Zobacz pełną wersję : Zbierzność/gleba
thompson17
31-10-10, 00:20
Witam, Panowie, jest taka sprawa:
auto (EG4) obniżyłem- sportowe amory i sprężyny i teraz tak,
zbierzność sie raczej posypała i tutaj moje pytanie, można to podregulować w zwykłej stacji diagnostycznej czy do zbierzności na glebie trzeba już mieć jakiś profi sprzęt? przód mam 60mm tył 40mm
jak wiadomo jak poszło auto w dół to zrobiło sie lekkie : /--\
majster nie będzie robił problemów ze względu na obniżenie?
jak to było u was?
Niekoniecznie posypala sie zbieznosc jesli nie ruszales wahaczy a same amortyzatory i sprezyny.
Katy jak sam zauwazyles owszem, poszly w negatyw. Nie powinno to jednak nastreczyc zadnych klopotow majstrowi od zbieznosci.
thompson17
31-10-10, 00:41
no własnie chodzi o kąty które poszłyt w negatyw, ciekawe czy zmieści to swoje urządzonko bo do nadkola niewiele jest od opony, to mnie martwi tylko:) a szkoda żeby mi zdzierało opony bo zakupiłem nowe
Freelancer
31-10-10, 01:05
Powiem tak Mam 4gen na takim zawiasie, jeżdże już tak od 4 lat, mam 15 felgi opony o rozmiarze 195 i profilu 50 i powiem szczerze że trza było zaklepać delikatnie ranty błotników w góre, bo przy skręcie i jednoczesnym najechaniu na wypukłość taką jak tory mulda lub garb obierałem sobie oponki :/ Kąty poszły w negatyw ale zauważyłem tylko z przodu że opony nie równą są starte od wewnątrz, ale za to bardzo pieknie połykam zakręty :P
thompson17
31-10-10, 09:23
no a nie wiecie jak to sie przedstawia jak by sie chciało tą zbierzność jednak ustawić? zrobiom to na zwykłym sprzecie?
bo szkoda generalnie opon żeby sie darły krzywo...
Szczerze? To nie słuchaj bredni. Jak masz sprężyny, amory i tuleje OK to nic Ci jakoś wyjątkowo nie będzie ścinać. Ja mam glebę -60, masa kumpli też i jakoś nikt z nas nie zauważył aby oponę ścinało - ja na swoich bridgestonach już drugi sezon śmigam, na zimówkach też i na razie nie widzę kompletnego powodu abym miał je wymieniać. Wywal te 80 pln na zbieżność, gdzie ustawią Ci ją wszędzie bez problemów (kolejny mit). Jedyny problem jaki możesz napotkać to, że nie wjedziesz na niektóre podnośniki i to wszystko.
Dokładnie jak mówi Rutkose, też mam glebe -60mm i ze zbieżnością nie było problemów, koleś ustawił dobrze i oponek nie ścina, 2 sezony przelatałem :) Na początku zimówki ścieło, bo była źle ustawiona zbieżność.
ścinanie zależy też od rozmiarów ogumienia;)
thompson17
31-10-10, 12:24
tzn?:D
ścina pewnie zdrowo szersze laczki?:)
aktualnie przeszedłem na coś nieco węższego ( mocno węższego) - 13cali stalówki w czarnym macie, lans:p oponki wąziutkie mam więc chyba nie powinienem sie martwić o ścinanie gum?
mam glebę -60 na amorka i sprężynkach, kąty oczywiście negatyw choć wyprowadzone lekko na wahaczach regulowanych, zbieżność była robiona komputerowo (40pln) jednak coś przycina od wewnątrz delikatnie - jakieś tulejki są odpowiedzialne? bo drążki, końcówki, sworznie nówki ....??
Freelancer
31-10-10, 19:41
Przecież Ja, nie powiedziałem ze opony sa do wymiany i kolego szanowny Ja nie bredze, ani nie tworze kolejnych mitów pnieważ koledzy z discovery i tak mają mase roboty z obalaniem ich. Jestem mechanikiem i radziłem sie w wielu stacjach i bedzie je delikatnie brać (zależy od opony, czy jest to nówka czy używka z niemiec i najważniejsze lata opony) ma na to wpływ właśnie ten negatyw, opona nie równo przylega do podłoża. W 5 gen. można zakupić wachacze górne reg. i zlikwidować do minimum ten negatyw.Kolega leci drugi sezon na glebie zobaczymy przy piątym sezonie jak sprężyny troszke puszczą autko na dół i bedzie większy pochył kół. Ale ja jestem tylko mechanikliem z 12 letnim stażem a zawieszeniem i układem przeniesienia napędu w 4gen. jakieś 10 z hakiem. tyle w temacie dziękuje za uwage :D
Ale ja nie pisałem o Tobie tylko o ogólnych przyjętych mitach ;) Co do szerokości to mam 195/50 15" i nic mi ścina.
Przy feldze 15 nie powinno ścinać, może gdyby były szerokie i o niskim profilu opony.
Dla przykładu u mnie przy zakupie samochodu były 195/50/15 przy zawieszeniu pro-tec -35mm i nic się nie działo.
Kupiłem koła 205/45/16 i po pewnym czasie zauważyłem że zbiera opony od środka, jeździłem 3 razy na zbieżność, gościu ustawił nawet lekkiego zeza ale nic to nie dało, od początku mówił że przyczyną są kąty które uciekały o 1.5 stopnia, na tych oponach zrobiłem może 20tys. km
teraz mam regulowane wahacze górne i kąty ustawione na 0 oraz nowe opony w tym samym rozmiarze i skończyły się problemy ze zdzieraniem opon od wewnątrz, w dodatku samochód lepiej się prowadzi :D wcześniej ciężej skręcało się kierownicą podczas jazdy.
thompson17
01-11-10, 09:46
a jak ja mam 13`stki na szerokości chyba 175 albo 165 to nie powinno zjadać chyba co?:)
Ja mam glebie -60mm przód i tył opony 15' 195/50 i w krótkim czasie mocno są zjechane od wewnątrz z przodu.
Dlatego potrzeba regulowanych wahaczy z przodu bo kąty uciekają... Sam też muszę się z tym uporać - w moim przypadku felga 17" - opona 205/40 i gleba -40 - zjada oponę od wewnątrz.
To ja nie wiem co Wy macie z tymi zawiasami (mowa o tych z 15"). Ja i jak już pisałem znajomi mamy glebę - 60 i nic nam hehe nie ścina :D A wiadomo jak geometria wygląda /\
Rutkose daj sobie na wstrzymanie :)
Podstawa to mieć sprawny górny wahacz tak jak mam to ja czy chciażby Ty i dlatego kąt mamy w okolicach 1' z minimalnym hakiem a to jest niemalże mieszczące się w normie, dlatego nie zjada jakoś drastycznie, że można to zobaczyć np po jednym sezonie.
no u mnie te górne nie są w najlepszym stanie. Po zimie je wymienie.
Teraz mam auto podniesione na maksa do góry. Czy jakbym teraz wymienił wahacze górne i ustawił zbieżność to potem znowu bym musiał ustawiać zbieżność jak dam glebę? U mnie regulacja wysokości polega na wyciąganiu całego amora.
Czy jakbym teraz wymienił wahacze górne i ustawił zbieżność to potem znowu bym musiał ustawiać zbieżność jak dam glebę?
tak
u nas na warsztacie zawsze jak wymieniam glupie amory zawsze jest robiona zbieznosc i uwierz mi ze przy wymianie amora potrafi sie zmienic wiem to z doswiadczenia a tyg. wymieniam ok 10 amorow sworzni i wszytskiego co sie da .
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.