Zobacz pełną wersję : Smarowanie przekladni kierowniczej
borkosia66
27-10-10, 21:55
Witam.Chciałbym przesmarować przekładnie pod harmonijkami problem polega na tym ze nie znalazłem na forum specyfikacji smaru oraz dokładnej informacji gdzie przesmarować.Pozdrawiam.
hej
wklejam ci informacje z tego forum. wielokrotnie maglowany temat. no ale mogles nie zalezc :) od tego mamy siebie miedzy innymi.
ponizej cala instrukacja
"co do smarowania profilaktycznego trzeba sie zaopatrzyć w opaski zaciskowe plastikowe około +-20cm szt 2 szerokosć około 4-5 mm
smarujemy elementy ślizgowe które znajdują sie pod osłonami (harminijkami )maglownicy
co do smarowania to :zdejmujemy oryginalne opaski metalowe z osłon na maglu,tych harmonijek (jeśli je delikatnie rozszerzysz to da się je ponownie wykorzystać )
po usunieciu opasek skręcamy kierownice tak aby harmonijka pod którą będziesz smarować była jak najbardziej rozciągnięta (czyli smarujesz lewą stronę skręcasz w prawo i na odwrót )
zsuwamy osłonę i zapodajemy sporą ilość smaru głęboko pod osłonę (smarownicą )
to samo z drugiej strony
smaru powinno być na tyle dużo żeby podczas kręcenia kierą ściskająca sie harmonijka wciskała go w elementy trące które w czasie pracy (kręcenia kierą) usuwają ten smar spychając go w puste miejsca
po zakończeniu smarowania kazdej strony po kolei zaciskamy opaski
smar jaki można do tego wykożystac to np schell hdx2 z dodatkiem molibdenu jest to czarny smar z dodatkiem molibdenu o dość płynnej konsystencji ,aczkolwiek nie widze przeciwskazań dla innych produktów
ten kolorystycznie i konsystencyjnie bardzo przypomina oryginalny"
opaski zaciskowe plastikowe około +-20cm szt 2 szerokosć około 4-5 mm
wiele osób pisze, że zaciskają opaskami plastikowymi - nie lepiej stalowe skręcane:confused:
Też jestem przed smarowaniem, z tego co się przyglądałem to nie powinny te stalowe o nic haczyć, a na pewno będą lepiej trzymać. Te plastikowe zaciski wydają mi się mało solidne - chyba że kołnierz na przekładni jest głęboki.
kolego kolnierz jest w miare szeroki wiec mozna smialo uzyc tych plastikowych. jezeli uda ci sie zdjac nie uszkadzajac metalowych to oczywiscie ze bedzie to lepsza alternatywa :)
jak jest szeroki to pewnie że tak -szybciej;)
ja myślałem o metalowych tych na wkręta, nie tych zaciskowych co oryginalnie są założone /nie mam sprząta do zaciskania, a i miejsca tam na niego nie ma/.
Przekładni jeszcze nie ruszałem i nie wiem dokładnie jak tam jest z tym kołnierzem - tak więc dzięki za info
borkosia66
28-10-10, 22:01
Wielkie dzięki za odpowiedz na moje pytania , zostało tylko ostro brać się do roboty ,możne do soboty uda się zdobyć smar.Pozdrawiam .
Daj znać jak skończysz robote. Jako że kołnierz jest szeroki,wiec możesz użyć plastikowych opasek,kumpel tak robił i wszystko było w porządku,nie ma obawy.
polecam też zerknąć na temat założony całkiem niedawno prze zemnie. W postach też zeszliśmy na temat smarowania przekładni :) poniżej podaje linka:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?87013-g%F3rne-mocowanie-przedniego-amortyzatora-a-stukanie-zawieszenia
ponadto dodam tutaj tez to co pisałem w w/w temacie po nasmarowaniu przekładni - myślę że cenne uwagi:
Przy okazji smarowania przekładni warto też przeczyścić i nasmarować sobie cięgna zmiany biegów, bo po demontażu obudowy filtra powietrza wraz z całym układem dolotowym wszystko jest jak na patelni, toteż żal nie wykorzystać okazji.
Dodam, że z doświadczenia wiem, że trzeba te cięgna /ich mocowania/ w tym modelu raz na jakiś czas wyczyścić i przesmarować - lepiej biegi wskakują.
Ponadto, w kwestii smarowania tej przekładni, taka mała uwaga - może oczywista sprawa, ale myślę, że nie jedna osoba /z uwagi, że mało co widać po odsłonięciu osłony - miecha/ przesmaruje nie to co trzeba.
Mianowicie smaru należy nałożyć w frez elementu nr 15. Ten frez jest zarówno z jednej strony jaki z drugiej. W elemencie nr 15, który jest stały i się nie przemieszcza, jest umieszczony "drążek" do którego są przymocowane drążki kierownicze. Nasmarować trzeba ta ruchomą część.
Ktoś kiedyś też pisał /pisałem o tym wcześniej/, że widział, jak w serwisie pakowali smar w otwory pod elementem nr 14 - ma to sens, bo efekt będzie ten sam - jak nie lepszy. Tylko wg mnie szybciej zdjąć osłony - miechy aniżeli odkręcić drążki.
http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S5T501&nplblk=B__3320&s=0.45
gregor1230
14-11-10, 10:35
Ja zadam pytanie co ile , jak często należy wykonać ten zabieg oraz jaki jest objaw w momencie gdy smaru jest tam za mało?
smarowanie w zaleznosci od tego czy slyszysz trzesczenie przy ruszaniu kierownica (lewo-prawo). co do objawow to tak jak pisalem wczesniej. jak ruszasz delikatnie to porusz kierownica w lewo-prawo powinienes uslyszec takie obcieranie (jakby guma obcierala o gume badz metal). napewno uslyszysz to, dzwiek jest bardzo specyficzny.
gregor1230
16-11-10, 17:57
:) no to nie mam tego u siebie.
u mnie tak jak wcześniej pisałem - nic nie czeszczało, natomiast przy ruszaniu stukało - smarowanie pomogło.
Nie dość, że nie stuka to i lżej kierownica chodzi :)
Mam nadzieje, że na długo starczy to smarowanie.
borkosia66
18-11-10, 20:45
Witam.Mailem trochę problemów z znalezieniem odpowiedniego smaru,ale udało się .Po odsłonięciu osłon w rowku w którym przesuwa się listw było sucho.Wcisnąłem tam poprzez tubę na maksa , wydaje się ze kierownica chodzi trochę lepiej.
A ja mam takie pytanie: Ile może kosztować nasmarowanie przekładni w ASO?
Nie mam dostępu do kanału, a przy ruszaniu słyszę takie delikatne skrzypienie i chciałbym że mi ktoś to zrobił (najlepiej w Warszawie).
KLIK (http://allegro.pl/telefony-komorkowe-165) i KLIK (http://www.google.pl/#hl=pl&biw=1260&bih=631&q=Honda+ASO+warszawa&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=a1e82c651317d057)
Nie mam dostępu do kanału
z kanału tego nie zrobisz - najlepszy dostęp jest od silnika /po demontażu filtra powierza wraz dolotem/.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.