Zobacz pełną wersję : OLEJ w VIII G
Panowie na korku w Hani 1.8 140KM mam oznaczenie oleju 5w20 mam taki lać w ogóle co to za specyfik? pierwsze słyszę
Musisz miec wersje na rynek USA. W tym kraju taki olej jest zalecany do hond. Ma on bardzo slabe wlasciwosci smarujace ale za to stawia male opory dla silnika przez co oszczedza paliwo. Wlej spokojnie 5W30 albo 5W40
Musisz miec wersje na rynek USA. W tym kraju taki olej jest zalecany do hond. Ma on bardzo slabe wlasciwosci smarujace ale za to stawia male opory dla silnika przez co oszczedza paliwo. Wlej spokojnie 5W30 albo 5W40
Dokładnie:)
Dzięki a jeszcze coś polecacie? SHELL CASTROL MOBIL ???? na czym jeździcie? zwrócę uwagę że mam LPG :-)
"Musisz miec wersje na rynek USA". TAK wersja USA
Millers Oils Motorsport CFS :) 5w40
Ja mialem 4 hondy i do kazdej lalem casrtol magnatc 5W40 tylko w 5l butelkach i bylem zadowolony. Na temat olejow bylo juz duzo poszukaj...
Panowie na korku w Hani 1.8 140KM mam oznaczenie oleju 5w20 mam taki lać w ogóle co to za specyfik? pierwsze słyszę
A jak długo masz już to auto?Bo z tego co piszesz to jest to chyba olej hondowski lany w pierwszym roku użytkowania.Ja miałem przez pierwszy rok olej 0W20.Teraz przy przeglądzie rocznym wlali już Schell 5W40.Choć leją też,jak ktoś extra chce Schell 5W30.Mnie jak kupiłem auto to radzili aby w razie czego dolać właśnie ten 5W40.Więc chyba jak wlejesz 5W30 lub 40 to będzie o'k.Pozdrawiam:)
[QUOTE=Jacek65;1149608]A jak długo masz już to auto?Bo z tego co piszesz to jest to chyba olej hondowski lany w pierwszym roku użytkowania.
Tak jest to olej oryginał hondy na 1 montaż którego oznaczenie 5w20 mam na korku. Auto mam od 2006r czyli prawie od nowości kupiłem (a właściwie mój brat) jak miało przebieg 13 tyś km a teraz ma prawie 40tyś km. Olej jeszcze kupiłem w USA taki fabryczny ale teraz w sklepie w polsce goście się dziwią co to jest? dlatego was pytam co lać w zamian
Więc tak jak napisałem.Lej co zaleca u nas serwis.Czyli 5W40 lub 5W30.I powinno być o'k.:)
Słuchajcie, a jak k...a sprawdzić poziom oleju w nowym aucie (miesięcznym). Na tym bagnecie NIC NIE WIDAĆ, olej jest świeży i jasny, bagnet cały pomarańczowy (w silniku 1.8). Jedynie szmatka pokazuje mi plamę po przetarciu bagnetu, więc coś tam jest:). Ale jak sprawdzić ilość oleju wg bagnetu NIE MAM POJĘCIA:(. A nowe auta na dotarciu potrafią zużywać olej i nie chcę mieć nagle sytuacji,że mi zaświeci się lampka o niskim poziomie oleju.
Hoze wyjmij bagnet, oczyść z oleju, włóż ponownie, wyjmij i popatrz pod lampę (słońce), będziesz widział delikatny odblask i warstewkę oleju, powinno być pomiędzy kreskami "#-ukośnymi", a prawdopodobnie będziesz miał troszkę ponad.
nie sprawdzaj na ciepłym silniku bo wtedy olej jest bardzo rzadki zrób to zimnym do światła wszystko widać
Na bagnecie jest "kratka". Na niej widac olej, nawet jak jest bardzo swiezy. Mozesz tez popatrzec na refleks swiatla. Tam gdzie siega olej, jest blyszczace miejsce.
Słuchajcie, a jak k...a sprawdzić poziom oleju w nowym aucie (miesięcznym). Na tym bagnecie NIC NIE WIDAĆ, olej jest świeży i jasny, bagnet cały pomarańczowy (w silniku 1.8). Jedynie szmatka pokazuje mi plamę po przetarciu bagnetu, więc coś tam jest:). Ale jak sprawdzić ilość oleju wg bagnetu NIE MAM POJĘCIA:(. A nowe auta na dotarciu potrafią zużywać olej i nie chcę mieć nagle sytuacji,że mi zaświeci się lampka o niskim poziomie oleju.
Jest wszystko o'k.:)Ja też w ubiegłym roku byłem zaskoczony tym zjawiskiem.Nic się nie przejmuj.I nie bój się o poziom.Mnie przez pierwszy rok prawie nic się nie zmieniło na bagnecie.Mimo iż jeździłem nawet w Alpach:D.Więc u ciebie też na pewno tak będzie.Ściemnieje ci po pewnym czasie i wszystko już będziesz widział.:oPozdrawiam.:)
Jeszcze jedno pyt ile Litrów wchodzi oleju do silnika 1.8 ?
i ile kosztuje wymiana oleju w serwisach z własnym olejem i filtrem a ile i ich materiałem :-)
Chodzi ci o serwis Hondy ?Z tego co pamiętam jak wymieniałem w poprzednim aucie,to wychodziło podobnie.Jak miałem swój olej to płaciłem za wymianę.Jak kupowałem olej na serwisie to wymianę miałem gratis.Olej wychodził taniej z beczki i w sumie były podobne koszty.:)
Tak o serwis ASO a ile tam wchodzi litrów ?
Więc z tego co pisze w instrukcji mojego 4D,to ilość całkowita wynosi 4,5l.Pisze jeszcze że wymiana z filtrem bez pozostałości oleju w silniku wynosi 3,7l.Ale nie wiem o co tu chodzi.Chyba musisz kupić 5l.Pozdrawiam.
Dodam jeszcze że w ASO wymienili mi olej w ilości 4,3l z filtrem przy przeglądzie rocznym.:)
a powinni Ci wlać nie więcej niż 4l,ja 3 razy kupowałem bańkę 4 l i zawsze wystarczało,Twoja nadwyżka zostanie sprzedana po zebraniu,większej ilości od innych klientów ,jakiemuś znajomemu mechanika
A do jakiego poziomu wlewasz?Bo na to już nie mam wpływu w ASO.Jest przegląd i wymieniają.Cóż zrobić?:(Pozostaje w przyszłym roku może jechać do innego ASO.Lub niby przypadkiem kiedyś zapytać się ile wchodzi oleju do silnika.A później można dyskutować.Zresztą za przegląd policzyli nawet mniej niż mówili na początku.Mniej niż powiedziano mi w innych ASO:). Więc nie jest tak źle.A wiadomo jak jest w serwisach.I to nie tylko w samochodowych.Zawsze z czegoś skorzystają:o.A jeszcze tylko jeden przegląd po dwóch latach i wtedy mogę ewentualnie wymieniać gdzie indziej.Na trzeci nie pojadę raczej bo rocznie nie robię więcej niż 20 tyś.:)
4 litry wchodzi akurat i stan oleju jest na max. Wiem, bo wymienialem juz kilka razy. I wole zawsze przywozic wlasny olej, bo wtedy przynajmniej wiem co jest wlewane... ASO nigdy nie robilo problemow, jesli na wymiane pojawialem sie z wlasnym olejem.
A jak to cenowo wychodzi?Taniej?:confused:No i czy przywoziłeś własny w okresie gwarancji czy już po niej.Na gwarancji jednak wolę aby lali co chcą.Bo później wiadomo,w razie czego do wszystkiego się doczepiają.Do końca gwarancji wytrzymam,a później zorientuje się jak jest korzystniej.Pozdrawiam.:)
Nie interesują mnie oszczedności na oleju, także nie wiem czy to wychodzi taniej. Kupuje dobry, markowy olej syntetyczny, spelniajacy z nawiazka wymagania Hondy i prawde powiedziawszy nigdy nawet nie pytalem jaki olej proponuje ASO. Po prostu nie mam przekonania do beczkowego oleju. To tak jak z piwem. Z nalewaka zawsze jest wieksza szansa, ze bedzie wodniste... :p
A co do gwarancji to jestes jakos przewrazliwiony...
Nie jestem przewrażliwiony, tylko znam życie:).Nie sadze również iż w ASO w beczce mają oszukany olej.Chyba nie opłacało by im się aż tak kombinować:rolleyes:.Co innego jakieś małe warsztaty.Mogłbym sądzić iż ty jesteś znów przewrażliwony na tym punkcie.:o
Jacek bez obrazy ,ale nie jesteś przewrażliwiony ,ale życia wogóle nie znasz, ,jesteś naiwny,to dobre słowo,w beczce mają dobry olej ,ale jak sam już napisałeś oszukali Cię już na jego ilości/dałeś się oszukać na jego ilości,tak opłaca sie im kombinować ,bo pomnóż takich minimum 50 kolesi jak Ty w miesiącu i już wiem skąd mój dobry kumpel ma co jakiś czas do sprzedania na boku 50 l oleju,masz jeszcze jakieś pytania
W czasach technikum miałem praktyki w jednym z ASO innej marki niż honda co sie mechanicy nakombinowali żeby wyrąbać klienta włącznie z kupnem cześci zamiennych i wsadzanie na przeglądach np filtry kabinowe powietrza itd... a olej to było obowiązkowe że klient kupował bańkę 5l do auta wchodziło 4.5 lub 4.3L więc zawsze jakoś zapominali oddać resztę klientowi a jak się upomniał to wtedy "OOO przepraszam bardzo - zapomniałem... " a olej stał na warsztacie do momentu aż klient nie odjechał dopiero potem do szafki. A potem kilku dniach jak sie uzbierało to wlewali "zlewki" lub "oszczędności" jak je nazywali następnemu klientowi a z magazynu brali nową zaplombowaną 5L bańkę którą sprzedali znajomym. A jak jednym razem kupili beczkę to pod koniec okazało sie że 25L brakuje bo sobie każdy za dużo wlewał na szczęście kierownik pojechał im po wypłacie pozdrawiam wszystkich mechaników w ASO :-) A tak w ogóle Dzwoniłem do ASO w Rzeszowie wymiana oleju 50zł plus olej 49zł za litr shell-a lub swój przywozicie we wtorek się tam wybieram bo i tak jadę w tym kierunku
Ja wiem o tym ze taki jet nasz kraj.Ale jak przywoziłem bańkę do ASO z poprzednim autem, to zawsze mi oddawali ją z resztą olejui wszystko się zgadało.Tyle tylko ze auto nie było na gwarancji więc lałem taki jaki uważałem że jest dobry.Po drugie,zdarzyło mi się nie raz samemu wymienić z pomocą znajomego mechanika.Więc wiedziałem co i jak.A po trzecie jak wymieniałem w ASO to tam stałem koło stanowiska i obserwowałem wymianę.Teraz jest trochę inaczej bo auto na gwarancji i nowocześniejsze.Sam już nie wymienię,a w ASO nie pozwalają przebyać w pobliżu stanowiska.Za dwa lata po gwarancji zobaczę czy można coś zrobić w tym kierunku, aby jak piszecie nie dać sie oszukać.Jak na razie pozostaje mi jeszcze raz jechać na przegląd.Choć być może do innego ASO.Pozdrawiam.
I dodam na koniec iż chyba nie ważne ile oleju wleją skoro cena za przegląd z wymianą oleju jest stała.No i uważam też że nie ma co wchodzić w konflikt z ASO jak auto jest na gwarancji.Bo mogę ich jeszcze potrzebować.:)
.No i uważam też że nie ma co wchodzić w konflikt z ASO jak auto jest na gwarancji.Bo mogę ich jeszcze potrzebować.:)[/QUOTE]
Kolego ile Ty masz lat,że jesteś taki naiwny,jak tylko minie Twoja gwarancja, od razu jesteś dla nich tylko kopalnią kasy i tyle ,wypną się na Ciebie,jako przykład po ostatnim gwarancyjnym przeglądzie nie stwierdzono nic złego,a ja po jakiś 3 miesiącach zauważyłem przy czyszczeniu uszczelek ,że ta od strony kierowcy jest przetarta w 3 miejscach,zrobiłem fotki ,napisałem do ASO i do Honda Poland i olali mnie ciepłym moczem po całości,ja nie musiałem zauważyć tych przetarć ,ale oni powinni, w końcu płacę za to kasę
wspomnę, że wcześniejszą a zarazem 1 w polsce wymianę oleju zrobił brat w ASO w Nowym Sączu (miał swój olej 5L) reszty nie dostał
Kolego ile Ty masz lat,że jesteś taki naiwny,jak tylko minie Twoja gwarancja, od razu jesteś dla nich tylko kopalnią kasy i tyle ,wypną się na Ciebie,[/QUOTE]
Widać mnie nie zrozumieliście:(.Po gwarancji to ja się na nich też mogę wypiąć:p.Bo uważam że auto tak szybko się póżniej nie zepsuje, skoro trzy lata bedzie o'k.W poprzednim aucie gwarancję miałem na rok i nie byłem na żadnym przeglądzie.I autko smigało 6lat bezawaryjnie:D.I nie korzystałem z ASO.A był to tylko Fiat.:rolleyes:Olej wymienię nie koniecznie w ASO.A filtry sam.A jak sie po gwarancji będzie często psuł to go sprzedam.Bo nie po to kupiłem nowe auto aby do niego przecież dokładać:(.Mnie chodzi że podczas trwania tych trzech lat nie chcę się z ASO kłócić.Bo róznie to bywa.A wszelkie naprawy w tym czasie muszę wykonać i tak tylko u nich.Już chyba wystarczająco jasno wytłumaczyłem o co mi chodzi:).Pozdrawiam.
Po co tyle gadania? Jak ktos chce lac sobie mieszanke "firmowa" oleju, to jego sprawa... Chcielismy tylko wytlumaczyc, ze na przeglad gwarancyjny mozna sie stawic z wlasnym olejem i w zadnym stopniu nie narusza to warunkow gwarancji (o ile spelnia parametry podane przez Honde, ASO powinna to sprawdzic przed zalaniem zreszta). Nie chce mi sie nawet tlumaczyc dlaczego. Jesli Jacek nie wierzysz, to zapytaj sie w swoim ASO. Albo jakimkolwiek innym.
Przyjście z butelką i nie przebywanie obok stanowiska podczas wymiany oleju też może przecież prowadzić do przekrętów.Wleją do silnika inny olej,a ten dany w butelce odleją sobie i sprzedadzą.:rolleyes: Może tak być,skoro ASO oszukują?:p A w ASO raczej nie pozwalają stać obok mechanika.I jak to sprawdzisz?Dlatego z butelką będę jeździł po gwarancji tam gdzie będę mógł obserwować wymianę.:)
Coz, korzystanie z ASO niejednego moze doprowadzic do paranoi haha.
TO juz jest szczyt pesymizmu - dać olej mechaniorowi w ASO i powiedzeć - odlałem sobie setke i na pewno speawdze w labo czy mnie nie och....jałeś :)
hmm niedług musze wymienić lej poprzedni właściciela zalał auto castrol 5w30 ja mam dostęp do 5w50 mobile1 co sadzicie otakiej zmiania?
zamiana jak każda inna - nie widzę problemu w takiej zamianie. Ja najpierw miałem jakiś shell (jak kupiłem auto) ale teraz ciągle leje Mobile 1 5W50 i jest git. Shella musiałem dolewać 1litr między serwisami. Mobile 1 dolewam max 200ml między serwisami...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.