PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 Koniec czy do odratowania ?



Marciin22
26-10-10, 12:10
Hej, mam pytanie odnośnie Vgen D13B2 ostatnio zauważyłem że Osiągi troche padły, auto przy normalnej jeżdzie po miescie zaczęło mulić (1,2,3 bieg ), troche na to przymykałem oko, bo jednak d13 to d13 i cudów nie ma , ale w ten weekend jechaliśmy na 2samochody a dokładnie przede mną Matiz silnik 800 , 51kucy chyba i powiem że mocy do ..-120km starczało mi tylko żeby mu siedzieć na ogonie, oboje mieliśmy po pasażerze więc nie byłem obciążony, następnego dnia na autostradzie postanowiłem to sprawdzić i nei kręcac do końca na biegach auto trochę stanęło na 140km/h i bardzooo powoli dokulało sie do 150km/h (jechałem sam) , przy czym dla porównania w maju tym autem w 3osoby z bagażem podchodzilo tak 175-180km/h, dziś postanowiłem po raz kolejny spróbować czy coś wycisne więcej i również jadąc samemu kręcać na każdym biegu (1,2,3) i potem na czwórce doszedłem tak do 158km/h więc ewidentnie coś jest nie tak, Silnik ma już swoje 16lat i przebieg wierząc poprzednim włascicielom dziś wynosi 270tys.

Ale moje pytanie czy coś posprawdzać da się coś zrobić? Swap chodzi mi po głowie ale dopiero w planach był na wiosne a poki co chciałem pomeczyc się jeszcze tym D13 ale po mieści się cięzko jezdzi jak tak muli.

Generalnie zawsze dbałem o to co mam i tak np
-filtry WSZYSTKIE, paliwa też, sprzęgło i inne pierdółki były wymienione w styczniu ok 10tyś km temu , świece w marcu co jeszcze można zrobić ? Oleju nie bierze ani grama , płyn chłodniczy to samo ile nalałem tyle mam ! Katalizator wyrzuciłem z półroku temu , wydech drożny jest.

Jedyne co powinienem zrobić już z rok temu to regulacja zaworów(tak stwierdził kolega mechanik) jednak do miesiąca czasu wstecz nie odczuwałem róznicy osiągów i troche z tym zwlekałem , czy może ona mieć bezpośredni wpływ na to

Czy po prostu "starość nie radość" i pogodzić się ze moje D13 już powoli odchodzi z tego świata i rozglądać sie za swapem ?

Jaki Koszt swapu ale samej robocizny za D15z8 Econ 114km?i czy bardzo dużo zabawy w przekładce w budzie EG3?

Z góry dzięki za podpowiedzi które mi pomogą.
Proszę o wypowiedzi osób wniosące coś do tematu, a nie typu "Swapuj na H serie"

Skoti
26-10-10, 12:22
Swapy w D13b2 nie naleza do przyjemnych gdyż jest duzo rzeczy do wymiany, jak np bak zpompą.
Wyreguluj zaworki, ustaw zapłon i oddaj auto do porzadnego gaźnikowca. jeśli to nie pomoże to pozostaje sprawdzenie kompresji. sprawdz też rozrząd. ja kiedyś miałem przestawiony o 1 ząb i auto miało muła jak nie wiem.

Muzyk-Grzes
26-10-10, 19:46
Skoti ma racje , choc pasek bym wykluczył bo na przestawionym nie przekroczył byś 140km/h pisałes o swiecach a kable?

Marciin22
26-10-10, 22:25
Kable razem ze świecami wymieniłem w marcu jak dobrze pamiętam bo poprzednie szlaq trafił

kris-cf
26-10-10, 22:49
Wykręć świece i posprawdzaj je bo to ze były wymienione nie znaczy ze ich nie mogło trafic,jak beda okopcone itp tzn ze cos z zapłonem jest nie halo,jak bedzie ok to przynajmniej bedzie wiadomo ze nie w tym problem.

Marciin22
27-10-10, 12:46
No więc świece wykręcone ale wszystkie od gwintu po dół były mokre... zrobiłem mały porządek + Test i od 140 znowu blok i niecałe 160, hmm kupie potem nowe świec i zobaczymy.

agent_lol
27-10-10, 13:27
czyli gaźnik Ci przelewa ;]

kris-cf
27-10-10, 14:28
Sprawdz jeszcze aparat zapłonowy(kopułka+palec) i przeczyść styki,bo moze byc słaba iskra i nie bedzie spalać mieszanki(mokre świece) no chyba ze są mokre z oleju.

Marciin22
27-10-10, 15:47
OK więc palec i kopułka wyczyszczone zaśniedziałe były fess !


czyli gaźnik Ci przelewa ;]

OK, jak to rozumieć co mam zrobić ??

ironman
27-10-10, 20:53
eh albo poszukasz na forum co i jak ewentualnie ściągniesz jakiegoś manuala albo oddasz do gaźnikowca. Z wyprzedzeniem powiem iż kręcenie wszystkim co się da przy gaźniku na pałę, pogorszy tylko sytuację.