Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Po remoncie bierze olej !!



Skrzati
30-10-10, 17:10
Ostatnio zrobilem remont b16a2 wszystko zrobione jak powinno byc wymienione panewki pierscienie..a na vtecu i tak leciutko zadymi bo dzisiaj kolega Mi powiedzial jak jechal za Mna..przejechalem 1000km i nie widze zeby oleju ubylo jest tyle co bylo..mysle ze to uszczelniacze poniewaz nie zostaly one wymienione?? co sadzicie o tym?

Kriss91
30-10-10, 17:18
Skoro nie ubyło oleju to w jaki sposób stwierdziłeś, że go bierze? :confused:

Skrzati
30-10-10, 17:26
Tak jak mowie kolega jechal dzisiaj za Mna i powiedzial ze na vtecu puszcza baka:(

Kriss91
30-10-10, 17:30
Jaki kolor dymu?

jasiek09
30-10-10, 17:35
robić generalke i zostawić uszczelniacze stare?

Skrzati
30-10-10, 17:44
No wlasnie malo sie sprecyzowal Mi sie wydaje ze napierdziela na czarno od zlej mieszanki on Mi mowi ze niby na niebiesko ale jak by tak bylo to by ubylo oleju przez te 1000km wiec nie wiem jak to juz jest;P

No niestety jakos calkowicie zapomnialem o tym a po 2 przy takich kosztach juz te 200zl Mnie ratowalo..

Mam pytanie tylko czy to moga byc uszczelniacze czy nie..Bo jezeli tak to na nastepny tydzien biore sie za to..

damian7444
30-10-10, 17:58
moga byc uszczelniace, ale 2 sprawa jest taka ze przy kapitalce jak wymieniles pierscienie panweki itd to silnik przy dotarciu wezmie ci troche oleju to normalne.najlepiej zebys sprawdzil jaki kolor tego dymu jest.

Skrzati
30-10-10, 18:01
Postaram sie to jak najszybciej sprawdzic..

Ale niby moj kolega mowi ze na niebiesko czyli olej..

damian7444
30-10-10, 18:05
taki blekitny kolor to znaczy ze bierze olej. ale na 90% beda to uszczelniacze. i teraz bd mial znowu koszta. nowa uszczelka pod glowice bo na tej juz nie zlozysz itd itd.
ja bym zrobil jeszcze te 1000km i bym sie wziol za to. poniewaz bd musial wymienic olej tez pasowalo by ;) ja u siebie jak generalke robilem to po 2000km zmienilem olej jeszce raz.

Kriss91
30-10-10, 18:17
Zawsze można zmienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Choć z drugiej strony skoro oleju nie ubyło po 1000 km to raczej nie widzę problemu. Mocno kopci? Jeśli to czarny dym to może po prostu nie spala Ci mieszanki?

damian7444
30-10-10, 18:22
przy dwóch wałkach to nie jest taka prosta sprawa wymienic uszczelniacze bez sciagania głowice;p

PeJot
30-10-10, 22:33
Spokojnie, uszczelniacze sprawdzisz odpalając po postoju czy zakopci z rury wydechowej ...

Zobacz jeszcze czy masz dobrze ustawiony zapłon i stan przewodów/świec bo jak nie ubywa oleju to może być wina nie spalonej mieszanki.

arturwwa
30-10-10, 23:18
ze tak spytam jak to docierane bylo? o ile bylo?

stashek
31-10-10, 08:14
No właśnie. 1000km a ten już go kręci na wysokie obroty.... Och... Skrzati... o ile dobrze pamiętam, to lubiał zażynać swoje Hondy

Skrzati
31-10-10, 09:55
No wiec tak nie mialem chonowanych tuleji bo nie bylo takiej potrzeby nie bylo owalu wiec wsadzilem tylko nowe pierscienie i panewki wszystko wyczyscilem skrecilem przejechalem 700km spokojnej jazdy nie obciazajac silnika po miescie chmujac silnikiem itd czyli tak jak powinno byc..pytalem sie emg o strojenie i powiedzial ze przy wymianie pierscieni to chodzi tylko o to zeby sie ulozyly dobrze bo panewki sie nie docieraja..wiec zastosowalem sie do tego co on powiedzial a ma pojeci duze o Hondziawce..

Wiem ze uszczelniacze da sie wymienic bez sciagania glowicy tylko jest pierdzielenia sie z tym..
nie wiem zobacze wlasnie sam niech ktos wsiadzie do mojego auta i bede jechal za nim i wtedy sam zobacze..no ja tam w lusterku nie widze nic on mowil Mi ze jak wchodzi na vteca to wtedy puszcza baka..ale sam to sprawdze dzisiaj i zobacze co z rurki poleci..wiem ze wczesniej mialem problem z mieszanka

jasiek09
31-10-10, 11:38
No właśnie. 1000km a ten już go kręci na wysokie obroty....

jeśli nie masz argumentów żeby poprzeć to co napisałeś tylko naczytałeś się googli to lepiej wcale nie pisać

stashek
31-10-10, 12:19
OT. Jestem na tym forum od 2008 roku, śledziłem codziennie losy do kwietnia tego roku i troszkę naczytałem się wypowiedzi kolegi Skrzatiego. Tyle. Nie wiem jak teraz jeździ i dba o auto.

Skrzati
01-11-10, 16:08
Jak kupilem auto nie wiedzialem wtedy co to jest b16a2 czemu z 1,6 ma tyle mocy itd. przez 2 lata pojalem troche i stosuje sie wszystkiego co powinno byc..wiec dokladnie tak jak kolega mowi jak nie masz argumentow to wcale nie pisz..uzasadnilem swoja odpowiedz czemu co i jak wiec raczej nie popelniam zadnych bledow co do dbania o Hanke !!

azyl82
01-11-10, 16:33
1000km to zdecydowanie za mało... robiłem podobny remont tylko że pod MINI ME po 1000km brała a w oleju były opiłki (łatwo sprawdzić stary olej wlewasz do bańki i przykładasz duży magnes) bo normalne że się coś tam zawsze będzie docierać ...Moje auto po 1000km brało olej i dymiło na vtecu...po 5000km i trzecim oleju już nie dymi. Ale olej i tam lubi jak się jeździ na vtecu... Jak zrobisz remont w dobrym warsztacie na oryginałach to i tak jest szansa że przy 7000obr./min. zacznie wsysać olej i małe dzieci :p

jasiek09
01-11-10, 16:58
to bardziej wina że miałeś jakąś obróbkę skrawaniem przed lub po remoncie w silniku niż docieranie, przy samej wymianie pierścieni docieranie trwa pierwsze kilkadziesiąt kilometrów jeśli dobrze się to robi....

arturwwa
01-11-10, 17:00
Jak zrobisz remont w dobrym warsztacie na oryginałach to i tak jest szansa że przy 7000obr./min. zacznie wsysać olej

chyba po to sie robi remont zeby tak nie bylo ;>

Skrzati
01-11-10, 20:31
Wiem ze tkz. docieranie u Mnie przebieglo dobrze..wiec to raczej nie tego wina ok narazie nie dzierzmy tego tematu dalej zobacze co bedzie dalej i wtedy sie odezwe..

Tylko ze problem w tym ze zima idzie i trzeba bedzie auto do garazu odstawic;/