Zobacz pełną wersję : SWAP d16z6 vs b18c4
Chcialbym zebyscie wypisali wszysatkie swoje za i przeciw Swapowaniu jesli chodzi o te dwa silniki. (swap do Civic ej9). Chcialbym tez zeby ten temat pozostal dla ludzi ktorzy maja taki sam problem jak ja. Nie moge sie zdecydowac na co zamieniac d14. Z jednej strony chcialbym zeby to nie bylo znow paliwozerneponiewaz robie dziennie okolo 250 km. Dodam ze to ma latac z LPG. I prosze nie wypisywac ze LPG to zlo. Kazdy ma inne poglady. Wiec jesli chodzi o temat LPG to zostawmy go w spokoju.
Prosilbym zebyscie wzieli pod uwage, ilosc przebywanych kilometrow i to ze samochod jest do jazdy na codzien, poruszania sie w miescie i na letnie wypady zagranice.
Rowniez chcialbym to rozpatrzec pod katem czesci wymiennych, ich dostepnosci itd.
wiem ze bylo kilka tematow o tym, ale chcialbym zeby w tym byly podane konkrety a nie dyskusja, dlaczego tak a nie inaczej.
Jesli temat wyda wam sie dziwny, lub denerwujacy prosze o usuniecie.
Pozdrawiam serdecznie.
Pako ma b18 z sekwencja i nie narzeka !
OSCAR tez ma i nie narzeka ;)
Pisalem, nie rozwijajmy tutaj tematu o LPG. Interesuje mnie jazda na codzien do pracy, wypady gdzies dalej po 1000-1500 km w jedna strone i dostepnosc czesci jak i ich roznica cenowa miedzy poszczegolnymi silnikami.....
B18 - 5-6tys silnik
d16 - 2-3tys silnik
przekładka tyle samo kosztuje.
Części do D serii są o wiele tańsze i myślę, że D16 lepiej zagazować niż b18. Z dostępnością części i tu i tu jest spoko - znajdziesz co będzie potrzebował.
Jeżeli chcesz jeździć tanio to myślę, że lepiej pójść w d16 - nie za wiele to pali (z gazem bedzie jeszcze oszczędniej, choć ja akurat nie przepadam za tym rozwiązaniem ), daje frajdę podczas jazdy i tyle. Ja bym nie wkładał b18 po to, żeby go gazować i jeździć z tym oszczędnie - szkoda pieniędzy
jesli tyle jezdzisz to wsadz gaz do tego co masz a nie bawisz sie w swapy
albo kup sobie diesla
cifek wawa
29-10-10, 19:41
wsadz hondowskiego diesla 1.7
gaz w tym co jezdze akurat mam. a chce Swapa bo gubie litr oleju na 1000 km. jak dam po obrotach to zgubie go nawet szybciej ;) Dymi na niebiesko i takie tam. Ogolnie mam zajechany motorek. Wole swapnac.
tez zalezy ile masz kasy na to.
jesli juz ma byc gaz to osobiscie wsadzilbym z6, mniejsze koszta samego swapa i czesci zamiennych.
no i o taka odpowiedz mi chodzilo, dziekuje i pozdrawiam ;)
Myślę że kolega wyżej ma rację,porównując te dwa silniki to na pewno taniej wyjdzie d-seria i mowa nie tylko o samym swapie lecz także o kompletnym rozrządzie no i oczywiście wymiany eksploatacyjne będą tańsze po za tym do b-serii raczej nie montuje się tanich instalacji LPG bo zle je znoszą(zaczytana opinia).
Możesz także poszukać najbardziej oszczędnego silnika 1.5(vtec-e).
Instalacje lpg posiadam sekwecje, porownujac z instalacja OSCARA ktory ma w b18c4 superwypasiona, musialbym tylko zmienic wtryski i gra muzyka :) Tak wiec nie mam instalki z pierwszej lapanki.
ewentualnie można walnąć inne d-serie, które też dysponują mocą 125km, jak np. D16W4-nowszy silnik, ceno około 2000-2500, D16Y8... D16z6 ciężko dostać niezajechany...:rolleyes:
d16w4 i d16y8 to blizniaki jedne montowany w 5d drugi w wypustach japonskich. Ja na twoim miejscu wzialbym b18 . Koszta jazdy na lpg wyjada podobnie - b18 wiecej lpg pali tylko jak czesto widzi czerwone pole. PAMIETAJ TYLKO O DOBREJ SEKWENCJI. Z b18 napewno bedzies zmial wiecej frajdy . Wrzucisz d16 i bedziesz sobie plul w brode za 2 miechy ze nie wziales b18. Te silniki sie raczej nie psuja i jak dorwiesz zadbany egzemplarz b18 bedzie smigal dlugooooo bezawarynie :) pozdro!!
jak dorwiesz zadbany egzemplarz b18 bedzie smigal dlugooooo bezawarynie :) pozdro!!
taaa, najpierw znajdz taki w dobrej cenie:D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.