PDA

Zobacz pełną wersję : Cicic 1.6 Sport rozczarowanie, lekkie



andi68
23-10-10, 22:03
Tydzień temu kupiłem Sporta 1.6.
Nadszedł czas wymiany mojego drugiego auta na coś nowszego.
Do tej pory ponad 5 lat jeździłem Mazdą 323C i jest to samochód nie do zdarcia.Okoliczności sprawiły, że C pójdzie do rodziny (za dobra sztuka, żeby wystawić na Allegro, i to za grosze) ,pewne auto, nigdy nie zawiodło a ma 15 lat.
W grę wchodziły 3 modele, Honda Civic, Mazda 3, Audi A3,benzyna.
Szukanie zajęło kilka tygodnii; to co wypisują w ogłoszeniach i to co jest wart samochód na miejscu to lepiej nie pisać ;). bezwypadkowe z książkami okazywały się złomem .
Trochę przez przypadek kupiłem wspomnianego Sporta; pojechałem oglądać innego, który okazał się totalnym złomem (bezwypadkowy, nie wymaga wkładu finansowego).

Jest ok, przejechałem kilkaset km przez tydzien tylko czegoś brakuje; brakuje duszy Hondy, którą miałem okazję poznać w generacji IV i V.
Poszukiwałem auta na zimę (na lato mam mx-5) i w sumie się nie zawiodłem, ma być kompaktem, silnik benzynowy, japończyk (niestety anglik).

Przeczytałem wszystkie tematy z Civiciem VII generacji, polecano silnik 1.6 ale przyznam, że jestem leciutko rozczarowany, nawet zbiera się powyżej 3.5tys. obr.ale to nie to co prezentowały wcześniejsze Hondy.
I ten skręt-porażka na parkingu.
Co do właściwości jezdnych- podobno zawieszenie obniżone , żeby lepiej się prowadziło- o właściwościach jezdnych mam swoją opinię-Civic to dupowóz i tyle.
Wiosną, latem, jesienią jeżdżę Mazdą Mx-5, NB, 1.8 140 km, 6 biegów z dyferencjałem Torsena i to ma prowadzenie.

Ale czego ja wymagam, mam mieć auto na zimę więc Civic pewnie spełni moje wymagania; w końcu w zimie jeździ się raczej spokojnie a tutaj Sport jak znalazł.

Krzysztof1969
23-10-10, 22:23
No cóż coś za coś. Tu masz za to mniejsze spalanie i prawdopodobieństwo że będziesz długo jeździł bez awari ale że ogrzewanie będzie działać za to nikt głowy nie da...

wunat
24-10-10, 02:19
ale ze co, jestes rozczarowany promieniem skretu?

zbych123
24-10-10, 11:44
nie rozumiem civic to dupowóz przecież civic to samochód miejski a jak chciałeś coś mocniejszego i sportowego to trzeba było brać type -R a nie jęczeć

maciex
24-10-10, 16:32
Człowieku ogarnij się VII to autka z wagą i D16 lata gorzej niż w EJ z D15. Chcesz mieć moc idz w k20 albo sprzedaj i kup VTi albo składaj EG z B18/H22

andi68
29-10-10, 20:48
jestes rozczarowany promieniem skretu?

Tak, na początku zdażyło się, że musiałem brać poprawkę na parkingu; teraz już się przyzwyczaiłem i w sumie nie jest źle ..

nie rozumiem civic to dupowóz przecież civic to samochód miejski a jak chciałeś coś mocniejszego i sportowego to trzeba było brać type -R a nie jęczeć

Właśnie, szukałem auta miejskiego a nie sportowego (choć przyznam, że brałem pod uwagę TR, jednak upatrzona sztuka poszła zanim się zdecydowałem).
Pisząc "dupowóz" nie miałem nic negatywnego-porównywałem do mazdy w której siedzi się kilkanaście cm nad jezdnią.
Po następnym tygodniu jazdy przyznaję, że z prowadzeniem w zakrętach jest całkiem OK, nie jest ok na dziurawych drogach ale to już znam z miaty.

W sumie jestem zadowolony, auto całkiem sympatyczne, wygląda nieźle, mam nadzieję, że w zimie da radę.

hellrider
29-10-10, 20:58
Moze nie calkiem na temat ale:

W Top Gear bylo porownanie Type R, VII i VIII generacji.... I majster Clarkson po przejechaniu sie tymi dwoma modelami stwierdzil jednoglosnie ze UFO. jest do dupy nie podobne :D Jedzie gorzej od poprzedniej wersjiii itd..


Ty piszesz ze VII generacja jedzie gorzej niz VI-V itd. Jaki z tego wniosek ? Im starszy civ tym lepszy..... Ja swego czasu rozgladalem sie za wlasnie taka wersja jaka Ty masz. Ale zrezygnowalem po przejechaniu sie VI genem ..... Dla mnie lepiej sie prowadzi od VII gen. I ogolnie jest *****isciejsza ;).. Ale uszy do gory, jak to ma byc na zime to po co Ci tam kto wie jaka moc ;)

andi68
29-10-10, 21:31
W Top Gear bylo porownanie Type R, VII i VIII generacji.... I majster Clarkson po przejechaniu sie tymi dwoma modelami stwierdzil jednoglosnie ze UFO. jest do dupy nie podobne Jedzie gorzej od poprzedniej wersjiii itd..
Oglądałem,inne zawieszenie tylne.

Im starszy civ tym lepszy.....

Coś w tym jest.
IV generacja, 1.4 silnik 90 KM miała 400 tys. przejechane licznikowo (prawdopodobnie był kręcony licznik przed zakupem) i nic się nie działo, silnik chodził jak marzenie.i osiągi całkiem całkiem.

Mój obecny nabytek miał badaną kompresję i wyniki są b.dobre- trzyma wartości fabryczne po 110. tys. km. Mam nadzieję, że będzie bezproblemowo przez następne lata.

Hoze
29-10-10, 21:47
Chłopie, a czego Ty Oczekujesz do Civica VII z silnikiem 1.6 110 KM. Ja miałem Civica VII z silnikiem 1.4 i to dopiero był muł. Ale takim miałem okazję się parę razy przejechać. Moim zdaniem Civic VII Sport i tak się nieźle prowadzi jak na auto klasy kompaktowej, osiągi są niezłe (jak na taki silnik), a spalanie za to bardzo niskie (w mieście spokojnie można się zmieścić w 8l/100 km wcale nie jeżdżąc jak emeryt). To nie jest auto do ścigania się. Jedynie co do skrętu się zgadzam....to porażka.

andi68
29-10-10, 22:39
Chłopie, a czego Ty Oczekujesz do Civica VII z silnikiem 1.6 110 KM.

To nie jest auto do ścigania się
Czy ja gdzieś napisałem, że szukałem auta do ścigania ?
Szukałem auta na zimę i znalazłem ładny, zadbany i bezwypadkowy samochód i do tego serwisowany nawet w Polsce w ASO.


Civic VII Sport i tak się nieźle prowadzi jak na auto klasy kompaktowej, osiągi są niezłe (jak na taki silnik), a spalanie za to bardzo niskie

Czy ja to zanegowałem ? No może troszkę w pierwszym wpisie.
Musiałem pojeździć trochę więcej, żeby stwierdzić, że nie jest źle w zakrętach.
Tylko teraz trzeba znowu przyzwyczaić się do FWD zamiast rewelacyjnego RWD w miacie.Ale jest dobrze, reakcję Civica da się przewidzieć .

cvc d15
31-10-10, 09:48
Dziwne z tym promieniem skrętu, moja wyrabia się znacznie lepiej niż poprzednia Vgen. Niedługo po zakupie też miałem mieszane uczucia z powodu osiągów, jednak po ponad dwóch latach jeżdżenia twierdzę że do miasta to bardzo dobra opcja, jak nie ciśniesz na czerwone to będzie ekonomicznie, przełożenia są mądrze dobrane. Jednak z powodu takich kwiatków jak łożyska skrzyni czy przekładnia kierownicza będzie to ostatni civic jakim jeżdżę.

CM Punk
31-10-10, 20:30
Dziwne z tym promieniem skrętu, moja wyrabia się znacznie lepiej niż poprzednia Vgen. Niedługo po zakupie też miałem mieszane uczucia z powodu osiągów, jednak po ponad dwóch latach jeżdżenia twierdzę że do miasta to bardzo dobra opcja, jak nie ciśniesz na czerwone to będzie ekonomicznie, przełożenia są mądrze dobrane. Jednak z powodu takich kwiatków jak łożyska skrzyni czy przekładnia kierownicza będzie to ostatni civic jakim jeżdżę.

Kup CTRa,nie będzie problemów ze skrzynią,przekładnią itp. :)