Zobacz pełną wersję : Dziwny problem zobrotami d15b2
Witam, tak przegladalem "szukajke" i jakos nie znalazlem odpowiedzi na moj problem. Jak w temacie, problem jest z obrotami a mianowicie, zapalajac autko w ta naszą jesienną pogodę obroty utrzymuja sie na poziomie 2,1k, gdy silnik sie nagrzeje obroty co prawda spadaja ale tylko do 1,5k (nie spadają juz niżej w ogóle) do tego wskazówka od obrotów nie chodzi płynnie, tzn do 2,7k jest niby ok ale po przekroczeniu tak jak by sie zatrzymywala,gdy daje gazu to podnosi sie ale strasznie dziwnie nagle wskakując na 3,5k . Jak przygazuje na jałowym do odcinki i obroty opadna to na jakis czas jest wszystko w porzadku a pozniej wszystko wraca tak jak to opisalem wyzej. Do tego dodam ze przesladuja mnie obroty na wysokosci 2,5k jadac na 5 biegu 90 km/h obroty wskazuja 2,5k , jadac 70km/h na tym samym biegu rowniez wskazuje 2,5k albo jadac na 4 biegu 40km/ obroty wskazuja 2,3-2,4k a jak przyspiesze na czwórce do 90km/h to obroty raptem podniasa sie do 2,5k. Szykuje sie do wymiany swiec i przewodow- nie wiem, moze to przez nie? Doradzcie cos Panowie! :)
Ps. Opisywalem ten problem na honda.slask ale jakos ciezko idzie ;/
Witaj, tak świece i przewody mogą być winne ale możesz mieć też zła mieszankę paliwo powietrzną. Przepustnice może trzeba wyczyść są specjalne preparaty w sprayu do czyszczenia przepustnic. Kup sobie samostart ściągnij pokrywę filtra powietrza i filtr na odpalonym silniku delikatnie spryskuj i zobacz jak zachowuje się silnik z taką mieszanką tzn. zobacz czy obroty są normalnie. Nie spryskuj cały czas tylko tak delikatnie naciskając i odpuszczając. Poproś kolegę aby siedział w kabinie i patrzał na obroty i powie ci jak one rosły a jak nie masz jak kogoś poprosić czy coś to ustaw kamerę wprost na obroty włącz i idź testuj. Jak będzie wszystko dobrze się sprawowało można powiedzieć, że złej jakości masz paliwo, silnik dostaje za dużo powietrza, gdzieś może lewe powietrze bierze.
Nie tankuje ciagle na tej samej stacji, zwykle shel i orlen i bp,wiec dziwna sprawa by bylo ze mam zle paliwo. A to wszystko nie dzieje mi sie "od wczoraj" tylko mniej wiecej od okolo 2 tygodni.
Wczesiej mialem problem z lewym powietrzem i nie palil mi na jeden gar, okazala sie podwinieta uszczelka kolektora ssacego, wymienilem i wszystko od tamtej pory bylo w porzadku az do teraz.
A krokowy moze miec cos z tym wspolnego? W wolnej chwili chce go przeczyscic i reset kompa zrobic.
A do tego wydaje mi sie jakby autko zaczelo delikatnie wiecej palic.
Krokowy ma ale do wolnych obrotów nie jak jedziesz. Uszczelka to nie droga rzecz kup nową i wymień jeszcze raz może zły moment dobrałeś i za mocno albo za słabo dokręciłeś kolektor. Działaj według instrukcji ja nie twierdzę, że źle wymieniłeś czy o czymś zapomniałeś tylko mówię co może być przyczyną tego, że tak się zachowuje silnik.
ok,sprawdze te uszczelke ale ja wymianialem ja jakies 4-5miesiecy temu i wydaje mi sie ze gdyby to ona byla przyczyna to zaczelo by mi to szwankowac wiele wiele wczesniej. Dzisiaj zauwazylem, ze te obroty tak jakby sie przesunely o okolo 500-600obr do gory a sugeruje sie tym, ze na biegu jalowym odcinke teraz mam przy okolo 8,1k gdzie wczesniej byla przy ok. 7,5k oraz na jalowym przy puszczonym pedale gazu obroty na cieplym silniku utrzymywaly sie na poziomie 900 obr a teraz sa na 1,5-1,6k. Dziwne, a moze obrotomierz sie jakos zawiesil? Z tym ze gaszac silnik wskazowka normalnie opada do zera. No i to spalanie tak jakby sie zwiekszylo...
Nie sugeruj się obrotomierzem tylko słuchaj jak silnik pracuję. Powinieneś wiedzieć jak brzmi silnik na obrotach jałowych a jak na 1,5 k czy 2,0 k. A usterka obrotomierza najwyraźniej może przewód gdzieś gubi sygnał. Nie wiem czy masz jeszcze linkę czy kabelek od prędkościomierza.
Wiem mniej wiecej jak pracuje silnik ale , mimo wszystko chcial bym wiedziec gdzie lezy problem z tym obrotomierzem, do tego podnislo mi sie spalanie wraz z momentem powstania usterki chyba to nie jest normalne?
Wiem mniej wiecej jak pracuje silnik ale , mimo wszystko chcial bym wiedziec gdzie lezy problem z tym obrotomierzem, do tego podnislo mi sie spalanie wraz z momentem powstania usterki chyba to nie jest normalne?
Jak ci pali więcej to sprawdź sondę Lambde
jak się ja sprawdza? Wiesz może? I co z tym obrotomierzem? Po prostu postarać się o nowy?
jak się ja sprawdza? Wiesz może? I co z tym obrotomierzem? Po prostu postarać się o nowy?
Dokładnie ci nie powiem bo tego nie robiłem poszukaj tutaj gdzieś ostatnio pamiętam czytałem oporność multimetrem się sprawdza. Albo łatwiej ogarnij kolegę co ma takie same autko co ty odkręćcie sondę podłącz do siebie i sprawdź ;] Obrotomierz może się zawiesza, albo linkę trzeba sprawdzić.
No dzieki kolego, postaram sie poszperac troche :)
w b2 obrotomierz jest polaczony z aparatem zaplonowym i z niego bierze info o obrotach, zawsze mozesz sprawdzic kopulke i palec moze tam cos jest nie tak i dziala to tak na obrotomierz, ale na poczatek bym proponowal sonde sprawdzic szczegolnie kiedy spalanie sie zwiekszylo
Wlasnie wyczyscilem silniczek krokowy,czyms podobny do wd-40 przelecialem sprezynke do gazu i jej okolice, zrobilem reset kompa wraz z czekaniem do zalaczenia i wylaczenia sie wentylatora (zapomnialemjak ten zabieg sie nazywa) i odziwo problem z obrotami ustal, poczatkowo zapalilem autko i obroty co prawda byly na 2,1k ale po minucie obrotki spadly do normy, teraz na jałowym obroty oscyluja na poziomie 800-900 obr, nie ma juz tego przeskoku wskazówki miedzy 2,5k a 3,5k a odcinka jest znowu w normie (okolice 7,1-7,2k ) :) Jeszcze kwestia sprawdzenia czy podczas jazdy obroty wspołgraja z predkością, ale to dam znac. No i fajnie bylo by gdyby to spalanie znowu zeszlo do normy. Poszukam jeszcze jak sie sprawdza sonde i czysci przepustnice w d15b2 ( przeczyscil bym ja w wolnym czasie tak na przyszlosc).Chyba ze ktos ma na "wierzchu" linki do tematów?
Ps. Obrotki elegancko wspołpracują z obrotomierzem.
czyli u mnie też będzie trzeba wyczyść krokowy.Dużo z tym jest roboty? Ja mam D14Z1 przepustnica pionowa.
Nie nie ma duzo roboty, wrecz 20 minut bez skomplikowanych opcji, jest w manualach na ckpl jak go wyczyscic.
manualach to znaczy gdze bo ni moge znaleść
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7624-Czyszczenie-silniczka-krokowego
Proszę :)
czujnik temperatury pod filtrem powietrza , przerabiałem temat
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.