PDA

Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika a kąt wyprzedzenia zapłonu



elmer
06-12-06, 23:40
Wiadomo, że zapłon na zimnym silniku jest inny niż na rozgrzanym. Natomiast moje pytanie brzmi, czy jeżeli silnik się zaczyna przegrzewać, to czy ECU również modyfikuje zapłon (w tym przypadku pewnie cofa)?

carlose
07-12-06, 07:52
hmm no własnie, ciekawe pytanie. Ale raczej nie wydaje się mi aby seryjne ecu miało zapisane cofanie zapłonu na bardziej rozgrzanym silniku czy na większych obrotach, bo przecież po to piszę się mapy np pod turbo czy kompresor - by zapłon się cofał na większym doładowaniu

ale mogę się mylić 8)

elmer
07-12-06, 10:31
To o czym piszesz, to trochę inna sprawa, bo chodzi o niedopuszczenie do wzrostu temperatury w komorze spalania. I wynika z wystrojenia, a nie z zachowania się ECU względem odczytów z czujników temperatury cieczy chłodzącej.

Mi chodzi o sytuację, gdy chłodzenie jest zbyt mało wydajne i podczas katowania, np. na torze, temperatura silnika wzrasta ponad 90-95 st. I zastanawiam się, czy wtedy komp cofa zapłon, aby obniżyć temp. spalania, i tym samym próbuje obniżyć temp. silnika, czy po prostu ogranicza się do włączenia wentylatora. Jeśli coś takiego zachodzi, to silnik zacznie tracić osiągi z powodu opóźniania zapłonu.

rem36
07-12-06, 21:12
nei wiem napewno, ale bardzo watpie zeby komputer to robil, dopiero przy knock sensorze reguluje zaplon i ewentualnei doladowanie, jak bedzie sie przegrzewal to i tak bedzie tracil osiagi. Czujnik temperatury jest poto zeby komp wiedzial czy silnik jest cieply czy zimny i tymsamym operowal silniczkiem krokowym dawkami paliwa itp...

elmer
08-12-06, 01:45
Komp manipuje zapłonem zależnie od temperatury - na zimnym silniku jest zupełnie inny zapłon niż na ciepłym.

Antilag
10-12-06, 00:13
Wszystkie nowoczesne samochody wyposazone w komputer i elektroniczny zaplon wrazie jakiegos sygnalu o niepoprawnej pracy silnika cofaja zaplon, stad czesto "spadek" mocy nawet w przypadku awarii, ktora bezposrednio nie ma nic wspolnego z parametrami takimi jak moc.
W hondach typu civic 5gen raczej takiej opcji nie ma bo to staroc, nie wiem co w wyzszych gen.

LIO
10-12-06, 09:20
W hondach typu civic 5gen raczej takiej opcji nie ma bo to staroc, nie wiem co w wyzszych gen.
:roll:

sajmon1100
10-12-06, 14:37
Wszystkie nowoczesne samochody wyposazone w komputer i elektroniczny zaplon wrazie jakiegos sygnalu o niepoprawnej pracy silnika cofaja zaplon, stad czesto "spadek" mocy nawet w przypadku awarii, ktora bezposrednio nie ma nic wspolnego z parametrami takimi jak moc.
W hondach typu civic 5gen raczej takiej opcji nie ma bo to staroc, nie wiem co w wyzszych gen.pojechal po bandzie.....ale mysle ze to prawda- np w focusie ojca w instrukcj jest napisane ze jesli silnik sie przegrzewa tto mozna dojechać do stacji obsługi z mniejsza mocą ,jesli to zignorujemy to komputer odłancza 2 cylindy i silnik pracuje na dwóch a te wylonczone 2 słuzą jako pompa i wpompowują zimne powietrze by schłodzic silnik- w civie takich rzeczy niema,,,,wię chyba w razie przegrzewania komp nic nie robi