Zobacz pełną wersję : Reset kompa ABS
Jak zrobić reset komputera ABS w 6-genie?
Kasowanie kodów usterek
1. Zewrzeç zlacze serwisowe w okolicy dolnej oslony przedniego prawego slupka.
2. Nacisnij pedal hamulca.
3. Trzymajac wciśniety pedal hamulca wlaczyc zaplon. Kontrolka ABS zgasnie po 2 sekundach.
4. Po zgasnieciu kontrolki zwolnic pedal hamulca. Lampka zapali sie po 4 sekundach.
5. Po zapaleniu sie lampki, ponownie nacisnac hamulec. Lampka znów zgasnie po 4 sekundach (pedal jest wcisniety).
6. Po zgasnieciu lampki, zwolnic pedal hamulca.
7. Po 4 sekundach lampka kontrolna mignie 2 razy w odstepie 0,3 sekundy i oznacza to skasowanie pamieci DTC.
8. Sprawdzic wskazywanie kodów usterek oraz skasowanie pamieci.
UWAGA: Zawsze wykonywac wszystkie powyzsze punkty. W przypadku rozlaczenia zlaczecza serwisowego lub operowania pedalem
hamulca niezgodnie ze wskazaniami kontrolki ABS, kody usterek nie zostana skasowane.
młodyBogdan
10-07-14, 23:18
Czy w 5 gen procedura jest taka sama?
w 5genie nie trzeba nic kasować jak problem zniknie to zniknie kontrolka tak jak w przypadku check engine
młodyBogdan
11-07-14, 00:22
w 5genie nie trzeba nic kasować jak problem zniknie to zniknie kontrolka tak jak w przypadku check engine
Jestes pewien? Inni na forum pisza, ze trzeba kasowac bledy...
Jestes pewien? Inni na forum pisza, ze trzeba kasowac bledy...
jestem pewien
odłaczasz klemy na aku najwyżej i tyle
to nie SRS gdzie trzeba kasowac błedy
młodyBogdan
11-07-14, 01:15
Czyli jesli mam uszkodzony czujnik abs w tylnym lewym kole to wystaczy wymiana czujnika i problem znika? Czytalem, ze trzeba skasowac bledy w sterowniku ABS. Inaczej nawet jesli wymienie czujnik to w sterowniku zostaja zapamietane bledy nawet z przed roku czy tez dwudziestu lat i ABS dzialac nie bedzie.
. Inaczej nawet jesli wymienie czujnik to w sterowniku zostaja zapamietane bledy nawet z przed roku czy tez dwudziestu lat i ABS dzialac nie bedzie.
bzdury
młodyBogdan
11-07-14, 01:54
bzdury
No ok. Ja sie nie znam. Wiem tylko tyle co przeczytalem przez kilka ostatnich dni podczas poszukiwania info odnosnie ABS w V en. Jesli jednak nie trzeba wywalac bledow z pamieci to dlaczego po wymianie czujnika w tylnym lewym kole na "nowy" abs ciagle nie dziala i podczas samodiagnosyki kod bledu wciaz wskazuje tylne lewe kolo?
moha byc rożne abs tak jak sa rozne sterwoniki srs
rozłaczyłeś aku?
młodyBogdan
11-07-14, 10:59
Czujnik, ktory wlozylem jest identyczny jak ten, ktory byl wczesniej. Aki rozlaczalem ale to nic nie dalo.
spróbuj jeszcze wyjac bezpiecznik B2 (15A) z puszki abs na min 3s
pod maską ta mała koło dolotu
młodyBogdan
11-07-14, 15:01
Tak zrobilem i teraz samodiagnostyka nie wykazuje bledu. Tak samo bylo po resecie sterownika abs. Pozniej zrobie jazde probna ale jestem pewien, ze po przejechaniu niewielkiej odleglosci abs znow sie zapali...
młodyBogdan
11-07-14, 18:49
No i tak jak myslalem w trakcie jazdy ABS znow sie zaswiecil.
Odlaczylem czujnik ABS z prawego tylnego kola z ciekawosci. Po odlaczeniu zrobilem samodiagnostyke i komp wywala blad tylko tylnego lewego kola. Dlaczego nie widzi bledu w tylnym prawym kole skoro czujnik ABS jest odlaczony?
2 tygodnie temu robilem abs, tylko ze ja mam 6gen. Jesli wywala Ci blad czujnika lewego tylnego, podłącz miernik bezpośrednio do modułu ABS i do jednego z kabli przy wtyczce i sprawdzisz łączność... Tylko wczesniej sprawdz ktory kabelek jest odpowiedni za ten czujnik, metodą prob i bledow sprawdzaj pokoleji jeden po drugim...
Jeśli znajdziesz odpowiednie kabelki to ustaw miernik w widocznym miejscu i ruszaj nimi od początku wtyczki aż do samego czujnika absu spoglądając na miernik czy wartość się nie zmienia... być może gdzieś masz przerwe...
Drugi sposob to podłącz miernik, ustaw go na ohmomierz, auto na lewarek i lekko obracaj kołem zczytując odpowiednie wartości. Wtedy będziesz miał pewność czy sam czujnik jest sprawny. (z tego co pamiętam to od 700 do 1100Ohm to dopuszczalna wartość-nie pamiętam dokładnie)
W moim przypadku przerwa wynikała z winy maxymalnego obniżenia na gwincie. Talerzyki gwinta biły o kabelek absu, aż nadszedł moment że go zmiażdżyły i oba kable się przerwały.
Ogólnie to niby abs ale roboty przy tym jest :D
młodyBogdan
15-07-14, 02:01
2 tygodnie temu robilem abs, tylko ze ja mam 6gen. Jesli wywala Ci blad czujnika lewego tylnego, podłącz miernik bezpośrednio do modułu ABS i do jednego z kabli przy wtyczce i sprawdzisz łączność... Tylko wczesniej sprawdz ktory kabelek jest odpowiedni za ten czujnik, metodą prob i bledow sprawdzaj pokoleji jeden po drugim...
Jeśli znajdziesz odpowiednie kabelki to ustaw miernik w widocznym miejscu i ruszaj nimi od początku wtyczki aż do samego czujnika absu spoglądając na miernik czy wartość się nie zmienia... być może gdzieś masz przerwe...
Drugi sposob to podłącz miernik, ustaw go na ohmomierz, auto na lewarek i lekko obracaj kołem zczytując odpowiednie wartości. Wtedy będziesz miał pewność czy sam czujnik jest sprawny. (z tego co pamiętam to od 700 do 1100Ohm to dopuszczalna wartość-nie pamiętam dokładnie)
W moim przypadku przerwa wynikała z winy maxymalnego obniżenia na gwincie. Talerzyki gwinta biły o kabelek absu, aż nadszedł moment że go zmiażdżyły i oba kable się przerwały.
Ogólnie to niby abs ale roboty przy tym jest :D
Dzieki za cenne info. Jutro zrobie testy wedlug Twoich rad :-)
i jak sobie z tym radzisz?:D
młodyBogdan
29-07-14, 20:09
Jeszcze się za to nie zabrałem ;/ teraz ogarniam cos innego w aucie. Jak będę cos wiedział to dam znac ;D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.