PDA

Zobacz pełną wersję : skaczące obroty, przyduszanie, dławienie, gaśnięcie



pimbartosz
27-10-10, 20:34
Witam wszystkich.

Posiadam Civica 1,7CTDI 2004r przebieg 225 tys.

Problem jaki mnie aktualnie dręczy to (skaczące obroty, przyduszanie, dławienie, gaśnięcie) wszystko dzieje się na luzie zarówno na zimnym jak i cieplym silniku, ale na cieplym sie to chyba nasila, lub przy jeżdzie w bardzo niskim zakresie obrotow 1-1,5 tys obr.

Aby to troche zobrazować to stojąc na luzie obroty skaczą tak 100-200, jesli w gorę to jest to bardzo krotki skok, jezeli przydysza to tak do 2-3 sekundy a potem podskakuje w droga strone i tak caly czas.

Zapala normalnie, przyspieszenie i spalanie ok. rozrząd wymieniany byl przy 160 tys, wymieniony czujnik położenia wału korbowego, zawory nieregulowane.

Przeczyscilem taz smoka w baku, sprawdziłem przewody paliwowe i powietrze raczej nigdzie sie tam nie dostaje.

Aso hondy w uk zdiagnozowało ze pompa paliwa do wymiany do tego przewody no i najlepiej jeszcze rozrzad jeszcze raz przy okazji. Po trzech dniach sprawdzania wystawili mi taka diagnoze ktora znacznie przewyższa wartosc auta ok Ł3000 alke biorac pod uwage ze nie juz mnie probowali naciągnąć kiedys to jakos im nie wierze za bardzo. Co lepsze inny serwis hondy po odczytaniu błedy spadek cisnienia paliwa na odczepnego zalecił zmienic filtr co oczywiscie nic nie dalo.

Jakis czas przed tem taki gość z polecenia odczytal inny błąd ktory mowil o przepięciach na czujniku pompy....

Czy ktoś już miał podobne objawy, lub czy komuś juz padła pompa i czy ten czujnik na pompie jest wymienialny, a moze jakos sie da to zregenerować?

Bede bardzo wdzięczny za sensowne wskazówki i podpowiedz

Krzysztof1969
28-10-10, 11:23
Dławienie przy braku paliwa rozumiem ale co ma wspolnego z tym falowanie obrotów? Chyba że coś się dzieje z komputerkiem albo jakimś czujnikiem. A kontrolka silnika się nie zapala? Przyznam że nie bardzo się na tym znam. Ale trzeba teoretyzować żeby do czegoś dojść. pompę możesz kupić na allegro używkę i wymienić samemu. Taniej wyjdzie.

pimbartosz
28-10-10, 21:20
kontrolki sie nie zapalaja, i nie sa to lagodne falowania obrotow lecz bardz szybkie gwałtowne skoki, jak sie stoi z boku to brzmi to tak jak by sobie chcial poszczekac.

I jeszcze jedno, przy włączonej klimie czestotliwosc tych skokow sie nasila.

Krzysztof1969
29-10-10, 08:53
No to ja przyczepiłbym się do regulatora obrotów, a resecik kompa zrobiłeś tak żeby sprawdzić? Ja Ci za wiele nie pomogę ale są tu nieźli fachowcy więc pewnie ktoś napisze coś sensownego. Skoki obrotów to mnie dzisi bo załóżmy że nie dostaje paliwa będzie zwalniał obroty i gasł, to samo będzie się działao jak sie zapowietrzy przewód ale jak wytłumaczyć skoki obrotów? Nie wiem....

genior
29-10-10, 16:42
problem może być ze strony świec więc najpierw to sprawdź

pimbartosz
29-10-10, 19:20
Swiece sa ok, pali bardzo ladnie (w dizlu świece działaja tylko przy odpalaniu auta i ich zadaniem nie jest umożliwienie rozruchu silnika lecz jedynie jego ułatwienie), nawet jesli wszyskie swiece byly by walniete to i tak wreszcie pewnie by odpalil

Krzysztof1969
29-10-10, 20:34
Pewnie że tak świece żarowe. Kolega nie przeczytał że to diesel. Z benzyniakiem byłoby łatwiej.

genior
30-10-10, 09:29
fakt zle przeczytalem
no to bedzie ciekawsza zagadka:rolleyes:

tomek
01-11-10, 21:01
qrcze - objawy wskazują na pompę. Przebieg tez już nie mały więc to może być pompa - nie wiem jak tutaj jest z filtrem paliwa, ale przed pompą jego bym wymienił.

pimbartosz
02-11-10, 07:41
filtr wymieniałem i nic nie pomogło, resetowanie kompa tez nie pomaga, ale to co mnie dziwi objaw potrafi ustapic na kilka dni lub tygodni a potem znow to samo

Krzysztof1969
02-11-10, 21:02
Bardzo dziwne. Raczej stawiam na elektronikę jakiś czujnik. Co może powodowac zwiększenie obrotów bądz ich falowanie. Bo obroty będą się zwiększać jeśli włączymy odbiornik prądu. A za to odpowiedzialny jest jakiś regulator który mierzy zapotrzebowanie na prąd.

http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/11-438.htm


A może regulator ciśnienia w pompie robi jaja? To ten mały element który wygląda jak filterek.

pimbartosz
04-11-10, 07:24
Juz mi wczesniej doradzono aby przeczyscic tego smoka co tez uczynilem i nie pomogła

Krzysztof1969
04-11-10, 19:09
Ale to da się wyczyścić, ja myślałem że raczej wymiana.

pimbartosz
10-11-10, 07:35
tak da sie wyczyscic, dostep jest od kabiny pasażerskiej pod siedziskiem tylnego siedzenia.

ridley
15-11-10, 08:20
NA 95% jest to regulator cisnienia paliwa ktory lubi sobie pasc od zlej jakosci paliwa i czyszczenie go nic nie da. Koszt, hmm o ile pamietam cos kolo 400 zl.