Zobacz pełną wersję : Hamulce przód a swap hamulców
Witam! nie znalazłem podobnych tematów (moze nie potrafię szukać :-P)
Auto stało 3 miesiace bez ruchu. Po tym czasie na badaniu technicznym wyszła bardzo duża różnica w hamowaniu - lewa/prawa. Klocki jeszcze są. Co mogło się stać?
Czy duża jest poprawa w hamowaniu po przekładce z 240 mm na 260 mm na przodzie?? Może się ktoś wypowiedzieć kto tak zrobił??
na poczatek przesmaruj tloczki! Zobacz jak wogole one chodza!
Jak auto stalo to po pierwsze przegonic, zeby tarcza wrocila do "swiecacej" postaci.. Jesli nie wroci lub dalej sa roznice to zdjac klocki, wyczyscic dokladnie blaszki i koncowki klockow, ktore chodza w blaszkach.. sprawdzic tloczki i sworznie..
Jak jedno z moich aut stalo to pojezdzilem i wrocilo do normy, w eg3 jednak musialem rozbierac i czyscic..
pzdr
Czy duża jest poprawa w hamowaniu po przekładce z 240 mm na 260 mm na przodzie?? Może się ktoś wypowiedzieć kto tak zrobił??
nie jakas spora ale zawsze jest! :)
Czy duża jest poprawa w hamowaniu po przekładce z 240 mm na 260 mm na przodzie?? Może się ktoś wypowiedzieć kto tak zrobił??
moze nie tyle w hamowaniu co poprawi odporność na przegrzewanie
w jednorazowym ostrym hamowaniu i przy normalnej jezdzie raczej nie zauwazysz róznicy
ja po wymianie tyłu na tarcze czuje róznice,staje w miejscu przy mocnym hamowaniu,a poza tym jak smigam 150 i heblije to juz nie talepie samochodem jak na bebnach.
ja po wymianie tyłu na tarcze czuje róznice
ja tez czułem bo to prawda :D
Wyjaśniła się duża różnica na hamowaniu - lewa/prawa. Po prawej stronie dolny bolec, trzpień, czy jak się to nazywa, który umożliwia ruch hamulca zapiekł się, nie miał smarowania. Trzeba było wybijać sporym młotem. Okazało się, że gumowa osłona była dziurawa. Na wszelki wypadek nasmarowałem wszystkie bolce w hamulcach. Jest dużo lepiej, zmniejszyły się wibracje na kierownicy. Ale na ral wibruje od 100 do 130, mimo iż z kołami wszystko jest ok, są wyważone.
Wracając do hamulców po kilku kilometrach szaleństw - gwałtowne przyspieszanie, hamowanie, zakręty - czyli nieco szybszą jazdę po ulicach :twisted: hamulce bardzo szybko przestają działać. Odczuwalne jest to w gorszym hamowaniu i bardzo głośnej pracy. Porównałbym to z końcem klocków w innych autach. Czy hamulce są przegrzane? Czy może klocki lub tarcze do wymiany? Może coś innego jest jeszcze nie sprawne? Czy to standardowa bolączka hondy?
najprawdopodobnie przypaliłeś klocki/tarcze. to ze hamulce przestaja dzialac to efekt gotującego sie płynu - zmien na swiezy dot4.
Wracając do hamulców po kilku kilometrach szaleństw - gwałtowne przyspieszanie, hamowanie, zakręty - czyli nieco szybszą jazdę po ulicach hamulce bardzo szybko przestają działać. Odczuwalne jest to w gorszym hamowaniu i bardzo głośnej pracy. Porównałbym to z końcem klocków w innych autach. Czy hamulce są przegrzane? Czy może klocki lub tarcze do wymiany? Może coś innego jest jeszcze nie sprawne? Czy to standardowa bolączka hondy?
no niestety tarcze przednie będą do wymiany głośna praca i wibracje to jest obiaw przegzania
inna sprawa że ''civiki''maja takie bolączki przy intensywnym użytkowaniu :D ty dodatkowo jeżdzisz ostro i masz tarcze 240 mm co ułatwia znacząco przegzewanie a cio za tym idzie zniszczenie tarcz w tym dość cięzkim samochodzie
ten sam problem maja uzytkownicy eg3 a to lżejsza fura
A czy da się to jakoś podleczyć zmianą płynu, klocków lub tarcz, czy lepiej zainwestować w kolplecik z Vti? Jeżeli Vti to sam przód wystarczy?
jak jest gotówka to lepiej się pobawić w jakiś swapik
tez tak uwazam bo powiem Ci, ze roznice sam odczulem po zmienie w coupe z tarcz 240 na 262 z tym, ze mialem B16.
Odnowie troche temacik;) Chce zrobic swapa na hamulce 280mm z 1.8 Vti. Co dokladnie musze zakupic? Musi byc wtedy 5 srubek na kolko czy da rade jakos zrobic aby byly 4 srobki? Czy felga 14 cali wtedy wejdzie na takie hample;P
Prawie 3 letni odkop i do tego pytaniem na które są wyczerpujące odpowiedzi 5 tematów niżej :eek:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8735&page=90
A jesli nie potrafisz czytać i szukać to :
1. potrzebujesz wszystko, przednie zwrotnice kompletne z piastami, tarczami, zaciskami, klockami, przewodami hamulcowymi, czujnikami ABS (jesli takowy posiadasz), tylne wahacze wraz z piastami, tarczami, zaciskami, klockami, przewodami hamulcowymi, linkami recznego, czujnikami ABS, serwo hamulcowe wraz pompa hamulcowa 1"
2. heble z 1.8 VTI nie sa na 5 szpilek tylko 4 które są w rozstawie 4x114.3
3. zadne felgi 14" nie wejda na te hamulce, minimum 15"
Troche odkopalem;) Wpisalem w szukajke hamulce vti i jakos nie znalazlem... W kazdym razie dzieki bardzo za odpowiedz. A przy montazu tarcz 262mm 14'' wejdzie?
czy lepiej zainwestować w kolplecik z Vti? Jeżeli Vti to sam przód wystarczy?
Jak robić to najlepiej od razu 280. Albo całość z B18 na 4x114 (tarcze z tyłu od razu) albo kombinujesz tarcze od rovera i masz dalej 4x100.
262 szału nie robi nawet w lżejszym solu.
Czyli da rade miec zostaw 4x100 tylko ze juz 14 cali felg z oponkami zimowymi nie wsadze;( Musze jeszcze troche kasy dozbierac na taki zestaw bo hamulce plus zmiana felg z oponami to dosc spory wydatek.
Czyli da rade miec zostaw 4x100
da radę tylko trzeba kombinować z elementami od hampli 280 i 260 a tarcze od rovera
Ludzie jest temat o swapie hamulcy do ktorego link podalem kilka postow wczesniej i w nim jest to wszystko bardzo dobrze i sensownie opisane.
Jest opisane dokladnie o swapie 4x114. Jest dokladnie opisane co i jak zeby miec 282 4x100.
Nie mozna troche poczytac tylko trzeba klepac bezsensownie to samo setny raz ?
ale po co czytac jak mozna zapytac?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.