Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ubywa olej i dymi



berlo
02-11-10, 11:48
Witam
Mam problem ze swoją Hondą - rocznik 96, przebieg: 210000, +LPG

Najpierw miałem problem z układem chłodzenia, przyczyną okazała się uszczelka pod głowicą. Dałem auto do mechanika wizyta skończyła się wymianą uszczelki pod głowicą (oczywiście z planowaniem), wymianą oleju, do tego wymiana rozrządu i pompy wodnej... O kosztach nie będę pisał bo aż głowa boli! Układ chłodzenia działa teraz bardzo dobrze, ale pojawił się kolejny problem...
Mechanik powiedział, że wleje narazie jakiś badziewny olej po to żeby wszystko przeczyścił i po 1000km będzie wymieniony na jakiś porządny. Niestety przy tym oleju zauważyłem jak mi samochód strasznie kopci na biało... Oczywiście oleju zaczęło ubywac, po ok. 500km prawie zero oleju! Wycieku nie zauważyłem... Dolałem oleju, którego wcześniej używałem i który się sprawdzał (Castrol Magnatec 10W - 40 A3/B3), nalałem go między pierwszą a drugą kreskę bagnetu. Po 150 km jest już na dolnej kresce i podczas jazdy co troche duże kłęby białego dymu za samochodem...
Przed wizytą u mechanika z olejem było wszystko w porządku! Czy możliwe, że mechanik coś zawalił? Co mogło się stac?
Proszę o pomoc...

Z góry dzięki
Pozdrawiam

lar
02-11-10, 12:26
no wygląda na to ze wina nadal w uszczelce pod głowicą. Jezeli kopci na biało to znaczy ze spala płyn chłodniczy, zobacz czy masz "masło" pod korkiem wlewu oleju, lub sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy bo olej najprawdopodobniej ucieka do płynu chłodniczego. IMO źle założona uszczelka... czytaj - totalnie spartaczona robota przez mechanika

Shcopek
02-11-10, 16:11
Biały dym oznacza spalanie płynu chłodniczego (nie dobrze). lar dobrze napisał, że mechanik źle Ci założył uszczelkę. Niestety... musisz przygotować kolejne złotówki i jechać do mechanika, który Ci to porządnie zrobi.

berlo
02-11-10, 16:32
Byłem właśnie sprawdzic płyn w chłodnicy i korek do oleju. Chłodnica pełniutka, korek do oleju czysty... Coś nie jestem przekonany że może byc to źle zrobiona uszczelka pod głowicą... Ja podejrzewam pierścienie, tylko dlaczego by się to zaczęło dziac zaraz po wizycie u mechanika :/

Lcfr
02-11-10, 18:42
Byłem właśnie sprawdzic płyn w chłodnicy i korek do oleju. Chłodnica pełniutka, korek do oleju czysty... Coś nie jestem przekonany że może byc to źle zrobiona uszczelka pod głowicą... Ja podejrzewam pierścienie, tylko dlaczego by się to zaczęło dziac zaraz po wizycie u mechanika :/

koledzy maja racje-biały dym=uszczelka pod głowicą
płyn dostaje sie do cylindrów
coś zostało, źle zrobione jak kopci po wymianie uszczelki
natomiast zobacz czy kopci na biało czy na siwo...

ps. korek oleju może byc czysty bo krótki przebieg jest...

Dextero
02-11-10, 20:51
Zerknij jeszcze czy w zbiorniczku wyrównawczym nie wypływają pęcherzyki powietrza. Jak będą to uszczelka

berlo
12-11-10, 14:34
Sprawdziłem uszczelkę pod głowicą i to nie jej wina, jest dobrze zrobiona... Wydaje mi się, że pierścienie będą przyczyną zjadania oleju...
Pytanie: ile kosztuje wymiana i co należałoby wymienic razem z nimi?

Puca
12-11-10, 15:27
Jeszcze mogły pójść pierścienie :cool:

Lucas.FK2
12-11-10, 16:27
A co może się dziać jak podczas postoju lub jakiś małych manewrów(na odpalonym silniku) czasem poleci kropla albo kilka z rury wydechowej? Pytam z Czystej ciekawości.

klakier665
12-11-10, 20:06
pierścienie będą do wymiany a co za tym idzie kolejna uszczelka pod głowice musi byc nowa. NIe wymienianie pierścieni to częsty błąd ( sam wiem po swoim przykladzie-dokladnie te same objawy). Oczywiście zyczę Ci zeby to nie byla ich wina ale ja na obstawiam pierścionki na 99,9%.

Puca
12-11-10, 22:37
Gumki zaworowe tz. uszczelniacze :confused: Można je wymienić od góry. Ale nie daje jak mój przedmówca 99,9% :P