yonek
06-12-06, 23:20
Witam.
Posiadam silniczek d13b2 w gazie ktory pali 12L LPG/100KM przy spokojnej jezdzie (zmiana biegow w granicy 3500 rpm).
Podpuszczony przez kolege zacząłem krecic pokrętłem (które rzekomo było umieszczone na parowniku) z czarna plastikowa glowka i które rzekomo mialo regulowac mieszanke dawki gazu i powietrza (nadal nie wiem czy to prawda). Podczas minimalnego krecenia tym kurkiem zmienialy mi się obroty silnika na biegu jalowym – wiec ustawiłem na 900 rpm i tak zostawiłem. Po mojej „reperacji” podczas dluzeszgo uzywaniau „poprawionych” oborotow zaczcely spadac oboroty do 500rpm i z czasem podczas hamowania zaczal gasnac :) wiec zacząłem krecic dalej i coraz mocniej :) w tej chwili nie da się ustawic wyższych obrotow niż 500 rpm i silnik na biegu jalowym chodzi nierowno (a wczesniej spokojnie krecilo się na 1200rpm) i do tego podczas jazdy z otwartym oknem czuje zapach gazu :) Raz kręciłem na zimnym silniku, raz na cieplym :)
Poczytałem troche na forum i teraz wiem ze to jest pokretlo od przepustnicy i reguluje obroty biegu jalowego, ale czemu nie da się ustawic ich w gore? Czy mam racje? Co ja tak właściwie porobiłem?
Posiadam silniczek d13b2 w gazie ktory pali 12L LPG/100KM przy spokojnej jezdzie (zmiana biegow w granicy 3500 rpm).
Podpuszczony przez kolege zacząłem krecic pokrętłem (które rzekomo było umieszczone na parowniku) z czarna plastikowa glowka i które rzekomo mialo regulowac mieszanke dawki gazu i powietrza (nadal nie wiem czy to prawda). Podczas minimalnego krecenia tym kurkiem zmienialy mi się obroty silnika na biegu jalowym – wiec ustawiłem na 900 rpm i tak zostawiłem. Po mojej „reperacji” podczas dluzeszgo uzywaniau „poprawionych” oborotow zaczcely spadac oboroty do 500rpm i z czasem podczas hamowania zaczal gasnac :) wiec zacząłem krecic dalej i coraz mocniej :) w tej chwili nie da się ustawic wyższych obrotow niż 500 rpm i silnik na biegu jalowym chodzi nierowno (a wczesniej spokojnie krecilo się na 1200rpm) i do tego podczas jazdy z otwartym oknem czuje zapach gazu :) Raz kręciłem na zimnym silniku, raz na cieplym :)
Poczytałem troche na forum i teraz wiem ze to jest pokretlo od przepustnicy i reguluje obroty biegu jalowego, ale czemu nie da się ustawic ich w gore? Czy mam racje? Co ja tak właściwie porobiłem?