Zobacz pełną wersję : Swap z d14a4 na d15b
Witam. Powoli zaczynam się rozglądać za silnikiem do mojej ej9 z d14a4. Wybór padł na d15b. I tu powstaje pytanie co dokładnie będę potrzebował do takiego swapa? Najbardziej mnie przeraża kwestia elektroniki i czy będę musiał przekładać całą wiązkę czy wystarczy jakaś przejściówka? I jaki komp będzie do tego najlepszy P28?
najlepszy to bedzie oryginalny p08, zapewne beda potrzebne cale wiazki, u siebie masz obd2 a o ile pamietam to wszystko d15b mialy obd1, ale nie pamietam. powiedz na dokladnie ktorego d15b chcesz swapa.
hmmmmmmm nie wiedziałem że jest kilka wersji tego silnika. Chodzi mi o d15b JDM 130 km. Raz widziałem na allegro d15b z świecami od strony ssącego ale mi chodzi o ten ze świecami od wydechowego.
Jest d15b bez vtec'a, d15b z vtec i d15b z 3-stage vtec. Ten drugi jest na obd1, trzeci na obd2, pierwszy nie wiem ale chyba nikogo on nie zainteresuje.
hmmmmmmm nie wiedziałem że jest kilka wersji tego silnika. Chodzi mi o d15b JDM 130 km. Raz widziałem na allegro d15b z świecami od strony ssącego ale mi chodzi o ten ze świecami od wydechowego.
jw kolega pisze interesuje cie pewnie ten drugi albo 3ci, poza ob roznia sie jeszcze tym ze ten na obd2 ma 3stage vtec, a to co widziales na allegro to nie jest d15b tylko d15b2, przyjzyj sie zdjeciu - na pokrywie jest napisane nawet ;) on tam chyba rok juz stoi i nikt go nie chce.
no dobra w takim razie co jest lepsze zwykły vitek czy 3-stopniowy? prawdopodobnie mniej roboty będzie przy 3-stopniowym (tylko ze nie ma kicka:( )
Jak nie ma kicka. Ma taki sam jak kazdy inny sohc vtec - trzeci stopien (a wlasciwie to pierwszy) w d15b to econo.
Poza tym bedzie potrzebna cala wiazka, bo w EJ9 jest to dziwne OBD niekompatybilne z zadnym innym.
z tym OBD to trudno powiedzieć bo jest to silnik d14a4 i słyszałem ze to nie jest takie straszne jak w przypadku d14a3
Ogólnie miał koleś w Krakowie do sprzedania d15b 3-stage VTEC i chciałem to brac. Poczytałem o tym silniku na zagranicznych forach i wyczytałem że własnie był montowany w sedanach VI gen VTi. Odpusciłem bo z wiązka nie chciało mi sie juz drugi raz bawić a poza tym skrzynie by trzeba zostawić z mojego starego d15 bo w tym 3-stage dłuższa jest. Dla tego go odpuściłem. Masz ciekawy artykuł na początek o d15b VTEC i d15b 3-stage VTEC po angielsku:
http://asia.vtec.net/article/d15b/
Ps. na forum ktoś ma 3-stage w jajku chyba, pamiętam z avatara i opisu.
jarosz mial/ma u siebie ten 3 stage
znalazłem na forum SSG użytkownika gajin który robił takiego swapa ale na tym temacie niema żadnych detali (jak to na forum SSG) http://www.streetshadows.pl/printview.php?t=4483&start=0&sid=6e58d3c51a582fab55501bcedd8e6497
Boogie_htk
10-11-10, 19:27
to auto sunnyboy`a z tego forum. i chyba on nie miał tego 3 stopniowego vtec`a
poczytałem troszkę i raczej sobie odpuszczę temat bo później mogą być z częściami (np pompa wody) no i te 130 koni jest do osiągnięcia na japońskim paliwie czyli wyjdzie to samo co d16z6 i prawdopodobnie będzie wkładany własnie ten silnik lub y8
poczytałem troszkę i raczej sobie odpuszczę temat bo później mogą być z częściami (np pompa wody) no i te 130 koni jest do osiągnięcia na japońskim paliwie czyli wyjdzie to samo co d16z6 i prawdopodobnie będzie wkładany własnie ten silnik lub y8
a czytales o tym japonskim paliwie? ze tak mowisz? to zwykle ron 91, wiec zadne wysokooktanowe.
ja nie widze problemu z czesciami dziwnym trafem...na necie jest mnostwo opisow ktore czesci od czego wziac, wiec gdzie tu problem?
a czytales o tym japonskim paliwie? ze tak mowisz? to zwykle ron 91, wiec zadne wysokooktanowe.
ja nie widze problemu z czesciami dziwnym trafem...na necie jest mnostwo opisow ktore czesci od czego wziac, wiec gdzie tu problem?
dokladnie :o
teraz nie mogę odszukać tego artykułu na chamerykańskiej stronie który mówił że jest problem z pompą wody (ani b7 ani z6 nie pasuje) było jeszcze kilka przykładów no i poza tym dzwoniłem do Tygryska i mówił że ostatnio d15b miał 8 miesięcy temu a z allegro jakoś bał bym się kupić silnik który jest wystawiony z 6 miesięcy i to z palety
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html
zapewne chodzilo ci o ten link?
a o silnik z allegro to pewnie chodzi o ten co jest wystawiony jako d15b a jest zwykle b2.
Tak chodziło mi właśnie o to. Na alledrogo są aktualnie 2 d15b:
http://allegro.pl/honda-civic-swap-silnik-vtec-d15b-montaz-jdm-i1278450692.html
http://allegro.pl/honda-civic-96-01-d15b-jdm-swap-silnika-130koni-i1311921494.html
na razie nie musze sie w sumie martwić że nikt zaufany niema takiego silnika bo całą operację che dokonać na wiosnę. Zastanawia mnie czy panewki ACL Race będą pasować np. od Z6
gdybys poczytal tego linka co dałem to bys wiedział, ale generalnie trzeba by było pomierzyc wał, ale na zagramanicznych forach mówią ze d15b ma zupelnie inny wal niz wszystko, i raczej jesli chodzi o panewki to mysle ze blizej tym od b2/7 do tego silnika niz tych od Z6, chociaz korby podobno są takie same jak w z6...
a tak btw to po co ci odrazu wiedziec o panewkach? odrazu stawiasz ze po ew odpaleniu swapa sie przekreca?
kolega lubi pałowac na zimnym i woli sie ubezpieczyc na przyszlosc :D
poczytaj to:
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.