawane tłoki i korby kute obnizajace stopien sprezania, w wyniku czego montujac te tłoki i korby z ebaya w D16Z6 otrzymujemy 8.5:1)

2.Czy jest sens montowania głowicy z D16Z6?? Czy swap MPFI z D15B7 nie jest lepszym wyborem??(mniejsze koszta) (jako ze do Turbo potrzebny nam jest pełny wtrysk) Wiem ze potrzebne sa wieksze wtryski oraz sterowanie.

Prosze o powstrzymanie sie o wypowiedzi "wujek google, kupic B serie, podawanie linkow do stron na ktory moza obliczyc stopien sprezania itp."

zakit
02-11-10, 23:04
nie wujek google, ale bylo tu mnostwo takich tematow. wiec mozesz tutaj poszukac...

ale w duzym skrocie zmiana korb na te z z6 nie ma sensu, bo do tego jeszcze tloki, i nie widze zadnego sensu w tym.

pakuj mpfi(B7), na ssacym z z6, i dopiero na to turbo.
powiedz jakie graty chcesz wrzucic konkretnie to ktos napewno ic policzy kompresje, albo sam sobie policz:


http://www.zealautowerks.com/dseries.html

nonVtec
03-11-10, 07:32
ale w duzym skrocie zmiana korb na te z z6 nie ma sensu, bo do tego jeszcze tloki, i nie widze zadnego sensu w tym.



jaka jest roznica w bloku D15 a D16?? jest wogole??(moze roznic sie wysokoscia) chodzi mi o to ze łatwiej i taniej jest kupic korby, tłoki, wał z D16Z6 i wsadzic do bloku D15 (upieram sie na blok z D15 poniewaz jest łatwiej dostepny i sam taki posiadam)

jero11
03-11-10, 08:39
wał i korby z d16 nie pasują do d15, informacji szukaj w dziale "Turbo NA Swap" są już o tym tematy.