Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : głowica b16



adami12
05-12-06, 20:03
czy ktos ma jakis materiał by pokazac obróbke głowicy pod mocne n/a jakies fotostory albo opis lub filmik? pzdr

Pati
05-12-06, 23:45
szukaj na emule: 'b16 headwork'. krąży taki filmik...
:roll:

izzy_rajder
06-12-06, 19:07
Szukaj na emulu czy innych siuwaxach:
Omni's 91oct 1595cc 200whp B16a

tam byly z tego co pamietam dokladne porno zblizenia obrobki glowicy m.in i oczywiscie wielu innych ciekawych operacji dla b16 (1595 cm3), ktore finalnie wyplulo 200 cos KM na kolach :twisted:

pzdr

adami12
06-12-06, 20:35
dzięki Pany juz szukam jak cos jeszcze wymyslicie to poprosze,wszelkie info mile widziane,zaczynym zabawe ze swoim motorem to musze troche szczegółów liznąc :)

Antilag
10-12-06, 00:17
fajnie gdyby tak kazdy obejrzal film i sie wzial za obrobke glowicy b16 to pewnie dzien pozniej kazdy by dzwonil po szrotoniach zeby jakas "nowa" kupic. :D

adami12
10-12-06, 08:09
a czemu tak sądzisz?

Dealer
10-12-06, 12:31
jak cos bedziecie mieli , yo podajcie tu jakies materialy!

Antilag
12-12-06, 11:27
Bo już widziałem takich szpecjaliztów co samo sobie głowice robili. Oczywiscie można, ale ćwiczie sobie na glowicy od malara albo d15 a nie b16 bo potem trudna jakąś dokupić :?

adami12
12-12-06, 21:51
rozumiem Twoje obawy przed popsuciem sobie głowicy,więc jej nie ruszaj raczej,a jak mi sie nawet by nie cosik udało to se wezme z półki w garazu drugą!!! :lol:

a jezeli w temacie nie masz nic konkretnego do powiedzenia to dziękuje za info

pzdr

Adam R.
12-12-06, 22:03
a myslales nad tylko wypolerowaniem kanalow wydechowych + wieksze zawory :?: gniazda zaworowe w sumie sa to najwezsze miejsca w kanalach w glowicy B16

adami12
12-12-06, 22:25
powiem szczerze ze tam cięzko bedzie większe zawory wtarabanic,poza tym mam juz zawory Omni ( lzejsze i minimalnie dopręzające bo nie mają wcięcia jak seryjne) i juz przy tym zostane

narazie to abieram info i potem bedą plany i działania




gadałem o głowicy na Krasnobrodzkiej bo tam chyba najbardziej ogarnięci-zrobią wszystko ale cena makabryczna więc szukam jakiegos rozwiązania

moze ktos ma kogos co ma pojęcie i jest rozsądny cenowo?

Antilag
14-12-06, 23:27
powiem szczerze ze tam cięzko bedzie większe zawory wtarabanic,poza tym mam juz zawory Omni ( lzejsze i minimalnie dopręzające bo nie mają wcięcia jak seryjne) i juz przy tym zostane


no nie watpie ze nie bedzie ci latwo jak chcesz sam to robic, duzo bym dal zeby zobaczyc jak sobie powiekszasz gniazda, to mogloby byc smieszniejsze niz monty python. Tak czy siak, ciesze sie, ze ktos nadal sie drutuje tutaj, w ten sposob wiem, ze mieszkam w polsce. :572:

adami12
15-12-06, 21:13
no nie watpie ze nie bedzie ci latwo jak chcesz sam to robic, duzo bym dal zeby zobaczyc jak sobie powiekszasz gniazda, to mogloby byc smieszniejsze niz monty python. Tak czy siak, ciesze sie, ze ktos nadal sie drutuje tutaj, w ten sposob wiem, ze mieszkam w polsce. :572:[/quote]

człowieku ty naprawde nie umiesz czytac ze zrozumieniem???

gdzie napisałem ze chce sobie gniazda powiększac albo cos w tym stylu?
poza tym znasz moje zdolnosci ze piszesz o druciarstwie?

druga twoja odpowiedz nie wnosząca nic w temacie a mi na ... potrzebna

albo jestes kozakiem jezeli chodzi o budowe mocnych motorów ( chciałbym w to wierzyc ale po twoich wypowiedziach widze ze nie masz raczej gdzie postów nabijac) albo pesymistą z dwoma lewymi łapami


prosze juz bys nic nie pisał jezeli masz mówic o czyms poza zagadnieniami technicznymi w temacie (szczególnie komentowania mojej osoby)


dla zainteresowanych na Krasnobrodzkiej za obróbke głowicy razem z jej pomiarami 1800 pln (moje graty-zawory uszczelniacze itp) więc cena spora

poza tym chyba narazie złoze motor na seryjnej obróbce plus zmiana zaworów, polatam a potem pomysle co dalej
moze w międzyczasie cos sie podpatrzy :grin:

Antilag
15-12-06, 23:47
na krasnobrodzka to bym nie dawal glowicy. :shock: 1800 to jeszcze wcale nie duzo jak na obrobke.

rem36
16-12-06, 00:40
Antilag, jak jestes "szpec" i widziales jak to za woda robia to powiedz co zrobic, jak zrobic, czym zrobic, uzasadnic to ze trzeba oddac a nei robci samemu w domu dlutem i raszplą, bo narazie nie powiedziales nic co choc troche swiadczylo by o jakiej kolwiek znajomosci tematu... a jak na pytanie nie umiesz odpowiedziec to zeby cos sobei popisac to sa tematy w hyde parku....



dla zainteresowanych na Krasnobrodzkiej za obróbke głowicy razem z jej pomiarami 1800 pln (moje graty-zawory uszczelniacze itp) więc cena spora

co dokladnie jest w cenie takiej obrobk, jakie przewiduja rezultaty?

adami12
16-12-06, 17:11
co do rezultatów to nie są w stanie powiedziec nic prócz tego ze bedzie duuzo lepiej :lol:

a w cene wchodzi pomiar przepływu przed i po obróbce kanałów z wydrukami,obróbka gniazd w dowolny sposób,sprawdzenie ułozyskowania wałków itp


z drugiej strony słyszałem od gosci którzy robią motory do sportu samochodowego w pl ze róznie to bywa w w/w firmie raz sie uda lepiej raz gorzej......

BRACIA
16-12-06, 17:46
z drugiej strony słyszałem od gosci którzy robią motory do sportu samochodowego w pl ze róznie to bywa w w/w firmie raz sie uda lepiej raz gorzej......
i tan stan sie nie zmieni poki nie bedzie maszyn CNC do obrobki glowicy.

adami12
16-12-06, 18:28
to jaka wtedy bedzie cena(?).....

Adam R.
16-12-06, 18:30
tyle co w usa :arrow: $1000 ;)

adami12
16-12-06, 18:34
napewno nie bedzie to warte zadnej kosmicznej ceny

az takiego olaboga i tak sie z tego nie wycisnie więc mało opłacalne wydatki

BRACIA
16-12-06, 19:31
napewno nie bedzie to warte zadnej kosmicznej ceny
az takiego olaboga i tak sie z tego nie wycisnie więc mało opłacalne wydatki
a ja mysle za akurat w glowicach od b16a1 a2 sie wycisnie :)

NoName
16-12-06, 23:39
To ja dorzuce coś od siebie, na potwierdzenie słów Antilaga proponuję lekturę poniższego artykułu:
http://www.importtuner.com/tech/0509it_cylinder_heads/
Dla tych co nie lubią czytać polecam ostatnie pięć głównych podpunktów/"zasad" na końcu artykułu ku przestrodze i zastanowieniu się.

A tak zupełnie na marginesie to mam wrażenie, że osoba Antilag jakby już tutaj wcześniej gościła ale to tylko moje subiektywne zdanie.

adami12
17-12-06, 00:18
nadal uwazam ze obróbka głowicy nie da nam az tak wielkich przyrostów aby było to warte duzej kasy

ile osiągniemy po obróbce?
3 Km? 10Nm?

BRACIA
17-12-06, 01:12
nadal uwazam ze obróbka głowicy nie da nam az tak wielkich przyrostów aby było to warte duzej kasy
zapewne przy seryjnych walkach acz tam tez da zauwazyc sie roznice i nie mozesz mowic ze kazdy KM i Nm uzyskane z obrobki glowicy sa nie oplacalne, wez sie lepiej zastanow nad twoimi wypowiedziami, dla kogos uczestniczacego w sportach motorowych beda wrecz bezcenne i strasznie oplacalne.

rem36
17-12-06, 01:17
zgadza sie, pozatym napewno da sie ogarnac tym wiecej niz 3 km ;)

BurnOuT
17-12-06, 14:06
[quote]i tan stan sie nie zmieni poki nie bedzie maszyn CNC do obrobki glowicy.

Prawie każda w miarę nowoczesna maszyna CNC może obrobić głowice i jak wszystko inne co tylko chcesz. Problem nie leży tu w braku maszyn bo te są (aczkolwiek mało w stosunku do zleceń). Problem polega na tym że na to wszystko trzeba napisać odpowiednie programy i użyć bardzo dobrych (czytaj drogich) narzędzi. Tu bardziej potrzebne jest KNOW-HOW. Inna już sprawa że roboczo-godzina praca maszyny CNC kosztuje 100-200pln...

BRACIA
17-12-06, 14:22
wice i jak wszystko inne co tylko chcesz. Problem nie leży tu w braku maszyn bo te są (aczkolwiek mało w stosunku do zleceń). Problem polega na tym że na to wszystko trzeba napisać odpowiednie programy i użyć bardzo dobrych (czytaj drogich) narzędzi. Tu bardziej potrzebne jest KNOW-HOW
No wlasnie o to mi chodzilo , wiadomo ze jak jest maszyna CNC to tzreba ja wlasciwie zaprogramowac, chlopaki co obcykali juz temat napewno spiedolili nie jedna glowice i pewnie maja zrobione modele matematyczne glowic gdzie moga symulowac rozne warunki, KNOW-HOW to podstawa.

BurnOuT
17-12-06, 14:31
wice i jak wszystko inne co tylko chcesz. Problem nie leży tu w braku maszyn bo te są (aczkolwiek mało w stosunku do zleceń). Problem polega na tym że na to wszystko trzeba napisać odpowiednie programy i użyć bardzo dobrych (czytaj drogich) narzędzi. Tu bardziej potrzebne jest KNOW-HOW
No wlasnie o to mi chodzilo , wiadomo ze jak jest maszyna CNC to tzreba ja wlasciwie zaprogramowac, chlopaki co obcykali juz temat napewno spiedolili nie jedna glowice i pewnie maja zrobione modele matematyczne glowic gdzie moga symulowac rozne warunki, KNOW-HOW to podstawa.

Dokładnie, takie modele robi się głownie w Unigraphics'ie. Tam można przeprowadzić symulacje obróbki po napisaniu programów.[/quote]

adami12
17-12-06, 18:30
zapewne przy seryjnych walkach acz tam tez da zauwazyc sie roznice i nie mozesz mowic ze kazdy KM i Nm uzyskane z obrobki glowicy sa nie oplacalne, wez sie lepiej zastanow nad twoimi wypowiedziami, dla kogos uczestniczacego w sportach motorowych beda wrecz bezcenne i strasznie oplacalne.[/quote]


a mozecie podac przykład samej obróbki głowicy (co było mniej więcej robione) z jakimi skutkami po hamowaniu?

BRACIA
17-12-06, 19:59
Cytat z IB
"So if we used my Stage 2 (B) cams with this example on a Type-R, you see that at maximum lift of the cams, which is about 12.3 MM, you have a CFM gain of 26. As a rule of thumb, in general, every 2 CFM is 1 HP gained in potential. So my cams make about 11-15 WHP over Type-R cams, then you add a ported head, and peak HP will probably be in the area of 24-27 WHP and the more RPM you turn, the greater the difference between before and after. At 9,000 RPM it might be common to have 30-40 WHP more because the power will not fall off as fast.
Stage 1 heads flow around 245-255 CFM depending on valves we choose.
Stage 2 heads with STOCK valves flow 295-305 easily.
Stage 3 heads come with a guarantee and they should if your paying that kind of money. It WILL flow more than 320+CFM or I keep working on it until it does. This is a conservative figure, we have several that flow over 330 CFM."

a tu masz link do analizowania na podstawie serii TypeR http://www.importbuilders.com/images/type-rheadstockflow.jpg

straszny leniuszek :P z ciebie jak nie mozesz sobie nic wyszukac i liczyc tylko na to ze ktos poda ci na tacy

adami12
17-12-06, 20:07
a moze poprostu nie umiem po ichniemu o tym nie pomyslałes? nic nie chce na tacy po to jest forum by spytac o porade i podyskutowac prawda?


dzięki za info

ignac
17-12-06, 22:15
ano oczywiście że po to jest forum ale zawsze w każdym temacie są super teksty fachowców :D