PDA

Zobacz pełną wersję : SWAP d16z6 vs b18c4



hellrider
29-10-10, 17:25
Chcialbym zebyscie wypisali wszysatkie swoje za i przeciw Swapowaniu jesli chodzi o te dwa silniki. (swap do Civic ej9). Chcialbym tez zeby ten temat pozostal dla ludzi ktorzy maja taki sam problem jak ja. Nie moge sie zdecydowac na co zamieniac d14. Z jednej strony chcialbym zeby to nie bylo znow paliwozerneponiewaz robie dziennie okolo 250 km. Dodam ze to ma latac z LPG. I prosze nie wypisywac ze LPG to zlo. Kazdy ma inne poglady. Wiec jesli chodzi o temat LPG to zostawmy go w spokoju.


Prosilbym zebyscie wzieli pod uwage, ilosc przebywanych kilometrow i to ze samochod jest do jazdy na codzien, poruszania sie w miescie i na letnie wypady zagranice.
Rowniez chcialbym to rozpatrzec pod katem czesci wymiennych, ich dostepnosci itd.

wiem ze bylo kilka tematow o tym, ale chcialbym zeby w tym byly podane konkrety a nie dyskusja, dlaczego tak a nie inaczej.

Jesli temat wyda wam sie dziwny, lub denerwujacy prosze o usuniecie.


Pozdrawiam serdecznie.

n1uniek
29-10-10, 17:59
Pako ma b18 z sekwencja i nie narzeka !

hellrider
29-10-10, 18:18
OSCAR tez ma i nie narzeka ;)


Pisalem, nie rozwijajmy tutaj tematu o LPG. Interesuje mnie jazda na codzien do pracy, wypady gdzies dalej po 1000-1500 km w jedna strone i dostepnosc czesci jak i ich roznica cenowa miedzy poszczegolnymi silnikami.....

lozek
29-10-10, 18:36
B18 - 5-6tys silnik
d16 - 2-3tys silnik

przekładka tyle samo kosztuje.

Części do D serii są o wiele tańsze i myślę, że D16 lepiej zagazować niż b18. Z dostępnością części i tu i tu jest spoko - znajdziesz co będzie potrzebował.

Jeżeli chcesz jeździć tanio to myślę, że lepiej pójść w d16 - nie za wiele to pali (z gazem bedzie jeszcze oszczędniej, choć ja akurat nie przepadam za tym rozwiązaniem ), daje frajdę podczas jazdy i tyle. Ja bym nie wkładał b18 po to, żeby go gazować i jeździć z tym oszczędnie - szkoda pieniędzy

zico1981
29-10-10, 19:31
jesli tyle jezdzisz to wsadz gaz do tego co masz a nie bawisz sie w swapy
albo kup sobie diesla

cifek wawa
29-10-10, 19:41
wsadz hondowskiego diesla 1.7

hellrider
29-10-10, 20:00
gaz w tym co jezdze akurat mam. a chce Swapa bo gubie litr oleju na 1000 km. jak dam po obrotach to zgubie go nawet szybciej ;) Dymi na niebiesko i takie tam. Ogolnie mam zajechany motorek. Wole swapnac.

zico1981
29-10-10, 21:35
tez zalezy ile masz kasy na to.
jesli juz ma byc gaz to osobiscie wsadzilbym z6, mniejsze koszta samego swapa i czesci zamiennych.

hellrider
29-10-10, 21:57
no i o taka odpowiedz mi chodzilo, dziekuje i pozdrawiam ;)

elton_26
29-10-10, 22:05
Myślę że kolega wyżej ma rację,porównując te dwa silniki to na pewno taniej wyjdzie d-seria i mowa nie tylko o samym swapie lecz także o kompletnym rozrządzie no i oczywiście wymiany eksploatacyjne będą tańsze po za tym do b-serii raczej nie montuje się tanich instalacji LPG bo zle je znoszą(zaczytana opinia).
Możesz także poszukać najbardziej oszczędnego silnika 1.5(vtec-e).

hellrider
29-10-10, 22:07
Instalacje lpg posiadam sekwecje, porownujac z instalacja OSCARA ktory ma w b18c4 superwypasiona, musialbym tylko zmienic wtryski i gra muzyka :) Tak wiec nie mam instalki z pierwszej lapanki.

bebran
30-10-10, 21:04
ewentualnie można walnąć inne d-serie, które też dysponują mocą 125km, jak np. D16W4-nowszy silnik, ceno około 2000-2500, D16Y8... D16z6 ciężko dostać niezajechany...:rolleyes:

karas
30-10-10, 23:48
d16w4 i d16y8 to blizniaki jedne montowany w 5d drugi w wypustach japonskich. Ja na twoim miejscu wzialbym b18 . Koszta jazdy na lpg wyjada podobnie - b18 wiecej lpg pali tylko jak czesto widzi czerwone pole. PAMIETAJ TYLKO O DOBREJ SEKWENCJI. Z b18 napewno bedzies zmial wiecej frajdy . Wrzucisz d16 i bedziesz sobie plul w brode za 2 miechy ze nie wziales b18. Te silniki sie raczej nie psuja i jak dorwiesz zadbany egzemplarz b18 bedzie smigal dlugooooo bezawarynie :) pozdro!!

zico1981
02-11-10, 11:31
jak dorwiesz zadbany egzemplarz b18 bedzie smigal dlugooooo bezawarynie :) pozdro!!
taaa, najpierw znajdz taki w dobrej cenie:D