Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Swap z d14a4 na d15b



EvrrGreen
26-10-10, 13:03
Witam. Powoli zaczynam się rozglądać za silnikiem do mojej ej9 z d14a4. Wybór padł na d15b. I tu powstaje pytanie co dokładnie będę potrzebował do takiego swapa? Najbardziej mnie przeraża kwestia elektroniki i czy będę musiał przekładać całą wiązkę czy wystarczy jakaś przejściówka? I jaki komp będzie do tego najlepszy P28?

zakit
26-10-10, 21:57
najlepszy to bedzie oryginalny p08, zapewne beda potrzebne cale wiazki, u siebie masz obd2 a o ile pamietam to wszystko d15b mialy obd1, ale nie pamietam. powiedz na dokladnie ktorego d15b chcesz swapa.

EvrrGreen
26-10-10, 22:56
hmmmmmmm nie wiedziałem że jest kilka wersji tego silnika. Chodzi mi o d15b JDM 130 km. Raz widziałem na allegro d15b z świecami od strony ssącego ale mi chodzi o ten ze świecami od wydechowego.

radar333
26-10-10, 22:59
Jest d15b bez vtec'a, d15b z vtec i d15b z 3-stage vtec. Ten drugi jest na obd1, trzeci na obd2, pierwszy nie wiem ale chyba nikogo on nie zainteresuje.

zakit
26-10-10, 23:19
hmmmmmmm nie wiedziałem że jest kilka wersji tego silnika. Chodzi mi o d15b JDM 130 km. Raz widziałem na allegro d15b z świecami od strony ssącego ale mi chodzi o ten ze świecami od wydechowego.

jw kolega pisze interesuje cie pewnie ten drugi albo 3ci, poza ob roznia sie jeszcze tym ze ten na obd2 ma 3stage vtec, a to co widziales na allegro to nie jest d15b tylko d15b2, przyjzyj sie zdjeciu - na pokrywie jest napisane nawet ;) on tam chyba rok juz stoi i nikt go nie chce.

EvrrGreen
27-10-10, 09:49
no dobra w takim razie co jest lepsze zwykły vitek czy 3-stopniowy? prawdopodobnie mniej roboty będzie przy 3-stopniowym (tylko ze nie ma kicka:( )

Kras
27-10-10, 10:23
Jak nie ma kicka. Ma taki sam jak kazdy inny sohc vtec - trzeci stopien (a wlasciwie to pierwszy) w d15b to econo.
Poza tym bedzie potrzebna cala wiazka, bo w EJ9 jest to dziwne OBD niekompatybilne z zadnym innym.

EvrrGreen
27-10-10, 10:38
z tym OBD to trudno powiedzieć bo jest to silnik d14a4 i słyszałem ze to nie jest takie straszne jak w przypadku d14a3

radar333
27-10-10, 11:15
Ogólnie miał koleś w Krakowie do sprzedania d15b 3-stage VTEC i chciałem to brac. Poczytałem o tym silniku na zagranicznych forach i wyczytałem że własnie był montowany w sedanach VI gen VTi. Odpusciłem bo z wiązka nie chciało mi sie juz drugi raz bawić a poza tym skrzynie by trzeba zostawić z mojego starego d15 bo w tym 3-stage dłuższa jest. Dla tego go odpuściłem. Masz ciekawy artykuł na początek o d15b VTEC i d15b 3-stage VTEC po angielsku:
http://asia.vtec.net/article/d15b/
Ps. na forum ktoś ma 3-stage w jajku chyba, pamiętam z avatara i opisu.

zakit
27-10-10, 23:39
jarosz mial/ma u siebie ten 3 stage

EvrrGreen
28-10-10, 08:50
znalazłem na forum SSG użytkownika gajin który robił takiego swapa ale na tym temacie niema żadnych detali (jak to na forum SSG) http://www.streetshadows.pl/printview.php?t=4483&start=0&sid=6e58d3c51a582fab55501bcedd8e6497

Boogie_htk
10-11-10, 19:27
to auto sunnyboy`a z tego forum. i chyba on nie miał tego 3 stopniowego vtec`a

EvrrGreen
11-11-10, 09:26
poczytałem troszkę i raczej sobie odpuszczę temat bo później mogą być z częściami (np pompa wody) no i te 130 koni jest do osiągnięcia na japońskim paliwie czyli wyjdzie to samo co d16z6 i prawdopodobnie będzie wkładany własnie ten silnik lub y8

zakit
12-11-10, 08:23
poczytałem troszkę i raczej sobie odpuszczę temat bo później mogą być z częściami (np pompa wody) no i te 130 koni jest do osiągnięcia na japońskim paliwie czyli wyjdzie to samo co d16z6 i prawdopodobnie będzie wkładany własnie ten silnik lub y8

a czytales o tym japonskim paliwie? ze tak mowisz? to zwykle ron 91, wiec zadne wysokooktanowe.
ja nie widze problemu z czesciami dziwnym trafem...na necie jest mnostwo opisow ktore czesci od czego wziac, wiec gdzie tu problem?

sunnboy
12-11-10, 09:48
a czytales o tym japonskim paliwie? ze tak mowisz? to zwykle ron 91, wiec zadne wysokooktanowe.
ja nie widze problemu z czesciami dziwnym trafem...na necie jest mnostwo opisow ktore czesci od czego wziac, wiec gdzie tu problem?
dokladnie :o

EvrrGreen
12-11-10, 11:57
teraz nie mogę odszukać tego artykułu na chamerykańskiej stronie który mówił że jest problem z pompą wody (ani b7 ani z6 nie pasuje) było jeszcze kilka przykładów no i poza tym dzwoniłem do Tygryska i mówił że ostatnio d15b miał 8 miesięcy temu a z allegro jakoś bał bym się kupić silnik który jest wystawiony z 6 miesięcy i to z palety

zakit
12-11-10, 13:55
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html

zapewne chodzilo ci o ten link?

a o silnik z allegro to pewnie chodzi o ten co jest wystawiony jako d15b a jest zwykle b2.

EvrrGreen
12-11-10, 18:36
Tak chodziło mi właśnie o to. Na alledrogo są aktualnie 2 d15b:
http://allegro.pl/honda-civic-swap-silnik-vtec-d15b-montaz-jdm-i1278450692.html
http://allegro.pl/honda-civic-96-01-d15b-jdm-swap-silnika-130koni-i1311921494.html


na razie nie musze sie w sumie martwić że nikt zaufany niema takiego silnika bo całą operację che dokonać na wiosnę. Zastanawia mnie czy panewki ACL Race będą pasować np. od Z6

zakit
12-11-10, 22:19
gdybys poczytal tego linka co dałem to bys wiedział, ale generalnie trzeba by było pomierzyc wał, ale na zagramanicznych forach mówią ze d15b ma zupelnie inny wal niz wszystko, i raczej jesli chodzi o panewki to mysle ze blizej tym od b2/7 do tego silnika niz tych od Z6, chociaz korby podobno są takie same jak w z6...

a tak btw to po co ci odrazu wiedziec o panewkach? odrazu stawiasz ze po ew odpaleniu swapa sie przekreca?

AltairV
12-11-10, 22:29
kolega lubi pałowac na zimnym i woli sie ubezpieczyc na przyszlosc :D

sunnboy
12-11-10, 23:59
poczytaj to:
http://www.d-series.org/forums/general-tech/32597-d15b-vtec-faq.html