Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : d13b2 - sonda odlaczona a nie ma bledu na Ecu



dre2008
25-10-10, 12:24
Co moze byc nie tak ze dioda w ecu nie wyswietla bledu a sonda jest odlaczona ? jak odpialem jakis inny czujnik to blad tego czujnika byl pokazywany.

jasiek09
25-10-10, 14:49
to normalne

Skoti
25-10-10, 15:39
to normalne. błąd od sondy potrafi się pojawić dopiero za miesiąc lub też wcale dlatego sonde trzeba zazwyczaj przemierzyć a nie sugerować się brakiem błędu na kompie

dre2008
25-10-10, 16:15
a jak ja zmierzyc czy dziala normalnie?

Muzyk-Grzes
26-10-10, 05:31
Prawidłowo działająca sonda wysyła impulsy elektryczne w przedziale od 0,1-0,9V wystarczy nagrzać układ wydechowy i sprawdzić.

dre2008
26-10-10, 09:48
Koledzy - chyba nie zrozumielismy sie - ja mam odlaczona sonde na wtyczce wiec blad od razu powinien wyskoczyc. Gdy mamy podlaczona sonde to moze czasami blad wyskoczyc po czasie jesli cos z nia nie tak jest .... wymieniac ECU ?

jogal
26-10-10, 10:02
Błąd sondy nie wyskakuje po odłączeniu, na pewno nie w d13, to tak samo jakby była sonda podłączona i pokazywała cały czas 0V. Być może błąd wyskakuje dopiero wtedy, gdy na sondzie pojawi się napięcie ujemne lub takie powyżej 1V. Właściwie to nie wiem po co w d13 dali sondę, chyba po to tylko, żeby pokazać, że się da w gaźniku zamontować sondę...

dre2008
26-10-10, 10:45
Wyskakuje od razu po odlaczeniu, kiedys przez przypadek to sprawdzilem. Potwierdza to inny uzytkownik ckpl, ktory tez uzytkowal d13b2.

jogal
26-10-10, 12:01
Ja też użytkowałem d13b2 przez jakieś 3 lata (potem przeszedłem na mpfi a obecnie mam VTEC- d13) i u mnie jeszcze nigdy nie wyskoczył błąd sondy po odpięciu. Po odpięciu to wyskakują błędy np jak się odepnie np IAT lub EACV, wtedy błędy pojawiają się od razu...

jasiek09
26-10-10, 12:47
jakby była grzałka to pewnie by wyskoczył od razu

dre2008
26-10-10, 13:06
jogal - wiem doskonale ze miales taki silnik :) ale ja mowie jak bylo do tej pory u mnie w ecu - sonde rozlaczalem i momentalnie byl blad. ok sprobuje troche pojezdzic na odlaczonej sondzie (lepiej mi sie samochod zbiera) - zobacze czy z czasem wyskoczy.

Skoti
26-10-10, 13:28
Z ciekawośći też spróbuje :)

dre2008
26-10-10, 13:32
Skoti - sprawdz jak odlaczysz sonde czy od razu Ci blad wywalilo

nike69
26-10-10, 19:01
u mnie nie wywalalo od razu

dre2008
11-11-10, 12:59
Macie racje - sprawdzone - nie ma bledu - a ja jezdze juz z miesiac na odlaczonej sondzie i bledu tez nie mam. Mam pytanie: czy w d13b2 jest TPS (czujnik polozenia przepustnicy) ? bo szukam wszedzie i nie znalazlem odpowiedzi na to zapytanie. Jesli takowego czujnika nie ma to komputer caly czas steruje mieszanka na podstawie parametrow z sondy ? niezaleznie od tego czy sie wciska pedal gazu do konca czy na jalowym? wiem ze w samochodach ktore ten czujnik posiadaja przy deptaniu w podloge parametry z sondy nie sa brane pod uwage celem wzbogacenia mieszanki. Myle sie ?

yautja
11-11-10, 18:02
Nie ma TPS. Jest mapsensor.

BmaniaC
11-11-10, 18:13
podlacze sie pod temat :)

Czyli jak mruga mi na ECU czerwona dioda tzn ze jest blad?? czy jest to normalne ??

dre2008
11-11-10, 21:57
yautja - probowalem dzis zmierzyc jakie jest napiecie referencyjne z kostki od ecu do sondy. Po podlaczeniu na mase (z aku) i do kostki wyskoczylo mi 5V czy moglbys sprawdzic jak jest u Ciebie ? bo mi sie cos wydaje ze za duze to napiecie u mnie jest podawane ....

BmaniaC jak mruga dioda to jest blad - jesli nie ma bledu to mrugnie tylko raz .....

BmaniaC
11-11-10, 22:50
zapytam jeszcze w temacie czego uzyc do podlaczenia sie i diagnostyki w hondzie/??

koonkretnie jaki program i jakie zlacze?

dre2008
11-11-10, 23:00
w najgorszym razie spinacza do kartek ... jaki masz silnik kolego ?

BmaniaC
12-11-10, 00:16
D13b2 bo o takim mowa w tym temacie??

Moze swiecic npo jak mam przelot 2.25" ?? blad od sondy ??

jak to wyczaic ?? bo jak bebeszylem wnetrze i w nocy jak ajde to wlasnie z glupoty patrze i widze cos tam raz swieci raz mruga

jogal
12-11-10, 08:18
Błędy w d13b2 wyskakują od razu po przekręceniu kluczyka, jak mignie raz to nie ma błędu, a jak miga to należy zliczyć ilość mignięć, mignięcia są powtarzane po krótkiej pauzie.

dre2008
12-11-10, 09:24
Jogal mam pytanko - nie bede zakladac nowego tematu. Ostatnio mialem regulacje zaworo i zaplonu. Gostek powiedzial mi ze zaplon mialem na zero stopni i dal mi na 18 ale przyjzalem sie z bliska temu i widze ze przekrecil aparatem w prawa strone wiec nie mogl go przyspieszyc a nawet bardziej opoznic, wiec ustawil na -18 stopni ? jest to mozliwe ? spalanie niemilosiernie wzroslo po tym zabiegu.

jogal
13-11-10, 20:51
po prostu trafiłeś na debila i jest teraz kiszka. Ustaw aparat w takiej pozycji jak miałeś, albo prawie na środku lekko w stronę kabiny. Najlepiej to załatw sobie zwykłą lampę do ustawiania zapłonu i ustaw zapłon tak, żeby strzelając lampa na koło pasowe patrząc przez celownik widzieć pierwszą kreskę z lewej z tych 3 obok siebie (22 stopnie) i wtedy fura będzie dobrze śmigać i mało palić.

PS. Na lampie nie ustawiać żadnego przyspieszenia, najlepsza jest lampa bez regulacji.

dre2008
15-11-10, 09:41
Zaplon przestwilem tak jak byl wczesniej (nie wiem czy wczesniej byl dobrze). Przestawilem na znaki ktore wczesniej kolega zrobil jak walek mi zmienial. Przyspieszenia lepszego nie zauwazylem ale szybciej rano z kluczyka mi samochod odpalil. jest teraz ustawiony aparat na ponad polowe zakresu ucha.

dre2008
16-11-10, 09:32
Dorwalem porzadny miernik i sonda sprawdzona - na nagrzanym wydechu na wolnych obrotach pokazuje miedzy 0.8-0,9 v, gdy dam na 3 tys obrotow - podobnie. Jaki z tego moral ? wymienic czym predzej rozumiem ?....

jogal
16-11-10, 10:04
wszystko jest ok, pamiętaj że w d13 jest gaźnik a nie pełny wtrysk...

dre2008
16-11-10, 10:35
Wlacze ja jeszcze w obwod i wtedy sprawdze napiecie .... ma byc w obwodzie sinusoida od 0.1 do 0.8-0.9 ?

jogal
16-11-10, 19:30
w mpfi tak jest na postoju, ale w gaźniku raczej tego nie będzie, z tego co pamiętam to u mnie napięcie nie skakało. Generalnie to podczas jazdy było chyba ok 0.7V, na pełnym gazie ok 0.9V, po puszczeniu nogi z gazu ok 0V.

dre2008
17-11-10, 10:45
Jogal w gazniku tez tak jest - sprawdzilem ze napiecie skacze ale jaks tak nierownomiernie, nowa sonda juz zamowiona w celu sprawdzenia, tym razem nie serwisowka ale ntk. Juz kiedys walczylem z wysokim spalaniem i po zmianie sondy byla moc i nizsze spalanie. Tyle ze po kilku miesiacach znow samochod sie zamulil i z rok szukam przyczyny :) Teraz widze ze ta sonda cos nie tak. Dam znac jak wymienie.

dre2008
13-01-11, 13:40
Odgrzewam Temat - sonda zmieniona, swiece tez, wrocilem do oryginalnych kabli WN i dalej kiepsko to idzie, co ciekawe sprawdzilem tez zaplon (tym razem sam osobiscie). Byl od samego zakupu wyprzedzony wiec nie ruszalem. Z tym ze lalem caly czas do niego 95 a pisze ze powinno sie lac 98 (i wlasnie raz zalalem 98 podczas posiadania hanki i wtedy honda miala lepsze osiagi). Sprobuje na bp zalac jescze raz 98 jak wyjezdze to co jest w baku i dam znac jakie efekty.