Zobacz pełną wersję : d13b2 - sonda odlaczona a nie ma bledu na Ecu
Co moze byc nie tak ze dioda w ecu nie wyswietla bledu a sonda jest odlaczona ? jak odpialem jakis inny czujnik to blad tego czujnika byl pokazywany.
to normalne. błąd od sondy potrafi się pojawić dopiero za miesiąc lub też wcale dlatego sonde trzeba zazwyczaj przemierzyć a nie sugerować się brakiem błędu na kompie
a jak ja zmierzyc czy dziala normalnie?
Muzyk-Grzes
26-10-10, 05:31
Prawidłowo działająca sonda wysyła impulsy elektryczne w przedziale od 0,1-0,9V wystarczy nagrzać układ wydechowy i sprawdzić.
Koledzy - chyba nie zrozumielismy sie - ja mam odlaczona sonde na wtyczce wiec blad od razu powinien wyskoczyc. Gdy mamy podlaczona sonde to moze czasami blad wyskoczyc po czasie jesli cos z nia nie tak jest .... wymieniac ECU ?
Błąd sondy nie wyskakuje po odłączeniu, na pewno nie w d13, to tak samo jakby była sonda podłączona i pokazywała cały czas 0V. Być może błąd wyskakuje dopiero wtedy, gdy na sondzie pojawi się napięcie ujemne lub takie powyżej 1V. Właściwie to nie wiem po co w d13 dali sondę, chyba po to tylko, żeby pokazać, że się da w gaźniku zamontować sondę...
Wyskakuje od razu po odlaczeniu, kiedys przez przypadek to sprawdzilem. Potwierdza to inny uzytkownik ckpl, ktory tez uzytkowal d13b2.
Ja też użytkowałem d13b2 przez jakieś 3 lata (potem przeszedłem na mpfi a obecnie mam VTEC- d13) i u mnie jeszcze nigdy nie wyskoczył błąd sondy po odpięciu. Po odpięciu to wyskakują błędy np jak się odepnie np IAT lub EACV, wtedy błędy pojawiają się od razu...
jakby była grzałka to pewnie by wyskoczył od razu
jogal - wiem doskonale ze miales taki silnik :) ale ja mowie jak bylo do tej pory u mnie w ecu - sonde rozlaczalem i momentalnie byl blad. ok sprobuje troche pojezdzic na odlaczonej sondzie (lepiej mi sie samochod zbiera) - zobacze czy z czasem wyskoczy.
Z ciekawośći też spróbuje :)
Skoti - sprawdz jak odlaczysz sonde czy od razu Ci blad wywalilo
u mnie nie wywalalo od razu
Macie racje - sprawdzone - nie ma bledu - a ja jezdze juz z miesiac na odlaczonej sondzie i bledu tez nie mam. Mam pytanie: czy w d13b2 jest TPS (czujnik polozenia przepustnicy) ? bo szukam wszedzie i nie znalazlem odpowiedzi na to zapytanie. Jesli takowego czujnika nie ma to komputer caly czas steruje mieszanka na podstawie parametrow z sondy ? niezaleznie od tego czy sie wciska pedal gazu do konca czy na jalowym? wiem ze w samochodach ktore ten czujnik posiadaja przy deptaniu w podloge parametry z sondy nie sa brane pod uwage celem wzbogacenia mieszanki. Myle sie ?
Nie ma TPS. Jest mapsensor.
podlacze sie pod temat :)
Czyli jak mruga mi na ECU czerwona dioda tzn ze jest blad?? czy jest to normalne ??
yautja - probowalem dzis zmierzyc jakie jest napiecie referencyjne z kostki od ecu do sondy. Po podlaczeniu na mase (z aku) i do kostki wyskoczylo mi 5V czy moglbys sprawdzic jak jest u Ciebie ? bo mi sie cos wydaje ze za duze to napiecie u mnie jest podawane ....
BmaniaC jak mruga dioda to jest blad - jesli nie ma bledu to mrugnie tylko raz .....
zapytam jeszcze w temacie czego uzyc do podlaczenia sie i diagnostyki w hondzie/??
koonkretnie jaki program i jakie zlacze?
w najgorszym razie spinacza do kartek ... jaki masz silnik kolego ?
D13b2 bo o takim mowa w tym temacie??
Moze swiecic npo jak mam przelot 2.25" ?? blad od sondy ??
jak to wyczaic ?? bo jak bebeszylem wnetrze i w nocy jak ajde to wlasnie z glupoty patrze i widze cos tam raz swieci raz mruga
Błędy w d13b2 wyskakują od razu po przekręceniu kluczyka, jak mignie raz to nie ma błędu, a jak miga to należy zliczyć ilość mignięć, mignięcia są powtarzane po krótkiej pauzie.
Jogal mam pytanko - nie bede zakladac nowego tematu. Ostatnio mialem regulacje zaworo i zaplonu. Gostek powiedzial mi ze zaplon mialem na zero stopni i dal mi na 18 ale przyjzalem sie z bliska temu i widze ze przekrecil aparatem w prawa strone wiec nie mogl go przyspieszyc a nawet bardziej opoznic, wiec ustawil na -18 stopni ? jest to mozliwe ? spalanie niemilosiernie wzroslo po tym zabiegu.
po prostu trafiłeś na debila i jest teraz kiszka. Ustaw aparat w takiej pozycji jak miałeś, albo prawie na środku lekko w stronę kabiny. Najlepiej to załatw sobie zwykłą lampę do ustawiania zapłonu i ustaw zapłon tak, żeby strzelając lampa na koło pasowe patrząc przez celownik widzieć pierwszą kreskę z lewej z tych 3 obok siebie (22 stopnie) i wtedy fura będzie dobrze śmigać i mało palić.
PS. Na lampie nie ustawiać żadnego przyspieszenia, najlepsza jest lampa bez regulacji.
Zaplon przestwilem tak jak byl wczesniej (nie wiem czy wczesniej byl dobrze). Przestawilem na znaki ktore wczesniej kolega zrobil jak walek mi zmienial. Przyspieszenia lepszego nie zauwazylem ale szybciej rano z kluczyka mi samochod odpalil. jest teraz ustawiony aparat na ponad polowe zakresu ucha.
Dorwalem porzadny miernik i sonda sprawdzona - na nagrzanym wydechu na wolnych obrotach pokazuje miedzy 0.8-0,9 v, gdy dam na 3 tys obrotow - podobnie. Jaki z tego moral ? wymienic czym predzej rozumiem ?....
wszystko jest ok, pamiętaj że w d13 jest gaźnik a nie pełny wtrysk...
Wlacze ja jeszcze w obwod i wtedy sprawdze napiecie .... ma byc w obwodzie sinusoida od 0.1 do 0.8-0.9 ?
w mpfi tak jest na postoju, ale w gaźniku raczej tego nie będzie, z tego co pamiętam to u mnie napięcie nie skakało. Generalnie to podczas jazdy było chyba ok 0.7V, na pełnym gazie ok 0.9V, po puszczeniu nogi z gazu ok 0V.
Jogal w gazniku tez tak jest - sprawdzilem ze napiecie skacze ale jaks tak nierownomiernie, nowa sonda juz zamowiona w celu sprawdzenia, tym razem nie serwisowka ale ntk. Juz kiedys walczylem z wysokim spalaniem i po zmianie sondy byla moc i nizsze spalanie. Tyle ze po kilku miesiacach znow samochod sie zamulil i z rok szukam przyczyny :) Teraz widze ze ta sonda cos nie tak. Dam znac jak wymienie.
Odgrzewam Temat - sonda zmieniona, swiece tez, wrocilem do oryginalnych kabli WN i dalej kiepsko to idzie, co ciekawe sprawdzilem tez zaplon (tym razem sam osobiscie). Byl od samego zakupu wyprzedzony wiec nie ruszalem. Z tym ze lalem caly czas do niego 95 a pisze ze powinno sie lac 98 (i wlasnie raz zalalem 98 podczas posiadania hanki i wtedy honda miala lepsze osiagi). Sprobuje na bp zalac jescze raz 98 jak wyjezdze to co jest w baku i dam znac jakie efekty.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.