Zobacz pełną wersję : Cb radio rozłącza LPG
Nie wiem jak to jest możliwe, ale gdy zaczynam mówić coś przez cb-radio to rozłącza mi się gaz w aucie (istalacja gazowa II generacji - taka za 1500zł ). Po chwili znów przełącza na gaz i wszystko jest ok. :570:
Macie może pomysł jak to zwalczyć :?: :?: :?: :sad:
:lol: soory ale kto ci to podłączał ?
:lol: soory ale kto ci to podłączał ?
A czy to aż takie istotne??
Gaz podłączali w "serwisie gazowym" a do podłączenia cb-radia do akumulatora to chyba nie muszę zatrudniać fachowca.
Przez dłuzszy czas wszystko było ok. Dopiero niedawno niespodziewanie zaczęły się takie schizy :570:
Tej ziom sproboj podlaczyc cb pod zapalniczke i zobacz czy Ci bedzie dalej fiksowac.Jest to raczej niemozliwe zeby przez Cb Ci gaz wariowal.moze poprostu Ci źle cos podlaczyli.Pozdro NAra
Próbowałem to cb podłączac na różne sposoby ale ciągle jest lipa.
Jak tylko wciskam mikrofon i zaczynam cos mówić to wywala gaz i przełącza na benzynę :evil:
Mi to na problemy z masą wygląda :)
Kiedyś w Kadecie mi lewy migacz pstrykał zaworem gazu jak nie miałem dobrej masy na silniku...
Mi to na problemy z masą wygląda :)
Kiedyś w Kadecie mi lewy migacz pstrykał zaworem gazu jak nie miałem dobrej masy na silniku...
:sad: Niestety zarówno "+" jak i "-" pociągnięte ładnie z akumulatora, nie ma szans na jakieś przebicie.
Jakieś inne pomysły ??
Niclaus, mimo to posprawdzaj wszystkie masy... :)
Bo i jaki związek miał by elektrozawór gazu z kierunkowskazem?
Może akumulator slaby. Włączasz CB brakuje A. i instalacja przełącza się w tryb "benzyna". Albo nagły spadek napięcia. Ale czy CB radio by taki stworzyło ?
CB wytwarza dość spore pole magnetyczne, dawno temu jak sie w to bawiłem i miałem radio koło kompa, a antene (mobila, bo o baze sąsiad toczył wojny) miałem na parapecie, to przy naciśnieciu klucza, wyłączało kompa (zamykał aplikacje i się wyłączał). Dziwne prawda, sprawdz zestrojenie radia z kablem (jak nie możesz zestroić anteny), potem antenę. A i masa anteny - musi byś dobre, chyba ze masz stope.
Witam.
Moim zdaniem problem tkwi w zestrojeniu anteny.Tzn mozliwe jest to ze moc wypromieniowywana przez radio wraca kablem spowrotem bo antena ma złego SWR'a i mozliwe jest że częstotliwości CB radia mają jakiś wpływ na symulator pracy wtrysku o ile takowy masz.Zobacz najpierw czy kabel gdzies nie jest zwarty i czy ewentualnie jest zachowana ciągłość kabla po między radiem i anteną, no i oczywiście masa która jest nieodłączną częścią anteny.Jeżeli wszystko będzie ok to podjedź do jakiegoś serwisu który montuje sprzęt CB albo profesjonalny np. do taksówek czy straży poż. i niech zmierzą antene.
Jak byś był z KRK to mógłbyś podjechać do mnie do firmy bo zajmuje się czymś takim:)
Pozdrawiam.
Koledzy dobrze piszą o polu magnetycznym. Spróbuj poprowadzić kabel od anteny inną drogą, a jak masz magnes - przyklej w innym miejscu antene. Poprostu instalacja gazowa wzbudza się i indukuje gdzieś napięcie na przewodach.
Kabel antenowy jest ekranowany, wiec prawidlowo podlaczony nie promieniuje na zewnatrz ZADNEGO pola. Nie ma potrzeby prowadzic go inna droga. Sprawdz czy ekran kabla ma prawidlowy styk z wtyczka. Zakladam, ze radio nie ma wzmacniacza, wiec ma nie wiecej niz 4W mocy i mozna wykluczyc wplyw poboru pradu. Jesli wtyczka jest ok to rzeczywiscie najlepiej sprobowac przemiescic antene (najlepsze miejsce to srodek dachu, wtedy pole el-mag rozchodzi sie tak jak powinno), warto byloby tez sprobowac podlaczyc na probe inna antene i zobaczyc jak zachowa sie instalacja gazowa.
A jaką wogóle masz antene?? Magnesowa czy na stałe do karoserii, czy tez jakiś uchwyt??
No i jaka firma??
Dzięki za zainteresowanie moim problemem -to po pierwsze :wink:
Postaram się jutro sprawdzić rzeczy o których piszecie.
A antena jest przyczepiana na magnes (lookne potem co to za firma).
Pozdrawiam
Mi tez nie chcial przelaczac na gaz jak była słaba masa od gazu bo szła przez reduktor.
Wiec jak cb obniza napiecie to przy słabym przejsciu moze powodowac zamkniecie elektrozaworu gazu. Sprawdz masy gazu a nie CB.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.