Zobacz pełną wersję : Przy jakich prędkościach zmieniać biegi Civic 1.4 90km?
Hondziarz84
24-10-10, 22:46
Sorry za pytanie ale od niedawna jeżdżę Hondą a wcześniej jeździłem Mazdą turbodieslem. I mi Hania w miejscu stoi:) Ale ja jestem przyzwyczajony do zmiany biegów najpóźniej przy 3tys obrotów/min. Chodzi mi głównie o 3 i 4 bieg do ilu mogę jechać na nich żbeby nie szkodzić silnikowi i skrzyni biegów. Z góry dzięki za pomoc dla niedoświadczonego posiadacza Hondy:)
Ale ja jestem przyzwyczajony do zmiany biegów najpóźniej przy 3tys obrotów/min
No to tutaj zmieniaj sobie najwcześniej przy 3k obrotów :D
Do odcinki, po to ona jest żeby nie zaszkodzić silnikowi. Wyczuj sobie obroty na których auto lekko przyspiesza bez deptania w podłogę, spróbuj przy powiedzmy 4000rpm delikatnie docisnąć gaz, dużo przyjemniej niż tak samo przy 2000rpm, prawda? Czujesz to, czujesz? :D
Masz zakres na obrotomierzu do ok. 7000, pojeździj i zobacz jaką auto ma charakterystykę w całym zakresie, żeby reakcja na gaz była Ci znana i żebyś sam wiedział czy przy danym manewrze masz wbić następny bieg czy zredukować czy ciągnąć ten co jest. Pisanie w stylu "zmieniaj biegi przy 3000rpm" jest dla mnie bez sensu, tak to można uczyć szympansa a nie myślącego kierowcę, który jeżeli poznał auto to potrafi wykorzystać je optymalnie.
Hondziarz84
24-10-10, 23:36
Czuje to czuje:) Zauważyłem że tak od 4tys obrotów zaczyna się zbierać. A może moje autko jest zamulone? Filtr powietrza był niedawno zmieniany. Co jeszcze można sprawdzić? Bo wydaje mi się że trochę więcej mogłaby z siebie dawać:)
mcgyver555
25-10-10, 00:08
Ja w u siebie w 'trybie sportowym' zmieniam jak wskazówka obrotka przeleci przez 6tys. Z tego co pamiętam D14A2 ma moc maksymalną przy 6100 więc teoretycznie nie ma go sensu więcej kręcić. W praktyce na wyższych biegach (3,4) jest to jednak wskazane żeby po zmianie biegu był na wyższych obrotach i nie zamulał. Ogólnie trzeba to wyczuć ;) W trybie 'eko' zmieniam już przy około 2,5 - 3tys.
Wydaje mi się, że jadąc w trybie eko, bardziej eko będzie zmieniać biegi jednak przy 3 tysiącach niż 2.5.
Ja w u siebie w 'trybie sportowym' zmieniam jak wskazówka obrotka przeleci przez 6tys. Z tego co pamiętam D14A2 ma moc maksymalną przy 6100 więc teoretycznie nie ma go sensu więcej kręcić. W praktyce na wyższych biegach (3,4) jest to jednak wskazane żeby po zmianie biegu był na wyższych obrotach i nie zamulał. Ogólnie trzeba to wyczuć ;) W trybie 'eko' zmieniam już przy około 2,5 - 3tys.
Ma, jeżeli na wyższym biegu chcesz wpaść w największy moment obrotowy. Ja to sobie przy zwykłej jeździe zmieniam góra przy 3000km. Można się bawić przy 2000 :D, ale to raczej jak chcemy rozpędzać się w miejscu i mieć lekko wciśnięty pedał gazu ;-)
demonobiker
25-10-10, 16:09
na codzień jeżdząc zmianiam biegi w przedziale 3-4tys. z przybliżeniem do 4tys a jak chcę po*******zielać to 6-6,5tys do odcinki jeszcze nie doszedłem i nie chcę bo po co :)
Hondziarz84
25-10-10, 16:28
Muszę się przyzwyczaić że tutaj dopiero od 4 tys/min zaczyna się coś dziać:) Bo w dieslu powyżej 4tys to już praktycznie czerwone pole miałem:D
Son - Goku
25-10-10, 16:31
Wydaje mi się, że jadąc w trybie eko, bardziej eko będzie zmieniać biegi jednak przy 3 tysiącach niż 2.5.
Coś w tym jest.
Niepowiem,że ja jako na eko jadę, zmieniam nawet po 2.5 ale. . .
Gdy zmieniamy bieg z 2.5, po przełożeniu i dodaniu gazu, mamy na obrotomierzu poniżej 2, a wtedy auto zamula i eko juz takie nie jest.
Gdy dojdziemy do 3, po zmianie biegu na wyższy, zdążymy zmieścić się poniżej 2.
Tyle teorii, w praktyce sądzę że to samo jest, z tym spalaniem.
góra przy 3000km.
Nieźle.
Hondziarz84-jak przesiadłeś się z diesla na małolitrażowego benzyniaka, to nic dziwnego, że masz takie odczucia. To auto ma tyle Nm co kosiarka, nie ma się co dziwić, że "nie idzie" ;) Zmieniaj biegi jak Ci wygodnie, a w razie gdy będziesz chciał bardziej dynamicznie przyspieszyć po prostu redukuj :) I nie bój się-przy 60km/h możesz redukować nawet z piątki na dwójke, nic silnikowi nie będzie :)
A przy 100 km/h na 3 :cool:
Hondziarz84
25-10-10, 23:06
Dzięki za wszyskie rady:) Już się powoli uczę tego samochodu. Dzisiaj jak wyprzedzałem przy 90k/h redukcja z 5 na 3 i się zbierało nieźle całkiem;) I nie miałem wrażenia że silnik z ramy mi wyskoczy jak w dieselku:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.